Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ICM zei:

Zeer hoge afwerkingsgraad zoals we gewoon zijn van BMW


Was waarschijnlijk een Kia gewoon ervoor.

Een beetje fanboyism is in zo'n groepen niet vreemd he 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
23 uren geleden, Phil zei:

Echt wel impressive voor zo’n bakbeest!

Wel beetje jammer van de ‘tellerpartij’, is me iets te verregaand qua layout.

Trekt imo echt op niet veel. Ik kon daar tijdens mijn testrit als leek dus echt weinig uit afleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 20/7/2023 om 18:40, Rabbit zei:

Vergelijking van een ex-45e eigenaar die nu een 50e heeft, voor wie er nog om geeft: 

Upgrade van 45e naar 50e, the good, the bad, the ugly 🙂
Heb vorige week vrijdag mijn X5 50e in ontvangst mogen nemen. Hiervoor +-22 maanden tijd met een X5 45e doorgebracht, net geen 90.000km afgelegd.

Wat doe je dan van werk als je zulke afstanden steeds moet? rijden. Hoop voor hem naar het buitenland ipv steeds limburg naar de kust en terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Timo zei:

Wat doe je dan van werk als je zulke afstanden steeds moet? rijden. Hoop voor hem naar het buitenland ipv steeds limburg naar de kust en terug.

Ik heb 3 jaren gehad van 70.000km/jaar. Elke weekdag Brugge-Brussel en elke weekenddag Brugge - Erpe-Mere 😞 

audi-a4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook paar zo een jaren gehad. Gent - oostende met af en toe vlissingen of zeebrugge.

Al doe ik nu ook mijn best. Mag binnenkort opnieuw op onderhoud, is nog maar vam het voorjaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Timo zei:

Wat doe je dan van werk als je zulke afstanden steeds moet? rijden. Hoop voor hem naar het buitenland ipv steeds limburg naar de kust en terug.

Die afstanden gaan niet over mij hoor. Dat was een quote van ergens. Ik doe dagelijks maar een 50-150 per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dragonfly zei:

@Rabbit Continental i.p.v. Pirelli. Mens had geen geluk.

 

Ik gok dat de eersten conti’s waren en dit exemplaar zal wel een van de eersten zijn gelijk ze daar nu al mee kunnen vlammen. De inrijperiode van 2000km zal al voorbij zijn hoop ik 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Die afstanden gaan niet over mij hoor. Dat was een quote van ergens. Ik doe dagelijks maar een 50-150 per dag

Dat wist ik wel, maar misschien wist je ongeveer wel wat hij deed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@BMW-peeps, wat is de huidige levertermijn op een X5 50e? Begin maart een bon getekend, zou normaal sept/okt binnen komen, vorige week telefoontje "t'zal februari 2024 worden" 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, vince522 zei:

@BMW-peeps, wat is de huidige levertermijn op een X5 50e? Begin maart een bon getekend, zou normaal sept/okt binnen komen, vorige week telefoontje "t'zal februari 2024 worden" 🤷‍♂️

Vreemd.

Als je als concessie nog quota hebt, kan je hem zelfs nog randje dit jaar leveren.

Indien geen quota meer, is het inderdaad begin 2024. Maar in maart zat er nog geen enkele concessie door haar quota.

Dus opnieuw, vreemd.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Het heeft lang geduurd, maar ze beginnen op straat te komen.

Gisteren een vertegenwoordiger met een nardo grijze (of wat is de correcte benaming), en vandaag een klant met een aurora diamond green

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/10/2023 om 19:16, 3000 zei:

Heb dit topic niet gevolgd, maar dit gaat al 95k?! Hoeveel was de 45e?

 

De X5 45e was 85k startprijs. Nu wel wat opties extra die vroeger optioneel waren. Onder adere xLine + Hifi + Comfort toegang + verwarmde zetels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog altijd een koopje in vgl. met de Cayenne.😊

Anderzijds vraag ik me af wie hier na 30/6 nog een bon voor tekende gezien de gewijzigde fiscaliteit voor PHEV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2023 om 12:45, Fr79 zei:

Nog altijd een koopje in vgl. met de Cayenne.😊

Anderzijds vraag ik me af wie hier na 30/6 nog een bon voor tekende gezien de gewijzigde fiscaliteit voor PHEV's.

En waarom niet?

’t Is niet dat het plots onbetaalbaar wordt he. VAA is nog altijd zeer laag en PHEV blijft qua fiscaliteit nog steeds tig keer beter dan diesel/benzine.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2023 om 12:45, Fr79 zei:

Nog altijd een koopje in vgl. met de Cayenne.😊

Anderzijds vraag ik me af wie hier na 30/6 nog een bon voor tekende gezien de gewijzigde fiscaliteit voor PHEV's.

Ik heb vandaag toch iemand ontmoet. Dus zo uniek zijn ze niet 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tommie zei:

En waarom niet?

’t Is niet dat het plots onbetaalbaar wordt he. VAA is nog altijd zeer laag en PHEV blijft qua fiscaliteit nog steeds tig keer beter dan diesel/benzine.

 

Voor de zakelijke markt (in dat segment) was diesel/benzine sowieso al geruime tijd een no go dus die vergelijking is puur theoretisch.

Je kunt niet ontkennen dat het systeem sinds 1/7 toch een pak minder interessant is geworden met uitdoofscenario voor aftrekbaarheid (voor alle autokosten nu ) en vergeet ook niet de maandelijkse co2-bijdrage die fors is gestegen.

Voor het middensegment kan ik de keuze voor PHEV nog enigszins volgen (hoewel...) maar in deze prijsklasse/segment gaat men op de zakelijke markt toch veel eerder voor een EV gaan ipv een PHEV. Ten minste als uw firma aan fiscale optimalisatie doet, anders kun je even goed een XM kopen ipv een 50e 😊

Blijft over de particulieren maar degene die zoiets nieuw kopen zijn volgens mij ook maar dun gezaaid. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik heb vandaag toch iemand ontmoet. Dus zo uniek zijn ze niet 😛 

Ja, er loopt echt vanalles rond tegenwoordig, ik blijf me er dagelijks over verbazen😇

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid