Ga naar inhoud

BMW 6 Reeks Gran Turismo


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik ben fan, 5GT was (imo) 1 van de beste wagens waar ik ooit heb mee gereden.

Zowel 3GT als 5GT zijn wagens waar je mee moet rijden om te kunnen appreciëren, comfort, zitpositie, ruimte, ik ben fan!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Tommie said:

Ik vind hem dik. Beetje een BMW Panamera.

Ik ga hier geld aan verdienen. B)

 

14 minutes ago, Naish said:

Nu is het hek helemaal van de dam...

Wat krijgen jullie daar te eten bij BMW op opleiding???

Iemand heeft Porsche beledigd :lolz: Forumban !

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RRD:

 

De winstcijfers spreken je (nogal hard) tegen, vriend :D .

I know, maar die mooie winstcijfers waren er ook al voor de komst van die AT.

En de cijfers van Mercedes-Benz zijn momenteel indrukwekkender. En hun strategie kan ik meer smaken!
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Maxime S said:

I know, maar die mooie winstcijfers waren er ook al voor de komst van die AT.

En de cijfers van Mercedes-Benz zijn momenteel indrukwekkender. En hun strategie kan ik meer smaken!
 

In welke zin? 

MB kan misschien wel veel geld verdienen, maar ze maken er een een zootje van met al hun modellen. Kwaliteitsfocus is dan weer nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een nacht slapen vind ik het nog erger,echt een schande. De 6-serie een auto waarvan eind jaren '70 en begin jaren '80 bij menig student een poster hing aan de muur. Een coupé die uitgegroeid was tot toch wel een icoon binnen BMW. En die nu gelinkt wordt aan zo een trol...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Stancke:

Ik ben fan, 5GT was (imo) 1 van de beste wagens waar ik ooit heb mee gereden.

Zowel 3GT als 5GT zijn wagens waar je mee moet rijden om te kunnen appreciëren, comfort, zitpositie, ruimte, ik ben fan!

Ik begin een patroon te herkennen :lolz:

Ok en ik vermoed dat je baas wel hetzelfde zal denken dus voorstel: ik bestel morgen 2 620d GT (eentje voor jou en voor je baas) en krijg in ruil zijn M5 en die oranje M3 :D

27 minuten geleden zei The Swede:

 

Iemand heeft Porsche beledigd :lolz: Forumban !

Absoluut niet... Ik heb zelf jaren terug al gezegd dat voor mij een 6GC in dezelfde categorie zit als een Panamera. Voor dit gaat de vlieger echter niet op...

2 minuten geleden zei The Swede:

In welke zin? 

MB kan misschien wel veel geld verdienen, maar ze maken er een een zootje van met al hun modellen. Kwaliteitsfocus is dan weer nul.

Beetje zoals het zooitje dat ze nu bij BMW doen?

Ik vind trouwens dat de wijziging bij Merc een verbetering is.

Altijd A - C - E - S en dan gewoon GL ervoor voor jeep in die klasse...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei The Swede:

In welke zin? 

MB kan misschien wel veel geld verdienen, maar ze maken er een een zootje van met al hun modellen. Kwaliteitsfocus is dan weer nul.

Ik vind dat MB momenteel echt mooie modellen uitbrengt. Ik

Ben echt fan van de C, S, GT, ... 
Die X4 en X6-tegenhangers modellen ben ik dan weer veel minder fan. Maar dat ligt voornamelijk aan het concept van dat soort auto's.

Wat de kwaliteitsfocus betreft, zou ik toch geneigd zijn om te zeggen dat die bij sommige modellen beter is dan bij BMW.
Onlangs een nieuwe C break mogen zien van een kennis, ter vervanging van haar F31. Dat is qua afwerkingsniveau toch een wereld van verschil vind ik!

Daarenboven vind ik hun filosofie qua motoren ook 'cooler'. Een C AMG heeft nog altijd een dikke V8, hun supercar is ook dikke V8 met sloten power, geen opgefokte 3 cilinder elektriek.... Maar bon, dit is een andere discussie!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Benaming bij benz vind ik ook beter, bij bmw houden ze te veel vast aan die cijfers wat niet genoeg flexibiliteit biedt voor het brede gamma dat ze nu hebben. Toen ze nog enkel klassieke modellen hadden was dat overzichtelijk omdat je enkel op het formaat moest wijzen.

Ze hadden voor die GT en AT beter iets gedaan zoals met de X voor jeeps, niemand verwart een X5 met een 5 serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tommie:

Ik vind hem dik. Beetje een BMW Panamera.

Ik ga hier geld aan verdienen. B)

10.000 / maand  joh ! :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Maxime S said:

Ik vind dat MB momenteel echt mooie modellen uitbrengt. Ik

Ben echt fan van de C, S, GT, ... 
Die X4 en X6-tegenhangers modellen ben ik dan weer veel minder fan. Maar dat ligt voornamelijk aan het concept van dat soort auto's.

Wat de kwaliteitsfocus betreft, zou ik toch geneigd zijn om te zeggen dat die bij sommige modellen beter is dan bij BMW.
Onlangs een nieuwe C break mogen zien van een kennis, ter vervanging van haar F31. Dat is qua afwerkingsniveau toch een wereld van verschil vind ik!

Daarenboven vind ik hun filosofie qua motoren ook 'cooler'. Een C AMG heeft nog altijd een dikke V8, hun supercar is ook dikke V8 met sloten power, geen opgefokte 3 cilinder elektriek.... Maar bon, dit is een andere discussie!

OK, misschien moet ik mijn woord beter kiezen. Ik had het over betrouwbaarheid. En die is echt triest (bij BMW waarschijnlijk niet veel beter).

De BMW filosofie doet tegenwoordig wel vragen rijzen. Ze wenden zich helemaal af van de "Motoren" in hun naam. Buiten die 3.0d met vier turbos, is er weinig echt met uitstraling. En dat terwijl Mercedes met zijn V8 AMG wil blijven bruut overkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat MB momenteel echt mooie modellen uitbrengt. Ik
Ben echt fan van de C, S, GT, ... 
Die X4 en X6-tegenhangers modellen ben ik dan weer veel minder fan. Maar dat ligt voornamelijk aan het concept van dat soort auto's.
Wat de kwaliteitsfocus betreft, zou ik toch geneigd zijn om te zeggen dat die bij sommige modellen beter is dan bij BMW.
Onlangs een nieuwe C break mogen zien van een kennis, ter vervanging van haar F31. Dat is qua afwerkingsniveau toch een wereld van verschil vind ik!
Daarenboven vind ik hun filosofie qua motoren ook 'cooler'. Een C AMG heeft nog altijd een dikke V8, hun supercar is ook dikke V8 met sloten power, geen opgefokte 3 cilinder elektriek.... Maar bon, dit is een andere discussie!


Ik vond mb's leuker toen ze er niet als een playmobil auto uitzagen maar wel oerdegelijk waren. Maar ze zijn inderdaad goed bezig want het verkoopt.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei The Swede:

OK, misschien moet ik mijn woord beter kiezen. Ik had het over betrouwbaarheid. En die is echt triest (bij BMW waarschijnlijk niet veel beter).

De BMW filosofie doet tegenwoordig wel vragen rijzen. Ze wenden zich helemaal af van de "Motoren" in hun naam. Buiten die 3.0d met vier turbos, is er weinig echt met uitstraling. En dat terwijl Mercedes met zijn V8 AMG wil blijven bruut overkomen.

 

Daar zeg je het ... 

Swede, je draait je best even om, want ik ga het hebben over de 4 cilinders diesels, waarvan mijn oprechte excuses.
Daar waar een 16d en 18d eigenlijk nog ietwat leuke motoren waren ion de E90/E91, zij het wat trager, Die motor wilden nog toeren maken, hadden zo wat hun eigen karakter, voor zover dat gaat bij een N47.
Nu zijn dat nu echt massa toegenepen varianten van de 20d, die het echt vertikken van nog ietwat toeren te maken. Dat zijn echt zo'n misbaksels, die percies alleen maar leasingmarktgeorienteerd zijn, om zo'n laag mogelijke co2 te halen. Fuck rijplezier, hallo omzet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei josenjef:

 


Ik vond mb's leuker toen ze er niet als een playmobil auto uitzagen maar wel oerdegelijk waren. Maar ze zijn inderdaad goed bezig want het verkoopt.

 

Ik snap je, maar natuurlijk is een 3d navigatiesysteem wel moeilijk leesbaar op zo'n matrix displayke van een blaukpunkt radio :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft efkens geduurd maar ik vind de moderne MB wel leuke konten hebben.

Zag onlangs een recente Renault Laguna en dat leek er ook wat op. Best ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je, maar natuurlijk is een 3d navigatiesysteem wel moeilijk leesbaar op zo'n matrix displayke van een blaukpunkt radio [emoji3]

Qua interieur vind ik het nog goed meevallen eigenlijk op het zicht, alleen zit je er best in als ze stil staan [emoji3]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Constant dat gezeik op de AT, terwijl Mercedes al jaren een B-klasse heeft :roll:

Ding verkoopt goed en moest ik in de markt zijn voor zoiets, vind ik dat ding zo lelijk nog niet.

Zou niet weten wat er mooier zou zijn in die klasse. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de monovolumes nu niet direct een nichemarkt noemen.

@bmwverkopers: Is het rijgedrag van zo'n 2AT eigenlijk gelijkaardig aan een X1? Of zit daar toch nog een groot verschil tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Ambi said:

Wat doet ding beter dan een 5 touring buiten het comfort ? 

5 minutes ago, Ambi said:

En als je extra ruimte of zitplaatsen wilt ga je toch voor X5.

Prijs als factor laten we geheel AM-style weer volledig links liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Tommie said:

Ik vind hem dik. Beetje een BMW Panamera.

Ik ga hier geld aan verdienen. B)

Tommie verkoopt ze.

4 hours ago, RRD said:

I like it. Laat maar komen B) .

RRD ziet die na een jaar afgedankt worden in Premium Selection en als gewone okkazie bij RRD Cars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van de 6GT ligt ook hoger neem ik aan, dusja.

Maar antwoord nu eens op de vraag, wat biedt dit aan meerwaarde op de 5 touring buiten het comfort ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Ambi said:

De prijs van de 6GT ligt ook hoger neem ik aan, dusja.

Maar antwoord nu eens op de vraag, wat biedt dit aan meerwaarde op de 5 touring buiten het comfort ?

Maar had het constant over de 2AT hé.

Als het is zoals bij de vorige, heb je normaal gezien dezelfde beenruimte achterin als in een 7. 

Ideaal dus voor managers/ministers... die achterin vervoerd moeten worden in tijden van downsizing. 

Ziet er in mijn ogen ook strakker uit.

Maar dat het niche is, heb je volledig gelijk. Is voor een heel specifiek publiek dat Bmw wel lijkt te vinden. Anders zou er geen gen 2 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahja ook 2AT is een andere zaak ja dat is effectief volledig andere prijsklasse, scusi. Blijf het echt iets atypisch BMW vinden zo een 5GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid