vince522 2.493 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 5 minutes ago, wooter said: Ik heb daarstraks voor @BMWMB z'n route berekend en de langste stop was 31 minuten. De kortste 4 minuten. Tuurlijk haal je geen tijdswinst met een EV. Maar je haalt er wel comfort mee, want na die afstand te rijden ben je niet onnozel vermoeid, laat staan hoe vermoeid je bent als je al 6 uren met je huidige auto hebt gereden met maar 1 stop om een broodje mee te nemen (en dat broodje al rijdend op te eten, alles voor de tijdswinst). Als tijdswinst echt voor je belangrijk is, moet je eens met het vliegtuig gaan. Zelfs een lijnvlucht is maar 1u15 tot 1u20 vliegen. Met alle voor- en natransport kom je dan nog lang niet in de buurt van het tijdsverlies dat je al rijdend op doet. Dat comfort heeft niets met EV te maken, dat ligt aan de autopilot. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Ik zou eerder zeggen dat een Tesla overdreven is voor zo een kilometers, muv van een rit naar de Ardennen dat je misschien 3 keer per jaar doet. Voor de Ardennen en andere streken kan je via http://abetterrouteplanner.com zelf eens kijken. Als ik mijn gegevens ingeef stelt ie voor om op heen- en terugweg in Machelen 10 minuten te laden, maar dat is dus met een Model X. Dat is ook meer omdat er in Namen nog geen supercharger is. Quote
Jupke 11.082 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Jokke en bvb Lefty zijn volgens mij inderdaad mannen die weinig of niets gaan hebben aan een EV, behalve de AP dan misschien. Maar voor normaal gebruik kan dat voor heel veel mensen wel een oplossing zijn (moesten ze nu niet zo strontduur zijn natuurlijk) Ik kan mijn ritten van meer dan 300 km op 2 handen tellen op een jaar denk ik. Quote
Jupke 11.082 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Trouwens die 4 min laden daarstraks, dat vind ik echt wel gek. Kan je dan net beter ergens bvb 18 min laden dan 2 keer 4 en 10 minuten? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 1 minute ago, Jupke said: Trouwens die 4 min laden daarstraks, dat vind ik echt wel gek. Kan je dan net beter ergens bvb 18 min laden dan 2 keer 4 en 10 minuten? Die 4 minuten is het optimale laadregime. Je kan ergens anders vermoedelijk iets meer laden, maar dat zal dan bv 19 minuten zijn omdat er ergens een stap is waarbij de batterij niet meer aan het volle vermogen kan geladen worden. In de praktijk moet je je daar niet teveel van aantrekken. We hebben op de heenrit ook bij een eerste pauze langer geladen omdat onze koffie nog niet op was, en toen we terug aan de auto waren konden we de eerstvolgende geplande supercharger negeren en een supercharger verder geraken. Laden is enkel irritant als je er op moet wachten. Toen ik vorige week in Amsterdam moest laden aan de supercharger omdat ik niet in de parkeergarage aan de lader kon (omdat er een fuckwit in zijn XC90 op 2 plaatsen had geparkeerd, het was zelfs een oud model XC90, nog niet eens een hybride) en het vermogen van de supercharger beperkt was tot 70 kW, dan is dat een beetje frustrerend... Maar toen ik een tweede keer van Amsterdam terug kwam en 10 minuten aan de Van der Valk in Eindhoven moest laden, kon ik even gaan pissen en een koffie halen. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 17 minuten geleden zei wooter: Ik heb daarstraks voor @BMWMB z'n route berekend en de langste stop was 31 minuten. De kortste 4 minuten. Tuurlijk haal je geen tijdswinst met een EV. Maar je haalt er wel comfort mee, want na die afstand te rijden ben je niet onnozel vermoeid, laat staan hoe vermoeid je bent als je al 6 uren met je huidige auto hebt gereden met maar 1 stop om een broodje mee te nemen (en dat broodje al rijdend op te eten, alles voor de tijdswinst). Als tijdswinst echt voor je belangrijk is, moet je eens met het vliegtuig gaan. Zelfs een lijnvlucht is maar 1u15 tot 1u20 vliegen. Met alle voor- en natransport kom je dan nog lang niet in de buurt van het tijdsverlies dat je al rijdend op doet. Onmogelijk deftig te discussiëren. Nu kom je af met een vliegtuig..........ja dat is "maar 1u20" vliegen + thuis vertrekken richting luchthaven + vooraf er zijn + Van Zurich naar Fribourg met de trein + Van Fribourg naar Givisiez met de taxi Ja idd dat is een reisje van 1u20, en als je vergadering uitlooopt nog easy te boeken ook. AGGGGGHHHHRR Ps: ik eet mijn broodje ECHT liever op in de auto dan aan een tankstation langs de autostrade. Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 9 minuten geleden zei Jupke: Jokke en bvb Lefty zijn volgens mij inderdaad mannen die weinig of niets gaan hebben aan een EV, behalve de AP dan misschien. Maar voor normaal gebruik kan dat voor heel veel mensen wel een oplossing zijn (moesten ze nu niet zo strontduur zijn natuurlijk) Ik kan mijn ritten van meer dan 300 km op 2 handen tellen op een jaar denk ik. Voila argumenten die ik kan begrijpen. En zou je die keuze dan maken voor het gemak comfort en rijplezier? (oprechte vraag) en niet om fiscale/financiële reden. Zou een Ev je meer mogen kosten dan een benzine? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 4 minutes ago, Jokke_vlo said: Onmogelijk deftig te discussiëren. Nu kom je af met een vliegtuig..........ja dat is "maar 1u20" vliegen + thuis vertrekken richting luchthaven + vooraf er zijn + Van Zurich naar Fribourg met de trein + Van Fribourg naar Givisiez met de taxi Ja idd dat is een reisje van 1u20, en als je vergadering uitlooopt nog easy te boeken ook. AGGGGGHHHHRR Ps: ik eet mijn broodje ECHT liever op in de auto dan aan een tankstation langs de autostrade. Daarom dat ik ook voor- en natransport had vermeld. Wat je auto geeft tov een lijnvlucht is natuurlijk flexibiliteit. Hoe meer geld je neertelt, hoe meer flexibiliteit je ook met het vliegtuig kan hebben, maar je maakt natuurlijk een kosten/baten analyse dus vanzelfsprekend is een auto kosten/baten interessanter dan een privé jet in jouw geval. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat je een benzine of diesel verkiest om naar die bestemming te reizen, zelfs meerdere malen en zelfs asap en met je broodje achter je stuur. Ik meen enkel dat wat je nu zo belangrijk vind in die trips, eigenlijk niet zo belangrijk zijn, en ik denk dat je binnenkort dus wel eens van mening zou kunnen veranderen. Voor de Jura en Vogezen zal je nog altijd je speelgoed kiezen, net zoals er nog altijd mensen paarden houden. Maar als het voor A naar B is, voorzie ik dat je binnen enkele jaren ook iets als een autopilot ofzo gaat verkiezen, en ook elektrisch gaat rijden. Waarom zeg ik dat? Omdat ik ook nog niet zo lang liever zo hard en zo snel mogelijk ergens was, en ook achter het stuur at om toch maar geen tijd te verliezen, en snel thuis wou zijn. En dan was ik de laatste 300km zo vermoeid, om dan thuis als een blok in slaap te vallen, en nog een dag vermoeid te zijn... Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 9 minutes ago, Jokke_vlo said: Voila argumenten die ik kan begrijpen. En zou je die keuze dan maken voor het gemak comfort en rijplezier? (oprechte vraag) en niet om fiscale/financiële reden. Zou een Ev je meer mogen kosten dan een benzine? Maar dat is ook een vraag die zich binnen enkele jaren gaat oplossen, wanneer EV's goedkoper gaan zijn dan diesels en benzine, zelfs zonder fiscale redenen. Quote
Jupke 11.082 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 6 minutes ago, Jokke_vlo said: Voila argumenten die ik kan begrijpen. En zou je die keuze dan maken voor het gemak comfort en rijplezier? (oprechte vraag) en niet om fiscale/financiële reden. Zou een Ev je meer mogen kosten dan een benzine? Die ik nu heb is ook eerder en comfortabele cruiser dan een bochtenpikker. Gebruiksgemak en comfort staan op de eerste plaats hier (voor de gezinswagen, moest er terug een tweede bijkomen is dat anders natuurlijk). Vaa enz is hier niet van toepassing. Eerlijk? Voor mij is prijs/gebruiksgemak de grootste beslisser. Wat ik zou kopen gaat dus voor een gelijkaardige auto afhangen van het prijskaartje. Wat kost mij dat in aankoop, benzine, elektriciteit, ... Als een EV goedkoper uit komt wil ik dat zeker overwegen maar dat zal nog niet voor morgen zijn denk ik. 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 1 uur geleden zei Jokke_vlo: Voila argumenten die ik kan begrijpen. En zou je die keuze dan maken voor het gemak comfort en rijplezier? (oprechte vraag) en niet om fiscale/financiële reden. Zou een Ev je meer mogen kosten dan een benzine? hij zou mij meer mogen kosten in aankoop, als ik er een return voor heb. (door middel van idd een andere afschrijving) mijn meterstand blijft onder 0 zitten door de zonnepanelen, dus ik zou denk ik gemakkelijk gewoon elke dag hem kan bijladen. (dus qua tanken in de week voorzie ik geen problemen) comfort en rijplezier dan. ik heb er nog niet mee gereden maar een tesla zal qua comfort toch redelijk goed zijn vermoed ik en rijplezier...... ik rij momenteel een 2.0diesel allroad, dus minder plezier zal ik er zeker niet uithalen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Zelfs al heb je zonnepanelen, kost zo een EV aan elektriciteit 1/3e aan wat je bij het tankstation achter laat. Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 @Jokke_vlo I know you want it! 1 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Een geil madam met een Tesla tattoo zal Jokke wel willen... 1 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Of zijn huidige madam geil is da weet ik niet... zal ze is toevoegen op Tinder om te zien. Maar een tattoo is wel sexy ja! Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 om kort te antwoorden: er zal hier menig man jaloers zijn op de jokke 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Die 120 km/u komt misschien van de instellingen van de routeplanner. Je kan daarin zelf een maximumsnelheid en een standaard afwijking van de snelheidslimiet ingeven, als je bv altijd 6% sneller rijdt dan toegelaten. Maar neem maar van me aan dat na een paar keer +220 rijden met een Model S, je aan 150 km/u op autopilot leuker gaat vinden. Wat je aan tijd zou winnen door +200 te rijden, verlies je door de extra laadpauzes. Aan 150 is het verbruik niet zo sterk verschillend dan aan 130 of 120.Komaan man..Veel dingen die ik van u lees kloppen gewoon niet.Ik heb er speciaal op gelet.. met een model s geladen daar aan zaventem bij van der valck en van daar naar Antwerpen gereden tegen 160 en ik was bijna 120 km range kwijt ! Gereden afstand iets van een 50km..Maw aan 160 rijd je max 200km en dan mag er nog geen (sterke) tegenwind zijn.Dan laden in Aartselaar.. eerst 10 minuten wachten op een vrije stall en dan nog 15 minuten wachten voor hij aan 95kw ging laden.. laadde maar aan 20-30kw in begin.. na 25 minuten ben ik maar vertrokken en was er 80km bij..Op het viaduct boomsesteenweg doortrekken naar 200 km/u en der is op een 2 km bijna 10 km range af..Neen dank u. Goed en wel om u overdag mooi aan de snelheid te houden en te genieten van autopilot ( wat wel top is ) en s avonds thuis op te laden maar zeker niet geschikt om te boenderen op de autobahn en op lange afstanden te doen.. zet dat uit uw hoofd.Fuck it.. een auto kopen van 120k of meer en dan constant moeten gaan reken en een 45 min wachten tot er voldoende is bijgeladen.. niet aan mij besteed. 