Tommie 8.532 Geplaatst: 7 oktober 2023 Delen Geplaatst: 7 oktober 2023 Wij verkochten nochtans nog steeds heel veel diesel/benzine zakelijk, dus dat was zeker geen ‘no go’. Vooral multinationals bv kijken puur naar winst voor belasting, en dus naar de leaseprijs ipv TCO. En in een gelijkaardig licht is PHEV voor iedereen die niet kan/wil EV rijden de fiscaal interessantste optie. En zo zijn er veel. Er worden dus in elk geval nog steeds bonnen getekend voor PHEV’s, en diesels en benzines bij uitbreiding ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 8 oktober 2023 Delen Geplaatst: 8 oktober 2023 Ik wist niet dat je bij een dealer werkt @Tommie, dan zal jij het wel weten natuurlijk Leaseprijs ondergeschikt aan TCO, ik vind het wel een bizarre redenering maar goed, wie ben ik. Naar mijn aanvoelen zijn in dit segment (X5, Cayenne, GLE, XC90) de PHEVs al sinds pakweg 2016 in de meerderheid. Je ziet het ook duidelijk als je naar het tweedehandsaanbod kijkt. Ongeveer een kwart diesels, hier en daar een verdwaalde benzine maar twee derden zijn 40e/45e, e-hybrid, T8 twin engine,... Daarmee dat het me verbaast dat er anno 2023 van de X5 nog steeds diesels en benzines worden verkocht (zakelijk dan wel te verstaan). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 8 oktober 2023 Delen Geplaatst: 8 oktober 2023 Ik heb ‘t niet specifiek over X5 diesel/benzine he, jij initieel ook niet. Maar je mag zeker niet denken dat er sinds 1/7/23 geen PHEV’s meer verkocht worden, want dat is zeker wel nog zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.359 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 20 uren geleden, Fr79 zei: Ik wist niet dat je bij een dealer werkt @Tommie, dan zal jij het wel weten natuurlijk Leaseprijs ondergeschikt aan TCO, ik vind het wel een bizarre redenering maar goed, wie ben ik. Naar mijn aanvoelen zijn in dit segment (X5, Cayenne, GLE, XC90) de PHEVs al sinds pakweg 2016 in de meerderheid. Je ziet het ook duidelijk als je naar het tweedehandsaanbod kijkt. Ongeveer een kwart diesels, hier en daar een verdwaalde benzine maar twee derden zijn 40e/45e, e-hybrid, T8 twin engine,... Daarmee dat het me verbaast dat er anno 2023 van de X5 nog steeds diesels en benzines worden verkocht (zakelijk dan wel te verstaan). De multinationals zijn wat creatiever in het betalen van hun belastingen: de winsten worden doorgesluisd naar de vestigingen in de landen waar er minder belastingsdruk is. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.219 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 Op 7/10/2023 om 19:06, Fr79 zei: Voor de zakelijke markt (in dat segment) was diesel/benzine sowieso al geruime tijd een no go dus die vergelijking is puur theoretisch. Je kunt niet ontkennen dat het systeem sinds 1/7 toch een pak minder interessant is geworden met uitdoofscenario voor aftrekbaarheid (voor alle autokosten nu ) en vergeet ook niet de maandelijkse co2-bijdrage die fors is gestegen. Voor het middensegment kan ik de keuze voor PHEV nog enigszins volgen (hoewel...) maar in deze prijsklasse/segment gaat men op de zakelijke markt toch veel eerder voor een EV gaan ipv een PHEV. Ten minste als uw firma aan fiscale optimalisatie doet, anders kun je even goed een XM kopen ipv een 50e Blijft over de particulieren maar degene die zoiets nieuw kopen zijn volgens mij ook maar dun gezaaid. Is een XM niet enkele treden duurder dan een 50e? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 Zojuist, kefkie zei: Is een XM niet enkele treden duurder dan een 50e? In 50e valt dat nog mee, eigenlijk. In V8 PHEV is dat inderdaad een heel ander verhaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 Waarschijnlijk zal het eerder de iX 50 zijn die de G05 50e zal beconcurreren ipv de XM. Zolang ze maar bij BMW blijven maakt het jullie niet veel uit waarschijnlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 5 uren geleden, ex-Mooseman zei: De multinationals zijn wat creatiever in het betalen van hun belastingen: de winsten worden doorgesluisd naar de vestigingen in de landen waar er minder belastingsdruk is. Ok op die manier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 4 uren geleden, Fr79 zei: Waarschijnlijk zal het eerder de iX 50 zijn die de G05 50e zal beconcurreren ipv de XM. Zolang ze maar bij BMW blijven maakt het jullie niet veel uit waarschijnlijk Ik kan je zeggen dat de iX50 (althans in mijn geval) een pak duurder uitkwam, korting-wise, dan een x5 50e. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 22 minuten geleden, Rabbit zei: Ik kan je zeggen dat de iX50 (althans in mijn geval) een pak duurder uitkwam, korting-wise, dan een x5 50e. Maar TCO-wise ongetwijfeld goedkoper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 1 uur geleden, Rabbit zei: Ik kan je zeggen dat de iX50 (althans in mijn geval) een pak duurder uitkwam, korting-wise, dan een x5 50e. Toen nog wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 41 minuten geleden, Tommie zei: Toen nog wel. Is ie goedkoper geworden? of de X5 duurder ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 1 uur geleden, Fr79 zei: Maar TCO-wise ongetwijfeld goedkoper Er is hopelijk meer in het leven dan TCO? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 9 oktober 2023 Delen Geplaatst: 9 oktober 2023 1 uur terug, Rabbit zei: Is ie goedkoper geworden? of de X5 duurder ? iX50 bieden we nu uit stock aan met zotte kortingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.549 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 19 uren geleden, Tommie zei: In 50e valt dat nog mee, eigenlijk. In V8 PHEV is dat inderdaad een heel ander verhaal. Heb daar nu al een paar keer over horen spreken, maar die staat niet op de configurator @Tommie? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 Ah nee, inderdaad. Ben ik ook niet verrast over, BMW-website is niet meteen een voorbeeld van hoe 't moet. Zal 't hier intern eens doorgeven. Basisprijs is 130k BTWi. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 Op 7/10/2023 om 18:20, Tommie zei: En waarom niet? ’t Is niet dat het plots onbetaalbaar wordt he. VAA is nog altijd zeer laag en PHEV blijft qua fiscaliteit nog steeds tig keer beter dan diesel/benzine. Op 6/10/2023 om 12:45, Fr79 zei: Nog altijd een koopje in vgl. met de Cayenne. Anderzijds vraag ik me af wie hier na 30/6 nog een bon voor tekende gezien de gewijzigde fiscaliteit voor PHEV's. Dit! Ik denk toch dat veel mensen zich hebben laten vangen om nog snel snel een PHEV te kopen net voor de zomer. Dure prijzen en geen kortingen... en iedereen in de veronderstelling dat die auto's op 01/07 twee keer zo duur zouden worden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.549 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 3 minuten geleden, Tommie zei: BMW-website is niet meteen een voorbeeld van hoe 't moet. ORLY? 1 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 Keep 'em coming! Ik stuur dat hier allemaal door en wacht op de excuses. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 Welke klungels maken eigenlijk die website? Zitten die aan de drugs of zo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 14 minuten geleden, thor zei: Welke klungels maken eigenlijk die website? Zitten die aan de drugs of zo? Er zitten er spijtig genoeg veel in Bornem die niet weten hoe ze een wagen moeten starten maar die wel de wet gaan prediken hoe een concessie moet gemanaged worden 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 14 uren geleden, Rabbit zei: Er is hopelijk meer in het leven dan TCO? Ongetwijfeld! (al hangt veel af van wie die X5 of iX op het einde van de rit moet betalen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 2 uren geleden, Maxime S zei: Dit! Ik denk toch dat veel mensen zich hebben laten vangen om nog snel snel een PHEV te kopen net voor de zomer. Dure prijzen en geen kortingen... en iedereen in de veronderstelling dat die auto's op 01/07 twee keer zo duur zouden worden... Die waren sowieso al gejost. Zij die aan het opletten waren, bestelden al voor 31/12 want dan waren ook de tankkosten nog 100% aftrekbaar. Voor particulieren maakt het geen hol uit, alleen gaan er niet veel een 50e PHEV nieuw kopen vermoed ik (verbeter mij indien verkeerd Tommie) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 2 minuten geleden, Fr79 zei: Die waren sowieso al gejost. Zij die aan het opletten waren, bestelden al voor 31/12 want dan waren ook de tankkosten nog 100% aftrekbaar. 'Gejost'. Zeg eens 't verschil qua kosten in aftrek 50%/100% op een wagen die 20k kms per jaar doet? Trust me, 't stelt niet veel voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.219 Geplaatst: 10 oktober 2023 Delen Geplaatst: 10 oktober 2023 2 uren geleden, Tommie zei: Ah nee, inderdaad. Ben ik ook niet verrast over, BMW-website is niet meteen een voorbeeld van hoe 't moet. Zal 't hier intern eens doorgeven. Basisprijs is 130k BTWi. Dat is inderdaad geen al te groot verschil meer. Ik heb al een paar keer een XM zien rijden, toch een imposant spel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.