Dawud 4.616 Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 1 uur geleden zei wooter: Anderzijds, heb je nog ruitenwissers nodig op een automatisch rijdende auto? 1 Quote
JanC 7.872 Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 Hebben die nog ruiten nodig? Plat op uw buik/rug liggend kan je dat ding ook veel aërodynamischer maken, doen! Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 26 september 2017 Geplaatst: 26 september 2017 6 minuten geleden zei JanC: Hebben die nog ruiten nodig? Plat op uw buik/rug liggend kan je dat ding ook veel aërodynamischer maken, doen! heb jij wooter al gezien? zo plat is die niet hoor. Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 Blijkbaar best weer wat productieproblemen voor de Tesla model 3 Output in september was 260 wagens terwijl Musk er 1.500 had belooft... Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 2 uur geleden zei Parsifal: Blijkbaar best weer wat productieproblemen voor de Tesla model 3 Output in september was 260 wagens terwijl must er 1.500 had belooft... En als daar evenveel garantieclaims op komen als op de model S en model X, dan blijft Tesla maar geld toesteken... Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 En tegen december moeten er 5000 per week van de band rollen, ongeveer 75x zoveel als nu dus... Good luck! Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 5 oktober 2017 Geplaatst: 5 oktober 2017 Voor mij valt deze af. Ik heb me gelijk maanden verkeken op het feit dat een Model 3 een kofferbak heeft. Ik ging daar gelijk altijd vanuit dat dat à la Model S een 5 deurs ging zijn. Nee echt, ik ben daar niks mee, jammer maar helaas. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Op 5/10/2017 om 12:57 zei Parsifal: Blijkbaar best weer wat productieproblemen voor de Tesla model 3 Output in september was 260 wagens terwijl Musk er 1.500 had belooft... Belooft huh? Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 oktober 2017 Geplaatst: 7 oktober 2017 Voor mij valt deze af. Ik heb me gelijk maanden verkeken op het feit dat een Model 3 een kofferbak heeft. Ik ging daar gelijk altijd vanuit dat dat à la Model S een 5 deurs ging zijn. Nee echt, ik ben daar niks mee, jammer maar helaas.Is toch dezelfde koffer als pakweg een 3 reeks? Waarom nu geen CPO kopen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 https://electrek.co/2017/10/16/tesla-model-3-production-bottlenecks-suppliers-oppenheimer-meeting-management/ Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 Auto rijdt vanzelf en heeft geen ruitewissers nodig daarvoor. Is enkel ter entertainment Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 Iemand binnen Tesla kreeg het in zijn hoofd dat een regensensor niet nodig ging zijn en dat men het wel ging oplossen met de 8 camera's. Men heeft het nog niet opgelost. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 1 uur terug, wooter zei: Iemand binnen Tesla kreeg het in zijn hoofd dat een regensensor niet nodig ging zijn en dat men het wel ging oplossen met de 8 camera's. Men heeft het nog niet opgelost. Haha.. dat meen je niet ? Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 Dat meen ik wel :). Het zal wel opgelost worden met een software update, maar die is er dus nog niet :). Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 Als er geen sensor is of geen knopje om de gevoeligheid van de sensor te regelen, hoe gaan ze dat dan met een software-update oplossen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 29 minutes ago, TomT said: Als er geen sensor is of geen knopje om de gevoeligheid van de sensor te regelen, hoe gaan ze dat dan met een software-update oplossen? Er hangen 8 camera's in dat ding. Het probleem zal zijn dat ze uit de feed van 1 van die camera's (waaronder 3 aan de voorruit) nog niet voldoende analyse hebben kunnen programmeren om regen voldoende te herkennen. Een klassieke regensensor is overigens ook maar een camera, maar eentje waarop software zit om te meten hoeveel licht er van een infrarood-lichtbron correct terug weerkaatst wordt. Met water op de voorruit breekt het licht anders, en valt er minder licht op die camera, en zo weet de computer dan dat de ruitenwissers moeten vegen. Al met al dus niet een onoverkomelijk probleem bij Tesla, maar de functionaliteit zit dus nog niet in auto's met de laatste stack van autopilot-hardware. Alle Tesla's tot en met 2016 hebben wel nog de klassieke regensensor en dus wel automatische ruitenwissers, maar hebben niet genoeg hardware om in de toekomst volledig autonoom te kunnen rijden. Een knopje om de gevoeligheid te regelen heb je niet nodig; dat kan Tesla eenvoudig op het scherm programmeren eens de automatische ruitenwissers wel beschikbaar zijn. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 maar als die automatisch rondrijdt, dan dienen die ruitewissers enkel nog alleen om naar buiten te kijken als je niet genoeg mails hebt. Dus dan is dat een doelbewuste actie, dus dan kan je het zelf ook doen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 57 minutes ago, gewoon ik said: maar als die automatisch rondrijdt, dan dienen die ruitewissers enkel nog alleen om naar buiten te kijken als je niet genoeg mails hebt. Dus dan is dat een doelbewuste actie, dus dan kan je het zelf ook doen. Da's misschien gezegd om te lachen, maar die autopilot camera's werken inderdaad nog altijd ook al staan de ruitenwissers niet op :). Quote
Gast wooter Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 https://electrek.co/2017/11/01/tesla-model-3-production-delays/ Productie zit 3 maanden achter op planning, maar zit voornamelijk in de assemblage van het accupack. Quote The biggest challenge is that the first two zones of a four zone process, key elements of which were done by manufacturing systems suppliers, had to be taken over and significantly redesigned by Tesla. Andere delen van het productieproces hebben in korte bursts wel al aangetoond dat ze 1000 auto's per week kunnen maken. Quote
Gast Geplaatst: 2 november 2017 Geplaatst: 2 november 2017 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/01/grootste-kwartaalverlies-ooit-voor-tesla/ Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 2 november 2017 Geplaatst: 2 november 2017 On 01/11/2017 at 12:17 PM, Germinal said: Haha.. dat meen je niet ? Dat krijg je als je je bedrijf laat runnen door ingenieurs die geen rekening hoeven te houden met winstgevendheid. Regendetectie zonder aparte regensensor? "Challenge accepted!" Net zoals die falcon doors op de Model X. Dat was ook weer een stukje intellectuele masturbatie van een paar mensen met te veel tijd en het geld van iemand anders. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.