2 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Ik heb daarstraks voor [mention=86]BMWMB[/mention] z'n route berekend en de langste stop was 31 minuten. De kortste 4 minuten. Tuurlijk haal je geen tijdswinst met een EV. Maar je haalt er wel comfort mee, want na die afstand te rijden ben je niet onnozel vermoeid, laat staan hoe vermoeid je bent als je al 6 uren met je huidige auto hebt gereden met maar 1 stop om een broodje mee te nemen (en dat broodje al rijdend op te eten, alles voor de tijdswinst). Als tijdswinst echt voor je belangrijk is, moet je eens met het vliegtuig gaan. Zelfs een lijnvlucht is maar 1u15 tot 1u20 vliegen. Met alle voor- en natransport kom je dan nog lang niet in de buurt van het tijdsverlies dat je al rijdend op doet.4 minuten laden ? Hoe belachelijk is dat ? Dan ben je na 20 km terug kwijt wat je hebt bijgeladen. Dat is hetzelfde als 5 liter gaan tanken.Je vergeet ook te zeggen dat een SC niet op de snelweg staat.. je verliest dus al 5 minuten met ernaartoe te rijden en dan terug naar de snelweg. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 3 minutes ago, Germinal said: 4 minuten laden ? Hoe belachelijk is dat ? Dan ben je na 20 km terug kwijt wat je hebt bijgeladen. Dat is hetzelfde als 5 liter gaan tanken. Je vergeet ook te zeggen dat een SC niet op de snelweg staat.. je verliest dus al 5 minuten met ernaartoe te rijden en dan terug naar de snelweg. Ik heb al uitgelegd waar die berekening vandaan kwam. Het laden aan een supercharger is zoals rondrijden met een tankkaart van een bepaalde keten van tankstations. Ik kan met mijn Lukoil tankpas ook niet tanken op de snelweg... Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 21 minutes ago, Germinal said: Komaan man.. Veel dingen die ik van u lees kloppen gewoon niet. Ik heb er speciaal op gelet.. met een model s geladen daar aan zaventem bij van der valck en van daar naar Antwerpen gereden tegen 160 en ik was bijna 120 km range kwijt ! Gereden afstand iets van een 50km.. Maw aan 160 rijd je max 200km en dan mag er nog geen (sterke) tegenwind zijn. Dan laden in Aartselaar.. eerst 10 minuten wachten op een vrije stall en dan nog 15 minuten wachten voor hij aan 95kw ging laden.. laadde maar aan 20-30kw in begin.. na 25 minuten ben ik maar vertrokken en was er 80km bij.. Op het viaduct boomsesteenweg doortrekken naar 200 km/u en der is op een 2 km bijna 10 km range af.. Neen dank u. Goed en wel om u overdag mooi aan de snelheid te houden en te genieten van autopilot ( wat wel top is ) en s avonds thuis op te laden maar zeker niet geschikt om te boenderen op de autobahn en op lange afstanden te doen.. zet dat uit uw hoofd. Fuck it.. een auto kopen van 120k of meer en dan constant moeten gaan reken en een 45 min wachten tot er voldoende is bijgeladen.. niet aan mij besteed. Dat je 200 wil doen op de Boomsesteenweg is je eigen keuze, maar als ik met mijn Z4M 200 ging rijden in Duitsland was ik ook 100km van mijn originele 400km range kwijt en was het zoeken voor een tankstation na 250 km... Vraag me ook af op welk uur dat was als je eerst beweert 160 op de A12 en 200 op de Boomsesteenweg te doen, maar ook zegt dat alle superchargers in Aartselaar bezet waren... Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 18 oktober 2017 Geplaatst: 18 oktober 2017 Ik wil het gewoon zelf eens testen, en ga mij volgende week een testrit voor een gans weekend boeken. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Dat je 200 wil doen op de Boomsesteenweg is je eigen keuze, maar als ik met mijn Z4M 200 ging rijden in Duitsland was ik ook 100km van mijn originele 400km range kwijt en was het zoeken voor een tankstation na 250 km... Vraag me ook af op welk uur dat was als je eerst beweert 160 op de A12 en 200 op de Boomsesteenweg te doen, maar ook zegt dat alle superchargers in Aartselaar bezet waren...Ritje was s nachts over de E19..Laden was op zondagmiddag.Ik wil alleen maar zeggen dat de range enorm slinkt met snelheid en dat dit niet zo is met een diesel.Nogmaals een tesla is zeer geschikt als je thuis kan laden en hiermee uw verplaatsingen dekt. Denk alleen niet dat je 400km haalt tenzij je een fluwelen voetje hebt. Als je wat sportief rijdt en het vermogen aanspreekt mag je blij zijn met 270 onder goede omstandigheden. Als je onderweg hoeft bij te laden dan begint de miserie pas en dan wordt er altijd maar gezegd ja dan gaan we toch lekker een stukje eten en hij is sneller vol dan je naar toilet bent geweest..Tot je daar inderdaad een kwartier moet wachten voor je kan laden, tot de lader geen 100% vermogen geeft etcNu, eerlijk is eerlijk, als alles goed verloopt aan de SC kan je op een 20-25 mins wel een 200km range bijladenAch, ieder zijn ding Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Aartselaar is inderdaad wel een drukke SuC, maar ze plannen een nieuwe locatie rondom Antwerpen. In Lokeren gaat er binnenkort eentje open. Die van Lummen, met 12 stalls, telt vaak maximum maar 3 Tesla's. Pas op, ik heb ook al trage superchargers tegengekomen. Frustrerend als de navigatie zegt dat je op 20 minuten laden klaar bent maar er maar 70 kW uit komt en je dus 40 minuten moet laden. Dat was de SuC in Amsterdam, maar iets zuidelijker in Breukelen (tussen Amsterdam en Utrecht) komt er een nieuwe. Maar goed, ik zit nu in Antwerpen en heb tijdens de rit al mijn mails gesorteerd. Dat kan je niet aan 200 km/u... Ik heb voor een Tesla gekozen voornamelijk voor de AP in combinatie met het feit dat Ben Weyts overal trajectcontroles gaat installeren. Ik heb ook een zware voet, en dat los je in mijn geval op door me niet meer met autorijden bezig te houden. Ik 'kan' dat niet, aan 120 km/u aandachtig blijven, dus ik laat een auto aandachtig voor mij zijn. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Ik heb voor een Tesla gekozen voornamelijk voor de AP in combinatie met het feit dat Ben Weyts overal trajectcontroles gaat installeren. Ik heb ook een zware voet, en dat los je in mijn geval op door me niet meer met autorijden bezig te houden. Ik 'kan' dat niet, aan 120 km/u aandachtig blijven, dus ik laat een auto aandachtig voor mij zijn. Haha.. daar kan ik volledig inkomen.. ik heb ook getwijfeld.. model s of een hybrid. De AP is inderdaad TOP. overdag heb ik geen probleem mij aan de snelheidslimiet te houden, maar wanneer ik s nachts ( bijna alleen ) op de baan ben dan kan ik het echt niet laten en dan zou ik voor mijn rijdersprofiel in de problemen komen. Ik weet dat ik dan soms zou vertrekken met 60-70% batterij en dan red je t echt niet om s nachts 200 km te doen aan 160-170. Moest ik dan gaan laden ik zou nog liever mijn schoenen opeten Anderzijds hoop ik dat die trajectcontroles beperkt gaan blijven en en dat Benneke zo snel mogelijk naar de vuilbak wordt verwezen.. N-VA wat een kut partij seg Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Sja ik kan het echt niet meer opbrengen om nog zelf te sturen en risico te lopen op boetes. Ook heb ik gemerkt dat je ‘s avonds een bepaald profiel van bestuurder aantrekt als je aan 160 komt voorbij geblazen en daar heb ik ook geen zin meer in. En ten laatste ging Weyts 1000 camera’s aankopen wat goed is voor 80 trajectcontroles op snelwegen, dus ‘s nachts doorrijden is ook niet meer realistisch. Dus misschien kom je er binnen een half jaar achter dat je je rijgedrag zo moet aanpassen dat een Model S wel een optie is?Overigens heb ik aan 150 km/u op AP in Duitsland toch 250km gereden met een Model X dus het lijkt me sterk dat je maar 200km met een Model S zou halen aan 160... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.