Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Iedereen die denkt dat EV rijders voornamelijk zaakvoerders zijn die een EV kiezen omwille van de voordelige taksen, moet dit eens doornemen:

https://newmotion.com/uploads/media/5aaa7b4dad887/nm-ev-industry-outlook-2018-11-en-uk.pdf

In grote lijnen:

  • amper 25% koopt een EV of plugin hybrid als zaakvoerder
  • 40% koopt een EV of plugin hybrid privé
  • de gunstige taxatie staat pas op plaats 6 van redenen waarom iemand een EV of plugin hybrid kiest; milieu en rijgedrag van een EV/PHEV is belangrijker (plaats 1 en 2)

NewMotion is zowat het grootste netwerk van laadpalen en met het grootst aantal klanten, en is sinds 2018 100% eigendom van Shell.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Iedereen die denkt dat EV rijders voornamelijk zaakvoerders zijn die een EV kiezen omwille van de voordelige taksen, moet dit eens doornemen:

 

Niemand heeft dit hier ooit beweerd, als het ging over Europa. Wordt inderdaad telkens, 100% terecht, aangehaald als Belg. 

@ir_fuel het is opnieuw met data en kraam en passen en al! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Mazdastruction said:

Niemand heeft dit hier ooit beweerd, als het ging over Europa. Wordt inderdaad telkens, 100% terecht, aangehaald als Belg. 

En in Noorwegen.

Maarja, oorzaak en gevolg omdraaien, daar doen we niet moeilijk over he. Ik wil gerust geloven dat in landen waar er nul subsidiëring voor EV's is, dat mensen die daar eentje kopen andere motieven hebben dan landen waar ze zwaar gesteund worden door de overheid. En dat zie je ook in de totale aantallen op de weg.

2 hours ago, Mazdastruction said:

@ir_fuel het is opnieuw met data en kraam en passen en al! 

Achja, net zoals onze BMWMB die ineens in zit met al die kindjes die VERSMACHT worden door uitlaatgassen aan de schoolpoort 🙄

Dat is dan het soort mensen die, na aanschaf, dan gaan beweren dat ze ineens inzitten met het milieu.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Achja, net zoals onze BMWMB die ineens in zit met al die kindjes die VERSMACHT worden door uitlaatgassen aan de schoolpoort 🙄

Dat is dan het soort mensen die, na aanschaf, dan gaan beweren dat ze ineens inzitten met het milieu.

giphy.gif

 

Op 19/11/2018 om 14:16, DHL zei:

De electromotor om het gemis aan koppel op te vangen bij lage toerentallen en de benzinemotor die lekker doorgaat in de hogere toeren. 

 

Mijn NA benzine heeft nochtans 525Nm. Vind dat al bij al niet slecht. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, wooter said:

Dat is niet typisch aan elektrisch rijden in Frankrijk. Ga maar eens op een zondag binnendoor toeren met een motorfiets. Dan heb je ook regelmatig stress op zoek naar een tankstation, en als je dan eentje vindt mag je hopen dat het open is, want buiten met de kaart betalen, op dat vlak zitten ze nog 15 jaar achter.

Frankrijk is buiten de grootsteden gewoon een achterlijk land. GSM dekking idem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

frankrijk is idd soms wat stressen als je in de bergen zit, en je door al dat klimmen je meter sneller ziet zakken dan je dacht. hopend om dan ergens een tankstation tegen te komen :D

ze hebben trouwens een nieuw woord uitgevonden

 

laadpaalklever

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11/28/laadpaalklevers-en-laadpaalmollen-de-grote-gesel-van-elektrisch/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het goed begrijp, zijn de laadplaatsen dus gratis parkeerplaatsen, en kan je niet weggesleept worden (of beboet worden (in belgie momenteel)) :D

 

had het hier al eens geschreven, of ik daar zou kunnen/mogen gaan staan zonder te laden zonder gevolg. en blijkbaar momenteel wel nog.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, tuscani said:

had het hier al eens geschreven, of ik daar zou kunnen/mogen gaan staan zonder te laden zonder gevolg. en blijkbaar momenteel wel nog.

Ik denk het wel ja.

 

Trouwens, zo gebruikt "iedereen" die plaatsen toch? Effe naar de winkel en ondertussen de auto aan de laadpaal. Geen kat die gaat terugkomen als hij opgeladen is om hem te verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het goed begrijp, zijn de laadplaatsen dus gratis parkeerplaatsen, en kan je niet weggesleept worden (of beboet worden (in belgie momenteel)) [emoji3]
 
had het hier al eens geschreven, of ik daar zou kunnen/mogen gaan staan zonder te laden zonder gevolg. en blijkbaar momenteel wel nog. 

Wettelijk moet je een elektrische auto hebben om er in België te kunnen staan; hybrides worden niet vermeld.

Niet alle plaatsen zijn gratis. Heel wat Belgische plaatsen zijn ook beperkt in tijd, bv max. 30 minuten.

In Amsterdam waren het betalende plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

Niet alle plaatsen zijn gratis. Heel wat Belgische plaatsen zijn ook beperkt in tijd, bv max. 30 minuten.

Is daar een wettelijk kader rond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik denk het wel ja.

 

Trouwens, zo gebruikt "iedereen" die plaatsen toch? Effe naar de winkel en ondertussen de auto aan de laadpaal. Geen kat die gaat terugkomen als hij opgeladen is om hem te verplaatsen.

ik bedoel zelfs in extremis zonder een ticket te nemen uit de parkeerautomaat.

 

2de punt, en dat is net waar ze in nederland op gaan beboeten. auto vol, dus verzetten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel op te lossen zelfs volgens mij. dan stel je gewoon je laadtimer in om om de 15minuten te stoppen en weer te beginnen na 10minuten. dan geraakt je batterij nooit vol, en kan je blijven staan. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is daar een wettelijk kader rond?

 

Op een verkeersbord dat parkeren toelaat of regelt (E9) kan een opschrift een maximum duur aanduiden.
Ja, dus. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo niet?

Parkeer jij dan zo ver van je auto?

Nu, realistisch gezien zet ik een timer. En ik krijg ook een waarschuwing van de Tesla app als de batterij vol is. Dat kan ik meestal wel matchen met de lunchpauze als ik in Anderlecht moet zijn, dus scheelt dus niks.

Bij tragere laders zoals toen ik in Nederland werkte laat ik 'm vaak staan omdat ie dan 6+ uren nodig heeft, maar daar hadden ze ook 14 laadpunten op de parking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid