Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Alexanderr:

Velar: nu subliem, maar echt peperduur en nogal uitgesproken van design (= ik vrees dat ik 'm snel beu word)

GLC: geeft mij enorm het "willen maar niet kunnen" gevoel

X5: vind ik niks meer, E53 en E70 vond ik tien keer mooier ...

F-pace: geen fan van, het geheel voelt niet kwalitatief aan

Macan: rijdt fantastisch, is natuurlijk wel nogal klein met opgroeiende kinderen ...

XC90: ov alle kwaliteitsverhalen die je daarover hoort zou ik dat niet durven kopen. Wel een ferme auto anders.

 

Velar peperduur??? Dan is de Macan ook peperduur hoor want beide configs dus gelijkaardig uitgerust schelen exact 3000 eur. En dan heb je op de velar de park assist die niet op de macan zit als grote optie. De rest is identiek bij wijze van spreken... En gezien het kortingsbeleid is het na korting al geen 2K verschil meer, en dan gaan we er ook vanuit @Alexanderr dat de facelift niet duurder gaat worden en heb ik je gustpercentage in acht genomen op de macan ;)

GLC nu al een paar keer in het wild gezien en ik moet je meer en meer gelijk geven. Hij is echt klein als je hem zo ziet tussen het andere verkeer. Daar waar de GLE echt bonkers is, maar dan ook wel een huge kar...

X5 zou ik ook niet meer opnieuw pakken.

F-Pace nog niet in het echt van dichtbij bekeken.

54 minuten geleden zei VanCamel:

Hoe meer BMW's op de oprit, hoe liever zeg ik altijd... Wy hebben er momenteel 4 (ik tel MINI ook onder BMW)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb er nu dan ook 2 als ik mini meereken.

Maar eerlijk... Die mini op onze oprit heb ik wel 30000 eur meer betaald dan hij waard was. Nooit echt content van geweest eerlijk gezegd, toch niet in mijn referentiekader en wat je er allemaal van hoort...

En je uitdrukking gaat hier zeker niet op, ik ben absoluut niet merkenblind... Wel niet meteen een voorstander van niet-europeanen en franse karren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Naish:

En je uitdrukking gaat hier zeker niet op, ik ben absoluut niet merkenblind... Wel niet meteen een voorstander van niet-europeanen en franse karren :D

Weet ik wel hoor, was grappend bedoeld... Ik behandel mijn eigen merk met zoveel mogelijk cynisme en ik probeer ook niet te partijdig te zijn, maar ik vind zelden mijn meug bij een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben zot content van mijn M3 hoor, maar het is ook maar door het totaal plaatje daarvan dat ik ervoor gegaan ben... Design van de 3 is mooi, maar nu ook niet prachtig en de addenda van de M3 zijn noodzakelijk. Interieur is goed, maar ook vooral dankzij de m zetels. Prestaties zijn top, maar die vind je elders ook in gelijkaardige auto's. Prijs zit ook goed en vooral gebruiksprijs valt goed mee. Dat samen maakt het een sterke keuze voor wat ik zoek...

Trouwens, net eens een XC60 met zo'n T8 hybride geconfigureerd... Kost bijna zoveel als een macan of een velar in aankoop :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei VanCamel:

Weet ik wel hoor, was grappend bedoeld... Ik behandel mijn eigen merk met zoveel mogelijk cynisme en ik probeer ook niet te partijdig te zijn, maar ik vind zelden mijn meug bij een ander merk.

domme vraag, maar werkte jij niet bij bmw?

zoja welke zijn dan daadwerkelijk van u? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, ir_fuel said:

Zijn vrouw niet

 

15 hours ago, Naish said:

Lezen is toch nooit je beste kant geweest hé swede...

Dit is een kar voor mijn madam die komt in de plaats van de mini en de caravan is al jaren weg.

Ik zou een GLE zeker ook op de lijst zetten... Misschien eens bekijken.

Daar heb ik inderdaad over gelezen. Bij deze mijn excuus. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Tja, ik ben zot content van mijn M3 hoor, maar het is ook maar door het totaal plaatje daarvan dat ik ervoor gegaan ben... Design van de 3 is mooi, maar nu ook niet prachtig en de addenda van de M3 zijn noodzakelijk. Interieur is goed, maar ook vooral dankzij de m zetels. Prestaties zijn top, maar die vind je elders ook in gelijkaardige auto's. Prijs zit ook goed en vooral gebruiksprijs valt goed mee. Dat samen maakt het een sterke keuze voor wat ik zoek...

Trouwens, net eens een XC60 met zo'n T8 hybride geconfigureerd... Kost bijna zoveel als een macan of een velar in aankoop :lolz:

T8 Hybride zal wel een stukje meer power hebben dan die Velar waarschijnlijk?

 

Met de Macan zou ik 'em niet vergelijken. Is een Tiguan met Porsche logo erop. Maat in MC heeft een Macan Turbo en da's echt een klein ding. Het gaat wel redelijk vooruit, maar Porsche-gevoel is nul. Dit kon even goed een VW, Audi of Toyota SUV zijn.  (de prijs is anders wel minder VW of Toyota).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Timo:

Hoeveel kost je Velar?

Moet nog defintieve config maken maar zal tussen de 80 en 85K schomellen voor de D300 dus 6cil diesel.

De 4cilinder zou ik eens willen rijden, maar die gaan maar 5K minder zijn ongeveer en dan twijfel ik om gewoon defitige motor te pakken.

Benzines overweeg ik ook misschien nog... Maar ik vind bij de stijl van auto een diesel wel goed passen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Alexanderr said:

Velar: nu subliem, maar echt peperduur en nogal uitgesproken van design (= ik vrees dat ik 'm snel beu word)

GLC: geeft mij enorm het "willen maar niet kunnen" gevoel

(...)

Als een GLC al een "willen maar niet kunnen is", kunt ge dan even zeggen wat we van een Macan moeten denken?? :wacko:

(zonder mij met Knokse grootspraak onder de tafel te doen vallen van het lachen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, The Swede said:

T8 Hybride zal wel een stukje meer power hebben dan die Velar waarschijnlijk?

 

Met de Macan zou ik 'em niet vergelijken. Is een Tiguan met Porsche logo erop. Maat in MC heeft een Macan Turbo en da's echt een klein ding. Het gaat wel redelijk vooruit, maar Porsche-gevoel is nul. Dit kon even goed een VW, Audi of Toyota SUV zijn.  (de prijs is anders wel minder VW of Toyota).

Dus omdat er een Porsche logo op hangt verwacht jij dat het gaat rijden als een 911 of 718? Ik denk dat je eens dubbeltest moet doen met een Tiguan en Macan voor je zo'n uitspraken doet.

De GLC straat minder auto uit (zeker de QP versie), vergeleken met een GLE lijkt die gewoon mager en klein. Daar heeft een Q5 / Velar / XC60 / Macan / ... veel minder last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Naish said:

Moet nog defintieve config maken maar zal tussen de 80 en 85K schomellen voor de D300 dus 6cil diesel.

De 4cilinder zou ik eens willen rijden, maar die gaan maar 5K minder zijn ongeveer en dan twijfel ik om gewoon defitige motor te pakken.

Benzines overweeg ik ook misschien nog... Maar ik vind bij de stijl van auto een diesel wel goed passen

Volg ik u helemaal. 

In een zware 4x4 komt de rustige kracht van een dikke TD goed tot zijn recht. Het zet je ook aan tot relax rijden, waar deze wagens voor gemaakt zijn.

Met de 4-pitter diesel ga je hetzelfde probleem krijgen als bij de X5 25d bvb. Je moet hem constant aftrappen om er redelijk beweging in te krijgen ipv op een vleugje gas te rijden => relax rijden foetsie.

Da's ook de reden waarom ikzelf bij de zoektocht naar een nieuwe 4x4 afgestapt ben van de 3.5 V6 atmo die in de Paj lag. Niet genoeg koppel onderin = teveel gas geven.

 

De 3.0 V6 SD ooit in de RRS gereden als renter en da's echt een erg goeie motor. 300pk, veel koppel. Meer heb je niet nodig.

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, vince522 said:

Dus omdat er een Porsche logo op hangt verwacht jij dat het gaat rijden als een 911 of 718? Ik denk dat je eens back-to-back test moet doen met een Tiguan en Macan voor je zo'n uitspraken doet.

De GLC straat minder auto uit (zeker de QP versie), vergeleken met een GLE lijkt die gewoon mager en klein. Daar heeft een Q5 / Velar / XC60 / Macan / ... veel minder last van.

Ik trek je logica even verder door: als het niet als een Porsche rijdt (en dan spreek ik qua beleving, niet prestaties of wegligging), waarom moet je er als klant dan wel een Porsche prijs voor betalen??

 

En de GLC is "mager" maar een Macan of Q5 niet? Zelfs vergeleken met een Cayenne / Q7 ... :huh:   Wat rookt gij en waar geraakt ge eraan? Wij roken ook graag es een jointje. :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei The Swede:

Ik trek je logica even verder door: als het niet als een Porsche rijdt (en dan spreek ik qua beleving, niet prestaties of wegligging), waarom moet je er als klant dan wel een Porsche prijs voor betalen??

 

En de GLC is "mager" maar een Macan of Q5 niet? Zelfs vergeleken met een Cayenne / Q7 ... :huh:   Wat rookt gij en waar geraakt ge eraan? Wij roken ook graag es een jointje. :) 

Het gaat hier over de GLC Coupé he :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Ik trek je logica even verder door: als het niet als een Porsche rijdt (en dan spreek ik qua beleving, niet prestaties of wegligging), waarom moet je er als klant dan wel een Porsche prijs voor betalen??

 

En de GLC is "mager" maar een Macan of Q5 niet? Zelfs vergeleken met een Cayenne / Q7 ... :huh:   Wat rookt gij en waar geraakt ge eraan? Wij roken ook graag es een jointje. :) 

Omdat het veel beter rijdt dat de concurrentie? Als je waarde hecht aan mening van autojournalisten dan kan je er genoeg over terugvinden. Het prijsverschil kan je imo pas verdedigen/afbreken wanneer je met beide gereden hebt.
Spec eens een Tiguan 2.0T tot de instapuitrusting van een Macan 2.0T. Ik ken het prijsverschil zelf niet, maar het kan een interessante oefening zijn.

GLC mager vinden is niet zozeer in uitrusting/kwaliteit, maar puur op looks en dat is subjectief. Ik zeg ook niet dat de Q5 en Macan er geen last van hebben, gewoon minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei vince522:

Dus omdat er een Porsche logo op hangt verwacht jij dat het gaat rijden als een 911 of 718? Ik denk dat je eens dubbeltest moet doen met een Tiguan en Macan voor je zo'n uitspraken doet.

De GLC straat minder auto uit (zeker de QP versie), vergeleken met een GLE lijkt die gewoon mager en klein. Daar heeft een Q5 / Velar / XC60 / Macan / ... veel minder last van.

Een macan en een velar op hetzelfde laagje zetten gaat nog, maar die 2 zijn toch iets anders dan Q5, GLC, XC60, X5,...

Ze zitten er wat tussen imo...

23 minuten geleden zei The Swede:

Volg ik u helemaal. 

In een zware 4x4 komt de rustige kracht van een dikke TD goed tot zijn recht. Het zet je ook aan tot relax rijden, waar deze wagens voor gemaakt zijn.

Met de 4-pitter diesel ga je hetzelfde probleem krijgen als bij de X5 25d bvb. Je moet hem constant aftrappen om er redelijk beweging in te krijgen ipv op een vleugje gas te rijden => relax rijden foetsie.

Da's ook de reden waarom ikzelf bij de zoektocht naar een nieuwe 4x4 afgestapt ben van de 3.5 V6 atmo die in de Paj lag. Niet genoeg koppel onderin = teveel gas geven.

 

De 3.0 V6 SD ooit in de RRS gereden als renter en da's echt een erg goeie motor. 300pk, veel koppel. Meer heb je niet nodig.

 

 

 

Idd, diesel past goed bij die dingen en zijn daarvoor gemaakt!

Klopt ook wat je zegt van die 4-cilinder, je moet dat precies altijd forceren om daar 'vlot' mee te rijden. Dat was hetgeen ik nu net super vond aan mijne X5, dat ding was zonder snel te noemen een plezier door het gemak waarmee dat vlot vooruit ging.

Wel vreemd dat jij die 300pk al hebt gereden. Die is niet beschikbaar (toch niet in BE) op de RR of de RRsport. Dit is een nieuwe motor die in de velar komt bij de release (samen met 2 viercilinders) en die nu ook beschikbaar is in de F-pace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, vince522 said:

Omdat het veel beter rijdt dat de concurrentie? Als je waarde hecht aan mening van autojournalisten dan kan je er genoeg over terugvinden. Het prijsverschil kan je imo pas verdedigen/afbreken wanneer je met beide gereden hebt.
Spec eens een Tiguan 2.0T tot de instapuitrusting van een Macan 2.0T. Ik ken het prijsverschil zelf niet, maar het kan een interessante oefening zijn.

GLC mager vinden is niet zozeer in uitrusting/kwaliteit, maar puur op looks en dat is subjectief. Ik zeg ook niet dat de Q5 en Macan er geen last van hebben, gewoon minder.

Je zou ondertussen al moeten weten dat ik enkel oordeel als ik er al mee gereden heb. Over andere autos geef ik zelfs gewoon geen commentaar.

En ik heb destijds op de redactie van de AutoGids gewerkt en jaren meegewerkt aan AutoNews. Ken dus een klein beetje het reilen en zeilen binnen de autopers... => ik geloof geen snars meer van wat er geschreven wordt. (en ga in publiek ook niet uitleggen wat ik van de journalistiek denk, noch feiten en anecdotes aanhalen).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Naish said:

 

Wel vreemd dat jij die 300pk al hebt gereden. Die is niet beschikbaar (toch niet in BE) op de RR of de RRsport. Dit is een nieuwe motor die in de velar komt bij de release (samen met 2 viercilinders) en die nu ook beschikbaar is in de F-pace.

Ik reed vorig jaar al met de RRS 3.0V6 (heet SD of zo) in Engeland. Kreeg hem een weekje als renter. 

Die had daar toen al 306pk. 

Was echt een beer van een motor. Steeds fan geweest van de 3.6 TDV8, maar deze mag gerust een plaatsje ernaast krijgen :)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die motor bestaat dus niet in BE...

Net wat configs gemaakt...

Budget config met 4 cilinder en minimum wat ik erop wil is 76K

Mijn config die ik dik on orde vind met de V6 is 87K

Top config met alles erop zonder TCT te gaan: 100K

TCT config is 120K

Link naar reactie
Delen op andere sites

TCT? Andy Temmerman? 

 

Op de website van Land Rover BE staat een RRS in 306pk V6 diesel en op de Velar een "D300" (V6 3.0). Motor lijkt dus wel te bestaan. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei The Swede:

TCT? Andy Temmerman? 

 

Eigenaar van Opel Klassiek!

www.opelklassiek.be 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, TCT said:

Eigenaar van Opel Klassiek!

www.opelklassiek.be 

President Fondateur !

 

8c5c57eafeb025390ec6c23e5d9ab5e1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

domme vraag, maar werkte jij niet bij bmw?

zoja welke zijn dan daadwerkelijk van u? [emoji3]

1) demo

2) Z4

3) MINI

4) M3

 

Maar de Z4 staat (ook hier) te koop...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid