Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik word er niet warm van. Nieren te groot, achterlichten raar design en lijkt enorm goed op de X3. Het is niet lelijk maar het had beter gekund. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's echt lelijk zo

kan je die blauwe accenten op de remmen en in de koplampen niet laten wegvallen, zo misplaatst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, William Blake zei:

da's echt lelijk zo

kan je die blauwe accenten op de remmen en in de koplampen niet laten wegvallen, zo misplaatst..

Laserlights heeft blauwe accenten
M Sportremmen hebben ook blauwe accenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, William Blake zei:

 

Nieuwe GLE wordt dag/nacht verschillend, curieus!

 

 

ze kunnen de gle dan ook niet lelijker maken dan hij momenteel is natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

snap ook niet wat iedereen tegen die nieren heeft? op zo'n massief front horen toch grotere roosters?  en het rooster van de Q's van audi zijn nog steeds groter.

stoort mij alleszins niet bij bmw.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

ze kunnen de gle dan ook niet lelijker maken dan hij momenteel is natuurlijk.

in de juiste uitvoering vind ik die best nog te pruimen; hebben hier eentje staan AMG, nightpack, fullblack, 21 inch.. niet mis imho

alleen het interieur is echt verouderd

tijd voor een nieuwe

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Duurste dat ik geraak is 150.495 euro BTWi voor een M50d.

Wat heb je er dan allemaal op zitten?
Is toch een flink stuk duurder geworden dan de vorige generatie, niet?
Heb het net even opgezocht, mijn ex M50d was 104.155 incl BTW en dat was een zeer goed uitgeruste versie met Individual interieur...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, brjefs zei:

Wat heb je er dan allemaal op zitten?
Is toch een flink stuk duurder geworden dan de vorige generatie, niet?
Heb het net even opgezocht, mijn ex M50d was 104.155 incl BTW en dat was een zeer goed uitgeruste versie met Individual interieur...

Alles. En ja, is véél geld. Zit ook een pak 'onzin' op dan misschien. En 't is de prijs voor korting uiteraard.

Maar Laserlights, nieuwe extra groot panodak met SkyLounge, Night Vision, luchtvering, 22" wielen,  enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, D Squaloid zei:

Heel knap design, maar wat me wel opvalt is dat er geen vernieuwing in lijkt te zitten qua technologie.

Audi bijvoorbeeld heeft al jaren alle hulpsystemen waar BMW nu pas mee komt. Dus geen enkele stap voorsprong op de concurrenten, integendeel.

Geef eens een voorbeelden? (open vraag, niet bedoeld om je stelling in twijfel te trekken ... heb ook nog niks gelezen over deze nieuwe X5 trouwens dus i'm completely noobwit :D )

 

Ik herinner me dat BMW b.v. eenzaam en alleen stond in het Duitse landschap als 't met de HUD kwam ergens kort na de eeuwwisseling, en de Distanzkontrolle (radar-snelheidsregelaar) was BMW toch ook vroeger mee dan z'n Duitse concurrenten. Hetzelfde met b.v. soft close van deuren (al in 2004/2005 verkrijgbaar op een '5, no way op een A6), mijn vorige auto had dat en dat kon je niet krijgen op de generatie A6'en van toen. Enz.

Maar vooral: als ik aan de vorige generatie denk (dus de F11 zoals ik nu heb en diens concurrent in de net vervangen A6 Avant), dan stond BMW minstens even ver, of zelfs verder met z'n rijhulpsystemen dan Audi op die generatie? Of vergis ik me?  Vorige generatie BMW had toch dingen als file-assistent (autonoom sturen i.c.m. afstandsbewaking en stop/go) en dodehoeksystemen allerhande en city assist (noodremsysteem o.b.v. radar, die ook specifiek voetgangers en fietsers herkent) en infraroodcamera en verkeersbordherkenning en 360° parkeercamera en full color HUD met kaartweergave en whatnot. Niet dat Audi dat allemaal niét had, maar wat kon Audi dan nog zo veel meer hebben dat BMW nu pas aanbiedt, vraag ik me af...

Wat er nu nieuw bijgekomen is (allez, toch wat ik weet :D ) bij de huidige generaties BMW, is de actieve rijstrookassistent (met stuuringreep) die continu "helpt", zoals al leverbaar op '7 en '5 en '6 en X3 en nu ook op de X5. Dat had de vorige generatie BMW's nog niet (maar ook de vorige generatie Audi's niet, afaik). Edit: ah, autonoom / afstandsbediend parkeren is er deze generatie BMW ook bijgekomen, maar dat had Audi in de vorige generaties ook niet.

Dus: "al jaren", toch niet bij de '5/A6. Vandaar dat ik dus verwonderd ben van je stelling, want ik was -voorzichtig- de andere mening toegedaan (maar niet dat de ene extreem beter/vroeger was dan de andere, eerder 'nuanceverschillen', maar wél in het voordeel van BMW), maar mogelijks vergis ik me omdat ik onvoldoende afweet van die zaken.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, BMWMB zei:

En weet dat je over een paar jaren deze auto met veel moeite zal verkocht krijgen.

Met één zo'n beuzak als Wooter hebben we op dit forum al voldoende. Wil je je in de toekomst onthouden van zo'n zinloos commentaar, alsjeblieft? Je hebt een Tesla Lovers topic en je eigen topic waar je naar hartelust zo'n dingen kwijt kan. Bedankt.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd voor een benzine gaan. Sorry hé mannen, dat ik niet volledig was in mijn post. Als ik 149k aan zo’n X5 zou spenderen, dan zou het een dikke naft zijn.

Spijtig dat ik met mijn Tesla nu zo zwaar wordt aangepakt. Elke reactie wordt onmiddellijk afgekraakt. Zonde... [emoji57]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik zou altijd voor een benzine gaan.

Wordt steeds meer 'gepusht' door de maatschappij, ook in dit segment. Maar toch geen evidente keuze. Los van de plug-in hybrid varianten (momenteel enkel de 40e, laat ons aannemen, die vooral (enkel?) owv de fiscaliteit gekocht word): kiezen tussen een 40i en een 30d of 40d ... ik vind dit in zo'n ketel niet evident. De i owv het rijplezier, maar je verstookt in zo'n ketel wel makkelijk 13-15 liter benzine, versus een 8-10 diesel. En een dikke diesel is bijzonder goed geluidgedempt in zo'n auto, zeer geciviliseerd, heeft een pak meer koppel en is eigenlijk zo goed als de aangenamere krachtbron voor zo'n bakbeest.

Het argument "ge krijgt zo'n diesel aan de straatstenen niet meer kwijt" ... ik weet het niet. Misschien dat de prijzen (benzine vs diesel) zich gaan nivelleren op de 2e hands markt (tot voor kort gingen de diesels veel meer geld), of dat diesels zelfs significant onder die van benzines gaan zakken ... maar dat daar géén kopers meer voor zouden zijn, ook niet over 5 jaar? Twijfelachtig. Veel zal afhangen van de mate waarin overheden auto's met fossiele brandstoffen echt "onbetaalbaar" zullen maken.

Er staat een interessant, genuanceerd artikel in de vorige AMS daarover. Met neutrale, eerlijke tests inzake NOx uitstoot e.d. Er zijn veel diesels die "vuil" (vuiler dan een vergelijkbare benzinevariant) zijn, maar de properste diesels (de nieuwe DS5 en de BMW 520d, namelijk) verbruiken in realiteit zo enorm weinig en hebben zo'n verregaande eco-spullen zitten dat ze écht wél "proper" zijn. Althans: niet zo "moordend vervuilend" zoals de trend ons wil doen geloven (en al helemaal niet in rechtstreekse vergelijking met een vergelijkbare benzine).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijplezier?

Ik heb de laatste tijd met veel huurauto's gereden, en wat ik daaruit geleerd heb = rijplezier en een SUV of eender welk veel te zwaar ding veel te hoog op de poten horen niet samen. [emoji848]

 

In zo een gigantisch ding een dikke diesel om als echt werkpaard te dienen dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie wat het wrak van mijn X5 heeft opgebracht dan denk ik niet dat die markt op korte termijn in gaat storten.

En iedere keer terugkomen op Tesla, het lijkt er op dat het zoeken is naar bevestiging van anderen om je eigen keuze goed te praten. Zo’n vaart gaat het echt allemaal niet lopen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, BMWMB zei:

ISpijtig dat ik met mijn Tesla nu zo zwaar wordt aangepakt. Elke reactie wordt onmiddellijk afgekraakt. Zonde... emoji57.png

Dat komt omdat je het zelf uitlokt door out of the blue een post met enkel maar "spijtig dat je dat niet meer verkocht krijgt..." post, waar impliciet mee wordt bedoeld (en dat snap jij ook wel) "... in tegenstelling tot een/mijn Tesla". Of misschien bedoelde je dat niét, maar als je toch zo'n reacties oogst dan moet je even doordenken hoe dat komt. Dat te pas en te onpas Tesla gezeur, we zijn dat waarlijk kotsbeu, of het nu klopt of niet. De online communicatiestijl van Wooter en zijn redeneer- en discussier"talent" zijn dermate irritant en zowat het hele forum heeft er dik lak aan ... als jij dat ook nog maar een béétje overneemt dan oogst je gelijkaardige reacties. Zoiets is evident en iemand met een beetje verstand snapt dat. Je hebt het dus zelf in handen.

(constructief bedoeld)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid