bud wijzer 274 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 De standaard aero wielen zien er nu ook een stuk beter uit. Ik blijf het wel jammer vinden, dat hij geen hatchback kofferklep heeft. Zoveel praktischer. 1 Quote
Parsifal 4.575 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Wat ik persoonlijk interessanter vind van de facelift, is hoe ze erin geslaagd zijn om hem 15% goedkoper te produceren. Productiekost voor een model 3 zou nu bijna de helft zijn van een Volkswagen ID.3 en zelfs goedkoper dan de meeste chinezen... Quote Tesla has already shown itself as a benchmark in the optimization of its production processes. That is what has allowed them to lower prices a lot and put their rivals against the ropes with both the Tesla Model Y and the Tesla Model 3. But it is that the Tesla Model 3 Highland is going to take this concept to another level. But how are they going to do it? Well, actually, in several ways, and each one is more intelligent than the previous one. Thanks to its design, its engine, its battery, its interior construction, and a long list of key details. Tesla has a new rare earth-free engine that they showed the world at the beginning of the year that is cheaper, but also more efficient. This engine will reduce costs and, above all, improve the performance of the Tesla Model 3 Highland. So we already have a first key point. The second is the battery, which this time will not be an LFP battery in its simplest versions, but a new M3P battery made by CATL, which is economical like LFPs but has better energy density than LFPs. So again, better features but a contained production cost to be able to sell the Highland cheaper. Now the basics of the range will have 66 kWh of energy storage capacity instead of 60 kWh and, with this, it is expected that the Tesla Model 3 Highland will approach 370 miles (600 km) of range in the WLTP approval cycle. Which, again, will give Tesla a clear competitive advantage over its rivals. And, without a doubt, having a more adjusted price, will be a major problem for the MG 4. Let’s remember that its basic version costs about 20,000 euros, yes, but with 350 km and without critical things like the heat pump. Another point where Tesla has opted for a smart solution to reduce its production costs and make the Tesla Model 3 Highland an even cheaper electric car than the current one, is in the construction of the interior. First of all, because several parts of your passenger compartment are going to be simplified. That is to say, instead of using several pieces for the dashboard, for example, a single larger piece is going to be used with simpler shapes, so that it is cheaper to manufacture and, nevertheless, the reliability is not compromised at all. quality. In this same cabin, in addition, it will choose to eliminate physical levers and buttons such as the horn, the turn signals, the windshield wiper, or the one corresponding to the gear selector. All of this will disappear from your current position to go behind the wheel or touch screen, so fewer and cheaper parts will be used. And that, effectively, translates into lower production costs and, ultimately, which is what we are interested in, in an electric car that is just as good, or even better, but much cheaper than the current Tesla Model 3. 2 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Kwam vooral ook door de nieuwe chassisdelen die veel groter zijn. Enige nadeel dat je wel hoort, is dat het bij een ongeval gemakkelijker tot een totaal verlies kan komen, wegens geen kleinere onderdelen die vernieuwd kunnen worden? Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Hoe je het ook draait of keert, ze blijven de logge Duitse auto industrie telkens een stapje voor. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 24 minutes ago, Parsifal said: Wat ik persoonlijk interessanter vind van de facelift, is hoe ze erin geslaagd zijn om hem 15% goedkoper te produceren. Productiekost voor een model 3 zou nu bijna de helft zijn van een Volkswagen ID.3 en zelfs goedkoper dan de meeste chinezen... Door welke auto-translate is die tekst gedraaid? En al die woorden in het vet .... djeez .... Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Toch een serieuze lijst updates/grades: • Bereik is met ~12% toegenomen • 50% van de onderdelen in de auto zijn nieuw • Vernieuwd interieur met nieuwe deurkaarten • Meer hoogwaardige interieurmaterialen. De stof voelt zachter aan en is met een verfijnder proces genaaid voor een betere algehele textuur • Twee nieuwe kleuren: Ultra Red en Stealth Grey • Geen stengels meer. Het nieuwe stuur bevat de richtingaanwijzers, lichtbediening, claxon, nieuwe cameraknop, ruitenwisserbediening en microfoonbediening • Nieuw dashboardontwerp met gestructureerd/geweven materiaal • Veelkleurige LED-interieurverlichting die zich uitstrekt van het dashboard tot de achterbankdeuren • Vernieuwde middenconsole met echte metalen handgrepen, voor een premium gevoel. • 30% afname van wind- en omgevingsgeluid, 25% verbetering van contactgeluid en 20% verbetering van weggeluid • Akoestisch glas op achterruiten en achterruit (was voorheen alleen op voorruiten). "360º akoestisch glas" • Meer geluidsisolatie voor een stillere rit • Opstaande capuchon om de wind rustiger te laten passeren • Verbeterde ophanging voor een premium rit. Nieuwe veren en dempers. Nieuwe geometrie op de voorwielophanging. Nieuwe bussen. Nieuwe manier waarop ze het subframe aan het chassis monteren • Stijver lichaam • Meer premium klinkende deur "thunk" • Twee motoren sluiten de kofferbak nu versus één voorheen, wat resulteert in een stillere automatische sluiting • Banden hebben meer demping voor een betere rit • Het centrale touchscreen is nu helderder, heeft kleinere randen, een hoger contrast en reageert sneller • Comfortabelere achterbank • Opnieuw ontworpen onderste achterbumper • Alle stoelen zijn nu geperforeerd • Geen mistlampen meer • De voorstoelen zijn nu geventileerd en verwarmd • 8" touchscreen voor achterpassagiers achterin om het klimaat te regelen en te genieten van entertainment. U kunt twee headsets tegelijk aansluiten. • Het nieuwe Model 3 is de meest aerodynamische Tesla ooit. De luchtweerstandscoëfficiënt is 0,219 Cd • Verbeterd 2.0 ventilatiesysteem. U kunt nu de lucht aan passagierszijde afzonderlijk uitschakelen • Slanker en strakker koplamp- en achterlichtontwerp • Nieuwe speakerbar in het dak • Nieuw geluidssysteem met 17 luidsprekers (was 14 voorheen). Er zitten nu 2 subwoofers en 2 versterkers in. Pittiger. • 65W USB-C-oplader in middenconsole, zodat u een laptop kunt opladen. • Verbeterde Bluetooth • Verbeterde microfoons. Nu één aan elke passagierszijde. Nieuwe microfoons maken telefoongesprekken duidelijker en "soepeler" • Verbeterde wifi-connectiviteit • verbeterde connectiviteit met de telefoon, zodat de auto uw telefoon van verder weg herkent • Twee nieuwe wielontwerpen die de levensduur van de batterij optimaliseren • Camera voorbumper (misschien?) • Nieuwe Tesla-letters vervangen het Tesla-logo op de achterkant • Auto is 8% zuiniger dankzij betere aerodynamica • Auto is lichter dan voorheen • Werken aan nieuw Prestatiemodel 3 4 Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 't is nog altijd geen beauty, maar het ziet er op fotot alvast beter uit dan de Duitse concurrenten. Het scherm in het midden en het overduidelijk fake-hout waren voor mij de afknappers. Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Voor 55k een achterwielaangedreven, blauwe met wit interieur, 19" velgen, enhanced autopilot en trekhaak. 6.1s 0-100, toch al niet verkeerd. 513 km WLTP rijbereik 1 Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Die rode op de aero velgen hierboven, is voor mij al perfect. Die auto pilot mogen ze houden, wat mij betreft. Quote
Audi S8 1.734 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Laat me nog steeds koud, al ziet de neus er nu wat beter uit. Quote
Sibo Berebrouckx 206 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Ziet er best goed uit. Moest ik in de markt zijn voor een nieuwe elektrische auto, zou dit toch een grote kanshebber zijn denk ik. Is er al bekend of/wanneer de Y vernieuwd wordt? Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 8 minuten geleden, tuscani zei: Binnen 4j.....hopelijk. Oktober 2024 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 1 uur terug, Luv4DLM zei: Oktober 2024 't Was ludiek, omdat de mijne dan 5j is, en ik er nog wat geld voor wil. volgend jaar lijkt me ook realistisch. Quote
Logic 538 Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Nu zijn die vernieuwde achterlichten echt een verbetering. De technische verbeteringen vanzelfsprekend top. Maar het design van de voorkant... Quote
Race7 133 Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 Knopjes voor de richtingaanwijzers (en dan nog boven elkaar) vind ik toch achteruitgang. Claxon terug in het midden van het stuur ipv touch button is dan weer een upgrade tov de model s. Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 Bediening van de richtingaanwijzers lijkt me niet geschikt voor onze Europese wegen met vele ronde punten. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 Mooie auto, de lelijke koplampen zijn dus ook verdwenen. Het enige wat ik nu nog spijtig vind ik dat het een een 4 deurs is met kleine kofferklep ipv een 5 deurs. Krijgt de Y deze facelift ook nog? 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 Blijf het maar een lelijk hok vinden. En hoe de richtingsaanwijzers zijn is gewoon stupide. 1 Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 3 uren geleden, Roger zei: Blijf het maar een lelijk hok vinden. En hoe de richtingsaanwijzers zijn is gewoon stupide. Jij vindt het stupide voor je het ook maar eens getest hebt? Quote
Roger 310 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 9 uren geleden, Fred zei: Jij vindt het stupide voor je het ook maar eens getest hebt? Ja, want gewoon even nadenken en je weet dat dat niet werkt. Bv op een rondpunt, weet je nu al. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.