Ugeken 11.754 Geplaatst: 28 juli 2024 Geplaatst: 28 juli 2024 22 uren geleden, ir_fuel zei: Je kan toch instellen hoeveel % je wilt hebben op je bestemming? Standaard is dat idd 10%. Ik heb hem nu ingesteld dat thuis dat 5% mag zijn. Je kan toch instellen dat je meer dan 10% wilt? Al gevonden, voor sommige bestemmingen ok maar in het buitenland niet zonder risico heb ik al gemerkt. Waar we nu zitten is 1 laadpunt op de parking, dat is constant bezet. Dichtste snellader op 4 kms. Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 Op 26/7/2024 om 17:10, ir_fuel zei: Want in school is er geen verlof? Der is opvang in de schoolgebouwen van een externe firma Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Op 24/7/2024 om 10:02, Monterey Jack zei: Privé overschakelen kan, maar jezelf wijsmaken dat je gaat besparen is eigenlijk niet correct. Fictief voorbeeld bij 15k km per jaar, peugeot 2008, ongeveer zelfde motorisatie en uitrusting Benzine 30k aankoop, rijtaks 400, 7,5 l/100km, € 1,7 / l Elektrisch 40k aankoop, rijtaks 0, 20 kWh/100km, € 0,3 / kWh Benzine zit je jaarlijks aan €2315 kosten, elektrisch aan 900. Maandelijks dus aan 200 en 75. Lening via Peugeot is 300 maandelijks voor de benzine, 400 voor de elektrische. Beide op 60 maand. Maandelijks zit je dus op een gelijke kost over die 5 jaar, Maar: restwaarde op het einde van die lening is 10k vs 14k, die je er ook nog moet leggen, dus dat wil zeggen dat je nadien nog 2 jaar moet rijden om dat verschil dicht te fietsen. Of dat je maandelijks nog 67 moet sparen voor de elektrische bovenop de benzine. Alles samen dus per jaar: Benzine € 6000, elektrisch: € 6500, wat bijna 10% meer is. Als je het aantal KM terug brengt naar 10.000 wordt dat zelfs €5275 <> €6200, dat is bijna 20% Andersom bij 20k km: €6550 <> €6800, dan wordt het wel vergelijkbaar. Dus in uw geval @Speedhunter: je maakt jezelf iets wijs Maar iedereen maakt zijn eigen rekening, ik zou het alvast niet aanraden aan mensen zonder eigen PV installatie met overschot. (En dan nog, de verwachte jaarlijkse kilometers zijn veel bepalender dan de kost van de elektriciteit) Je houdt hierbij geen rekening met impact van ETS2 op brandstofkost en de daaruit volgende impact op de restwaarde. Op korte termijn klopt je berekening, maar op meer dan 3 jaar niet meer. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 3 minutes ago, Tjeu said: Je houdt hierbij geen rekening met impact van ETS2 op brandstofkost en de daaruit volgende impact op de restwaarde. Men roept al jaren dat een ICE niks meer waard gaat zijn tweedehands. We zien momenteel vooral het omgekeerde. Wat gaat dat veranderen? 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Men roept al jaren dat een ICE niks meer waard gaat zijn tweedehands. We zien momenteel vooral het omgekeerde. Wat gaat dat veranderen? ETS2 is nog maar goedgekeurd in november 2023. Net om de elektrificatie te versnellen en financieel aantrekkelijker te maken. Wat 'ze al jaren roepen ' dient daarom bijgesteld te worden. Zal ervoor zorgen dat fossiele brandstoffen duurder zullen worden en geeft de mogelijkheid om daarnaast nog extra taksshift in te voegen die elektriciteit goedkoper maakt. Er zijn trouwens al twee taksshiften goedgekeurd op federaal niveau, de eerste gaat in voegen in 2028, de tweede in 2032. Heeft vooral positieve impact op elektriciteitkost bedrijven, particulieren hebben daar weinig impact van. Maar de uitzondering op non bis in idem om ETS2 in te kunnen voeren kan wel grote gevolgen hebben (zowel positief als negatief). En je kan er sowieso niet omheen dat fossiele brandstof eruit moet. Het vraagt dan toch wel behoorlijk wat hardnekkige naïviteit om niet in te zien dat fossiel minder aantrekkelijk gemaakt zal worden=> lees duurder. Restwaarde EV zal uiteraard wel deels bepaald worden door marktevolutie nieuwe EVs. ALS er plots goede EVs komen aan 25k nieuwprijs, dan moet je uiteraard niet hopen een vorige generatie EV 30k tweedehands zal vangen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Weerom, ik lees dat hier al jaar en dag (denk dat je 3 jaar geleden al zo een dingen schreef). Ondertussen zijn die goedkope bruikbare EV's er nog altij niet, kelderen de restwaardes van EV's en weten constructeurs niet meer van welk hout pijlen maken want de overheid duwt ze naar EV terwijl de markt ze links laat liggen (los van de overgesubsidieerde stukken dan, maar hoe lang dat nog gaat duren is ook maar de vraag), al helemaal als het over particulieren gaat. Quote En je kan er sowieso niet omheen dat fossiele brandstof eruit moet. Het vraagt dan toch wel behoorlijk wat hardnekkige naïviteit om niet in te zien dat fossiel minder aantrekkelijk gemaakt zal worden=> lees duurder. Ja dat zegt men al jaren. Ondertussen zitten mensen al 2 auto's verder met de theorie "mijne ICE gaat niks waard zijn" terwijl dat niet het geval is. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Laat ons ook niet vergeten dat we met een groep mensen "SAMEN" leven....... wanneer je eens wat afstand neemt en heel de situatie bekijkt dan weet je dat de gezondste een meest sociale, klimaatvriendelijke manier is dat je beiden naast mekaar laat bestaan. De EV is voor heel wat mensen een achteruitgang (financieel, organisatorisch, appartementbewoners, lange afstand rijders, rijhuisbewoners in een stad.......) en geen vooruitgang, wat hevige voorstanders maar niet willen begrijpen. 5 Quote
Challazer 4.459 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 40 minuten geleden, ir_fuel zei: Weerom, ik lees dat hier al jaar en dag (denk dat je 3 jaar geleden al zo een dingen schreef). Ondertussen zijn die goedkope bruikbare EV's er nog altij niet, kelderen de restwaardes van EV's en weten constructeurs niet meer van welk hout pijlen maken want de overheid duwt ze naar EV terwijl de markt ze links laat liggen (los van de overgesubsidieerde stukken dan, maar hoe lang dat nog gaat duren is ook maar de vraag), al helemaal als het over particulieren gaat. Ik heb het gevoel dat Tjeu in een alternatieve realiteit leeft, waar Mesen een grootstad is. 5 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 2 minuten geleden, Challazer zei: Ik heb het gevoel dat Tjeu in een alternatieve realiteit leeft, waar Mesen een grootstad is. Waar hij dan rustig rondtuft in zijn diesel Espace van het jaar kruik 5 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 33 minutes ago, Jokke_vlo said: Laat ons ook niet vergeten dat we met een groep mensen "SAMEN" leven....... wanneer je eens wat afstand neemt en heel de situatie bekijkt dan weet je dat de gezondste een meest sociale, klimaatvriendelijke manier is dat je beiden naast mekaar laat bestaan. De EV is voor heel wat mensen een achteruitgang (financieel, organisatorisch, appartementbewoners, lange afstand rijders, rijhuisbewoners in een stad.......) en geen vooruitgang, wat hevige voorstanders maar niet willen begrijpen. Als EV rijder ben ik het hier mee eens. Los van het fiscale stuk ben ik met mijn gebruik heel tevreden van de EV waar ik mee rijd, en ik zou eerlijk gezegd niet terug willen naar de ICE van ervoor, zelfs met identieke fiscaliteit, maar voor mij hoeft men heus niet iedereen uit een ICE te halen. Ik zou al blij zijn als de meest stinkende/vervuilende exemplaren van de weg gehaald worden. En dat laatste kan perfect zonder iedereen in een EV te duwen. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 4 minutes ago, Polygoon said: Waar hij dan rustig rondtuft in zijn diesel Espace van het jaar kruik En wat moto's zonder uitstoot van hetzelfde jaar kruik Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Laat ons ook niet vergeten dat we met een groep mensen "SAMEN" leven....... wanneer je eens wat afstand neemt en heel de situatie bekijkt dan weet je dat de gezondste een meest sociale, klimaatvriendelijke manier is dat je beiden naast mekaar laat bestaan. De EV is voor heel wat mensen een achteruitgang (financieel, organisatorisch, appartementbewoners, lange afstand rijders, rijhuisbewoners in een stad.......) en geen vooruitgang, wat hevige voorstanders maar niet willen begrijpen. De EV heeft als doel de CO2 uitstoot te reduceren, niet meer niet minder. Er komen sowieso negatieve neveneffecten. Maar ook opportuniteiten. Zo gaat dat bij iedere verandering. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 40 minuten geleden, ir_fuel zei: Als EV rijder ben ik het hier mee eens. Los van het fiscale stuk ben ik met mijn gebruik heel tevreden van de EV waar ik mee rijd, en ik zou eerlijk gezegd niet terug willen naar de ICE van ervoor, zelfs met identieke fiscaliteit, maar voor mij hoeft men heus niet iedereen uit een ICE te halen. Ik zou al blij zijn als de meest stinkende/vervuilende exemplaren van de weg gehaald worden. En dat laatste kan perfect zonder iedereen in een EV te duwen. Idem hier, met het verschil dat ik de keuze niet heb en te slikken heb wat mijn WG me aanbiedt. Ik ben er ook mee gestopt om andere mensen te overtuigen. Sommige mensen hebben het nu eenmaal moeilijk met verandering (los van de limitaties die Jokke opnoemde). Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 1 uur terug, ir_fuel zei: Weerom, ik lees dat hier al jaar en dag (denk dat je 3 jaar geleden al zo een dingen schreef). Ondertussen zijn die goedkope bruikbare EV's er nog altij niet, kelderen de restwaardes van EV's en weten constructeurs niet meer van welk hout pijlen maken want de overheid duwt ze naar EV terwijl de markt ze links laat liggen (los van de overgesubsidieerde stukken dan, maar hoe lang dat nog gaat duren is ook maar de vraag), al helemaal als het over particulieren gaat. Ja dat zegt men al jaren. Ondertussen zitten mensen al 2 auto's verder met de theorie "mijne ICE gaat niks waard zijn" terwijl dat niet het geval is. Ik beloof geen goedkope EVs, dat doen de fabrikanten. En dan zijn ze verwonderd dat iedereen de aankoop van een huidig duur model uitstelt... Een particuliere wagen is gemiddeld 10 jaar oud. Dus wie drie jaar geleden kocht heeft nog veel jaren voor de boeg. En 3 jaar geleden was er nog niets geweten over ETS2. Je haalt dingen door elkaar. Dat de constructeurs van geen hout pijlen weten te maken... Het is hun eigen lobby die voor een constant veranderende regelgeving zorgt. En dat zorgt voor een ongunstig investeringsklimaat. Ze schieten zichzelf harder in de voet dan voorzien. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 11 minuten geleden, Tjeu zei: De EV heeft als doel de CO2 uitstoot te reduceren, niet meer niet minder. Er komen sowieso negatieve neveneffecten. Maar ook opportuniteiten. Zo gaat dat bij iedere verandering. Je kan ook gewoon blablablabla schrijven hoor , het is hetzelfde: het grote niets Wat gaat er komen? Dat hoor ik al 15 jaar....... maar veel komen doet er niet. Ik schets de situatie en vindt dat we SAMEN leven in dit land. Wat men nu doet is mensen simpelweg "koeieneren" onder het adagio "het is goed voor het klimaat". Een beetje sociaal denken kan niet? Benzine wordt steeds cleaner, er komen daar ook steeds meer alternatieven. Maar ondertussen neemt het VRACHTverkeer enorm toe, zowel per schip als per truck. Als je ECHT iets wil doen aan het klimaat zijn daar veel meer impactvolle veranderingen mogelijk. We importeren meer dan ooit, we gaan meer dan ooit op cruise enz enz enz en toch deze discussie wordt amper gevoerd. Straf he? Je antwoord is het net het probleem en, hoe raar het ook in je oren gaat klinken compleet EGOCENTRISCH. Moeten we veranderen: ja? Moet dat dogmatisch: nee. Uiteindelijk is dat, in België, omschakelen naar full EV voor personenwagens vooral een dogmatische strijd, waarbij de energie ( glimlach) die hierin verloren gaat veel beter gebruikt kan worden door wat breder te denken. Of neem hier in de streek rond Brussel...... treinen zijn een RAMP (stiptheid, avonduren), stations onveilig (avond), de fietsinfrastructuur stopt aan de begraafplaats in Brussel (daarna is het de far west), met je fiets op de trein naar Brussel? Nou nou nou nog zo eentje (cfr Kopenhagen). 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Ik stel voor dat we met z'n allen nog eens pizza gaan eten. En of je nu komt per diesel, EV, naft, hybrid of manpower, het interesseert me niet. Berlingo's, gelieve te onthouden 5 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 9 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Je kan ook gewoon blablablabla schrijven hoor Wat gaat er komen? Dat hoor ik al 15 jaar....... maar veel komen doet er niet. Ik schets de situatie en vindt dat we SAMEN leven in dit land. Wat men nu doet is mensen simpelweg "koeieneren" onder het adagio "het is goed voor het klimaat". Een beetje sociaal denken kan niet? Benzine wordt steeds cleaner, er komen daar ook steeds meer alternatieven. Maar ondertussen neemt het VRACHTverkeer enorm toe, zowel per schip als per truck. Als je ECHT iets wil doen aan het klimaat zijn daar veel meer impactvolle veranderingen mogelijk. We importeren meer dan ooit, we gaan meer dan ooit op cruise enz enz enz en toch deze discussie wordt amper gevoerd. Straf he? Je antwoord is het net het probleem en, hoe raar het ook in je oren gaat klinken compleet EGOCENTRISCH. Moeten we veranderen: ja? Moet dat dogmatisch: nee. Uiteindelijk is dat, in België, omschakelen naar full EV voor personenwagens vooral een dogmatische strijd, waarbij de energie ( glimlach) die hierin verloren gaat veel beter gebruikt kan worden door wat breder te denken. Paar posten terug wordt nog gelachen met mijn oude diesel espace. Ik heb die, ik mag die houden en mag daar nog heel lang mee blijven rijden. En wie wel kan investeren wordt aangezet om dat op de juiste wijze te doen, zodat we als gehele maatschappij wel naar de doelstellingen gaan. Ofte, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Wat is dan niet sociaal aan de wetgeving? Vrachtvervoer zit ook in ETS2. Het is niet omdat op een Autoforum de andere discussie niet aanbod komt, dat ze niet gevoerd wordt. Denk aan de GWP voor nieuwbouw vanaf 2028, circulariteit voor kledij, de EEDI voor scheepvaart, de EED voor industrie, de Emissiehandel in de luchtvaart,... Europa werkt op alle vlakken. Alleen kunnen ze niet op hun eentje beslissen over mondiale zaken zoals scheepvaart en luchtvaart. Daar liggen de targets doorgaans effectief wel nog wat lager. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 41 minutes ago, Tjeu said: Ik beloof geen goedkope EVs, dat doen de fabrikanten. En dan zijn ze verwonderd dat iedereen de aankoop van een huidig duur model uitstelt... Is dat zo? Het zijn nochtans niet de fabrikanten die al jaar en dag roepen "maak je geen zorgen, binnenkort (het is al 10 jaar binnenkort ...) kost een EV even veel of minder dan een ICE". Dat zijn al de groepen die EV's proberen pushen. 41 minutes ago, Tjeu said: Een particuliere wagen is gemiddeld 10 jaar oud. Dus wie drie jaar geleden kocht heeft nog veel jaren voor de boeg. En 3 jaar geleden was er nog niets geweten over ETS2. Je haalt dingen door elkaar. Wat haal ik door mekaar? 41 minutes ago, Tjeu said: Dat de constructeurs van geen hout pijlen weten te maken... Het is hun eigen lobby die voor een constant veranderende regelgeving zorgt. En dat zorgt voor een ongunstig investeringsklimaat. Ze schieten zichzelf harder in de voet dan voorzien. Er is al jaar en dag beslist dat vanaf jaar X er geen verbrandingsmotoren meer mogen verkocht worden. Ondertussen steken constructeurs miljarden in EV's en zien ze dat de markt ze niet lust. Wat moeten ze dan doen? Daar hebben ze zelf NIKS mee te maken. Welke gelobby heeft dan voor "constant veranderende regelgeving" gezorgd? Die datum ligt namelijk al lang vast. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 En ondertussen koeieneren we de Belgische burger. Stel u gewoon eens in de plaats van mensen die VEEL meer zouden moeten betalen voor hun auto, of voor wie laden een echt probleem is, of voor wie zich verplaatsen achteruitgang is......... we doen de omslag sowieso, ik zeg niet meer dan dat hand in hand te laten gaan ipv dat debiele dogmatisme dat gevoed en gevoerd wordt door extreme partijen vanuit de steden en met een job waarbij een auto of zich verplaatsen per auto niet belangrijk is. Dat is EGOCENTRISME, geen ecologisme. En dat is net mijn punt. ps: en dan zwijg ik nog hier op het werk, wij doen nu ook de conversie en WIE is de grote boeman: juist ja de Jokke want IK WIL GEEN EV, en IK WIL NIET MEER VAA betalen Voila Jokke los het op. Ondertussen de eerste (echt waar) die het afbolt omdat hij elders een klassieke motor kan "krijgen" (en loon in het zwart). Dat laatste terzijde: zijn het nu ondernemers die zwart willen (ik alvast niet) maar wel de werknemers. Die stellen de eisen met een markt zonder werklozen. Nu goed andere discussie maar het moest er ff af 5 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 22 minutes ago, Tjeu said: Paar posten terug wordt nog gelachen met mijn oude diesel espace. Ik heb die, ik mag die houden en mag daar nog heel lang mee blijven rijden. Maar je mag er nergens mee binnen. 22 minutes ago, Tjeu said: En wie wel kan investeren wordt aangezet om dat op de juiste wijze te doen, zodat we als gehele maatschappij wel naar de doelstellingen gaan. Ofte, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Zoals al die renovatieverplichtingen? Of zorg je dat alleen de sterkste schouders die lasten nog kunnen dragen? Ecologisch verantwoord zijn is hier al jaar en dag iets voor de wereldvreemde Dansaert-Vlaming. Dat is trouwen het grote probleem van partijen zoals Groen/Ecolo. Hun electoraat bestaat voor een stuk uit bobo's met geld, maar ook uit veel volk uit de lage (migranten) klasse omwille van hun andere standpunten. En die geraken ze dus kwijt door hun milieu verhaal. De enige manier dat ze hier aan ecologische veranderingen kunnen doen is door mensen geld uit te doen geven, direct of indirect. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Herinner u trouwens dat men van gans Wallonië een LEZ ging maken. Veel plezier hier met uwe Espace Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 15 minuten geleden, ir_fuel zei: Is dat zo? Het zijn nochtans niet de fabrikanten die al jaar en dag roepen "maak je geen zorgen, binnenkort (het is al 10 jaar binnenkort ...) kost een EV even veel of minder dan een ICE". Dat zijn al de groepen die EV's proberen pushen. Wat haal ik door mekaar? Er is al jaar en dag beslist dat vanaf jaar X er geen verbrandingsmotoren meer mogen verkocht worden. Ondertussen steken constructeurs miljarden in EV's en zien ze dat de markt ze niet lust. Wat moeten ze dan doen? Daar hebben ze zelf NIKS mee te maken. Welke gelobby heeft dan voor "constant veranderende regelgeving" gezorgd? Die datum ligt namelijk al lang vast. Tesla begon destijds als eerste met de Model 3 die er ging komen voor -30.000$. Daarna zijn de Europese stap voor stap gevolgd in de race en bewering dat ze met een EV voor 25.000 gingen komen. En dat doen ze nog steeds. Google gelijk welk niet premium merk + EV + 25.000 euro. Skoda: https://www.autogids.be/autonieuws/prototypes-en-concept-cars/skoda-epiq-suv.html#:~:text=In 2025 vervoegt de Skoda,prijskaartje van ongeveer 25.000 euro.&text=Officieel gaat het nog om,sterk op deze designstudie gelijken. Renault https://www.autoreview.nl/nieuws/id/33972/renault-5-e-tech-electric-25000-euro-400-km-1-stokbroodhouder Citroen: https://www.autogids.be/autonieuws/markt/citroen.html#:~:text=Het wordt een elektrisch aangedreven,rijbereik van 300 kilometer beschikken. . 23 minuten geleden, ir_fuel zei: Er is al jaar en dag beslist dat vanaf jaar X er geen verbrandingsmotoren meer mogen verkocht worden. Ondertussen steken constructeurs miljarden in EV's en zien ze dat de markt ze niet lust. Wat moeten ze dan doen? Daar hebben ze zelf NIKS mee te maken. Welke gelobby heeft dan voor "constant veranderende regelgeving" gezorgd? Die datum ligt namelijk al lang vast. Dat is een compleet foute bewering. Er is in geen enkele hoedanigheid een verbod op verbrandingsmotoren. Wel op CO2 uitstotende wagens. Een wagen moet zero-emissie zijn. Daarbij wordt EV naarvoor geschoven als beste alternatief, maar dat is niet verplicht. Als jij een verbrandingsmotor kan laten werken op een niet CO2 uitstorende brandstof, dan mag die in productie blijven. Zoals bijvoorbeeld waterstof rechtstreeks verbranden mag perfect. https://www.europarl.europa.eu/topics/nl/article/20221019STO44572/eu-verbod-op-de-verkoop-van-nieuwe-benzine-en-dieselauto-s-vanaf-2035-uitgelegd Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 (aangepast) 34 minuten geleden, Jokke_vlo zei: En ondertussen koeieneren we de Belgische burger. Stel u gewoon eens in de plaats van mensen die VEEL meer zouden moeten betalen voor hun auto, of voor wie laden een echt probleem is, of voor wie zich verplaatsen achteruitgang is......... we doen de omslag sowieso, ik zeg niet meer dan dat hand in hand te laten gaan ipv dat debiele dogmatisme dat gevoed en gevoerd wordt door extreme partijen vanuit de steden en met een job waarbij een auto of zich verplaatsen per auto niet belangrijk is. Dat is EGOCENTRISME, geen ecologisme. En dat is net mijn punt. Opnieuw, ik rij met een oude diesel en heb geen budget voor een EV. Ik mag hem houden, blijven rijden. Ik word toch helemaal niet gepest of wat dan ook? Er is toch niemand die mij verplicht mijn wagen te verkopen? En wat is daar dan niet hand in hand aan? Je kan vandaag blijven rijden met ICE, je kan nog steeds een kopen,... En dat voor nog zeker 10 jaar. En daarna kan je nog steeds verder karren met je ICE. Hoeveel verder moet het nog gaan om volgens jou dan wel sociaal te zijn? En zoals hierboven gezegd, er is ook helemaal geen verbod op ICE. Wel op CO2 uitstoot. Een wagen moet 0gram/km uitstoten. Dus er is helemaal geen verbod op verbrandingsmotoren. Enkel op gebruik van CO2 uitstotende brandstoffen. Wat is er egoistisch aan zo een verhaal? 30 juli 2024 aangepast door Tjeu Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.