saabi 4.076 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 1 uur geleden, tuscani zei: Want je buitenverblijf heeft geen stopcontact? je kan toch gerust met een paar % ginds aankomen en hem in een stopcontact steken? Dan heb je de dag nadien genoeg om achter pistolekes te gaan. ( maar ik begrijp je wel hoor, je hebt meer zekerheid) Dat is zuiver theoretisch gewauwel. Na een lange werkdag wil ik zonder rekenen en zonder gezever toekomen op mijn buitenverblijf. Steek ik de haard aan, drink ik een whisky en ga ik slapen. De stekker insteken hoort daar niet bij, temeer ik, zoals geschreven, er niet zonder laden geraak wanneer de auto tijdens een werkdag gereden heeft en dan nog eens 220 quasi allemaal snelwegkilometers moet rijden. (Dat is de praktijk in de winter….) Auto rijden is geen theorie voor mij, maar een praktijk die ik zo weinig mogelijk wil bezoedelen met zaken die niets met autorijden te maken hebben. Liefst neem ik naar de Ardennen één van mijn benzineslurpende, door de massa uitgespuugde, dinosauriërs, die ik met plezier op 5 minuten volkap met super 98 als ik van de bakker kom… @ex-Mooseman ik zie wel een stekker aan dat buitenverblijf 1 Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 4 uren geleden, SB-01 zei: Zoals ik dus eerder al zei -> Dat komt omdat je (meer uren) werkt, niets hoeft af te geven en geen kosten hebt. Dat komt NIET zozeer omdat je elke maand 166,66 euro aan brandstof kan besparen. Ik denk dat jij dat soms eerder vergeet dan ik Dat speelt zeker mee, nu ja ik voel me goed met mijn EV, moest dat eens gehad hebben. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 3 uren geleden, d_s zei: k denk dat je van die restwaarde gaat verschieten wat de EV nog waard is (en niet in positieve zin). Ik baseer mij op een overnamevoorstel dat hij gekregen heeft van Peugeot. Die hebben hem ook proactief gecontacteerd om hem in een e308 te krijgen op het einde van zijn renting. Dus ze zullen er toch een markt voor hebben voor die tweedehands e2008 denk ik. Ze gaven hetzelfde in overname als wat ze vragen voor een basisuitvoering in hun eigen tweedehands netwerk. Die van hem heeft weinig kilometers en duurste uitvoering met zo goed als alle opties. Op mijn Honda zou ik 10k moeten afslikken op 2 jaar nu, dat is minder. Maar dat is ook veel minder doorsnee EV. Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 57 minuten geleden, Speedhunter zei: Dat speelt zeker mee, nu ja ik voel me goed met mijn EV, moest dat eens gehad hebben. De nieuwe ervaring was vrij snel over zeker ? Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 10 minuten geleden, Rabbit zei: De nieuwe ervaring was vrij snel over zeker ? Haha viel nog mee, voor de situatie waarin ik nu zit is die goed Alleen ga ik daar geen 5 jaar mee rijden, weet ik nu al. Volgende hangt af of ik al dan niet ga kunnen laden als ik verhuis. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 3 hours ago, Rabbit said: Deze maand is een zeer flauwe maand qua klantenbezoeken (om niet te zeggen, bijna geen), omdat de meeste in verlof zijn. De meeste ritten bestaan dan ook uit schoolruns en dergelijke Want in school is er geen verlof? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 4 uren geleden, saabi zei: Dat is zuiver theoretisch gewauwel. Na een lange werkdag wil ik zonder rekenen en zonder gezever toekomen op mijn buitenverblijf. Steek ik de haard aan, drink ik een whisky en ga ik slapen. De stekker insteken hoort daar niet bij, temeer ik, zoals geschreven, er niet zonder laden geraak wanneer de auto tijdens een werkdag gereden heeft en dan nog eens 220 quasi allemaal snelwegkilometers moet rijden. (Dat is de praktijk in de winter….) Auto rijden is geen theorie voor mij, maar een praktijk die ik zo weinig mogelijk wil bezoedelen met zaken die niets met autorijden te maken hebben. Liefst neem ik naar de Ardennen één van mijn benzineslurpende, door de massa uitgespuugde, dinosauriërs, die ik met plezier op 5 minuten volkap met super 98 als ik van de bakker kom… @ex-Mooseman ik zie wel een stekker aan dat buitenverblijf Als je ev geen 220 snelwegkm's kan rijden, zou ik idd er ook niet mee op vakantie of op weekend trekken. ik weet het is allemaal theoretisch gezever, maar hij zal ook niet volledig plat zijn na je dag werken. dus even 10min sc (ipv 5 min tanken) en hij is ook voldoende vol om in de ardennen te geraken. En geen tijd om een stekker in te steken....dat is pas zever. de koffer leegmaken en de stekker insteken is 1 moeite. 1 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Ik vind het gek hoe mensen tanken romantiseren... Misschien dit dan, voor zij die écht te weinig tijd hebben om te gaan laden (nog voorbij gereden laatst, ziet er apart uit)? Quote
saabi 4.076 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 35 minuten geleden, tuscani zei: Als je ev geen 220 snelwegkm's kan rijden, zou ik idd er ook niet mee op vakantie of op weekend trekken. ik weet het is allemaal theoretisch gezever, maar hij zal ook niet volledig plat zijn na je dag werken. dus even 10min sc (ipv 5 min tanken) en hij is ook voldoende vol om in de ardennen te geraken. En geen tijd om een stekker in te steken....dat is pas zever. de koffer leegmaken en de stekker insteken is 1 moeite. Je leest duidelijk alleen maar wat je wil. To each his own, maar ik rij, hoor en ruik auto's ....zonder de small talk aan de laadpaal Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 52 minuten geleden, saabi zei: Je leest duidelijk alleen maar wat je wil. To each his own, maar ik rij, hoor en ruik auto's ....zonder de small talk aan de laadpaal Neen ik probeer gewoon te discussiëren, maar op de smartphone lukt de moeilijker dan op een terras. ik geef je gelijk hoor, enkel kan het autorijden me nog moeilijk triggeren als je spreekt over 220km autostrade. Continue trajectcontrole of flitspalen geeft de doodsteek voor mij. Er is ook geen smaltalk nodig aan een laadpaal. ( schreef het hier al meermaals, maar ik kan nog steeds op 2 handen tellen hoeveel ik geladen heb aan een openbare paal, over toch al 7j) dus voor gewone verplaatsingen van A naar B, geef ik mij gerust over aan het ev verhaal. Als je daar gaat rondsjezen dan is het een ander verhaal natuurlijk. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 7 uren geleden, ex-Mooseman zei: Na eventjes zoeken vond ik een foto van het buitenverblijf Verhuur je dat niet voor korte periode's aan een vrienden prijsje? 1 Quote
Ugeken 11.754 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 9 uren geleden, ex-Mooseman zei: Ik heb me er gisterenavond tijdens het Journaal ook aan zitten opjagen... Ik lees vandaag dan nog in de krant dat de bovenste plaat van die afsluiting (die in intacte toestand toch makkelijk twee meter hoog is), nog afgebroken is door het gewicht van die dwazen die er boven op stonden. 19 & 20 jaar oud... dat zou toch al een beetje verstand mogen hebben. Gisteren was het nog nen braven en een voorbeeld, vandaag vertelt de oom dat het niet de eerste keer is dat hij ‘bêtises’ uithaalt. Quote
Ugeken 11.754 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 En het laden op langere afstanden… tijdens onze reis al verschillende keren voor gehad dat je slechts 4 of 5min moet laden om op je bestemming te geraken. Perfect, maar dan sta je aan je volgende hotel met slechts 10% lading. Best dus om te checken om er daar laadmogelijkheden zijn. Dat vergt soms wat meer ‘voorbereiding’. Meestal laad ik wat langer dan opgegeven, gewoon om wat reserve te hebben. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Idd doe ik ook, want toekomen in een godvergeten gat als eindbestemming, met 5%, is idd wat stressy. Wat ik ook niet meer doe, als ik op doorreis ben, is de gps van hotel tot hotel instellen. Eerder als tussenstop. Dan doet hij zijn berekening anders. ( als tip ) Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 7 uren geleden, josenjef zei: Ik baseer mij op een overnamevoorstel dat hij gekregen heeft van Peugeot. Die hebben hem ook proactief gecontacteerd om hem in een e308 te krijgen op het einde van zijn renting. Dus ze zullen er toch een markt voor hebben voor die tweedehands e2008 denk ik. Of ze moesten de e308 verkocht krijgen (en zat er een deel van de korting op die wagen in de overnameprijs). Quote
Fr79 506 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 2 uren geleden, toere zei: Verhuur je dat niet voor korte periode's aan een vrienden prijsje? Valt om te bouwen tot een kinky dungeon denk ik. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 39 minuten geleden, Fr79 zei: Valt om te bouwen tot een kinky dungeon denk ik. Foutje Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 14 uren geleden, dragonfly zei: Dat is ook niet waar. Ik laad de mijne altijd op. Vriendin die ik ken met een PHEV laadt ook overal op. Er zitten hier ook wat hybride rijders die laden. Is gewoon het beste alternatief voor mensen die voor welke reden dan ook geen EV kunnen rijden. Als je die goed gebruikt idd niet. Maar te veel mensen gebruiken die verkeerd. Van de 10 X5 hybrides waren er 2 die hun wagen correct gebruikte. Al de rest trok zich niets tot weinig aan van het elektrisch gedeelte. De eerste verkocht als broodjes maar wie heeft er nu nog een 4 cylinder X5 hybride? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 15 hours ago, Ugeken said: En het laden op langere afstanden… tijdens onze reis al verschillende keren voor gehad dat je slechts 4 of 5min moet laden om op je bestemming te geraken. Perfect, maar dan sta je aan je volgende hotel met slechts 10% lading. Best dus om te checken om er daar laadmogelijkheden zijn. Dat vergt soms wat meer ‘voorbereiding’. Meestal laad ik wat langer dan opgegeven, gewoon om wat reserve te hebben. Je kan toch instellen hoeveel % je wilt hebben op je bestemming? Standaard is dat idd 10%. Ik heb hem nu ingesteld dat thuis dat 5% mag zijn. Je kan toch instellen dat je meer dan 10% wilt? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 1 uur terug, ir_fuel zei: Je kan toch instellen hoeveel % je wilt hebben op je bestemming? Standaard is dat idd 10%. Ik heb hem nu ingesteld dat thuis dat 5% mag zijn. Je kan toch instellen dat je meer dan 10% wilt? Bij tesla niet. Ik heb bv net de rit erin gestoken naar Frankrijk. En voor onze eerste overnachting geeft hij een eind% aan van 8%. Lijkt me niet bevorderlijk om de dag nadien te starten. bij abrp kan je dat, maar eigenlijk de app nog nooit gebruikt. Steeds gewoon op teslagps gereden, en wat langer bij de laatste stop blijven staan. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 30 minuten geleden, tuscani zei: Bij tesla niet. Ik heb bv net de rit erin gestoken naar Frankrijk. En voor onze eerste overnachting geeft hij een eind% aan van 8%. Lijkt me niet bevorderlijk om de dag nadien te starten. bij abrp kan je dat, maar eigenlijk de app nog nooit gebruikt. Steeds gewoon op teslagps gereden, en wat langer bij de laatste stop blijven staan. Kijk je er niet over? Hier als je navigeert via maps op de auto zegt die bij aankomst en hoeveel je hebt moest je weer keren. Als je daar dan ergens op klikt kan je kiezen hoe je wil rijden, hoeveel bij aankomst etc. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 32 minutes ago, tuscani said: Bij tesla niet. Ik heb bv net de rit erin gestoken naar Frankrijk. En voor onze eerste overnachting geeft hij een eind% aan van 8%. Lijkt me niet bevorderlijk om de dag nadien te starten. bij abrp kan je dat, maar eigenlijk de app nog nooit gebruikt. Steeds gewoon op teslagps gereden, en wat langer bij de laatste stop blijven staan. Ik was dan ook niet tegen u bezig Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 1 uur geleden, ir_fuel zei: Ik was dan ook niet tegen u bezig Excuseer mijnheer, ik zal de volgende keer enkel reageren als ik mijn naam zie staan. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 1 uur geleden, CAS zei: Kijk je er niet over? Hier als je navigeert via maps op de auto zegt die bij aankomst en hoeveel je hebt moest je weer keren. Als je daar dan ergens op klikt kan je kiezen hoe je wil rijden, hoeveel bij aankomst etc. Het is toch tegen mij dat je bezig bent he, voor alle zekerheid. Zoja, ga ik straks eens checken zie. Lijkt me een handige feature die ik nog niet wist. 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Niet gevonden. Wel de schatting voor terug te rijden, maar kan nergens een % veranderen op de stopplaats. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.