Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

1 uur terug, vince522 zei:

Nu bijna 5000km met de X5 en los van het feit dat het een steengoede auto is zijn er toch een aantal zaken die mij mateloos irriteren

  •  Stoel- en stuurverwarming vallen niet te programmeren zoals vroeger, geen idee waarom je zo'n feature wegneemt uit de software
  • Van D naar R duurt echt achterlijk lang, schakelt ook telkens de motor uit, ik neem aan dat er geen achteruitversnelling meer in de boite zit en dit altijd op de elektromotoren is

Ik ben wellicht nog een paar dingen vergeten, maar bovenstaande zijn zaken die mij quasi elke rit irriteren. Wat de config betreft heb ik maar van 1 iets spijt en dat is de achterasbesturing, zou verdorie al vaak van pas gekomen zijn.

Op de mijne (45e) kan je stoel en stuurverwarming programmeren vanaf een bepaalde temperatuur en dan kan je nog kiezen waar die het warmste wordt en of de armsteunen wel of niet verwarmd moeten worden.

En die overgang van D naar R is inderdaad ergerlijk lang. Maar je kan ook achteruit rijden op de motor, als je genoeg gas geeft.

Wat mij nog bijkomend stoort is de povere kwaliteit van het leder op het stuur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die knoppen nochtans op mijn X5 wel. Ik heb geen ACC genomen dus die doen bij mij niets.

Ik kan nog wel ACC via de app kopen maar daar zie ik de meerwaarde niet van in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, kefkie said:

Ik heb die knoppen nochtans op mijn X5 wel.

Het gaat hier over een 50e, niet over een 45e

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Ziekte van de tijd. Bij mijn MB is dat levensgevaarlijk vroeg.

Bij de enyaq komt dat echt constant tussen 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tommie zei:

Kan je wel op het stuur hoor.

@Asserti, wat was dat ook al weer? 3s aan een paddle trekken ofzo?

Jij hebt het over de afstandsknoppen waarschijnlijk? Als die er niet meer zijn weet ik het niet meteen.

ik zou het voice commando zoeken waarmee je het gewoon met de stem kan uitzetten. Iets a la ‘afstandsregeling deactiveren’

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, vince522 zei:

Nu bijna 5000km met de X5 en los van het feit dat het een steengoede auto is zijn er toch een aantal zaken die mij mateloos irriteren

  • De "rollo" kan niet omhoog, hij moet telkens volledig open, dus wanneer je iets substantieels in de koffer wil steken zoals een duffel dan moet je ofwel de rollo volledig open doen of de onderste helft van de koffer open doen. Ik ben ook redelijk autistisch wat dat betreft, die rollo MOET dicht.
  •  Stoel- en stuurverwarming vallen niet te programmeren zoals vroeger, geen idee waarom je zo'n feature wegneemt uit de software
  • Klassieke CC kan enkel als je in de menu's gaat duiken om het te activeren en reset bij elke rit - ik rij bijgevolg veel meer met de LIM op
  • Van D naar R duurt echt achterlijk lang, schakelt ook telkens de motor uit, ik neem aan dat er geen achteruitversnelling meer in de boite zit en dit altijd op de elektromotoren is
  • Apple CarPlay is een stuk onstabieler, met name Spotify. De ingebouwde Spotify werkt dan wel weer goed, maar de UI vind ik een pak minder aangenaam
  • De waarschuwingen voor het verlaten van de rijstrook komen mijns inziens veel te vroeg
  • Het aanpassen van de mediabron naar radio via het stuur geeft nog steeds de volledige lijst van beschikbare zenders en niet enkel de opgeslagen zenders. Dus dat is dan weer brollen op het ander scherm tijdens het rijden. Vroeger kon je een keuze maken welke audiobronnen er weergegeven worden, met keuze tussen alle zenders en opgeslagen zenders, dat is nu ook weg

Ik ben wellicht nog een paar dingen vergeten, maar bovenstaande zijn zaken die mij quasi elke rit irriteren. Wat de config betreft heb ik maar van 1 iets spijt en dat is de achterasbesturing, zou verdorie al vaak van pas gekomen zijn.

Dat kofferzeil is idd kak. Staat bij mij hele dagen open.

Ik heb gisteren eens gelet op D nr R… ik moet daar gelijk nooit wachten ? Trouwens de ev motor werkt ook met de vbak, dus dus een achteruit zal et in gelijk welk modus zijn. Ik gebruik eigenlijk enkel electric en sport.

Ik vond die waarschuwingen ook te vroeg. Ik heb die stuurcorrecties afgezet en trek t me nu niet meer aan 😍😂.

Voor de rest ben ik vrij gewend geraakt aan die software. Ik gebruik de ingebouwde spotify liever dan carplay spotify: kan alles wat de carplay kan en meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik heb gisteren eens gelet op D nr R… ik moet daar gelijk nooit wachten ? Trouwens de ev motor werkt ook met de vbak, dus dus een achteruit zal et in gelijk welk modus zijn. Ik gebruik eigenlijk enkel electric en sport.

Eens proberen maar lijkt me logisch dat hij enkel moet "denken" in Hybrid modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid