Ga naar inhoud

BMW G01 X3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Phil zei:

Onbeleefd. :lol: Wat is er mis met een beetje reclame voor @tuscani?

De BMW-guru die niet eens rubberen matten herkent. Man man man... :D

Het onbeleefde deel was de smalende opmerking dat ik 't niet zou snappen, zonder dan zelf de moeite te doen om de persoon die het niet snapt, te helpen. Dat begrijp je, denk ik, ook wel.

Mij goeroe-...-euhm-schap slaat op een al lang vervlogen periode! (En zelfs dat vervaagt met de jaren...)  Toen BMW's nog échte BMW's waren, zegt, met RWD only, zes-in-lijns in tal van versies en ciilinderinhouden, allemaal atmosferisch (behalve de diesels) en een auto nog zo veel mocht verbruiken als-ie wou zonder met de vinger gewezen te worden door heikneuterig Vlaanderen. :inlove: 

Kijk die foto nog eens. De matten zijn zo vuil dat het oppervlak (dicht bij de dorpel) net dezelfde kleurschakeringen vertoont als de stoffen bodembekleding die ook zichtbaar is. Zoiets is ab-so-luut niet evident als "aaah, rubberen matjes!" te herkennen in een gewone snelle blik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Zoiets is ab-so-luut niet evident als "aaah, rubberen matjes!" te herkennen in een gewone snelle blik.

Je ziet in één oogopslag ab-so-luut wél dat die matten een vrij prominente opstaande rand hebben, wat duidt op het feit dat het rubberen exemplaren zijn. Met jouw oog voor detail is dat zelfs extra evident. Vandaar dat ik dacht dat je eventueel nieuwe correctieglazen nodig had en heb ik mijn post voorzien van de link. Snapje?

Dan wil een mens eens helpen en is het nog niet goed.

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/8/2018 om 14:45, gTa zei:

Kijk die foto nog eens. De matten zijn zo vuil dat het oppervlak (dicht bij de dorpel) net dezelfde kleurschakeringen vertoont als de stoffen bodembekleding die ook zichtbaar is. Zoiets is ab-so-luut niet evident als "aaah, rubberen matjes!" te herkennen in een gewone snelle blik.

Ik had het ook niet gezien. Dacht wel hetzelfde, amai dat zijn lelijke matjes :lolz: 

Nuja rubberen matten of niet, ik zou in zo'n auto toch wel eerst m'n modderschoenen uitdoen. Uiteraard elk z'n eigen ding zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, dragonfly zei:

 

ik zou in zo'n auto toch wel eerst m'n modderschoenen uitdoen.

Das net het nut van zo een kist, offroad kunnen rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, dragonfly said:

Showroom SUV. Als je met je botten wil rijden moet je een deftige auto kopen

Een SUV is een auto voor de weg die ook licht offroad werk aankan. De auto die jij toont is geen zak waard op de weg en dus ook geen SUV. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Carlito zei:

Das net het nut van zo een kist, offroad kunnen rijden

 

1 uur terug, Phil zei:

Een SUV is een auto voor de weg die ook licht offroad werk aankan. De auto die jij toont is geen zak waard op de weg en dus ook geen SUV. ;)

Senorita Carlito had het over echt off-road werk 😄 

Maar we zijn inderdaad off-topic aan het gaan. En dat door gTa 😛 

6344459803_9f435d5ae2_b.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

BMW-X4-M-13.jpg

The first official showing of the highly anticipated BMW X3 M and BMW X4 M took place today on the Nurburgring, just ahead of this weekend’s DTM stage. BMW took the two SUVs out for a couple of laps to show us what to expect in a few months, when they will actually be unveiled. Unfortunately, the two cars were under heavy camouflage so we can’t really see how they look like. Nevertheless, BMW did confirm a couple of rumors.

One of them was the new engine. BMW hasn’t confirmed the specs or the codename, but they did say “the technological highlight of the BMW X3 M and BMW X4 M is a newly developed straight six-cylinder engine with M TwinPower Turbo technology and high-revving characteristics.”

That’s the S58 engine, ladies and gentlemen, an M-tuned version of the B58 3-liter straight six mill, with at least 450 HP at its disposal. And while that may not seem like a huge improvement for some, the new engine is important not just for the X3 and X4 models but also for other M cars to be launched in the future.

However, the bigger news seems to be the confirmation of the M xDrive transmission which is set to be used by the BMW X3 M and BMW X4 M models. This was probably a bigger question that was left unanswered until today. BMW confirmed it by saying: “part of the development process is the specific tuning of the M xDrive technology introduced for the first time in the new BMW M5. This technology is deployed in the BMW X3 M and BMW X4 M to ensure constant supreme and performance-oriented transfer of engine power to all four wheels.”

That means the X3 M and X4 M models will become the first M SUVs to use the new M xDrive system which allows you to basically choose where the power goes. The X5 M and X6 M models never had this tricky transmission available and we can only be happy BMW decided to offer it to its newest M cars. This will make the upcoming super-SUVs probably the only ones in the world which can send all of their power to the rear axle while on the track.

BMW M president, Frank van Meel, said: “With their M specific performance characteristics, the BMW X3 M and BMW X4 M will set benchmarks in terms of dynamics in their respective vehicle segment.”

The official launch just can’t seem to come soon enough.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8 septembre 2018 om 20:25, Stancke zei:

Ik kijk uit naar de X3 M, wat een fantastische wagen is dat en dan in M-spec.

Favo BMW atm emoji7.png

Jij zou een M2 of M5 laten staan voor dit? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, William Blake zei:

Jij zou een M2 of M5 laten staan voor dit? 🤔

Als enige wagen, los van de prijs met mijn gebruik in gedachten?

Ja, denk het wel. De ruimte, de power, nieuw design exterieur en interieur... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid