Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op 7/12/2022 om 07:20, Tommie zei:

Is niet van BMW he, komt van een of andere ‘autosite’. 

https://carmatch.be/NL/blog/pre-orderbestel-je-bmw-x5-50e-facelift/

Quote

Wil je nog volop genieten van het fiscaal voordeel, maar alvast de BMW X5 50e facelift bestellen?
De BMW X5 50e vervang vanaf april 2023 (launchdatum) de huidige BMW X5 45e. De wagen krijgt dan namelijk niet alleen facelift (LCI/Lifecycle Impulse) maar ook een perfomance upgrade.

Wat verandert er bij de facelift?

Aan de benaming 50e zie je alvast dat de huidige 394 pk en 600 Nm (gecombineerd vermogen) niet meer op de specsheet zullen staan. Gealigneerd met de nieuwe 750e krijg je vanaf heden zowat 489 pk en een maximum koppel van 700 Nm.

Aan de elektrische range, die al zeer behoorlijk was (om en bij de 60-80km afhankelijk van je rijstijl) veranderd niets, maar de oplaadsnelheid steigt wel behoorlijk, van 3,7kW naar 7,4kW. Op die manier staat de BMW X5 50e LCI wat meer op ooghoogte met concurrenten die soms zelfds DC kunnen laden. DC-laden komt er voor de X5 LCI niet.

Aan het uiterlijk zijn de veranderingen subtiel. Zo zijn er nieuwe LED-koplampen (de optie laserlicht is verdwenen) vooraan die iets strakker en platter ogen, alsook de achterlichten die een frisse look hebben gekregen. Ook de grille krijgt een subtiele aanpassing, en krijgt ook de dubbele spijlen zoals we zagen in de X7 en 3-reeks.

In het interieur merk je dat de cockpit van de gefacelifte X7 en 3-reeks zijn intrek neemt in de X5, inclusief iDrive 8. Dat betekent dat de 2 afzonderlijke schermen van weleer nu plaats hebben gemaakt voor een curved, naadloos glaspaneel, met een 12,3 inch cockpit en rechts ervan het centrale 14,9-inch scherm. De twee schermen hebben geen overkapping en zweven visueel iets boven het dashboard van de X5. Ook de pook van de automaat maakt plaats voor een kleinere keuzeknop in de middentunnel.

Nu al bestellen?
Bij CarMatch kan je jouw X5 50e nu al samenstellen en bestellen in december 2022. Zo geniet je nog van de volle aftrekbaarheid op brandstof en op de autokosten. Ook krijg je als één van de eersten jouw X5 facelift geleverd in België.

 

Quote

Configureer en pre-order jouw BMW X5 50e LCI
Configureer en bestel jouw BMW X5 50e nu voor 31/12/2022, en krijg hem als eerste geleverd, en geniet nog van de fiscale voordelen op brandstof en wagen.

De LCI/Facelift komt als plug-in-hybride niet meer als 45e maar enkel als 50e.

Levering verwacht eind 2023 - april 2024.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijzen zijn toch compleet uit hun duim gezogen, (hoewel realistisch, in de garage werd me ook al van een 12K opleg verteld)? Hoe kunnen die dat nu al weten? 

image.png.caab3c16bfc076f04a5ac5223d6d63d4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/8/2022 at 10:29 AM, dragonfly said:

Aan de elektrische range, die al zeer behoorlijk was (om en bij de 60-80km afhankelijk van je rijstijl) veranderd niets, maar de oplaadsnelheid steigt wel behoorlijk

RIP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Phil zei:

Euhm... via de garage dan wellicht zeker?

Ja ok, maar er is een verschil tussen de garage die tegen mij zegt " we verwachten dat de prijsstijging xxx zal zijn " en een bedrijf dat er mee loopt te adverteren he 🙂 Het blijft gissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Bedankt voor deze dooddoener.

Kan me eens uitleggen wat je er in deze context mee wil zeggen?

Dat je er veel te veel van ziet 🙈 Ik ging verder op de post van Roger dat je die op elke hoek van het straat ziet. Het is niet eens negatief bedoeld ofzo, heb liever dat mensen massaal zo'n X5 kopen dan de zoveelste Dacia. Een X5 is mooier om naar te kijken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

En dat heeft in dit geval te maken met "kuddebeesten" ?

Echt origineel is zo'n X5 niet meer hé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een x5 eigenlijk liever zonder M-pack, en zo kom je ze bijna nooit tegen. Net ff wat anders dan de zoveelste zwarte met M-pack

BMW X5 xDrive40i 4dr SUV Exterior Shown

 

aangepast door -Fred-
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke sub 50g 6-cilinder hybride met ruimte stel je dan voor als alternatief?

Akkoord, maar kunnen we ze dan speccen zoals Fred voorstelt aub, ipv al die blacked out M-packs die dan nog eens op zwette velgen staan? Want daar zie ik wel de kudde in. Echt een pest in deze contreien.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Akkoord, maar kunnen we ze dan speccen zoals Fred voorstelt aub, ipv al die blacked out M-packs die dan nog eens op zwette velgen staan? Want daar zie ik wel de kudde in. Echt een pest in deze contreien.

Er zijn ook geen mooi velgen te krijgen. Het zijn vooral die two-tone toestanden en die zijn imo nog lelijker dan zwarte exemplaren.

Dit is ook nog mooi maar niet op een M-pack auto te krijgen af fabriek.

 

24DD5A08-06A4-4383-B0FD-565A5EDDA920.jpeg
 

Ik ben wel content dat ik nog een kleurke heb genomen ipv de zoveelste witte of zwarte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke sub 50g 6-cilinder hybride met ruimte stel je dan voor als alternatief?

Buiten de X5 en Cayenne heb je idd geen keuze meer. Al is daar sinds kort de Q7 terug bijgekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, kefkie zei:

Buiten de X5 en Cayenne heb je idd geen keuze meer. Al is daar sinds kort de Q7 terug bijgekomen. 

Helaas enkel als je de lichte versie neemt. Anders zit je meteen +50gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, kefkie said:

Buiten de X5 en Cayenne heb je idd geen keuze meer. Al is daar sinds kort de Q7 terug bijgekomen. 

Q8, Range Rover (& Sport).

5 minutes ago, dragonfly said:

Helaas enkel als je de lichte versie neemt. Anders zit je meteen +50gr.

Valt wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid