Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Je gaat uit van theorie, no way dat dat 7 minuten is en dat weet je ook. Maar dan nog...........ik heb het verhaal neergeschreven naar absolute waarheid. Een 1 op 1 echt verhaal.

Trouwens wat je vergeet is, dat je ter plaatse toch ook al snel eens de auto neemt, omrijdt om haar dochter aan haar kot in Gent af te zetten enz......... 

Typisch in dat soort redeneringen. Je gaat altijd maar uit van theoretische modellen. Het is gewoon te veel plannen, gedoe en ik herhaal het is gewoon een vorm van stress. Dat heb ik nu heel goed gemerkt. 

Noem je dat trouwens vooruitgang. Het alternatief dat ze nu gaat kopen is motorisch ook geen vooruitgang hoor. Er is maar 1 reden om voor die shit hybride te gaan: het gedoe rondom tanken. 

En zoals steeds doen hevige voorstanders alles om dat te minimaliseren. Katrien heeft dat ook willen doen, maar met plezier uw rit een stuk langer maken om te tanken, dat is voor de gewone mens niet aan de orde vrees ik. Dan ben je toch wat je voeling met de realiteit kwijt. 

Ik heb het nochtans met alle realistische variabelen uitgerekend en niet gewoon de range die de constructeur uitgeeft :)
Maar het lijkt me duidelijk dat jouw mening niet omgevormd kan worden ;). Het brengt te veel stress met zich mee, volgens jou.

Altijd diezelfde plaat over vooruitgang Zzz. Nee dat is geen vooruitgang, dat heb ik ook nergens gezegd ... Ik probeer zoiets gewoon wat objectiever te benaderen.

Op een rit van 3 uur, 7 minuutjes langer, dat is echt wel een STUK langer. Ik weet niet wie er de voeling met de realiteit kwijt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Welke slecht wil is daar aan? De slechte wil om geen stress te willen vanwege het rijden met een EV?

Ik blijf erbij, het moet vooruitgang zijn, en dat is in veel te veel gevallen het niet. De triggers liggen niet bij vooruitgang. 

Hey zijn mening. 

Maar ik geef ze even om tegengas te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

Als ze nog blijven staan,ben je daar weinig mee.  Denk niet dat ik al 1 ev-rijder uit restaurant of café zien komen heb om gewoon zijn wagen te verplaatsen omdat hij een melding kreeg dat hij vol was.

Dat is een beetje het nadeel van die laadparkeerplaatsen.  Bij een gewoon "oud" tankstation tank je, en rij je even  verder omdat je gaat betalen of iets kopen.  Bij elektrisch laden sta je op veel plaatsen gewoon geparkeerd. 

Tesla rijders zijn dan ook de Audirijders van gisteren en de BMW rijders van eergisteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg Jokke hier. De reële wereld is nog steeds niet aangepast op EVs.

Hier bvb hebben bedrijven nu de neiging van hun personeel full EVs te geven (Zwitsers zijn op dat gebied soms katholieker dan de paus... en met hun V8en even hypocriet). 
Stel ik krijg zo een Audi etron of andere, en ik wil mijn zoon in België bezoeken. Hoe doe ik dat?

1. Ik moet 700km rijden, dus ik trek maar beter de hele dag uit ipv ‘s avonds om 18u efkes in de auto te kruipen en om middernacht in Leuven te staan. 
Ik moet minstens twee keer een tijd staan koekeloeren op de gezellige parkings in Duitsland waar er leuke restaurants of cafés zijn. (Pardon my sarcasm). Snel rijden doe ik best ook niet.

2. Ik kom in Leuven toe en gezien hij bij zijn flat maar 1 parkeerplaats heeft, moet ik op straat parkeren en daar staan geen laadpalen, ondanks hun anti auto beleid.

Waar ga ik tanken? De stad uit en dan weer een uurke bij mijn auto staan? Ha ja, want ik ga hem niet gaan aansluiten en dan naar huis lopen want die palen staan te ver.

Om hem helemaal op te laten om terug te rijden, zijn die 30 min snelladen niet voldoende. Dan maar de auto een nachtje achterlaten ergens? 

Practisch, dat EV rijden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie blijven vergeten dat op AM de gemiddelde bevolking niet vertegenwoordigd is. Voor 75% van ALLE Belgen zal een EV voldoende praktisch zijn om de dagdagelijkse dingen te kunnen doen. Voor de anderen staat de infrastructuur en technologie helaas nog niet op punt.

End of story.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

 

Waarom het vermogen en acceleratiepotentieel van de EV's niet wat beperken (of realistisch maken) en meer inzetten op rijbereik? Je kan dat potentieel toch niet gebruiken.

 

Dat is toch al.

kijk bv naar de kia ev5

de gt versie  heeft meer "pk's" trekt er een mclaren af, maar ze hebben ook de non-gt versie die trager is, maar 100km verder kan rijden.  (bij tesla ook trouwens)

iets waar ik ook naar kijk, want tegenwoordig is de fun er echt overal af. ben onlangs naar dendermonde gereden en het was werkelijk van bij mij thuis tot ginds, overal 50.

ik zat zelfs een multivan te configureren, daarnet (comfort en plaats) zo ver is het gekomen. :D

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Hazen zei:

End of story.

Funny feeling dat we dit nog honderden keren gaan mogen aanhoren totdat het beleid een bocht van 180° neemt OF de technologische vooruitgang de mond snoert (heddem 🙈).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Hazen said:

Jullie blijven vergeten dat op AM de gemiddelde bevolking niet vertegenwoordigd is.

WIJ ZIJN NIET INCLUSIEF OFWA?

Subiet een waarschuwingspunt aan uw broek!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Hazen zei:

Jullie blijven vergeten dat op AM de gemiddelde bevolking niet vertegenwoordigd is. Voor 75% van ALLE Belgen zal een EV voldoende praktisch zijn om de dagdagelijkse dingen te kunnen doen. Voor de anderen staat de infrastructuur en technologie helaas nog niet op punt.

End of story.

75% forget that en dan nog ….. de rest moet dan maar met de achteruitgang leven. Toevallig ook een groep waar veel mensen in zitten die veel toegevoegde waarde moet genereren (belastingen) en meer dan gemiddelde uren werken. Vandaag op de baan rijden, in België doe je echt niet meer voor je plezier. 

  • Thanks Friendly 1
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit te lachen @Jokke_vlo :D

de multivan is afgeschreven.  te duur en nog steeds een 1.4 naaimachine. en ondertussen heb ik dit zitten bekijken.

zelfde prijs dan de multivan die ik eerder maakte en zelfde prijsklasse wat ik voor de walvis betaald heb. maar ik denk dat ik qua luxe en comfort hetzelfde zal zitten?

https://voc.i.daimler.com/voc/onlinecode/M2FFHZBM

werkt de link?

merc.jpg.962341c166c1a6cf1c852e026955c9ff.jpg

merc2.thumb.jpg.5d3685eea695219829415e22e7d7eb76.jpg

@William Blake wat zijn de % daar op en al eens mee gereden? :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Hazen zei:

Jullie blijven vergeten dat op AM de gemiddelde bevolking niet vertegenwoordigd is. Voor 75% van ALLE Belgen zal een EV voldoende praktisch zijn om de dagdagelijkse dingen te kunnen doen. Voor de anderen staat de infrastructuur en technologie helaas nog niet op punt.

End of story.

75%? Ga dat eens uitleggen aan al de werkmensen die in Gent, Antwerpen, Brussel of gelijk welke andere klotestad in België wonen, 's avonds hun auto op straat parkeren (waar ze niet kunnen laden) en overdag samen met 3000 anderen in een fabriek werken of supermarkt waar er voor het plebs geen laadpalen staan.

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

WIJ ZIJN NIET INCLUSIEF OFWA?

Subiet een waarschuwingspunt aan uw broek!

:lolz: I dare you. 

22 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

75% forget that en dan nog ….. de rest moet dan maar met de achteruitgang leven. Toevallig ook een groep waar veel mensen in zitten die veel toegevoegde waarde moet genereren (belastingen) en meer dan gemiddelde uren werken. Vandaag op de baan rijden, in België doe je echt niet meer voor je plezier. 

Ook just. Het plebs moet plebs blijven. Gedaan met de autovakanties!
Als je geen vliegtuigtickets voor het ganse gezin met 3 kinders kan betalen (en natuurlijk een hotel en huurwagen want die tent of caravan kan niet meer mee), dan ga je best maar naar camping Marva 3 in Middelkerke op vakantie. 
Idem voor onze skiërs hier. Gedaan met efkes snel voor een billige kurzski naar Zuid-Duitsland of de Franse alpen. Ge kunt op het Signal van Botrange ook naar beneden, paupers ! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik heb een V klasse , mixed feelings maar is niet voor dit topic ;) 

Dit is een 100% elektrische  😉 dus mag hier wel staan . 

En twas eigenlijk aan onze bleken dat ik vroeg of hij al met de elektrische gereden heeft. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ir_fuel zei:

WIJ ZIJN NIET INCLUSIEF OFWA?

Subiet een waarschuwingspunt aan uw broek!

Ik beschouw de meesten hier als elitair hé. Er zijn uiteraard uitzonderingen...

45 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

75% forget that en dan nog ….. de rest moet dan maar met de achteruitgang leven. Toevallig ook een groep waar veel mensen in zitten die veel toegevoegde waarde moet genereren (belastingen) en meer dan gemiddelde uren werken. Vandaag op de baan rijden, in België doe je echt niet meer voor je plezier. 

 

24 minuten geleden, The Swede zei:

75%? Ga dat eens uitleggen aan al de werkmensen die in Gent, Antwerpen, Brussel of gelijk welke andere klotestad in België wonen, 's avonds hun auto op straat parkeren (waar ze niet kunnen laden) en overdag samen met 3000 anderen in een fabriek werken of supermarkt waar er voor het plebs geen laadpalen staan.

:lolz: I dare you. 

Ook just. Het plebs moet plebs blijven. Gedaan met de autovakanties!
Als je geen vliegtuigtickets voor het ganse gezin met 3 kinders kan betalen (en natuurlijk een hotel en huurwagen want die tent of caravan kan niet meer mee), dan ga je best maar naar camping Marva 3 in Middelkerke op vakantie. 
Idem voor onze skiërs hier. Gedaan met efkes snel voor een billige kurzski naar Zuid-Duitsland of de Franse alpen. Ge kunt op het Signal van Botrange ook naar beneden, paupers ! 

De discussie ging hem nu wel over het rijbereik en het voorbeeld van Jokke dat hij extrapoleert naar de algemene bevolking omdat zijn vrouw onderweg geen 10min wil bijladen.

Ik woon op een appartement en heb geen mogelijkheid om thuis te laden, dat zou voor mij dus het enige struikelblok zijn maar als ze mij morgen een EV onder mijn gat duwen zal ik daar niet om wenen. De keren dat ik +400km op een dag rij zijn zéér grote uitzonderingen. Als ik wat verder weg op verlof wil zal ik dat wel plannen zoals @BMWMB al meermaals heeft proberen uitleggen. Je verliest een beetje flexibiliteit maar dat is het dan ook. Akkoord het is nog iets te vroeg en de infrastructuur is nog niet voldoende uitgerold maar ik maak me daar geen zorgen over op langere termijn.

De betaalbaarheid van het EV-pakket voor de gemiddelde mens stel ik anderzijds wel in vraag als iedereen een nieuwe wagen moet kopen en aan 70ct/kWh moet gaan laden maar die discussie is hier al uitgebreid gevoerd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, tuscani zei:

Je zit te lachen @Jokke_vlo :D

de multivan is afgeschreven.  te duur en nog steeds een 1.4 naaimachine. en ondertussen heb ik dit zitten bekijken.

zelfde prijs dan de multivan die ik eerder maakte en zelfde prijsklasse wat ik voor de walvis betaald heb. maar ik denk dat ik qua luxe en comfort hetzelfde zal zitten?

https://voc.i.daimler.com/voc/onlinecode/M2FFHZBM

werkt de link?

merc.jpg.962341c166c1a6cf1c852e026955c9ff.jpg

merc2.thumb.jpg.5d3685eea695219829415e22e7d7eb76.jpg

@William Blake wat zijn de % daar op en al eens mee gereden? :D

 

 

Gatver ik zie net dat daar exclusief btw staat. :lolz: Waarom is dat nu weeral? Koopt er geen particulier een eqv misschien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Dat is toch al.

kijk bv naar de kia ev5

de gt versie  heeft meer "pk's" trekt er een mclaren af, maar ze hebben ook de non-gt versie die trager is, maar 100km verder kan rijden.  (bij tesla ook trouwens)

iets waar ik ook naar kijk, want tegenwoordig is de fun er echt overal af. ben onlangs naar dendermonde gereden en het was werkelijk van bij mij thuis tot ginds, overal 50.

ik zat zelfs een multivan te configureren, daarnet (comfort en plaats) zo ver is het gekomen. :D

 

 

EV6, een EV5 is er nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, tuscani said:

Gatver ik zie net dat daar exclusief btw staat. :lolz: Waarom is dat nu weeral? Koopt er geen particulier een eqv misschien? 

Particulieren kopen uit vrije wil geen camionetten, nee :D  Die kopen een break om eten voor hun geiten mee te gaan halen.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Particulieren kopen uit vrije wil geen camionetten, nee :D  Die kopen een break om eten voor hun geiten mee te gaan halen.

Ondertussen op mobile gekeken en daar zitten ze rond de 75k met een 6000km. 😎 

Enkel precies wat traag laden.  Voor de rest geen echte nadelen.  Ze spreken over de lengte als minpunt maar dat scheelt maar 6cm of zo met de walvis.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Particulieren kopen uit vrije wil geen camionetten, nee :D  Die kopen een break om eten voor hun geiten mee te gaan halen.

Of een AMG LV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Ik volg Jokke hier. De reële wereld is nog steeds niet aangepast op EVs.

Hier bvb hebben bedrijven nu de neiging van hun personeel full EVs te geven (Zwitsers zijn op dat gebied soms katholieker dan de paus... en met hun V8en even hypocriet). 
Stel ik krijg zo een Audi etron of andere, en ik wil mijn zoon in België bezoeken. Hoe doe ik dat?

1. Ik moet 700km rijden, dus ik trek maar beter de hele dag uit ipv ‘s avonds om 18u efkes in de auto te kruipen en om middernacht in Leuven te staan. 
Ik moet minstens twee keer een tijd staan koekeloeren op de gezellige parkings in Duitsland waar er leuke restaurants of cafés zijn. (Pardon my sarcasm). Snel rijden doe ik best ook niet.

2. Ik kom in Leuven toe en gezien hij bij zijn flat maar 1 parkeerplaats heeft, moet ik op straat parkeren en daar staan geen laadpalen, ondanks hun anti auto beleid.

Waar ga ik tanken? De stad uit en dan weer een uurke bij mijn auto staan? Ha ja, want ik ga hem niet gaan aansluiten en dan naar huis lopen want die palen staan te ver.

Om hem helemaal op te laten om terug te rijden, zijn die 30 min snelladen niet voldoende. Dan maar de auto een nachtje achterlaten ergens? 

Practisch, dat EV rijden. 

Ge rijdt naar het station en ge pakt den trein. Ondertussen kan je nog wat werken of wat slapen, terwijl je je laat rijden. 

30min aan een laadpaal staan is tijdverlies, maar uren in een auto rechtdoor rijden en niets kunnen doen is dat niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Ondertussen op mobile gekeken en daar zitten ze rond de 75k met een 6000km. 😎 

Enkel precies wat traag laden.  Voor de rest geen echte nadelen.  Ze spreken over de lengte als minpunt maar dat scheelt maar 6cm of zo met de walvis.  

Eerst eens mee rijden. Kijken of je er in past. Ik vond de ergonomie dik tegenvallen. Je moest de stoel in een erg vreemde positie zetten om voldoende steun aan de bovenbenen te hebben, een aangename knie hoek te behouden en ook niet te ver van het stuur te zitten. 

De generatie V-klasse die ik had (2014 dacht ik, topic staat in de CC) was een gigantische rammelbak. Bijzonder Amerikaans. Ook qua onderstel. En afwerking. Maar ik reed er wel graag mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Hazen zei:

Ik beschouw de meesten hier als elitair hé. Er zijn uiteraard uitzonderingen...

 

De discussie ging hem nu wel over het rijbereik en het voorbeeld van Jokke dat hij extrapoleert naar de algemene bevolking omdat zijn vrouw onderweg geen 10min wil bijladen.

Ik woon op een appartement en heb geen mogelijkheid om thuis te laden, dat zou voor mij dus het enige struikelblok zijn maar als ze mij morgen een EV onder mijn gat duwen zal ik daar niet om wenen. De keren dat ik +400km op een dag rij zijn zéér grote uitzonderingen. Als ik wat verder weg op verlof wil zal ik dat wel plannen zoals @BMWMB al meermaals heeft proberen uitleggen. Je verliest een beetje flexibiliteit maar dat is het dan ook. Akkoord het is nog iets te vroeg en de infrastructuur is nog niet voldoende uitgerold maar ik maak me daar geen zorgen over op langere termijn.

De betaalbaarheid van het EV-pakket voor de gemiddelde mens stel ik anderzijds wel in vraag als iedereen een nieuwe wagen moet kopen en aan 70ct/kWh moet gaan laden maar die discussie is hier al uitgebreid gevoerd.

Wij zitten op dat vlak volledig op dezelfde golflengte. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als daily absoluut, ik rij doodgraag met de e-tron GT, maar het ding is bokzwaar, de laadpalen op het werk zijn er te weinig, geen laadmogelijkheid thuis en vooral laden is fakking duur. De ritten naar België zit ik op 17-18€ per 100km. Dan liever een sq7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef het nog 5-6 jaar en het rijbereik is geen issue meer, maar wie gaat de infrastructuur ervoor zetten en de prijs onder controle houden.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid