Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Heerlijk, toch eens iemand die gas durft geven 😄 

Maar die Tesla lijkt me toch geen bochtenvreter te zijn. En ik zeg dat alleen maar omdat het zogezegd een M3 killer was hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, dragonfly zei:

Heerlijk, toch eens iemand die gas durft geven 😄 

Maar die Tesla lijkt me toch geen bochtenvreter te zijn. En ik zeg dat alleen maar omdat het zogezegd een M3 killer was hé

Yeah ik volg je wel. In de markt gezet als m3 killer, maar dat is het volgens mij niet, al was het maar omdat die imo een hoop heritage, knowhow , ... ontbreekt. Of Randy Pobst er nu aan mee werkte of niet.

Imo is het meer een tuning projectje van de Model3 die soms eens verdacht goed uit de hoek kan komen.

Wat me niet belet te zeggen dat - als de lotus er komt - het voor mij wel een zeer grote kans hebber als daily is

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, dragonfly said:

Heerlijk, toch eens iemand die gas durft geven 😄 

Maar die Tesla lijkt me toch geen bochtenvreter te zijn. En ik zeg dat alleen maar omdat het zogezegd een M3 killer was hé

Jij ging eens met de mijne komen rijden he? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ir_fuel said:

Zo een Model 3 steekt wel een heel pak beter zijn gewicht weg dan een Model S. Je moet er maar eens wat rotondes mee pakken.

Wat ik verbazend blijf vinden, is hoe goed je met het evenwicht van die kar kan spelen in een bocht. Je hebt geen vertraging op je gaspedaal, dus je kan die kar echt op zijn achterwielen drukken, net zoals op een motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, DDke zei:

Wat ik verbazend blijf vinden, is hoe goed je met het evenwicht van die kar kan spelen in een bocht. Je hebt geen vertraging op je gaspedaal, dus je kan die kar echt op zijn achterwielen drukken, net zoals op een motor. 

Uit dat filmpje komt dat niet echt over, eerder de inertie. Maar eer de balans tot uiting komt op beelden moet het ook echt al heel uitgesproken zijn. Kan je ook de neus naar binnen lokken door halfbocht gas te lossen bijvoorbeeld?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Lotuzzz said:

Uit dat filmpje komt dat niet echt over, eerder de inertie. Maar eer de balans tot uiting komt op beelden moet het ook echt al heel uitgesproken zijn. Kan je ook de neus naar binnen lokken door halfbocht gas te lossen bijvoorbeeld?

Huh? Overstuur uitlokken door van de gas te gaan bedoel je? Of iets anders?

geen idee eigenlijk. Die kar rijdt op rails ivm alles wat ik hiervoor gereden heb, dus veel onbalans heb ik nog niet gehad (nog geen eigenlijk).  
Als je die track mode niet aanzet is dat awd trouwens. En ik heb sinds ik ermee rij nog maar 2 keer op dat knopje gedrukt (en het rap weer afgezet)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is ook dat ze op die beelden dat spel in een sport modus hebben gezet met 10%/90% verdeling. En dat is niet het ganse verhaal. Doe je dat bij een verbrandingsmotor dan stuur je effectief van al je vermogen 10% naar voor en 90% naar achter. Bij een dual motor kan dat per definitie niet. Wat je dan hebt is een totaal vermogen dat gelijk is aan misschien het volledige vermogen van de achteras + een klein beetje vermogen van de vooras. Netto verlies je dus ook een pak vermogen tov de standaardinstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, DDke zei:

Huh? Overstuur uitlokken door van de gas te gaan bedoel je? Of iets anders?

geen idee eigenlijk. Die kar rijdt op rails ivm alles wat ik hiervoor gereden heb, dus veel onbalans heb ik nog niet gehad (nog geen eigenlijk).  
Als je die track mode niet aanzet is dat awd trouwens. En ik heb sinds ik ermee rij nog maar 2 keer op dat knopje gedrukt (en het rap weer afgezet)...

Mja rijden op rails zegt me niet veel, en spelen met de balans is niet hetzelfde als onbalans. Ik wacht even op @ir_fuel if you don't mind :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Het probleem is ook dat ze op die beelden dat spel in een sport modus hebben gezet met 10%/90% verdeling. En dat is niet het ganse verhaal. Doe je dat bij een verbrandingsmotor dan stuur je effectief van al je vermogen 10% naar voor en 90% naar achter. Bij een dual motor kan dat per definitie niet. Wat je dan hebt is een totaal vermogen dat gelijk is aan misschien het volledige vermogen van de achteras + een klein beetje vermogen van de vooras. Netto verlies je dus ook een pak vermogen tov de standaardinstelling.

Ben je daar zeker van?

Zolang je rechtdior gaat, blijft dat een awd. Dat weet ik zeker. 
maar ik vraag me af of het vermogen van bvb je achtermotor niet hoger wordt als je die bias aanpast. Die motoren kunnen nl veel meer vermogen aan (batterij is de beperkende factor). Als ik me niet vergis zijn het nl dezelfde motoren in die semi truck. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Het probleem is ook dat ze op die beelden dat spel in een sport modus hebben gezet met 10%/90% verdeling. En dat is niet het ganse verhaal. Doe je dat bij een verbrandingsmotor dan stuur je effectief van al je vermogen 10% naar voor en 90% naar achter. Bij een dual motor kan dat per definitie niet. Wat je dan hebt is een totaal vermogen dat gelijk is aan misschien het volledige vermogen van de achteras + een klein beetje vermogen van de vooras. Netto verlies je dus ook een pak vermogen tov de standaardinstelling.

Ik zie 'm inderdaad enkel bij het uitkomen van bochten een beetje bijtrekken, maar nooit voor/op de apex. Kan me ook moeilijk voorstellen dat die auto (i.e. software) trailbraken en lift-off overstuur toelaat. De A ziet er ietsje beweeglijker uit maar het moet wel gezegd dat die ook een pakje meer baan gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat gaat. Je kan dus zoals gezegd met de balans spelen. Die auto heeft maar 2 problemen als het over "spelen" gaat:

- door die dual motor setup en de perfecte afregeling van het vermogen over die assen heb je zo gigantisch veel tractie dat spelen sowieso minder goed gaat omdat je de auto veel moeilijker over de limiet van een as geduwd krijgt. BV: je rijdt op een rotonde, en als je eraf wil gaan los je wat gas bij het naar rechts sturen om dan de gas op gaand de kont lichtjes te zetten en van de rotonde af te accelereren, zonder dat dat echt een drift wordt. Met een MX-5 gaat dat echt goed, en je voelt die achterkant dan wat tot leven komen. Bij een Model 3 mag je dat vergeten want je wordt gewoon weggeschoten in de richting waarin je voorwielen wijzen.

- die auto is perfect te "bespelen" tot je over de griplimieten begint te gaan en dan begint de elektronica op allerhande rare manieren in te grijpen. Raar als in "ik weet wat we hier moeten doen en je kan voor mijn part plankgas geven, ik doe lekker mijn zin", niet raar als in "onvoorspelbaar". Zelfs in track mode. De nieuwe track mode (die je toelaat 100% RWD te rijden) heb ik helaas nog niet getest. Mijn toenmalige testwagen had dat niet (want dat bestond ook gewoon nog niet). 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik zie 'm inderdaad enkel bij het uitkomen van bochten een beetje bijtrekken, maar nooit voor/op de apex. Kan me ook moeilijk voorstellen dat die auto (i.e. software) trailbraken en lift-off overstuur toelaat. De A ziet er ietsje beweeglijker uit maar het moet wel gezegd dat die ook een pakje meer baan gebruikt.

Lift off oversteer wel denk ik. Trail braken geen idee. Maar fuel heeft dat vast wel getest, die remt links. 
maar Op zijn test zat nog geen track mode v2. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik zie 'm inderdaad enkel bij het uitkomen van bochten een beetje bijtrekken, maar nooit voor/op de apex. Kan me ook moeilijk voorstellen dat die auto (i.e. software) trailbraken en lift-off overstuur toelaat. De A ziet er ietsje beweeglijker uit maar het moet wel gezegd dat die ook een pakje meer baan gebruikt.

Met de laatste software kan je dat ding perfect driften. Als dat kan zie ik niet in waarom trailbraken en lift-off oversteer niet toegelaten zouden worden.

Je zit natuurlijk wel met een platform dat veel grip genereert door het lage zwaartepunt. De massatransfers lopen anders. Er is veel meer gewicht maar het zit een heel pak lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, DDke said:

 Maar fuel heeft dat vast wel getest, die remt links. 
 

Ja en plezant dat dat is op een Tesla. Constant waarschuwingen op het display dat ik 2 pedalen tegelijk aan het gebruiken ben EN DAT MAG NIET!!!!

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Ja dat gaat. Je kan dus zoals gezegd met de balans spelen. Die auto heeft maar 2 problemen als het over "spelen" gaat:

- door die dual motor setup en de perfecte afregeling van het vermogen over die assen heb je zo gigantisch veel tractie dat spelen sowieso minder goed gaat omdat je de auto veel moeilijker over de limiet van een as geduwd krijgt. BV: je rijdt op een rotonde, en als je eraf wil gaan los je wat gas bij het naar rechts sturen om dan de gas op gaand de kont lichtjes te zetten en van de rotonde af te accelereren, zonder dat dat echt een drift wordt. Met een MX-5 gaat dat echt goed, en je voelt die achterkant dan wat tot leven komen. Bij een Model 3 mag je dat vergeten want je wordt gewoon weggeschoten in de richting waarin je voorwielen wijzen.

- die auto is perfect te "bespelen" tot je over de griplimieten begint te gaan en dan begint de elektronica op allerhande rare manieren in te grijpen. Raar als in "ik weet wat we hier moeten doen en je kan voor mijn part plankgas geven, ik doe lekker mijn zin", niet raar als in "onvoorspelbaar". Zelfs in track mode. De nieuwe track mode (die je toelaat 100% RWD te rijden) heb ik helaas nog niet getest. Mijn toenmalige testwagen had dat niet (want dat bestond ook gewoon nog niet). 

Jij moet eens met de mijne rijden, want dat gaat voor u echt een game changer zijn denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Met de laatste software kan je dat ding perfect driften. Als dat kan zie ik niet in waarom trailbraken en lift-off oversteer niet toegelaten zouden worden.

Je zit natuurlijk wel met een platform dat veel grip genereert door het lage zwaartepunt. De massatransfers lopen anders. Er is veel meer gewicht maar het zit een heel pak lager.

Er is dan inderdaad minder uit te lokken qua weight transfers, agreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Lotuzzz said:

Er is dan inderdaad minder uit te lokken qua weight transfers, agreed.

Links rechts misschien wel. Maar door dat hoge vermogen dat onmiddellijk beschikbaar is vind ik echt dat voor achter opmerkelijk voelbaar is.

Voor mij echt zoals met een motor. Je gaat een bocht om, je voelt dat die kar wat zwaar op zijn voorwielen is, geeft gas bij en je voelt die transfer echt zeer goed. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid