tuscani 11.796 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 13 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Qua power gevoel, interieur stilte en overbrenging rijdt dat beter dan die 4 cyl turbo, 8 traps die in de ICE zit (waar je constant snokken krijgt van de turbo en de versnellingsbak, precies een ADHD patient. Rijdt op een vlakke baan best aangenaam en dus ook leuker dan zijn ICE broer. Maar....................... reikwijdte daalt met een vlotte voet enorm snel en de wagen is heel log en zwaar, voelt ook zo aan. Je krijgt ook enorme kloppen bij het nemen van verkeersdrempels. Je hoort de batterij letterlijk kloppen. (En nee dat was niet alleen bij onze testwagen, blijkt "eigen" te zijn). Die twee laatste punten vond ik echt een no go met reikwijdte op absoluut nr 1. Bij ons wordt de V klasse gebruikt als reiswagen....... Met mijn rijstijl haal je daar denk ik met moeite 230km reikwijdte uit. Bedankt. Over de vering had ik ook al gelezen, maar dat zou weg zijn met de pneumatische ophanging aan te vinken. Maar tis ook een redelijk "trage" lader, heb je daar iets van gemerkt. Of was de test te kort daarvoor Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 33 minuten geleden, BMWMB zei: Ik herhaal. Jij bent een zeurpiet! Als ik naar Zwitserland wil met de trein, dan moet ik eerst met de auto naar een station rijden. Waar kan ik dan vertrekken? Brussel? Als ik dan in Zwitserland aankom, dan moet ik daar taxi nemen of een auto huren. Dat neemt allemaal tijd in beslag, en dat kost ook allemaal geld, en je hangt van veel factoren af. Neen, dan liever met mijn eigen auto, van thuis rechtstreeks naar de eindbestemming. En als het echt sneller of verder moet, dan neem ik wel het vliegtuig. Je noemt me een zeurpiet om dan mijn logica ter herhalen en me gelijk te geven… Uw pillekes vergeten te nemen deze ochtend? 4 minuten geleden, BMWMB zei: En Jokke werken op de achterbank. Dewelke? Die van zijn Aston of die van zijn GLE? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 9 minuten geleden, The Swede zei: Je noemt me een zeurpiet om dan mijn logica ter herhalen en me gelijk te geven… Waar geef ik u gelijk? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 15 minuten geleden, BMWMB zei: En Jokke werken op de achterbank. De GLE is voor mij ook goed, ben gene moeilijke. Plaats genoeg vooraan ook in beiden veronderstel ik 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 5 minuten geleden, Greg zei: De GLE is voor mij ook goed, ben gene moeilijke. Plaats genoeg vooraan ook in beiden veronderstel ik Hoe ruim zit zo een GLE eigenlijk vanachter? Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 de mensen die hier zeggen dat de trein de oplossing is...wonen die in een station ofzo? ik moet een tram, bus of deelwagen nemen naar het station en als je aankomt op je bestemming moet je ook nog maar eens zien hoe je op je bestemming geraakt... Heb je bagage bij is dat allemaal niet handig. De trein is van deur tot deur dus altijd veel ingewikkelder, trager en een soort van openbaar vervoer dus je hebt zelf geen vat op stiptheid. Verder is het met deze corona zever ook nog eens "onveiliger". 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Dat bedoelde ik dus ook. 1 Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Ben eens benieuwd of dit tegen 2029 opgelost is Stefan moet afzien van aankoop vier Tesla’s omdat elektriciteitsnet het niet aan kan: “Wat de overheid wil, is gewoon niet haalbaar” https://www.hln.be/heusden-zolder/stefan-moet-afzien-van-aankoop-vier-tesla-s-omdat-elektriciteitsnet-het-niet-aan-kan-wat-de-overheid-wil-is-gewoon-niet-haalbaar~a6b3b692/ Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 2 uren geleden, Hazen zei: . Voor de gewone mens zoals ikzelf is zowel die kostprijs als de range geen probleem. Tot zo ver mijn betoog. Dus de gewone mens heeft geld voor een laadpaal thuis, interesseert de kostprijs van 65cent/kWh niet, kan zich een EV lease of aankoop permitteren en is willig bij ritten van meer dan 300km 10-20 minuten pauze te nemen. Ok. 1 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 4 minuten geleden, Bouncing Bullet zei: Dus de gewone mens heeft geld voor een laadpaal thuis, interesseert de kostprijs van 65cent/kWh niet, kan zich een EV lease of aankoop permitteren en is willig bij ritten van meer dan 300km 10-20 minuten pauze te nemen. Ok. Aangezien het gemiddelde loon in België nog boven het mijne zit: ja. En na 300-400km pauzeer ik al inderdaad eens graag. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 16 minuten geleden, Bouncing Bullet zei: Dus de gewone mens heeft geld voor een laadpaal thuis, interesseert de kostprijs van 65cent/kWh niet, kan zich een EV lease of aankoop permitteren en is willig bij ritten van meer dan 300km 10-20 minuten pauze te nemen. Ok. Eerlijk, als de gewone mens kan kiezen tussen een Golf 1.2 of een ID.3 lijkt die tweede mij in zo goed als alle gevallen de betere keuze. Het feit dat je een auto niet wil kopen voor die enkele keer dat gemiddelde belg meer dan 300km rijdt ... Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 nieuwe nederlandse regering sinds gisteren en wat lezen we vandaag: https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-nederlandse-regering-wil-twee-nieuwe-kerncentrales-bouwen~a7d10e0e/ Quote
Elwood 286 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 21 minuten geleden, Liquid Li0n zei: nieuwe nederlandse regering sinds gisteren en wat lezen we vandaag: https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-nederlandse-regering-wil-twee-nieuwe-kerncentrales-bouwen~a7d10e0e/ Lijkt me verstandig... Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 12 minuten geleden, Elwood zei: Lijkt me verstandig... wat ik dus ook dacht. co2 arm en ze gaan enkel maar meer stroom verbruiken. En als het nu in Duitsland, Belgie, Nederland of dergelijke staat en het ontploft stopt de straling niet aan de grens dus maakt eigenlijk niet echt uit welk land het behoudt of niet. Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 50 minuten geleden, Polygoon zei: Eerlijk, als de gewone mens kan kiezen tussen een Golf 1.2 of een ID.3 lijkt die tweede mij in zo goed als alle gevallen de betere keuze. Het feit dat je een auto niet wil kopen voor die enkele keer dat gemiddelde belg meer dan 300km rijdt ... Golf life 1,5l - 27k - verbruik 5,1l ofte 8,7 Euro. Id3 - 35k - 14kWh ofte 14×0,39 (AC prijs van VW charging service) is 5,46 Euro. Dus 246.000km nodig om die 8000 Euro verschil terug te krijgen. Dat is dan zonder laadpaal thuis. Pakt dat laadpaal door de ecopremie geneutraliseerd wordt. Best case thuis laden aan 0,3€ is 4,2€ per 100km, 178.000km. Je rijdt tussen 20 en 80% soc? Benutbare capiciteit na 160.000km tussen 70 en 80%? - - > 3000+ keer Laden en een benutbare reikwijdte van kleiner 180km voor de laatste 50.000km Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 Op de zaak is een EV tof. Ik rij er echt graag mee, maar particulier zou ik het niemand aanraden. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 2 uren geleden, Greg zei: Ik wil mij wel opofferen hoor @Jokke_vlo om je af en toe eens te chauffeuren naar CH, met de Aston Gast ik doe dat AM style he ! Ik dicteer mijn secretaresse als ik moet schrijven, en voor de rest delegeer ik handsfree terwijl ik nog geniet van het laatste rijplezier dat me nog gegund is Wie werkt er nu nog op zijn computer op de achterbank, jongens toch. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 2 uren geleden, tuscani zei: Bedankt. Over de vering had ik ook al gelezen, maar dat zou weg zijn met de pneumatische ophanging aan te vinken. Maar tis ook een redelijk "trage" lader, heb je daar iets van gemerkt. Of was de test te kort daarvoor Ik ben niet gaan laden, daar had ik geen zin in. Heb hem laten staan met nog 40km bereik. Quote
PJH 21.019 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 8 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Heb hem laten staan met nog 40km bereik. het nieuwe "andere auto gekocht want de asbak was vol" Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 12 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Gast ik doe dat AM style he ! Ik dicteer mijn secretaresse als ik moet schrijven, en voor de rest delegeer ik handsfree terwijl ik nog geniet van het laatste rijplezier dat me nog gegund is Wie werkt er nu nog op zijn computer op de achterbank, jongens toch. Ik kan niet werken (lezen/schrijven/typen) terwijl ik word gereden, want daar word ik autoziek van. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 9 uren geleden, thor zei: Heb gisteren ergens gelezen dat de waalse minister van mobiliteit zou denken aan een verkeersbelasting op gewicht van het voertuig. Zijn redenen, meer slijtage wegdek door zware auto's en meer remstof. Dus eerst iedereen naar EV's jagen en die dan zwaar belasten door hun hoger gewicht. Het zijn toch vooral vrachtwagens en bussen die de wegen het meeste belasten en beschadigen. De impact van auto's is daarin toch wel te verwaarlozen, zelfs als dat auto's van 2,5 ton zijn. En dan die remstof, elektrische auto's gebruiken hun remmen heel weinig, dus produceren die ook bijna geen remstof. Ik denk dan toch dat een kilometerheffing een betere manier van belasten gaat zijn voor in de toekomst. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 1 uur geleden, Jokke_vlo zei: Gast ik doe dat AM style he ! Ik dicteer mijn secretaresse als ik moet schrijven, en voor de rest delegeer ik handsfree terwijl ik nog geniet van het laatste rijplezier dat me nog gegund is Wie werkt er nu nog op zijn computer op de achterbank, jongens toch. Welke achterbank, Jokke? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 3 minuten geleden, The Swede zei: Welke achterbank, Jokke? Die staat in Polen. Ze rusten daar op uit, terwijl ze water uit de cilinders van een andere amg halen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 39 minutes ago, tuscani said: Die staat in Polen. Ze rusten daar op uit, terwijl ze water uit de cilinders van een andere amg halen. Roemenië Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 15 december 2021 Geplaatst: 15 december 2021 45 minuten geleden, The Swede zei: Welke achterbank, Jokke? Die dat ik aan de fiscus niet gun Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.