Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, wooter zei:

Dat kan ik meestal wel matchen met de lunchpauze als ik in Anderlecht moet zijn, dus scheelt dus niks.

Jij begon over eten hé. En het staat niet in het Tesla topic 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, wooter said:

Terwijl leg ik een parkeerschijf 

The future is now!

Het is duidelijk (en normaal), dat daar nog nieuwe regels en systemen moeten voor worden verzonnen. Niet voor die parkeerschijf, maar voor dat bezetten van laadpalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die parkeerschijf is gemaakt in 2014, toen er nog minder laadpalen waren en de meeste EV’s een erg beperkte range hadden. Als ik met mijn auto op de enige 50kW lader ga laden omdat het echt de enige in de wijde omtrek is, kan ik de frustratie van een i3 of Leaf rijder wel begrijpen als zijn batterij plat is en er een Tesla 2 uren staat te laden. Waarom die pioniers dan niet helpen?

Wat er natuurlijk moet gebeuren is dat er meerdere snelladers staan, en ernaast nog meer trage laders waar je probleemloos uren traag kan laden.

Jij denkt misschien “maar nee, snelladers die je batterij op 5 minuten vol laden” maar ik vind eerlijk gezegd het erg comfortabel dat ik kan laden terwijl ik iets anders doe, dan dat ik speciaal moet omrijden naar een snellader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof dat je dat doet met die parkeerkaart @wooter ! 

Gisteren toevallig nog een X bij onze lokale delhaize zien parkeren aan de laadpaal en is dan gewoon binnengewandeld, terwijl er nog voldoende parkeerplaats beschikbaar was. Jammer, maar het is niet de eerste keer dat ik dat opmerk bij EV's of hybrides.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat laadpalen helemaal achteraan op de parking horen; zo moeten de meest vervuilende wagens minder ver rijden [emoji3]

Ik heb daar absoluut geen probleem mee, dan is de kans kleiner dat ze worden ingenomen door mensen die ze niet nodig hebben.

Enige probleem is dat dan de voedingskabels dikker en langer zijn, wat ze duurder maakt. En dat is de grootste reden waarom de meeste laadpalen vlak bij de ingang staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste oplossing vind ik overigens de laadpalen in een parkeergebouw in Tilburg: de laadpalen staan daar op verdieping 8 en 9. De gewone mensen rijden dus gewoon naar de eerst vrije parkeerplek, en de mensen met een EV die moeten/willen laden rijden maar tot de 8e of 9e verdieping. Als het zo druk is dat de gewone auto's ook tot de 8e of 9e verdieping staan, geeft het niet dat ze plaatsen innemen waar een laadpaal staat want de parking is toch vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Lotuzzz zei:

Ik vind dat laadpalen helemaal achteraan op de parking horen; zo moeten de meest vervuilende wagens minder ver rijden :D

En kunnen ze een paar minuten langer laden! Alleen maar voordelen. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/30/2018 at 7:31 PM, wooter said:

De beste oplossing vind ik overigens de laadpalen in een parkeergebouw in Tilburg: de laadpalen staan daar op verdieping 8 en 9. De gewone mensen rijden dus gewoon naar de eerst vrije parkeerplek, en de mensen met een EV die moeten/willen laden rijden maar tot de 8e of 9e verdieping. Als het zo druk is dat de gewone auto's ook tot de 8e of 9e verdieping staan, geeft het niet dat ze plaatsen innemen waar een laadpaal staat want de parking is toch vol.

Stroomkabels kosten minder verticaal dan horizontaal? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, wooter said:

Het kan ook zijn dat ze daar beslisten om wel de kosten te doen? Had je dan liever 16 gereserveerde laadplekken op de gelijkvloers?

Mogen we nog eens zeveren, of rest enkel aanval en verdediging?

Ik vind het best goed zo, het maakt me eigenlijk zelfs geen ruk uit waar die laadpalen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2018 om 19:31, wooter zei:

De beste oplossing vind ik overigens de laadpalen in een parkeergebouw in Tilburg: de laadpalen staan daar op verdieping 8 en 9. De gewone mensen rijden dus gewoon naar de eerst vrije parkeerplek, en de mensen met een EV die moeten/willen laden rijden maar tot de 8e of 9e verdieping. Als het zo druk is dat de gewone auto's ook tot de 8e of 9e verdieping staan, geeft het niet dat ze plaatsen innemen waar een laadpaal staat want de parking is toch vol.

Super oplossing.

Ik wil toch ook eens laden op zo'n parking, zodat ik de kabels in mijn koffer kan testen, want nu steken ze nog steeds in de verpakking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, wooter said:

Mooi artikel

Quote

and the purchase of a full-fledged electric vehicle remains a social statement, a way for a driver to instantly self-identify as an early-adopter and green citizen.

Morsy at Bloomberg NEF calls it a “virtue-signal product,” as in: Gaze upon my shiny, expensive good-doing; watch it get to 60 miles per hour in 5 seconds.

-_-

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super oplossing.
Ik wil toch ook eens laden op zo'n parking, zodat ik de kabels in mijn koffer kan testen, want nu steken ze nog steeds in de verpakking.

En dan zeggen dat je niet zeker was over de range... je hebt nog nooit bij een publieke paal geladen? :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:


En dan zeggen dat je niet zeker was over de range... je hebt nog nooit bij een publieke paal geladen? :)

neen want hij rijdt speciaal rond, voor een tesla supercharger. dan is het logisch dat je nog niet aan een betaalpaal gestaan hebt.

zo zou ik het toch ook doen. waarom betalen aan een paal, als je gratis kan laden thuis, op werk, of tesla zelf.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, tuscani said:

zo zou ik het toch ook doen. waarom betalen aan een paal, als je gratis kan laden thuis, op werk, of tesla zelf.

Kosten/baten. Het kost me bijvoorbeeld een half uur doelloos wachten aan een supercharger vs 6€ betalen aan een paal om te laden terwijl ik werk. Overigens, als je tijdens dat gratis superchargen ook nog een koffie gaat drinken van 5€ ben je bijna evenveel geld kwijt, naast het half uur tijd. En tijdens de avondspits laden in Diegem kan makkelijk al uitlopen tot 45 minuten omdat het zo druk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2018 om 19:31, wooter zei:

De beste oplossing vind ik overigens de laadpalen in een parkeergebouw in Tilburg: de laadpalen staan daar op verdieping 8 en 9. De gewone mensen rijden dus gewoon naar de eerst vrije parkeerplek, en de mensen met een EV die moeten/willen laden rijden maar tot de 8e of 9e verdieping. Als het zo druk is dat de gewone auto's ook tot de 8e of 9e verdieping staan, geeft het niet dat ze plaatsen innemen waar een laadpaal staat want de parking is toch vol.

Hilarisch 😉🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is daar een wettelijk kader rond?


Ze zijn daar mee bezig maar het is weer ingewikkeld.

1 voorbeeldje

Wat te doen met deze die de auto thuis niet kunnen opladen en dus een laadpaal nodig hebben.
Ze hebben de namiddag gehad, komen om 22.30 thuis en stellen hem aan de laadpaal.
Moeten die hun wekker op 4.00 uur zetten om hem te gaan verplaatsen?
Je kan ook zeggen dat het tussen 22 en 7 uur vrij is van te blijven staan maar dan komt de vraag of je deze mensen hun leven gaat bepalen.
Ze komen laat thuis.
Wassen zich en kijken nog 1,5 uur tv en moeten dan vroeg op om een wagen te verplaatsen.
Volgens mij gaan ze er niet te snel uitkomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid