Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Wat een non-artikel, staat nu niets zinnig in. [emoji848]


Serieus?
Ze hebben toch een mooie uiteenzetting gedaan en een vergelijking gemaakt waar we niks mee zijn. :D

Maar de helft van Vlaanderen leest toch maar enkel titels hè.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/11/2018 at 10:40 PM, wooter said:

Een analyse waarom het niet vlot met EV's bij de concurrentie van Tesla en BYD, en waarom ik vermoed dat ze eigenlijk actief de transitie naar elektrisch tegen werken. Niet voor ons plezier overigens, maar voor hun resultatenrekening.

https://www.quora.com/Why-dont-bigger-car-companies-such-as-Ford-start-producing-electric-cars-eliminating-Teslas-presence-in-the-emerging-market-thus-claiming-said-market-share-for-themselves/answer/Bill-MacDonald?ch=99&share=a411f63a&srid=OT1HG

Quora, waar iedereen zich een expert kan noemen, zeker met credentials zoals daar zijn " Recent Tesla Model 3 owner".

Dit bv

 

Quote

But most of the auto industry is currently not big and strong and healthy. Auto sales have been contracting. Many people are already moving to EVs, and without options for the major players, they have already gone with Tesla, or BYD in China, etc. robbing the major makers from a sale. Sales have also contracted due to ride sharing, which along with increasing traffic is causing more and more people in big cities to opt for not owning a vehicle. Trade wars and high tariffs are also hurting. And the cost of trying to keep up with rising emissions standards on ICE cars has driven up prices and driven down profits. As a result, many of the major makers, again despite mocking Tesla, are in massive debt.

Is gewoon een hoop leugens.

bv:

Earlier this year, Daimler revealed it had a record year in sales with over 3.3 million new vehicles delivered. Today it followed up by giving us the financial details of its monstrous year. The numbers are staggering as the company set records for unit sales, revenue, and profits. What’s better is Daimler thinks that it is going to do even better this upcoming year.

of

Sales of BMW brand models rose 4.2 percent in 2017 to 2.09 million passenger cars and SUVs, the Munich-based carmaker said on Friday, compared with a 9.9 percent gain to 2.29 million at Mercedes (DAIGn.DE), which claimed the top spot in global luxury-car sales rankings for a second year.

of

AUDI AG has increased its global sales for the eighth year in a row. Despite a turbulent first half of the year, the company achieved a new record-breaking figure: Around 1,878,100 deliveries represent an increase of 0.6 percent. 

 

en toen ben ik gestopt met zoeken.

 

 

 

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek me er geen reet van aan dat het merk van auto waar ik mee rijd nu meer of minder verkoop dan zijn concurrent. Fuck zeg........ik heb daar geen aandelen bij of zo, nog minder heb ik de nood om te zeggen "hey kijk ik rijd met X, dat VERKOOPT nogal wat beter dan uwen Y he"

 

Djeez 

 

Ps: ik ben vandaag licht gestrest en dus wat ontvlambaarder :D

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, ir_fuel said:

Quora, waar iedereen zich een expert kan noemen, zeker met credentials zoals daar zijn " Recent Tesla Model 3 owner".

Dit bv

 

Is gewoon een hoop leugens.

bv:

Earlier this year, Daimler revealed it had a record year in sales with over 3.3 million new vehicles delivered. Today it followed up by giving us the financial details of its monstrous year. The numbers are staggering as the company set records for unit sales, revenue, and profits. What’s better is Daimler thinks that it is going to do even better this upcoming year.

of

Sales of BMW brand models rose 4.2 percent in 2017 to 2.09 million passenger cars and SUVs, the Munich-based carmaker said on Friday, compared with a 9.9 percent gain to 2.29 million at Mercedes (DAIGn.DE), which claimed the top spot in global luxury-car sales rankings for a second year.

of

AUDI AG has increased its global sales for the eighth year in a row. Despite a turbulent first half of the year, the company achieved a new record-breaking figure: Around 1,878,100 deliveries represent an increase of 0.6 percent. 

 

en toen ben ik gestopt met zoeken.

Heb je links van je quotes?

Want dit is wat ik vind:

https://www.nasdaq.com/article/bmw-stock-down-on-weak-q3-profit-confirms-fy18-outlook-20181107-00377

https://www.nasdaq.com/article/daimler-q3-profit-declines-2018-group-ebit-to-be-significantly-below-prior-year-20181025-00081

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, wooter said:

Ik had ook al gekeken omdat die cijfers vooral oud zijn.

Daimler in eerste drie kwartalen -4%, maar in oktober een nieuw maandrecord met +4% en gezien over de eerste tien maanden ook niet langer negatief (+0,3%). Audi verkocht in eerste drie kwartalen meer dan vorig jaar. BMW deliveries over eerste negen maanden +0,3% (edit: dit staat trouwens letterlijk in je Nasdaq-artikel).

Denk dat de schommelingen in de verkoop weinig met elektrische auto's te maken hebben. Wel eerder met onzekerheid bij consumenten over diesel (in Europa) en homologatieproblemen door WLTP. 

Plus, jij spreekt over profit (wat op zich zeer grappig is) en stock price terwijl ir_fuel het over deliveries had. 

aangepast door Marvin
Typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, wooter said:

Heb je links van je quotes?

Gewoon kijken op de officiële website van de constructeurs?

Zijn officiële cijfers van 2017, want 2018 is natuurlijk nog niet om.

 

Maargoed, jij je eigen waarheid natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Marvin said:

Plus, jij spreekt over profit (wat op zich zeer grappig is) en stock price terwijl ir_fuel het over deliveries had. 

Niet enkel over deliveries, maar ik vond niet zo direct concrete winstcijfers terug van iedereen (behalve van Mercedes).

 

Enfin, mijn punt was gemaakt en ik ben gestopt met zoeken --> die "analyse" is (zoals vaak op Quora) compleet biased nonsens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Marvin said:

 

Uw aantal jaarlijkse kilometers doet er toch geen hol toe?

Als dat 80 km / dag is heeft hij gelijk. Als dat 15 trips van 1000km en al de rest kleine trips zijn heeft hij ongelijk.

 

En dan hebben we het nog niet over de markt. Gaat 2019 zo een revolutionair jaar zijn dat "iedereen" tegen 2020 een elektrische auto kan kopen met een correcte range voor een normale prijs? En dan bedoel ik 20.000 euro voor het basismodel. Ik zie het nog tot 2025 duren eer Jan Modaal een elektrische auto kan kopen die aan zijn behoeften voldoet. 

We mogen al blij zijn als tegen 2020 alle elektrische auto's die vandaag zijn voorgesteld vlot beschikbaar zullen zijn, laat staan dat daar nog modellen bij komen in de prijsklasse eronder. Laten we wel wezen, de Tesla Model 3, de Audi E-Tron en de Jaguar I Pace gaan niet voor die revolutie zorgen. Daarvoor zijn ze te duur. Zelfs een elektrische Hyundai begint vanaf 36000 euro, en welke gemiddelde burger kan dat leggen voor een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VW probeert potentiele klanten te verleiden om te wachten ipv nu al voor een bestaand model te kiezen. De prijzen gaan zeker nog zakken de komende jaren, al zijn de bedragen die ze noemen wel erg optimistisch. Hij heeft wel een punt dat voor mensen die niet zo heel veel rijden een EV een goede keus is. Het geval wat jij noemt (15 lange trips) lijkt me eerder de uitzondering dan de regel. Veel rijden er ni meer dan 20k per jaar trouwens...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, stijn82 said:

VW probeert potentiele klanten te verleiden om te wachten ipv nu al voor een bestaand model te kiezen.

Bingo. De Model 3 komt er in Europa aan en de Hyundai's en Kia's komen beschikbaar en de aankondigingspolitiek van VW is net om de twijfelaar aan te doen zetten om te wachten op het VW-model in plaats van naar de concurrentie te gaan die (binnenkort) al kan leveren.

Ik ben 100% mee dat niet iedereen een EV wil, maar de vraag naar EV's is toch groter dan wat sommigen hier denken. Van alle auto's die ik gehad heb trekt de Model X de meeste aandacht qua mensen die willen weten hoever je ermee kan rijden, wat de levertermijn is en waar je het kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweakers vindt ik geloofwaardig... Wanneer ik dit lees, merk je dat de meest vooruitstrevende EV hier op het forum, het in de toekomst wel zeer moeilijk zal krijgen.

Porsche die eraan komt met een voertuig dat 350KW laden aankan, nieuwe batterijen die een veel grotere opslag per kg hebben, laadsnelheden tot 1MW mogelijk, enorme levensduur van die nieuwe generatie batterijen, veel veiligere batterijen bij ongeval.

Zag trouwens ook dat uiteraard veel energie opgeslorpt wordt voor de verwarming en dat een goedkope ZOE al een warmtepomp gebruikt.

Intussen zal alles uiteraard blijven verbeteren, maar de echte vervanger voor de wagen op fossiele brandstof, zal toch nog een vijf a zeven jaar op zich blijven wachten. Hopelijk houdt de politiek hier rekening mee, vooral omdat er tegen dan enorm veel afval van oude batterijen zal zijn. De nieuwe generatie zal veel duurzamer zijn... 

Kortom, wachten en genieten van de moderne huidige fossiele wagens en pas overstappen eens de EV de kinderschoenen ontgroeid zijn.

Volgens mij is een benzinemotor, ondersteund door een kleine batterij, momenteel ecologisch en qua rijplezier de beste combi. De electromotor om het gemis aan koppel op te vangen bij lage toerentallen en de benzinemotor die lekker doorgaat in de hogere toeren. 

https://tweakers.net/reviews/6643/1/elektrische-auto-en-8217s-en-hun-accu-achilleshiel-of-stille-kracht-inleiding.html

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, DHL said:

Porsche die eraan komt met een voertuig dat 350KW laden aankan, nieuwe batterijen die een veel grotere opslag per kg hebben, laadsnelheden tot 1MW mogelijk, enorme levensduur van die nieuwe generatie batterijen, veel veiligere batterijen bij ongeval.

Vaporware verkopen kan iedereen. Ik zal het allemaal geloven de dag dat het in de showroom staat.

6 minutes ago, DHL said:

Volgens mij is een benzinemotor, ondersteund door een kleine batterij, momenteel ecologisch en qua rijplezier de beste combi. De electromotor om het gemis aan koppel op te vangen bij lage toerentallen en de benzinemotor die lekker doorgaat in de hogere toeren. 

 

Of net omgekeerd. Het extra gewicht van een elektromotor + batterijen meesleuren gecombineerd met de nadelen van een verbrandingsmotor.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat artikel is 100% wat ik altijd zeg, maar ik ben iets minder optimistisch over solid state, al was het maar omdat Dyson Sakti3 al heeft afgeschreven in hun investeringen.

https://insideevs.com/dyson-dumps-solid-state-battery-sakti/

Voor de rest is het EV probleem niet het probleem van dat de technologie nog niet op punt is, maar dat de productie nog niet op punt staat. In België hebben we daarenboven ook nog eens een tekort aan een adequaat netwerk van betrouwbare laadpalen. Maar in Nederland en GB, en ook al delen van Duitsland, is EV rijden al erg normaal en heeft het geen zin om te gaan sukkelen met een hybride.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hybride is idd geen zaligmakende oplossing, een compacte turbobenzine rijdt in elk geval plezanter dan een hybride zonder turbo (zoals toyota).

ik geloof wel dat solid state er komt, maar nog niet morgen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DHL zei:

Tweakers vindt ik geloofwaardig... Wanneer ik dit lees, merk je dat de meest vooruitstrevende EV hier op het forum, het in de toekomst wel zeer moeilijk zal krijgen.

Porsche die eraan komt met een voertuig dat 350KW laden aankan, nieuwe batterijen die een veel grotere opslag per kg hebben, laadsnelheden tot 1MW mogelijk, enorme levensduur van die nieuwe generatie batterijen, veel veiligere batterijen bij ongeval.

Zag trouwens ook dat uiteraard veel energie opgeslorpt wordt voor de verwarming en dat een goedkope ZOE al een warmtepomp gebruikt.

Intussen zal alles uiteraard blijven verbeteren, maar de echte vervanger voor de wagen op fossiele brandstof, zal toch nog een vijf a zeven jaar op zich blijven wachten. Hopelijk houdt de politiek hier rekening mee, vooral omdat er tegen dan enorm veel afval van oude batterijen zal zijn. De nieuwe generatie zal veel duurzamer zijn... 

Kortom, wachten en genieten van de moderne huidige fossiele wagens en pas overstappen eens de EV de kinderschoenen ontgroeid zijn.

Volgens mij is een benzinemotor, ondersteund door een kleine batterij, momenteel ecologisch en qua rijplezier de beste combi. De electromotor om het gemis aan koppel op te vangen bij lage toerentallen en de benzinemotor die lekker doorgaat in de hogere toeren. 

https://tweakers.net/reviews/6643/1/elektrische-auto-en-8217s-en-hun-accu-achilleshiel-of-stille-kracht-inleiding.html

In de eerste plaats betaalt de bevolking de prijs van de slechte lucht, maar in de 2de plaats zal de werkende mens de rekening betalen voor zijn transport. Wat brandstofkeuze betreft zitten we in niemandsland.... Diesel niet goed, en dat wisten we 10 jaar geleden niet... Benzine nu wel goed, binnen 10 jaar ook niet meer. Elektrisch, technologisch nog in ontwikkeling en nog te duur wegens de investeringskost....  Wat doen ze nu, brandstoffen extra belasten.... In Duitsland geven ze tot € 7500 premie bij inlevering van een oude diesel... door het merk zelf. België, euh geen korting. € 3000 door de staat en geen verkeersbelasting. Euh misschien vallen we in de winter zonder stroom... We kunnen het geld van de accijnzen op de brandstof goed gebruiken, maar niet voor wat het moet...

Oprijden van de oude dieselauto is voor de Belg het goedkoopst.... ondanks de hoge dieselprijs...  Hoe komt het nu toch, dat mensen hun aankoop uitstellen.... 

Geen visie.... door de overheid.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, stijn82 said:

hybride is idd geen zaligmakende oplossing, een compacte turbobenzine rijdt in elk geval plezanter dan een hybride zonder turbo (zoals toyota).

Ja daar noem je dan ook zoiets. Dat hele concept van de Toyota hybrides is gemaakt anti-rijplezier, met hun CVT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid