Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei wooter:

Klinkt allemaal mooi maar 800km staat gewoon niet op iemands roadmap. Zoals ik al zei doen benzines nauwelijks meer dan 400km op een tank en ga je als gebruiker van een elektrische auto altijd thuis ‘S nachts laden dus enkel voor ritten van meer dan 400km op een dag ga je zo een range nodig hebben. Om nog maar te zwijgen over de vermogens nodig om op redelijke termijn 800km te laden.

Ik zie het niet gebeuren...

Ik doe al 600 met m'n 10 jaar oude nnaft 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Logic:

https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-vaak-wordt-de-model-3-elke-dag-besteld-100981

"Sinds de introductie worden 1.800 orders per dag genoteerd voor een verse Model 3."

Knap! Maar ook : 

Citaat

de omzet groeide in Q2 naar 2,8 miljard dollar. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 1,3 miljard dollar. Het verlies nam echter ook toe. Vorig jaar bedroeg het verlies in het tweede kwartaal een stevige 293 miljoen dollar. Dit jaar was dat 336 miljoen USD.

Waar blijft die dan geld halen? De bank/investeerders moeten toch ooit een stop zeggen... En dat 'schuldenbergje' is nog maar het begin. Als de gigafactory op dit moment al 1.000.000.000 dollar gekost heeft en er nog steeds maar zo uitziet : 

tesla-gigafactory-nov-2016.png?w=1600&h= 

ipv het gewenste eindresultaat : 

Tesla-Gigafactory-rendering-1-1020x603.j 

 

Dan moet daar toch nog gigantisch geïnvesteerd worden en zullen die verliezen nog veel extremer oplopen. Elon musk mag dan een buitengewoon geweldige verkoper zijn, die kerel moet stress hebben buiten proportie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft ie vroeger gehad toen Tesla en SpaceX op randje van bankroet stonden. Verliezen nu zijn omwille van investeringen, niet omwille van operationele kosten. In 2016 had men zelfs een kwartaal dat men winst maakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei dragonfly:

Uber is ook een luchtbel waar bedrijven maar geld blijven inpompen :D 

Uber is het grootste taxibedrijf ter wereld en heeft geen enkele taxi. Airbnb het grootste hotel, maar heeft geen enkel bed. 

Je moet het maar doen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen Mercedes en BMW ook al.

Niet in die mate als Tesla. Tesla staat daarin het verste.

 

En bij Tesla is die autopilot per firmware update beter, terwijl dat bij BMW en Mercedes enkel kan verbeteren na een bezoek bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik niet snap is dat de "grote" spelers nog altijd geen waardig (400km rijbereik&autopilot) alternatief hebben

bij merc bvb voorzien ze niks te kunnen leveren voor 2020: wtf???

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Tjeu:

Uber is het grootste taxibedrijf ter wereld en heeft geen enkele taxi. Airbnb het grootste hotel, maar heeft geen enkel bed. 

Uber is volgens mij ten dode opgeschreven. Naast al de schandelen krijgen ze ook problemen met vakbonden en overheden die het niet pikken dat hun chauffeurs op zelfstandige basis werken.

Airbnb staat er veel beter voor

http://fortune.com/2017/03/14/uber-airbnb/

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Liquid Li0n:

ja maar als ze die subsidies/percentages gelijk zouden trekken voor vennootschappen dat je eindelijk terug mag kopen wat je zelf wil zonder gekloot te worden door de staat denk ik toch bij vele dat de keuze rap gemaakt is.


 

 

1 uur geleden zei BMWMB:

Dan wordt er geen enkele hybride of elektrische auto meer verkocht.

Dit is iets wat me als autoliefhebber mateloos irriteert, dat mensen alleen oog hebben voor deze wagens omwille van het fiscaal voordeel. En niet omwille van de vooruitstrevende techniek want dat is het uiteindelijk wel.

1 uur geleden zei Tjeu:

Dat zeg je... Er zijn mensen die echt zoiets willen hoor. Net als dat er mensen echt een Berlingo willen. Of een BMW 2 serie. 

Klopt mijne pa bvb is zo 1ne, die heeft graag de laatste technologie. Had vroeger ook een gsm als 1 van de eerste en dergelijke. Want naast onze 740e die vrijgesteld is van BIV en verkeersbelasting en betalen we nog ieder jaar 2500 euro verkeersbelasting voor de Jaguar van mijn moeder.

Maar zo'n kopers zijn denk ik wel in de minderheid en ben eerder geneigd de stelling van BMWMB te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei flupke73:

wat ik niet snap is dat de "grote" spelers nog altijd geen waardig (400km rijbereik&autopilot) alternatief hebben

bij merc bvb voorzien ze niks te kunnen leveren voor 2020: wtf???

Waarschijnlijk een "wie wil er nu een elektrische auto met autopilot mentaliteit"? Ik vind het ook opvallend dat er geen enkel van de grote 3 BMW, Audi en Mercedes een alternatief hebben. Het lijkt wel afgesproken met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei flupke73:

wat ik niet snap is dat de "grote" spelers nog altijd geen waardig (400km rijbereik&autopilot) alternatief hebben

bij merc bvb voorzien ze niks te kunnen leveren voor 2020: wtf???

Die zien daar niet genoeg geld in denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei dragonfly:

Uber is volgens mij ten dode opgeschreven. Naast al de schandelen krijgen ze ook problemen met vakbonden en overheden die het niet pikken dat hun chauffeurs op zelfstandige basis werken.

Airbnb staat er veel beter voor

http://fortune.com/2017/03/14/uber-airbnb/

Hoge bomen vangen veel wind. Vroeger was er ook veel protest tegen Napster, dat dan ook ten onder is gegaan. En dan was er direct iets anders, en nu is er Youtube. Gratis muziek voor iedereen! En maar delen en maar kopiëren. En allemaal geen probleem meer.  

Als Uber valt, zal er sowieso een ander in de plaats komen, zonder twijfel. 

Het inkomen van de 'zelfstandige' Uber chauffeurs lijkt me niet verschillend van wat Airbnb'ers hebben/doen, of Youtubers ontvangen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei iceblue:

Waarschijnlijk een "wie wil er nu een elektrische auto met autopilot mentaliteit"? Ik vind het ook opvallend dat er geen enkel van de grote 3 BMW, Audi en Mercedes een alternatief hebben. Het lijkt wel afgesproken met elkaar.

De verkoop van Tesla is op dit moment nog steeds klein ivm wat ze zelf van omzet draaien. Op dit moment de kat nog uit de boom kijken en wachten tot dat organisaties als FastNed een snelladernet uitrollen voor jou, zorgt ervoor dat je minder moet investeren en kan teren op andere hun investeringen. Laat de rest nog maar wat doen. Je merkt in deze topics duidelijk dat de meeste mensen/de markt nog niet klaar is voor volledig elektrisch te gaan. Dus wacht tot de markt er wel klaar is, en de kans dat je dan wel de investeringen terug kan verdienen voor de ontwikkeling van een volledig elektrisch model is veel groter. 

Tis een beetje kosten baten. Het heeft niet altijd zin de eerste te zijn, je moet gewoon zien dat je mee bent en op het juiste moment toehapt. Op dit moment ziet 2020 er de vroegste 'juiste' datum uit. Het zal eerder nog een jaartje later zijn. En tegen 2025 zal alles netjes up and running zijn. Voldoenden laadpalen, betere capaciteit, snellere laadtijden. En ook het wettelijk kader over autonoom rijden zal dan rond zijn. Dus waarom zouden ze zich haasten? 

En ook al wordt hier constant over Tesla gesproken, tot op heden is de Leaf nog steeds de best verkochte elektrische wagen. En dat lage segment is niet waar de duitse drie op mikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Liquid Li0n said:

ik heb dat volledig niet, heb al met een i8 en met een Model S gereden (85+ en de P90d) en telkens is de acceleratie fenomenaal maar het geluid van een tram stoort me, het feit dat niet al je zintuigen aangesproken worden vind ik zonde. 

 

Dit.

Zouden ze daar geen fake geluid kunnen opdraaien, zoals nu al bij de mijne? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei ICM:

Dit.

Zouden ze daar geen fake geluid kunnen opdraaien, zoals nu al bij de mijne? :D

 

in een i8 zit fake geluid (ale...bij een M5 en een Golf GTD ook natuurlijk) maar ik kan er niets aandoen omdat te proberen vergeten, hetgeen je hoort is fake denk ik elke keer weer. het doet me altijd denken aan die V8 en V12 cd'tjes of mp3'tjes die je kon dlen en langs je speakers laten knallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Liquid Li0n said:

ik heb dat volledig niet, heb al met een i8 en met een Model S gereden (85+ en de P90d) en telkens is de acceleratie fenomenaal maar het geluid van een tram stoort me, het feit dat niet al je zintuigen aangesproken worden vind ik zonde.

Geluid van een tram? i8? Volgens mij heb je met een i3 gereden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist het al jaren geleden, een golfbuggy op naft > elektrische brol waar je soms niet eens 18h mee kon halen. :lolz:

aangepast door Titleist
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Phil:

Nee.

Een cruisecontrol met afstandssensoren, en dat je een beperkte tijd het stuur kan loslaten? Dat kunnen andere merken ook al.

Volledig autonoom rijden kan de Tesla van Wooter ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cruisecontrol met afstandssensoren, en dat je een beperkte tijd het stuur kan loslaten? Dat kunnen andere merken ook al.
Volledig autonoom rijden kan de Tesla van Wooter ook niet.

Bij BMW en Mercedes spreek je over seconden dat je het stuur kan loslaten. Bij tesla spreek je over minuten. Ook is het systeem van de concurrentie niet zo correct met het aanhouden van een rijstrook of het herkennen van hindernissen tegenover dat van Tesla. Met m’n Tesla kan ik echt +100km doen op autopilot en om de paar minuten even het stuur moet aanraken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Financiele resultaten en commentaar:

Notes on the call, will be updated

* Elon strongly emphasized that investors should have *zero* concern about Tesla reaching 10,000 units produced per week by the end of next year.
* They remain on track to achieve 5,000 by the end of this year
* 80% of the journalists said they would buy the car, and most of the remaining 20% said probably
* Model S and X has increased with the release of the 3, Elon says "pleasant surprise"
* Rate of orders for S and X has also specifically increased since Friday of the 3 reveal
* July Orders for S and X were 15% higher over Q2
* Making improvements on AutoPilot, Elon says Developer Preview is really getting to something special
* Says talent they're seeing join the team is world class, unmatched anywhere
* *Net* Model 3 orders is about 1,800/day
* Model S is still premium sedan, Elon blames himself for confusion with the naming convention (3 != Generation 3)
* Solar Roof tiles are installed and working on Elon's house and JB's house. No photoshopping of pictures, amateur photos, version 1
* Conventional solar is generating (significant?) positive cashflow
* Making great progress on the battery front, hoping to have a substantial amount done in 8 weeks for Australia

**Q&A Session**

> James Albertine (sp?) asks about capital expenditures: what comes next for spending on Model 3 and into the Q3 and Q4

* Elon says it's fundamentally impossible to predict the exact timing of the S-curve, not trying to mislead anyone. He doesn't think we should expect any significantly negative with regard to capex. Deepak notes that overwhelming majority is Model 3 manufacturing, but also Buffalo factory, marketing and sales. Elon says they are going to keep that committment to the state of New York to build a kick ass facility.
* Makes sense to open a Gigafactory in China and Europe for those markets. Thinking hard about that, will some announcements by the end of the year. They don't expect to spend significant amount (this year), mostly selecting location and applying for permits.
* Capex on S and X is minor, but there is continued improvement to keep pace with Model 3. Deepak notes they are continued to improve on cost reduction, Elon says that they will be passing some of those on to customers.
* Elon says this is maybe the best he's felt about Tesla. Last week stressed the hell out of him.
* Wanted to correct statement about Model Y. It will in fact use substantial carryover from Model 3 to get it to market faster. He credited the executive team for keeping Elon from being a fool. Crazy thing [presumably new platform with minimal wiring] will be punted until after Model Y.

>Rob Lochney (sp?) asks about battery breakthroughs, like solid state from Toyota.

* Elon laughs about battery claims. Tells anyone that has a breakthrough, send them a sample or to a neutral third party. Otherwise STFU. When someone has a battery breakthough, they come to Tesla first because they're the biggest customer. JB totally agrees with the cautious skepticism about announcements. They've tested single cell solid state batteries, and don't yet see anything that changes their strategy. Elon jokingly begs for a breakthough.
* Elon says there is one breakthrough that is confidential, but is somewhat confident it will work. Says it's promising in the lab, but not yet working. Lab > small production > large production > cost optimization, it's a several year long process.

> Follow up about 25% gross margin timeline

* Around the time that they reach 5,000/week rate. Not right away, as there's still some overtime and expediting of parts. So about 3-4 months after they reach that rate. Deepak says it would be more cautious than that, others chuckle. Elon is 100% confident that they will reach those margins next year.
* Elon gives credit to suppliers. They couldn't get top suppliers or A-team with the top suppliers, now with Model 3 they are dealing with the best of the best, and it makes a massive difference. Thanks them for getting to this point.

>Ryan Brinkman asks about liquidity, current cash plus what's available from ABL enough?

* Deepak says they expect operating cashflow to be a lot better in 2H than 1H.
* Elon says payment terms are much more favorable, close to 60 days. They can make the car and get paid for the car before they have to pay suppliers.
* There may be some wisdom in having an extra cash reserve, but not at this point considering an equity raise. Thinking about debt, but not about equity raise.
* Because does direct distribution, you must include finished good inventory at the dealers to accurately compare Tesla to other auto manufacturers. At a systemic level, it takes about 30 days from manufacture to delivery to final client, other automakers are 70-90.

>Adam Jonas about safety, when will we hear more statistics on safety that are being gathered in shadow mode

* Elon says significant amount of data is being collected, but going through that data is difficult.
* Elon spends a lot of his week in the trenches with the AutoPilot team, and people should be very pleased with a release coming soon.
* 10 terraops (should be terraflops?) in the car

>Is SpaceX doing anything that might help the mission of Tesla

* Jon says they had a challenge in service this past week with regard to aluminum castings, and the SpaceX team saved them 8 hours of work per car
* Just one example, they get continued help about materials

> UBS question about deciding on number Superchargers because ratio of charges to cars is decreasing with Model 3 release

* Number of Supercharges will triple between now and next year, Elon confident that it will address needs of S, X, and 3
* Experimenting with first huge Supercharger
* JB says Supercharges serve two roles: long distance route and intracity. Says long distance have extra capacity, it's the urban sites that need addressed, and can be addressed done with less capex.
* 3 and high end S have similar charge rate
* Elon misspoke Friday, he said there was 500,000 net reservations. There are infact 518,000 gross reservations and 455,000 net. Net gain since Friday is over 1,800 per day. Inconsequential because with a small amount of effort they could increase Model 3 reservations.
* JB says they've tested charge times down to 15 minutes with different cells, but the trade-offs are not worth it for the customer.

> Question about 20 units for engineering validation, what are they hoping to learn from those units and employees

* Elon clarifies that they are fully certified by DOT and EPA, full production cars
* Potential problems are not showstoppers, just inconsistencies in production process or quality control from supplier
* Benefit of selling to employees is that they can identify and correct issues faster than OEMs

>Goldman Sachs thanks for net reservation update, asks about S and X deliveries

* Elon deflects questions about quarter based delivery totals, his usual answer here about how they do batch deliveries based on region

>Barclays about infrastructure in place to support Model 3

* Discovered 80% of the cars they repair don't require a lift, so increasing mobile repair fleet accordingly
* Ideal service is unnoticeable, repaired while you're at work or home without even knowing it.
* That 80% reduction carries over to footprint, which they can now dedicate to Model 3.

>Question about conversion rate from walk-ins

* Improve quarter over quarter and month over month. They don't publish specifics though.
* On the solar side, they've put displays and experts, and they're finding it's a really natural transition to talk about where their energy comes from
* Sales per square foot is so high that you need a telescope to see who's in second
* Elon plugs the new integrated app for car, powerwall, and solar says it's... well, he just kind of trailed off. Generally talks it up.

>Batter production for S and X, any plans to move to Gigafactory

* In the short term, they will not be moving it. Sometime next year, they may move it from Fremont to make room for increased Model 3 production. Especially if that production run rate goes above 10,000/week.
* Cells are still coming from Japan for S and X
* Despite Model Y using carryover from Model 3, Model Y will still only have 100m of cables, and that will eventually come to Model 3.

>Will Tesla ever charge more for a few unique offerings, like OTA updates, etc.

* Elon re-emphasizes that every car since October of last year is hardware-capable of full autonomy
* They might add some things to charge for in the future, but focusing on Model 3 production for now (Tesla Network?)

>Q about AutoPilot team turnover, will LA to NY by the end of the year still happen?

* Tesla is a 33,000 person team, and turnover is pretty low relatively speaking
* Elon says again he thinks they have the best team in the world and are growing rapidly with world class talent
* Believe they are still on track, certainly possible Elon will have egg on his face.. but if not end of year, it will be very close. Elon time, folks! :)



Komt erop neer dat zo een 10% van reservaties heeft geannuleerd, maar daar zitten ook Model S verkopen in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid