ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 46 minutes ago, Polygoon said: mijn business purpose is gewoon kunnen pendelen naar BXL en dat deed elke wagen in mijn budget Ik dacht dat je met de trein ging Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik dacht dat je met de trein ging Voor ik m’n huis buiten Antwerpen kocht wel Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 Leuke podcast van de universiteit van Vlaanderen beluisterd vanochtend, over de toekomst van elektrische auto's. Een aanrader voor de EV sceptici. Eens wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg, ipv toogpraat. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 27 minuten geleden, bud wijzer zei: Leuke podcast van de universiteit van Vlaanderen beluisterd vanochtend, over de toekomst van elektrische auto's. Een aanrader voor de EV sceptici. Eens wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg, ipv toogpraat. https://www.universiteitvanvlaanderen.be/podcast/rijden-we-over-vijf-jaar-allemaal-elektrisch Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 7 uren geleden, bud wijzer zei: Leuke podcast van de universiteit van Vlaanderen beluisterd vanochtend, over de toekomst van elektrische auto's. Een aanrader voor de EV sceptici. Eens wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg, ipv toogpraat. Vooral vaststellingen en voorspellingen gehoord in die podcast. Zeker goed, maar het is nu niet dat die weet ik veel welke stellingen heeft ontkracht hé… Muv die dat er te weinig elektriciteit zou zijn moest iedereen elektrisch rijden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 Op 9/11/2022 om 17:55, tuscani zei: idd, dan zou ik aan mijn werkgever een treinrit of vliegticket vragen. Euh waarom ? Sorry uw keuze. Ik betaal niet extra. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Ik snap al die zever echt ni. Ik ben van de week naar Gent gereden, moest daarna naar Thuin, dan naar Charleroi centrum en dan naar huis. Was vergeten om ‘s avonds in te pluggen. dus bij de rit van gent naar thuin zag ik dat ik in thuins ging aankomen met 27%. Heb niet verder gezocht, maar wilde niet stressen. Ben dus ik Nijvel gestopt aan de supercharger. Ingeplugd, gaan pissen in het hotel, terug naar mijn auto. Hoop en al 10 min. resultaat: aankomst in Thuin met 44%. Ik denk eerlijk dat veel mensen nog altijd uitgaan van het idee dat een laadstop gelijk is aan een tankbeurt, zijnde van 10% naar 100%. 3 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 30 minuten geleden, frankzagato zei: En dan heb je de elektriciteit nog niet voor de wagen. Die komt zelf met 100% hernieuwbare energie ook niet zomaar uit de lucht gevallen. Doe daar dus nog maar eens 1.000 liter bij, zit je al aan 2000 liter! Dit is een Renault Twingo: https://images.app.goo.gl/P7JYAKxQL4rjn7rf7 Met die 2.000 liter brandstof raakt die 40.000km ver. En daarna heb je nog extra brandstof nodig. En dan hebben we ook nog niet gerekend wat je allemaal nodig hebt aan energie om die te produceren, terwijl je met die 2.000 liter aan brandstof voor je EV + productie hernieuwbare energie daarna niets meer nodig hebt. En je zorgeloos 1,5 - 2 keer verder kan karren dan tot waar een doorsnee ice einde levensloop is. En die initiële 1.000 liter brandstof (voor de batterij) kan je nog een nieuw leven geven als batterij voor aan netbalancering te gaan doen, zodat je nog makkelijker EV kan rijden en hernieuwbare energie produceren. Alles wat geproduceerd wordt vanuit of met grondstoffen heeft een CO2 voetafdruk. Iedere molecule uit de grond zorgt voor een toename van CO2 in de atmosfeer. Niets is emissieloos. Alleen heeft het een minder impact dan het andere en is het een meer een stap vooruit en het ander puur gebaseerd op consumeren en wegwerp. 1 Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Op 10/11/2022 om 10:17, Daann zei: Wij mogen 20 dagen per jaar een ICE poolwagen nemen wanneer we een EV firmawagen kiezen. Zoiets is natuurlijk wel enkel mogelijk in een groot bedrijf waar je wat schaal hebt om dat over te verspreiden. Bij Ann moeten ze dat bij het begin van de lease aanvinken en verliezen ze dan een klein bedrag van hun leasing budget, Arval handelt dat af, niet haar werkgever Quote
Tommie 10.465 Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 6 uren geleden, DDke zei: Ik denk eerlijk dat veel mensen nog altijd uitgaan van het idee dat een laadstop gelijk is aan een tankbeurt, zijnde van 10% naar 100%. Dit. Quote
Tommie 10.465 Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 6 uren geleden, DDke zei: Ik denk eerlijk dat veel mensen nog altijd uitgaan van het idee dat een laadstop gelijk is aan een tankbeurt, zijnde van 10% naar 100%. Dit. Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 11 uren geleden, Tommie zei: Dit. Ik zie hier onze buurt trouwens vaak een laadpaal bezet zijn door dezelfde mensen, op dezelfde tijdstippen. Dat zijn bedrijfswagens, die dus volgens mij nooit/amper thuis laden en altijd op kosten van de baas met de laadkaart aan de paal gaan "tanken". Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 8 minuten geleden, Rabbit zei: Ik zie hier onze buurt trouwens vaak een laadpaal bezet zijn door dezelfde mensen, op dezelfde tijdstippen. Dat zijn bedrijfswagens, die dus volgens mij nooit/amper thuis laden en altijd op kosten van de baas met de laadkaart aan de paal gaan "tanken". Laadpaal thuis is ook op kosten van de baas normaal 1 Quote
Tommie 10.465 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 1 uur geleden, Polygoon zei: Laadpaal thuis is ook op kosten van de baas normaal Inderdaad. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 22 uren geleden, DDke zei: Ik denk eerlijk dat veel mensen nog altijd uitgaan van het idee dat een laadstop gelijk is aan een tankbeurt, zijnde van 10% naar 100%. Dat en "je moet gaan zoeken naar palen". Terwijl het vaak ook net omgekeerd is, wanneer ik ergens aankom waar ik een tijd ga parkeren en er een paal vrij is plug ik die in ook al zou ik nog thuis geraken. "Bijtanken" is gek om te doen, maar bijladen is helemaal niet raar. Op die manier is dat zelf zonder thuisladen goed doenbaar. 1 Quote
Ugeken 11.759 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 4 uren geleden, Polygoon zei: Laadpaal thuis is ook op kosten van de baas normaal Niet overal, bij ons zwieren ze die kost mee in het leasebudget hoorde ik van een collega. Quote
Ugeken 11.759 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 Voor mij geen probleem, ik kan toch geen paal plaatsen thuis. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 2 uren geleden, Ugeken zei: Niet overal, bij ons zwieren ze die kost mee in het leasebudget hoorde ik van een collega. In België? In Nederland is dat vaak zo, gezien de leasemaatschappij dan ook optreedt als energieleverancier voor de elektriciteit voor de wagen. Gaat in België ook, maar moeilijker. Er zijn mensen die effectief twee EANs hebben op een meter, waarbij de ene puur voor de EV is en een afzonderlijk energie contract heeft, via de leasemaatschappij. Zonder tweede ean, maar puur op SDHP (service delivery headpoint) kan het ook of gaat het kunnen, weet niet hoever Fluvius al zit met de uitrol daarvan. Voor de werknemer maakt dat niet uit, die blijft vergoed worden. En als je vroeger een tankkaart had, dan zal je vergoed worden. Had je geen tankkaart, dan zal je elektriciteit voor je wagen nu ook niet vergoed worden. Quote
Ugeken 11.759 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 Ik heb het specifiek over de laadpaal, de elektriciteit wordt vergoed. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 3 uren geleden, Ugeken zei: Niet overal, bij ons zwieren ze die kost mee in het leasebudget hoorde ik van een collega. De paal, ja. Het verbruik niet hè. 1 Quote
Tommie 10.465 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 3 uren geleden, Ugeken zei: Niet overal, bij ons zwieren ze die kost mee in het leasebudget hoorde ik van een collega. Verbuik niet he. Quote
Ugeken 11.759 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 Nee, dat zei ik toch hierboven? Ik ging er van uit dat de kost van de paal zelf ook vergoed werd. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 32 minuten geleden, Ugeken zei: Nee, dat zei ik toch hierboven? Ik ging er van uit dat de kost van de paal zelf ook vergoed werd. De paal is na 4 jaar jouw eigendom, normaal gezien. Je betaalt hem dus af via je lease. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 16 minuten geleden, Polygoon zei: De paal is na 4 jaar jouw eigendom, normaal gezien. Je betaalt hem dus af via je lease. ik kan fout zijn maar volgens mij is de eigenaar diegene die de restwaarde gaat betalen ….. Maar in dit geval is ze ook de “grond” of eigendom waar de paal op staat. in dit geval dan bv de overheid ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.