gewoon ik 8.350 Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 5 uren geleden, Jupke zei: Blijft een koperen spoel, magneet en lagers he. Zelfs niet. Zijn assynchrone motoren. Goedkoper komen ze niet. De aansturing daarentegen Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 6 hours ago, Polygoon said: Ahja. Ze mogen gratis SC’en. Niet moeilijk dat dat goedkoper is. Ondanks dat Tesla dat wel aangevochten heeft ... Je mist 2 dingen: context, zoals een artikel, zodat mensen weten waarover het gaat, nl. dat recent een rechter heeft beslist dat taxi-chauffeurs die een tweedehands Model S hebben gekocht waar Tesla levenslang gratis superchargen op had geleverd, ook gratis mogen blijven laden op de supercharger in Amsterdam ondanks de nieuwe regels die Tesla had ingesteld waarbij ze taxichauffeurs weerden de supercharger Amsterdam al een maand buiten dienst is en niet terug komt na een brand in het aangelegen service center. De taxichauffeurs zijn dus blij met een dooie mus... Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 5 hours ago, PJH said: Is er ergens een lijst van alle beschikbare EV's en hun realworld range? https://ev-database.nl Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 1 uur geleden, wooter zei: Je mist 2 dingen: context, zoals een artikel, zodat mensen weten waarover het gaat, nl. dat recent een rechter heeft beslist dat taxi-chauffeurs die een tweedehands Model S hebben gekocht waar Tesla levenslang gratis superchargen op had geleverd, ook gratis mogen blijven laden op de supercharger in Amsterdam ondanks de nieuwe regels die Tesla had ingesteld waarbij ze taxichauffeurs weerden de supercharger Amsterdam al een maand buiten dienst is en niet terug komt na een brand in het aangelegen service center. De taxichauffeurs zijn dus blij met een dooie mus... Ja bedankt om de context te schetsen. Exact het artikel waar ik mijn info uithaal . Ik mis dus geen context. Dat tweede wist ik echter niet. Anderzijds. 1+1=2, die brand komt wel heel gelegen Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 8 hours ago, Polygoon said: Ja bedankt om de context te schetsen. Exact het artikel waar ik mijn info uithaal . Ik mis dus geen context. Jij niet, de rest van de lezers wel. 8 hours ago, Polygoon said: die brand komt wel heel gelegen Ja ze hebben hun eigen atelier in de fik gestoken in afwachting van een uitspraak van een rechter Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Jij niet, de rest van de lezers wel. Ja ze hebben hun eigen atelier in de fik gestoken in afwachting van een uitspraak van een rechter Wat is de reden dat die SC’s niet meer gemaakt worden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 De supercharger in Amsterdam was druk, had geen uitbreidingsruimte, wachtende auto's (taxi's?) verstoorden de normale werking van het service center en geen horeca in de buurt. Er komt een nieuwe supercharger in Badhoevedorp. Taxi's hebben overigens beschikking over een eigen supercharger op Schiphol. Maar die is natuurlijk betalend. De kostprijs is nog altijd een schappelijke 20 cent per kWh, dus 20€ om het 100D model volledig vol te laden en 450km te kunnen rijden. In Breukelen, tussen Amsterdam en Utrecht is er sinds dit jaar een nieuwe supercharger met 28 laadpunten, en ruimte om uit te breiden tot een verdubbeling. En in Zaltbommel, tussen Utrecht en 's Hertogenbosch is er eentje met 16 laadpunten. In Eindhoven is er dan nog eentje met 24 laadpunten. En 12 in Urmond. En dan heb je de hele A2 afgereden. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 Lijkt me dat die taxi chauffeurs, die gewonnen hebben in de rechtbank, gewoon naar Badhoevedorp rijden dan? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 Awel, en over de stadswagen die binnen 2 jaar in België van de band rolt schrijf je niks, Wooter? Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 1 minute ago, ir_fuel said: Awel, en over de stadswagen die binnen 2 jaar in België van de band rolt schrijf je niks, Wooter? Welke? Die die in Charleroi gebouwd zou worden, van een merk dat nog geen enkele auto heeft gebouwd? Quote
stijn82 117 Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 19 hours ago, ir_fuel said: Dat je het verschil niet ziet Ja eigenlijk .... even simpel als geniaal, zo een elektrische auto ( @ICM). Gewoon de batterijen van je auto op afstandsbediening combineren met een motor van een wasmachine. Hoe je daar zoveel miljard schuld mee kunt maken, ik zal het nooit snappen! https://www.hln.be/auto/stofzuigermaker-dyson-gaat-concurrentie-met-tesla-aan-met-eigen-elektrische-auto-s~ad2ee968/ Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Op 5/7/2017 om 09:15, wooter zei: Iedereen gaat er aan: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170705_02957753 Openingspost Interessant stukje dat ik vandaag las: https://www.fleet.be/de-heerschappij-van-elektrische-autos-de-grote-illusie-of-een-leugen/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork&fbclid=IwAR2T9uiIJUCQpaqlLX9Q1ysLdy67CxzMkCIQgvA6CVbhrd1z67GZ9UbILqY Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Philippe Casse is ex d'Ieteren, en schreef dit in 2017... Het artikel staat ook vol fouten en gaat ervan uit dat België op een eiland zit. Jokke, jij haalt jouw advies mbt elektrische fietsen toch ook niet bij Timo? Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Je kan ook dit eens lezen: https://www.fleet.be/nicolas-paris-lampiris-elektrisch-rijden-is-zoals-stoppen-met-roken/ En neem maar van me aan dat je als Leaf rijder heel wat minder range hebt dan in een Tesla. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 10 minuten geleden, wooter zei: Philippe Casse is ex d'Ieteren, en schreef dit in 2017... Het artikel staat ook vol fouten en gaat ervan uit dat België op een eiland zit. Jokke, jij haalt jouw advies mbt elektrische fietsen toch ook niet bij Timo? ik weet dat, net daarom ik het post, er staan evenveel absurditeiten in als in jouw posts, vandaar Maar ook dingen die kloppen, ook zoals in jouw posts. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 (aangepast) Kan je met een niet-Tesla opladen aan een Tesla laadstation? Ik heb zo’n New Motion pasje. Daar staan de Tesla laadstations wel op maar ik zie niet hoe ik kan laden?! 25 oktober 2018 aangepast door D Squaloid Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 10 minutes ago, D Squaloid said: Kan je met een niet-Tesla opladen aan een Tesla laadstation? Ik heb zo’n New Motion pasje. Daar staan de Tesla laadstations wel op maar ik zie niet hoe ik kan laden?! Nee, jij kan met een niet-Tesla niet aan een Tesla supercharger laden. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 En wat heb je nodig bij Mooov? Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Bedoel je de Smoov app? Mooov is een filmfestival in Turnhout... Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Moov dan? Ook zo’n highspeed laadsysteem langs de snelwegen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Er zijn Allego palen op veel Total tankstations geplaatst waar je met een NewMotion kaart (en vele andere kaarten en apps, zoals Smoov) kan laden. Maar heeft jouw auto een CCS of CHAdeMO aansluiting om te kunnen snelladen? Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Ik wil niet snelladen, dat kan ik toch niet met een Q7. Ik wil wel laden aan 7,4kw. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.