Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, Rabbit zei:

Autogefuhl verkoos hem wel tov zijn naaste concurrenten:

Test wel een versie met opties die je niet kon/kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amerika blijven de CEL (check engine light) problemen aanslepen.

Productie is nu stopgezet, beginnen terug in maart 2024 dus het moet nogal een grote fix zijn waar ze op wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baas heeft met z'n 50e toch ook al een 4tal keer bij de garage gestaan met aandrijfproblemen.

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt een productie issue.

Er zijn tal van voorbeelden online te vinden. Sommige na een paar weken, sommige na 85 km ... CEL. En aan de kant. Soms wordt het gefixed en is het na een tijdje weer van tijd weer van dat. 

Eigenlijk best goed nieuws als ze de productie stilleggen, hopelijk komt er een fix uit, die geretrofit  kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze de productie stilleggen zou ik eerder denken aan een groot issue en stopzetten om de schade te beperken nadien.  ( wachten met produceren tot ze een oplossing hebben en niet alle wagens moeten terugroepen) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Als ze de productie stilleggen zou ik eerder denken aan een groot issue en stopzetten om de schade te beperken nadien.  ( wachten met produceren tot ze een oplossing hebben en niet alle wagens moeten terugroepen) 

Dat is wat ik ook denk. Dit euvel is al bekend van bij de eerste leveringen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is er al meer info over wáár het probleem (1/meerdere) zich dan situeert? Is het de ICE?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, gTa zei:

En is er al meer info over wáár het probleem (1/meerdere) zich dan situeert? Is het de ICE?

Zoals gewoonlijk is er officieel geen nieuws.

ICE denk ik niet. Problemen zitten in EV stuk waarbij mensen een CEL krijgen tot niet meer kunnen rijden en opeens geblokkeerd staan.

Hight Voltage Warning - 1.jpeg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutmelding spreekt idd vh high voltage system, dus idd in het elektrisch gedeelte.

Toch zot, er van uitgaand dat de 50e eigenlijk gewoon een doorslag is van de 45e, met (dacht ik?) een iets grotere batterij, de ICE wat meer power, etc. Maar uiteraard te kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Foutmelding spreekt idd vh high voltage system, dus idd in het elektrisch gedeelte.

Toch zot, er van uitgaand dat de 50e eigenlijk gewoon een doorslag is van de 45e, met (dacht ik?) een iets grotere batterij, de ICE wat meer power, etc. Maar uiteraard te kort door de bocht.

Klep voor de EV koeling werkt niet goed. Maar zelfs bij auto's waar de klep vervangen is komt het probleem terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Foutmelding spreekt idd vh high voltage system, dus idd in het elektrisch gedeelte.

Toch zot, er van uitgaand dat de 50e eigenlijk gewoon een doorslag is van de 45e, met (dacht ik?) een iets grotere batterij, de ICE wat meer power, etc. Maar uiteraard te kort door de bocht.

Vraag me geen details, maar technisch zou er toch eea stevig verschillen. Die versnellingsbak/ev motor is behoorlijk anders dan bij de 45e. 

image.thumb.png.75d100c2acd05d1cc324a2a25e0a1056.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Rabbit zei:

Vraag me geen details, maar technisch zou er toch eea stevig verschillen. Die versnellingsbak/ev motor is behoorlijk anders dan bij de 45e. 

image.thumb.png.75d100c2acd05d1cc324a2a25e0a1056.png

 

Ik wou eerst schrijven: "Kan idd niet anders, er moet heel wat wél nieuw zijn anders valt het niet uit te leggen dat het plots allemaal stuk gaat bij de vleet en voorheen niet." Maar ...

... misschien moét dat ook niét: voldoende voorbeelden (niet enkel in automotive) waar "gewoon" buggy software er voor zorgt dat iets in de soep loopt en blijft lopen (eerst onverklaarbaar, tot de fout(en) gevonden worden en updates alsnog het probleem verhelpen). Zou hier ook perfect kunnen dat het veel meer softwaregerelateerd is dan hardwaregerelateerd, toch?

Maar 't feit dat ze 't niet meteen vinden, terwijl je er donder op kan zeggen dat ze daar met man en macht naar op zoek zijn, geeft toch wel aan dat het geen simpel issue'ke is. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De haven van Charleston staat alweer onder water. Zal dus ook zoiets geweest zijn met mijn auto. Amai m'n frak als die nog geleverd worden...

 

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Howla ziet er wel knap uit die kleur. Is wat anders.  Op de schijven na blinkt die zalig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2024 om 09:08, gTa zei:

Ik wou eerst schrijven: "Kan idd niet anders, er moet heel wat wél nieuw zijn anders valt het niet uit te leggen dat het plots allemaal stuk gaat bij de vleet en voorheen niet." Maar ...

... misschien moét dat ook niét: voldoende voorbeelden (niet enkel in automotive) waar "gewoon" buggy software er voor zorgt dat iets in de soep loopt en blijft lopen (eerst onverklaarbaar, tot de fout(en) gevonden worden en updates alsnog het probleem verhelpen). Zou hier ook perfect kunnen dat het veel meer softwaregerelateerd is dan hardwaregerelateerd, toch?

Maar 't feit dat ze 't niet meteen vinden, terwijl je er donder op kan zeggen dat ze daar met man en macht naar op zoek zijn, geeft toch wel aan dat het geen simpel issue'ke is. :D 

Dat of een of andere excel-ridder heeft een onderdeel gevonden waarop ze enkele centen kunnen besparen en dat onderdeel faalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
23 minuten geleden, Simoni zei:

Eentje binnen gehad bij Pole-Position voor een lakbehandeling; volledig front in XPEL steenslagfilm en alles afgewerkt in ceramische coating. Merci @vince522 !

 

Jullie bedankt voor het werk en transport, super tevreden zoals altijd! 🙌

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid