Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Op 30/10/2018 om 16:31, Waky zei:

Straf, discriminatie op basis van brandstof. 

 

Op 30/10/2018 om 16:33, wooter zei:

Op basis van uitstoot.

En wie betaalt er via de accijnzen voor het onderhoud van de wegen? ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites



Ha.. zou pas grappig zijn.. EV’s die 140 mogen opende snelweg [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Gijle rijdt toch maar 127 op autopilot, is dus voor niks nodig [emoji16][emoji39]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, ICM said:

Even wachten op een link naar Electrek waarin staat hoe waardeloos die wel niet zijn alvorens ik een mening kan vormen.

Jokes apart: mooi zo. In onze gemeente gebruikt de groendienst een elektrische (vracht)auto om snoeiafval en gereedschap te vervoeren. Dat zouden gemeenten en ondernemingen meer moeten doen. Het geeft toch een sociaal bewuste boodschap, vind ik. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wachten op een link naar Electrek waarin staat hoe waardeloos die wel niet zijn alvorens ik een mening kan vormen.
Jokes apart: mooi zo. In onze gemeente gebruikt de groendienst een elektrische (vracht)auto om snoeiafval en gereedschap te vervoeren. Dat zouden gemeenten en ondernemingen meer moeten doen. Het geeft toch een sociaal bewuste boodschap, vind ik. 
Alleen bestellen we als consument bij die bedrijven die komen leveren in een 7de hands roetstoker. Alle initiatieven tot nu toe voor groene stadsdistributie falen of zijn niet rendabel, ik vrees dat er eerst nog ingrepen van de overheid nodig zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

DHL/Deutsche Post is hevig zelf ontwikkelde elektrische bestelwagens aan het bouwen om die roetstokers te vervangen, al was het maar omdat die in meer en meer steden niet meer mogen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHL/Deutsche Post is hevig zelf ontwikkelde elektrische bestelwagens aan het bouwen om die roetstokers te vervangen, al was het maar omdat die in meer en meer steden niet meer mogen rijden.
Die mannen rijden al vele jaren op gas. Maar Duitse distributie netwerken zien er anders uit. Wij hebben in ons landje in distributie hetzelfde probleem als met openbaar vervoer, slechte ruimtelijke ordening ... Mijn postbode komt met een bestelwagen terwijl ik 800 meter van de kerk woon, want op zijn ronde zitten wijken die enkele kilometers van het centrum zijn ... Onze distributie wagens bollen gemakkelijk 300 km per dag, in de ons omliggende landen doen die de helft ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Solide state batterij verwijst iedere auto met lithium ion batterijen naar de geschiedenisboeken...

Het is een kwestie van tijd. Grotere capaciteit, sneller laden...

Vb: in 5 minuten 400 km bijladen...

https://www.powerelectronics.com/automotive/who-will-win-race-ev-solid-state-battery

Meerdere info via Google te vinden.

Nu begrijp ik waarom de meeste automerken nog 10 jaar hun huidige modellen willen verkopen, om dan vol te gaan voor de elektrische modellen.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dyson heeft het wachten op solid state al opgegeven.

https://electrek.co/2018/02/15/dyson-all-electric-vehicles-skip-solid-state-batteries/

https://insideevs.com/dyson-dumps-solid-state-battery-sakti/

Ik denk dat de rest de solid state gebruikt als wortel om bij de overheid voor de neus te hangen als excuus om te blijven produceren in benzine en diesel en investeringen naar EV's af te houden. "Ja maar eens solid state er is, gaan we echt wel overschakelen hoor".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is elektrisch rijden niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Gisterenochtend parkeerde ik mijn X bij de laadpalen van de Efteling. Ze hebben daar zo een 22 palen gezet.

Naast de helft van verkeerd geparkeerde benzineslurpers en niet ingeplugde hybrides, stond er ook een Belg met een Renault Zoe ZE40 die de laadpaal niet gestart kreeg. Hij had enkel een Bluecorner pasje en een pasje van Renault zelf, en beide netwerken zijn blijkbaar niet beschikbaar op de laadpalen van de Efteling. Gelukkig merkte ik op dat ie aan het sukkelen was en heb m dan uit de nood geholpen met mijn NewMotion kaart die wel werkt.

Ik ga binnenkort naar Engeland en daar zal het laden op publieke laadpalen ook niet eenvoudig zijn; de meeste laders in de buurt van waar we gaan zijn van Polar en daar moet je ofwel een RFID kaart vragen (no go) of via een app eerst 20 pond in de app laden om dan a rato van 1,20 pond per laadbeurt te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat elektrisch gebeuren uitstellen zolang het kan.  Ook al betekent dat dat ik met mijn bedrijf mijn wagen privé moet inschrijven omdat deze anders fiskaal teveel wordt afgestraft. Ik kies resoluut voor rijplezier.

In de toekomst zullen we nog lang genoeg met elektrische/waterstof auto's moeten rijden. Voor nu ga ik vooral genieten van mijn benzine hoofd (petrolhead) ipv een water hoofd te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een analyse waarom het niet vlot met EV's bij de concurrentie van Tesla en BYD, en waarom ik vermoed dat ze eigenlijk actief de transitie naar elektrisch tegen werken. Niet voor ons plezier overigens, maar voor hun resultatenrekening.

https://www.quora.com/Why-dont-bigger-car-companies-such-as-Ford-start-producing-electric-cars-eliminating-Teslas-presence-in-the-emerging-market-thus-claiming-said-market-share-for-themselves/answer/Bill-MacDonald?ch=99&share=a411f63a&srid=OT1HG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid