Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Wij verkochten nochtans nog steeds heel veel diesel/benzine zakelijk, dus dat was zeker geen ‘no go’. Vooral multinationals bv kijken puur naar winst voor belasting, en dus naar de leaseprijs ipv TCO.

En in een gelijkaardig licht is PHEV voor iedereen die niet kan/wil EV rijden de fiscaal interessantste optie. En zo zijn er veel. 
Er worden dus in elk geval nog steeds bonnen getekend voor PHEV’s, en diesels en benzines bij uitbreiding ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat je bij een dealer werkt @Tommie, dan zal jij het wel weten natuurlijk 😉

Leaseprijs ondergeschikt aan TCO, ik vind het wel een bizarre redenering maar goed, wie ben ik.

Naar mijn aanvoelen zijn in dit  segment (X5, Cayenne, GLE, XC90) de PHEVs al sinds pakweg 2016 in de meerderheid. Je ziet het ook duidelijk als je naar het tweedehandsaanbod kijkt.  Ongeveer een kwart diesels, hier en daar een verdwaalde benzine maar twee derden zijn 40e/45e, e-hybrid, T8 twin engine,...

Daarmee dat het me verbaast dat er anno 2023  van de X5 nog steeds diesels en benzines worden verkocht (zakelijk dan wel te verstaan).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ‘t niet specifiek over X5 diesel/benzine he, jij initieel ook niet.

Maar je mag zeker niet denken dat er sinds 1/7/23 geen PHEV’s meer verkocht worden, want dat is zeker wel nog zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Fr79 zei:

Ik wist niet dat je bij een dealer werkt @Tommie, dan zal jij het wel weten natuurlijk 😉

Leaseprijs ondergeschikt aan TCO, ik vind het wel een bizarre redenering maar goed, wie ben ik.

Naar mijn aanvoelen zijn in dit  segment (X5, Cayenne, GLE, XC90) de PHEVs al sinds pakweg 2016 in de meerderheid. Je ziet het ook duidelijk als je naar het tweedehandsaanbod kijkt.  Ongeveer een kwart diesels, hier en daar een verdwaalde benzine maar twee derden zijn 40e/45e, e-hybrid, T8 twin engine,...

Daarmee dat het me verbaast dat er anno 2023  van de X5 nog steeds diesels en benzines worden verkocht (zakelijk dan wel te verstaan).

 

De multinationals zijn wat creatiever in het betalen van hun belastingen:  de winsten worden doorgesluisd naar de vestigingen in de landen waar er minder belastingsdruk is.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2023 om 19:06, Fr79 zei:

Voor de zakelijke markt (in dat segment) was diesel/benzine sowieso al geruime tijd een no go dus die vergelijking is puur theoretisch.

Je kunt niet ontkennen dat het systeem sinds 1/7 toch een pak minder interessant is geworden met uitdoofscenario voor aftrekbaarheid (voor alle autokosten nu ) en vergeet ook niet de maandelijkse co2-bijdrage die fors is gestegen.

Voor het middensegment kan ik de keuze voor PHEV nog enigszins volgen (hoewel...) maar in deze prijsklasse/segment gaat men op de zakelijke markt toch veel eerder voor een EV gaan ipv een PHEV. Ten minste als uw firma aan fiscale optimalisatie doet, anders kun je even goed een XM kopen ipv een 50e 😊

Blijft over de particulieren maar degene die zoiets nieuw kopen zijn volgens mij ook maar dun gezaaid. 

 

Is een XM niet enkele treden duurder dan een 50e?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kefkie zei:

Is een XM niet enkele treden duurder dan een 50e?

In 50e valt dat nog mee, eigenlijk.

In V8 PHEV is dat inderdaad een heel ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zal het eerder de iX 50 zijn die de G05 50e zal beconcurreren ipv de XM.  Zolang ze maar bij BMW blijven maakt het jullie niet veel uit waarschijnlijk 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

De multinationals zijn wat creatiever in het betalen van hun belastingen:  de winsten worden doorgesluisd naar de vestigingen in de landen waar er minder belastingsdruk is.

Ok op die manier😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fr79 zei:

Waarschijnlijk zal het eerder de iX 50 zijn die de G05 50e zal beconcurreren ipv de XM.  Zolang ze maar bij BMW blijven maakt het jullie niet veel uit waarschijnlijk 😃

Ik kan je zeggen dat de iX50 (althans in mijn geval) een pak duurder uitkwam, korting-wise, dan een x5 50e. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik kan je zeggen dat de iX50 (althans in mijn geval) een pak duurder uitkwam, korting-wise, dan een x5 50e. 

Maar TCO-wise ongetwijfeld goedkoper

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Ik kan je zeggen dat de iX50 (althans in mijn geval) een pak duurder uitkwam, korting-wise, dan een x5 50e. 

Toen nog wel. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tommie zei:

In 50e valt dat nog mee, eigenlijk.

In V8 PHEV is dat inderdaad een heel ander verhaal.

Heb daar nu al een paar keer over horen spreken, maar die staat niet op de configurator @Tommie?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nee, inderdaad. Ben ik ook niet verrast over, BMW-website is niet meteen een voorbeeld van hoe 't moet. Zal 't hier intern eens doorgeven.

Basisprijs is 130k BTWi.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2023 om 18:20, Tommie zei:

En waarom niet?

’t Is niet dat het plots onbetaalbaar wordt he. VAA is nog altijd zeer laag en PHEV blijft qua fiscaliteit nog steeds tig keer beter dan diesel/benzine.

 

 

Op 6/10/2023 om 12:45, Fr79 zei:

Nog altijd een koopje in vgl. met de Cayenne.😊

Anderzijds vraag ik me af wie hier na 30/6 nog een bon voor tekende gezien de gewijzigde fiscaliteit voor PHEV's.

Dit! 

Ik denk toch dat veel mensen zich hebben laten vangen om nog snel snel een PHEV te kopen net voor de zomer.

Dure prijzen en geen kortingen... en iedereen in de veronderstelling dat die auto's op 01/07 twee keer zo duur zouden worden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, thor zei:

Welke klungels maken eigenlijk die website?

Zitten die aan de drugs of zo?

Er zitten er spijtig genoeg veel in Bornem die niet weten hoe ze een wagen moeten starten maar die wel de wet gaan prediken hoe een concessie moet gemanaged worden  😛 

 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Rabbit zei:

Er is hopelijk meer in het leven dan TCO? 😁

Ongetwijfeld!

(al hangt veel af van wie die X5  of iX op het einde van de rit moet betalen)😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

 

Dit! 

Ik denk toch dat veel mensen zich hebben laten vangen om nog snel snel een PHEV te kopen net voor de zomer.

Dure prijzen en geen kortingen... en iedereen in de veronderstelling dat die auto's op 01/07 twee keer zo duur zouden worden... 

Die waren sowieso al gejost.

Zij die aan het opletten waren, bestelden al voor 31/12 want dan waren ook de tankkosten nog 100% aftrekbaar.

Voor particulieren maakt het geen hol uit, alleen gaan er niet veel een 50e PHEV nieuw kopen vermoed ik (verbeter mij indien verkeerd Tommie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fr79 zei:

Die waren sowieso al gejost.

Zij die aan het opletten waren, bestelden al voor 31/12 want dan waren ook de tankkosten nog 100% aftrekbaar.

 

'Gejost'. 

Zeg eens 't verschil qua kosten in aftrek 50%/100% op een wagen die 20k kms per jaar doet? Trust me, 't stelt niet veel voor. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Ah nee, inderdaad. Ben ik ook niet verrast over, BMW-website is niet meteen een voorbeeld van hoe 't moet. Zal 't hier intern eens doorgeven.

Basisprijs is 130k BTWi.

Dat is inderdaad geen al te groot verschil meer.

Ik heb al een paar keer een XM zien rijden, toch een imposant spel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid