BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 4 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Een eigen keuze is dat een zonde of zo? Gaat dat in tegen het algemeen geloof? Een EV kopen is toch ook een eigen keuze. In ons geval, indien we permanent samenwonen, zouden we 100% zeker de EV gekozen hebben. Ik duid nu gewoon aan hoe het bij dezelfde persoon anders is, wanneer die maar 1 auto mag kiezen. Raar dat daar zulke reacties op komen. Het verhaal is gewoon niet zwart of wit. En het is als enige wagen geen vooruitgang zo simpel is dat. De trigger is quasi puur fiscaal. Indien een gewone motor fiscaal even interessant zou zijn en gelijk belast, rijden er morgen 90% minder EV's rond. We zijn ons maatschappelijk model aan het omvormen om er verplicht mee te gaan rijden, het net wordt steeds harder toegetrokken. Maar de technologie is nog niet op dat punt, dat het een vooruitgang is. Je uitspraak een "eigen keuze" vind ik nogal raar gekozen eigenlijk............ Je moet je toch niet verantwoorden. Iedereen doet wat 'm wil. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 39 minuten geleden, Hazen zei: Als je 9 uur kan werken onderweg in plaats van 6 uur in de auto zitten heb je 6 uur winst. Hoe kan ik 9 uur werken in een electrische auto?? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Zojuist, The Swede zei: Hoe kan ik 9 uur werken in een electrische auto?? 9u onderweg is 9u werken. Simpel toch. Tijdens het laden kan je toch ook gewoon doorwerken. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Zojuist, BMWMB zei: 9u onderweg is 9u werken. Simpel toch. Tijdens het laden kan je toch ook gewoon doorwerken. @The Swede kan geen fax machine meenemen in z'n elektrische wagen 2 Quote
PJH 21.019 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Moet ik nu eigenlijk familieleden in een EV duwen zodat er meer brandstof overblijft voor mezelf? Of moet ik iedereen in een benzine duwen zodat de vraag naar benzine langer blijft bestaan? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 21 minuten geleden, BMWMB zei: 9u onderweg is 9u werken. Simpel toch. Tijdens het laden kan je toch ook gewoon doorwerken. En als ik 6 uur onderweg ben, kan ik 6 uur werken aan de telefoon en 3 uur op mijn computer. (Jawel, er zijn mensen die ook nog zelf werk doen). Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 35 minuten geleden, The Swede zei: Hoe kan ik 9 uur werken in een electrische auto?? Het ging over die trein hé. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 13 minuten geleden, PJH zei: Moet ik nu eigenlijk familieleden in een EV duwen zodat er meer brandstof overblijft voor mezelf? Of moet ik iedereen in een benzine duwen zodat de vraag naar benzine langer blijft bestaan? Moeilijke keuzes. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 2 minuten geleden, Hazen zei: Het ging over die trein hé. De trein is een alternatief voor wie EV wil rijden. En daar behoor ik niet toe. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Een trein is een alternatief voor eender welke auto. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 42 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Een eigen keuze is dat een zonde of zo? Gaat dat in tegen het algemeen geloof? Een EV kopen is toch ook een eigen keuze. In ons geval, indien we permanent samenwonen, zouden we 100% zeker de EV gekozen hebben. Ik duid nu gewoon aan hoe het bij dezelfde persoon anders is, wanneer die maar 1 auto mag kiezen. Raar dat daar zulke reacties op komen. Het verhaal is gewoon niet zwart of wit. En het is als enige wagen geen vooruitgang zo simpel is dat. De trigger is quasi puur fiscaal. Indien een gewone motor fiscaal even interessant zou zijn en gelijk belast, rijden er morgen 90% minder EV's rond. We zijn ons maatschappelijk model aan het omvormen om er verplicht mee te gaan rijden, het net wordt steeds harder toegetrokken. Maar de technologie is nog niet op dat punt, dat het een vooruitgang is. Je uitspraak een "eigen keuze" vind ik nogal raar gekozen eigenlijk............ Wat ik wil aantonen is dat er altijd opties zijn die je probleem kortsluiten. Als in het voorbeeld dat je gaf je vrouw onderweg 10min zou bijladen voor haar gemoedsrust is de ganse problematiek van de baan. Als Swede de trein pakt is zijn probleem ook opgelost. Daarmee is het totaal niet de bedoeling om kritiek op jullie te hebben hé? Als jullie de keuze verantwoord vinden lig ik daar allerminst van wakker en ga ik jullie niet scheef bekijken. Ik denk dat je er nog van zou verschieten hoeveel mensen wel aan die milieu-impact denken maar dat is niet waar het in dit topic over gaat. Als er geen kritiek gegeven wordt op de kostprijs van een EV dan is de range de boosdoener en andersom. Voor de gewone mens zoals ikzelf is zowel die kostprijs als de range geen probleem. Tot zo ver mijn betoog. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 9 minuten geleden, BMWMB zei: Een trein is een alternatief voor eender welke auto. 5 minuten geleden, Hazen zei: Wat ik wil aantonen is dat er altijd opties zijn die je probleem kortsluiten. Als in het voorbeeld dat je gaf je vrouw onderweg 10min zou bijladen voor haar gemoedsrust is de ganse problematiek van de baan. Als Swede de trein pakt is zijn probleem ook opgelost. Daarmee is het totaal niet de bedoeling om kritiek op jullie te hebben hé? Als jullie de keuze verantwoord vinden lig ik daar allerminst van wakker en ga ik jullie niet scheef bekijken. Ik denk dat je er nog van zou verschieten hoeveel mensen wel aan die milieu-impact denken maar dat is niet waar het in dit topic over gaat. Als er geen kritiek gegeven wordt op de kostprijs van een EV dan is de range de boosdoener en andersom. Voor de gewone mens zoals ikzelf is zowel die kostprijs als de range geen probleem. Tot zo ver mijn betoog. Hoe is mijn probleem opgelost?? Ik geloof dat jullie mijn punt helemaal niet begrepen hebben. Ik zeg net dat ik noodzaak heb om langere afstanden op korte tijd te doen. En met een EV gaat dat nog niet. 1. Want ik moet op mijn gemak rijden of ik kan van de éne laadpaal naar de andere rijden. 2. Ik moet zowieso enkele keren onderweg stoppen. Ik zei gewoon dat degenen die zeggen dat zij daar geen probleem mee hebben en daarom vinden dat EV rijden de beste en goedkoopste oplossing is, even goed de trein kunnen nemen. Da’s noch goedkoper en noch relaxer rijden. Quote
Logic 538 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 (aangepast) 12 uren geleden, Jokke_vlo zei: Waarom in godsnaam zou je die (zogezegde, ik herhaal praktijk draait dat dikwijls langer uit) extra tijd moeten verliezen? En waarom is dat vooruitgang? Uitstoot? Ik herhaal het, ik ben geen groene jongen, maar ik ben me ergens wel bewust geworden van welke brol uit een uitlaat komt. Ik rijd veel liever achter een EV dan achter een ouwe diesel. Tegenwoordig wil ik de benzinegeur -waar ik zo verliefd op was- ook niet meer opsnuiven, want ik weet dat het zo ongezond is. Ik denk dat ik ergens de klik gemaakt heb, beetje ironisch hier, op de fiets (in de 'zuivere' buitenlucht). Uitstoot is in zekere zin hetzelfde als in uw nest kakken. Ik vraag me af of er bij de uitvinding van het toilet ook zo'n types rondliepen als jij die van hun oren maakte dat ze tijd verloren met het zoeken van een wc-pot. "Als je moe kakken moe'je kakken!" "Wat, een rioolnet, een WC verplichten? Wie gaat dat kunnen betalen?!" ... Ik zie -ondanks de nadelen- dit nog altijd als een vooruitgang. Maar je hebt volkomen gelijk dat ik gemakkelijk spreken heb, want ik heb zelden of nooit last van de nadelen.. voor mij is het zelfs een dikke win-win door geen tankstation meer te moeten bezoeken. Wat je denk ik gaat zien is dat hybride rijden langer gaat blijven bestaan, net om die afstanden te kunnen overbruggen, wanneer EV technologie niet sneller vordert. Dus ik zou niet panikeren. 15 december 2021 aangepast door Logic 3 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Ik zie het voor mezelf als een win. Ik zou nooit een even vermogende wagen kunnen kiezen voor datzelfde geld. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 12 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ter info : heb er mee gereden. tijd voor een bevinding of kort testverslag te zetten? Ben eigenlijk wel benieuwd Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 16 minuten geleden, The Swede zei: Hoe is mijn probleem opgelost?? Ik geloof dat jullie mijn punt helemaal niet begrepen hebben. Ik zeg net dat ik noodzaak heb om langere afstanden op korte tijd te doen. En met een EV gaat dat nog niet. 1. Want ik moet op mijn gemak rijden of ik kan van de éne laadpaal naar de andere rijden. 2. Ik moet zowieso enkele keren onderweg stoppen. Ik zei gewoon dat degenen die zeggen dat zij daar geen probleem mee hebben en daarom vinden dat EV rijden de beste en goedkoopste oplossing is, even goed de trein kunnen nemen. Da’s noch goedkoper en noch relaxer rijden. Ik herhaal. Jij bent een zeurpiet! Als ik naar Zwitserland wil met de trein, dan moet ik eerst met de auto naar een station rijden. Waar kan ik dan vertrekken? Brussel? Als ik dan in Zwitserland aankom, dan moet ik daar taxi nemen of een auto huren. Dat neemt allemaal tijd in beslag, en dat kost ook allemaal geld, en je hangt van veel factoren af. Neen, dan liever met mijn eigen auto, van thuis rechtstreeks naar de eindbestemming. En als het echt sneller of verder moet, dan neem ik wel het vliegtuig. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 23 minutes ago, Logic said: Uitstoot is in zekere zin hetzelfde als in uw nest kakken. Ik vraag me af of er bij de uitvinding van het toilet ook zo'n types rondliepen als jij die van hun oren maakte dat ze tijd verloren met het zoeken van een wc-pot. "Als je moe kakken moe'je kakken!" "Wat, een rioolnet, een WC verplichten? Wie gaat dat kunnen betalen?!" ... Nee dat is het niet. Uitstoot is hetzelfde als in de tuin van uwe gebuur kakken. maw je hebt er zelf geen last van, tot de buren bij u komen kakken Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 1 uur geleden, BMWMB zei: De situatie die je hier schetst klopt volledig. Als je met een benzine op diesel rijdt, en je vertrekt 's avonds, dan kan je in Duistland knallen, en je moet maar 1x tanken onderweg, wat maar een paar minuten duurt. 700km kan je zo afmalen in goed 5 uren tijd. daar zou ik zo zeker nog niet van zijn. De meeste depaneurs rijden ook maar 90kmh. Tot zover mijn nuttige bijdrage 4 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 22 minuten geleden, tuscani zei: tijd voor een bevinding of kort testverslag te zetten? Ben eigenlijk wel benieuwd Qua power gevoel, interieur stilte en overbrenging rijdt dat beter dan die 4 cyl turbo, 8 traps die in de ICE zit (waar je constant snokken krijgt van de turbo en de versnellingsbak, precies een ADHD patient. Rijdt op een vlakke baan best aangenaam en dus ook leuker dan zijn ICE broer. Maar....................... reikwijdte daalt met een vlotte voet enorm snel en de wagen is heel log en zwaar, voelt ook zo aan. Je krijgt ook enorme kloppen bij het nemen van verkeersdrempels. Je hoort de batterij letterlijk kloppen. (En nee dat was niet alleen bij onze testwagen, blijkt "eigen" te zijn). Die twee laatste punten vond ik echt een no go met reikwijdte op absoluut nr 1. Bij ons wordt de V klasse gebruikt als reiswagen....... Met mijn rijstijl haal je daar denk ik met moeite 230km reikwijdte uit. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee dat is het niet. Uitstoot is hetzelfde als in de tuin van uwe gebuur kakken. maw je hebt er zelf geen last van, tot de buren bij u komen kakken Als zij ook bij mij komen kakken, dan moeten ze zwijgen. Verbeter de wereld, begin met uzelf. Quote
Logic 538 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee dat is het niet. Uitstoot is hetzelfde als in de tuin van uwe gebuur kakken. maw je hebt er zelf geen last van, tot de buren bij u komen kakken Wat? De kak van uw wc-pot komt bij de buren terecht... ? Pas op, er zijn tot op de dag van vandaag nog steeds open riolen die uitmonden in een sloot, waterloop, zee... neemt niet weg dat het een beter idee is om niet te kakken in uw nest en dat structureel op te vangen, toch? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 2 minutes ago, Logic said: Wat? De kak van uw wc-pot komt bij de buren terecht... ? Pas op, er zijn tot op de dag van vandaag nog steeds open riolen die uitmonden in een sloot, waterloop, zee... neemt niet weg dat het een beter idee is om niet te kakken in uw nest en dat structureel op te vangen, toch? Ik zou nog eens opnieuw lezen wat ik geschreven heb, want je snapt er precies geen letter van. 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Een auto met chauffeur is dus DE oplossing. Ik wil mij wel opofferen hoor @Jokke_vlo om je af en toe eens te chauffeuren naar CH, met de Aston 2 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 4 minuten geleden, Logic zei: Wat? De kak van uw wc-pot komt bij de buren terecht... ? Pas op, er zijn tot op de dag van vandaag nog steeds open riolen die uitmonden in een sloot, waterloop, zee... neemt niet weg dat het een beter idee is om niet te kakken in uw nest en dat structureel op te vangen, toch? Zoals bv de algemene introductie van de kak-tapult. Die lanceert alles meteen voorbij de tuin van uw buur zodat de vrede met uw buur bewaard wordt. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 3 minuten geleden, Greg zei: Ik wil mij wel opofferen hoor @Jokke_vlo om je af en toe eens te chauffeuren naar CH, met de Aston En Jokke werken op de achterbank. 1 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.