Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
26 minutes ago, tuscani said:

Mijn post?

Uw post was een quote welke te maken had met combinatie maat velgen en trekhaak. Op een wagen zonder trekhaak gaat er geen probleem zijn als je een maatje groter legt zolang die binnen de gehomologeerde waarden blijft.

Geplaatst:
4 hours ago, Tommie said:

Dat kan, maar pas op met garantie/verzekering.

Wat betekent 'pas op'? Heb je nog garantie of niet? Waar kan de verzekering moeilijk over doen? Ik vind het jammer want de 20" en 21" vind ik niet mooi.

Geplaatst:
18 minuten geleden, D Squaloid zei:

Wat betekent 'pas op'? Heb je nog garantie of niet? Waar kan de verzekering moeilijk over doen? Ik vind het jammer want de 20" en 21" vind ik niet mooi.

Voertuig is niet gehomologeerd voor die velgmaat :) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Voertuig is niet gehomologeerd voor die velgmaat :) 

Dit.

Jij hebt 22" liggen trekt en bv. een remorque. Remorque schiet los en veroorzaakt schade. Verzekering kan zich terugtrekken want jouw voertuig reed niet-gehomologeerd rond.

Geplaatst:
3 uren geleden, tuscani zei:

t Ging over de maat van velgen :D

Dat maakt niet uit, al ging 't over een panodak.

Verschillende elementen van een wagen hebben invloed op mekaar.

Geplaatst:

PS: ik heb 21" en 22" (momenteel) gereden. De 21" rijdt beter, heb ze ook besteld op m'n 45e.

Geplaatst:
39 minuten geleden, D Squaloid zei:

Garantie aandrijflijn kan probleem zijn :) 

Geplaatst:
1 uur terug, yvesken zei:

Uw post was een quote welke te maken had met combinatie maat velgen en trekhaak. Op een wagen zonder trekhaak gaat er geen probleem zijn als je een maatje groter legt zolang die binnen de gehomologeerde waarden blijft.

mijn post was eerder een reactie waarom je geen 22inch mag leggen onder de 45e terwijl andere motorisaties het wel mogen.

volgens mij komt dat door de uitstootnormen (kleinere smallere banden) bij volvo zie je dat ook (grotere velg en je zit boven de 50gr). dus was mijn vraag waarom bmw een garantieprobleem zou maken, aangezien het volgens mij puur voor de uitstoot zou gaan? ( geen andere aanpassingen aan de vering of andere zaken wat met de wielen te maken heeft)

Geplaatst:

17 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Garantie aandrijflijn kan probleem zijn :) 

ah voila, nu ben ik wijzer.  maakt dat zo'n verschil een maat groter, op je aandrijflijn?

Geplaatst:
On 9/28/2019 at 2:57 PM, Tommie said:

PS: ik heb 21" en 22" (momenteel) gereden. De 21" rijdt beter, heb ze ook besteld op m'n 45e.

22” zijn significant mooier van design. Dus dat zou ne moeilijke worden.

Geplaatst:
Op 28/9/2019 om 09:01, B3noît zei:

Neen, wel maximum trekgewicht van 2,7t zoals hierboven beschreven

Klopt, alleen wel opletten met garantiekwesties? 

Ik geraak er nog niet echt uit welke winterset te kiezen... Vind niet 100% m'n zin in de BMW range, maar heb ook geen zin in twijfelgevallen bij kosten...

Dit is misschien nog enige die me aanspreekt in hun 'winteraanbod':

70510210_2728455537164837_3599724666165395456_o.thumb.jpg.e36eb0fc0895e655aa1748076f0d5b2c.jpg

69421551_2728456203831437_3093520507853602816_o.thumb.jpg.4eac4b96b260fc706bba78be7360bee8.jpg

Al vind ik ze in zij aanzicht wel behoorlijk klein...

De X5 die mijn pa besteld heeft zal ook met die wielen komen denk ik. 

Geplaatst:

Op 28/9/2019 om 11:25, Tommie zei:

Neen.

Een F40 1 Reeks met M Sportzetels kan je ook niet met trekhaak krijgen omwille van gewicht. Heeft niets met verbruik te maken.

Wa !? :lolz: 

Op 28/9/2019 om 10:43, Simoni zei:

Toch goed als winterset? Ook dagelijks vind ik zoiets niet slecht, er zijn tegenwoordig al te veel SUVs op karrewielen.

Ik vind dat eigenlijk ook. 
op één of andere manier past dat wel bij een SUV / 4x4.
En 't is niet dat de wielen van het M-pack zo veel knapper zijn... 

Geplaatst:
Op ‎28‎/‎09‎/‎2019 om 15:14, tuscani zei:

mijn post was eerder een reactie waarom je geen 22inch mag leggen onder de 45e terwijl andere motorisaties het wel mogen.

volgens mij komt dat door de uitstootnormen (kleinere smallere banden) bij volvo zie je dat ook (grotere velg en je zit boven de 50gr). dus was mijn vraag waarom bmw een garantieprobleem zou maken, aangezien het volgens mij puur voor de uitstoot zou gaan? ( geen andere aanpassingen aan de vering of andere zaken wat met de wielen te maken heeft)

Maar ik zeg nu al elke keer dat 't niets met uitstootnormen te maken heeft... @tuscani

Je kan perfect 22" krijgen op een 45e, je uitstoot is nog altijd maar 41gr. Maar je kan omwille van technische redenen geen trekhaak krijgen op een 45e in combinatie met 22".

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
11 uren geleden, D Squaloid zei:

22” zijn significant mooier van design. Dus dat zou ne moeilijke worden.

Da's persoonlijk natuurlijk. :) Ik vind de 21" minstens even mooi, Y-spaken doen 't voor mij wel.

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Maar je kan omwille van technische redenen geen trekhaak krijgen op een 45e in combinatie met 22".

Hoe komt dat? 

Geplaatst:
Op 28/9/2019 om 10:12, Tommie zei:

Dat kan, maar pas op met garantie/verzekering.

Ik zou het toch durven doen, temeer we nooit 2.600kg trekken (aanhangwagen met 2 paarden = 1.800kg), en het ook maar weinig km's zijn met aanhangwagen. Maar, het is dan idd een risico.

Geplaatst:
Op 30/9/2019 om 16:23, BMWMB zei:

Ik zou het toch durven doen, temeer we nooit 2.600kg trekken (aanhangwagen met 2 paarden = 1.800kg), en het ook maar weinig km's zijn met aanhangwagen. Maar, het is dan idd een risico.

Als het paarden worden en geen pony's dan zal het wel meer dan 1.800 kg zijn maar natuurlijk geen 2,6 ton. Je IFW zal rond de 900 kg draaien en 2 paarden mag je ook rond de 1.300 kg tellen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 28/9/2019 om 09:01, B3noît zei:

Neen, wel maximum trekgewicht van 2,7t zoals hierboven beschreven

Klopt, alleen wel opletten met garantiekwesties? 

Ik geraak er nog niet echt uit welke winterset te kiezen... Vind niet 100% m'n zin in de BMW range, maar heb ook geen zin in twijfelgevallen bij kosten...

Alpina inruilen voor een SUV?

Geplaatst:

Hoe graaf is die rollo die elektrisch tot in de kofferbodem wegzakt?!

Let vooral ook op hoe kort Trish haar jurk is!!

Miljaar kheb maandenlang redelijk geduldig kunnen wachten, maar nu ik lees dat ze aant uitleveren zijn hier en daar begint het serieussss te jeuken al. ?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

rolle die elektrisch wegzakt is niet mogelijk bij de hybride

• Boos 1
Geplaatst:
1 hour ago, Maxime S said:

???

Geplaatst:
Op 3/10/2019 om 23:36, dragonfly zei:

Alpina inruilen voor een SUV?

Vader toch als zijnde de daily ja... Momenteel nog onbeslist wat er met de D5 gaat gebeuren

1 uur geleden, Maxime S zei:

Klopt, gezien de verhoogde laadvloer/batterij. Is uiteindelijk ook maar een feature die er bij de latere modellen is bijgekomen. De eerste G05's hebben dit ook niet

Geplaatst:
10 uren geleden, Maxime S zei:

en spijtiggenoeg is ook het systeem om bagage vast te zetten niet mogelijk op de hybride

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Coole luxe op zo'n patserkar ? 

Geplaatst:
On 10/2/2019 at 10:56 AM, d_s said:

Als het paarden worden en geen pony's dan zal het wel meer dan 1.800 kg zijn maar natuurlijk geen 2,6 ton. Je IFW zal rond de 900 kg draaien en 2 paarden mag je ook rond de 1.300 kg tellen.

Een biestenremorque dient om koeien op te zetten. Twee plasjchers van 1000kg en uw remorque en ge zit aan 2.8t. Nem, boere ?

(ik blijf mij afvragen hoe mijn nonkels en neven destijds die spullen “legaal” rondsleurden met een W124 300D ?)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid