Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

5 hours ago, wooter said:

Er zijn Allego palen op veel Total tankstations geplaatst waar je met een NewMotion kaart (en vele andere kaarten en apps, zoals Smoov) kan laden. Maar heeft jouw auto een CCS of CHAdeMO aansluiting om te kunnen snelladen?

Nu sta ik aan zo'n Allego ding en het werkt toch niet. Ik zou contact op moeten nemen met NewMotion om te weten wat er fout is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een account en kaart bij NewMotion?

Wat staat er op het display van de paal? Heeft de paal een display?

Met mijn NewMotion kaart kan ik aan alle Allego palen laden, dus lijkt me sterk dat jij dat niet kan.

Ik steek eerst de kabel in in de auto, dan in de paal, en dan de RFID kaart tegen de lezer. Dan gaat het lampje vaak van groen naar geel, en dan naar blauw (=laden). Als ik wil stoppen met laden, eerst de laadkaart aan de lezer, die zal dan het laden stoppen en de stekker aan de kant van de paal los maken. Sinds een software update maakt de auto dan ook de stekker los aan de kant van de auto. Kabel terug in de koffer en gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een paal is met display, is het vaak zo een grote ABB paal met 3 verschillende stekkers: type 2, CCS en CHAdeMO. Beetje hetzelfde principe, maar je moet je eigen kabel niet meer gebruiken. Insteken, RFID badge laten inlezen en gaan. Of via de app de lader starten en stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D Squaloid zei:

Ik wil niet snelladen, dat kan ik toch niet met een Q7. Ik wil wel laden aan 7,4kw.

Domme vraag misschien, maar waarom wil je bijladen met de Q7?

puur elektrisch is die na 35km plat, dus ik vermoed dat je toch niet elke 30km gaat bijladen?

en als ik verdere afstanden doe en de batterij is plat, heb je nog steeds momenten dat hij elektrisch begint te rijden, wegens weer wat bijgeladen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, tuscani said:

heb je nog steeds momenten dat hij elektrisch begint te rijden, wegens weer wat bijgeladen.

... omdat je brandstofmotor wat meer verbruikt om van het extra vermogen terug elektriciteit te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, wooter zei:

... omdat je brandstofmotor wat meer verbruikt om van het extra vermogen terug elektriciteit te maken.

normaal niet dacht ik.

mercedes heeft idd zo'n functie dat je de batterij sneller kan opladen en waar je verbruik de hoogte inschiet. audi heeft dat niet.

batterij gaat dan ook maar mondjesmaat bijladen bij het remmen, niet tijdens het gewone rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen met ne EV moeten zich niet aan de verkeersregels houden?

Afgelopen dinsdag komt hier ene met zo ne Hyundai Ioniq Electric aan bij de B&B bij mij langs. Meneer wil natuurlijk zijne auto opladen, kabel uit t raam van zijn kamer en auto midden op t voetpad...

aangepast door Joske
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:

... omdat je brandstofmotor wat meer verbruikt om van het extra vermogen terug elektriciteit te maken.

Als ik zo een plug-in zou hebben zou ik er bij langere afstanden toch eerder voor kiezen om hem als hybride te gebruiken en dus niet eerst de accu volledig leeg rijden en dan op de brandstofmotor verder te rijden.

Dat lijkt mij toch de zuinigste manier van rijden?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik heb het getest Spanje  heen en terug. Heen met batterij sparen, dus op motor. Terug op hybride. Scheelde hem 1.6l/100km of zo. Omdat de batterij regelmatig tussenbeide kwam. Maar ze geraakte ook leeg natuurlijk. Al is ze zoals al geschreven nooit echt leeg. Je krijgt regelmatig een blokje bij, dat dan even snel natuurlijk weer weg is. 

Hier thuis rijden we altijd volledig elektrisch. Eens ik een autostrade op moet  of ik verder moet rijden, zet ik hem op hybride

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mja geschreven door iemand van D’IETEREN [emoji2]

Dat is hetzelfde als een stukje quoten dat Wooter schrijft over de EV [emoji23].

 

Er zijn zaken waarover hij wel gelijk heeft zoals het stukje over het enorme hoge verbruik bij EV’s bij een hooligan rijstijl.

 

Anderzijds is de teneur van zijn artikel dat dit en dat allemaal onmogelijk is een beetje kort door de bocht en exact wat je verwacht van iemand op een pensioengerechtigde leeftijd.

 

Ik rijd nu zelf een 5-tal weken met een tesla ( auto waar je normaal het verst mee kan rijden en met de grootste batterij die ze in een EV steken ) en ik moet zeggen dat bij een vlotte rijstijl een EV eigenlijk minstens 200kW aan batterij zou moeten hebben die dan geladen zou moeten kunnen worden aan een 400kWh wat zou betekenen dat je op 10 minuten 80kW aan range bijhebt wet een 300km bereik is aan 140-150.

 

De huidige laadsnelheden en grootte van batterijen zijn eigenlijk ruimschoots onvoldoende om benzine/diesel te vervangen.

 

Eigenlijk ben ik nu meer sceptisch geworden ten aanzien van EV’s ( zoals ze er nu zijn) dan voor de aankoop van de model s. Bijvoorbeeld Absoluut ongeschikt wanneer je s nachts 160kph wil rijden en nog wat range wil hebben.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dan ook nog een sterke evolutie in batterijen. 

Ziehier nog een recent en uitgebreid artikel over welke mogelijkheden men vandaag aan het onderzoeken en testen is voor betere, lichtere en kleinere batterijen, met meer capaciteit, snellere laadtijden, en ecologisch verantwoord. We hebben het einde van deze ontwikkelingen bijlange nog niet gezien... 

https://www.pocket-lint.com/gadgets/news/130380-future-batteries-coming-soon-charge-in-seconds-last-months-and-power-over-the-air

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Germinal zei:

 

Mja geschreven door iemand van D’IETEREN emoji2.png

Dat is hetzelfde als een stukje quoten dat Wooter schrijft over de EV emoji23.png.

 

 

 

Laat dat inzicht nu NET mijn bedoeling zijn :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/24/2018 at 1:28 PM, wooter said:

Welke?

Die die in Charleroi gebouwd zou worden, van een merk dat nog geen enkele auto heeft gebouwd?

Geen enkele?

 

m5p83l-HC.jpg

20181019_153916_hdr.jpg

 

De nieuwe trots van de streek :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een auto die in 2013 uit kwam. Toen was de Tesla Model S al in serieproductie... Dat ding verbruikte 0l brandstof...

 

Echt een toonbeeld van hoe ver Tesla voor op zit, of hoe achter(lijk) de concurrentie is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even elektriciteit als brandstof bekijken.

Naar De volgende regering  toe, zou het huidige kWh tarief aangevuld worden door een capaciteitstarief.

vb: 10A, €200 per maand, 20A €400 enz. Plus het verbruik in kWh.  Je auto snelladen zou dan toch wel een stuk duurder worden. Zeker als je er 2 hebt.

je zou bijna  gelukkig zijn als hij er 12uur over doet om hem op te laden , als ze dit doorvoeren. 

Of op zijn minst een slimme lader, die de overschot van je woning in je auto steekt.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid