Ga naar inhoud

BMW F90 M5


Speedhunter

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei BMWMB:

Ik zou kiezen voor de Alpina B5 touring.

(Quasi) dezelfde motor, en dezelfde vbak :D

Voor mij ook de Alpina: touring plus meer stijl (en geen limiter :D)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei William Blake:

@gTa

Was er vroeger geen ongeschreven regel dat een Alpina niet krachtiger mocht zijn dan het M-model?

B5: 608 pk en 800 Nm

Ook de eerste keer zeker?

Ik vraag me af of die regel niet door de pers/fora/... is uitgevonden?

De nieuwe B4S heeft ondertussen ook al 440pk, terwijl een standaard M4 -correct me if I'm wrong- nog altijd 431 pk heeft...?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Titleist:

Dat was toch geen patserhok?

Neen maar deze toch ook niet zo.

12 uur geleden zei vince522:

Dat kan je toch niet menen? 

Ja toch wel, puur en alleen qua styling, hij is meer ingetogen dan de vorige ten opzichte van een 'normale' 5 met Mpack. Ook de klank klinkt meer als de e39, brullende V8. Moest deze nu met handbak gekomen zijn was het plaatje compleet.

12 uur geleden zei TomT:

Toch wel, zo hebben ze bijvoorbeeld allebei dezelfde naam.

:lolz::lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Speedhunter said:

Neen maar deze toch ook niet zo.

Ja toch wel, puur en alleen qua styling, hij is meer ingetogen dan de vorige ten opzichte van een 'normale' 5 met Mpack. Ook de klank klinkt meer als de e39, brullende V8. Moest deze nu met handbak gekomen zijn was het plaatje compleet.

:lolz::lolz:

Mo how wé Pablo, ingetogen? Binnenin is het net geen foorkraam met die rode accenten en hoewel die V8 nu iets beter doorkomt valt hij totaal niet te vergelijken met de S62. Over het exterieur zullen de meningen verdeeld zijn, ik vind dat opnieuw veel te zwaar en lomp overkomen, terwijl andere mensen het net mooi en dik zullen vinden. 

Kijk eens naar het front van een E39 M5 en een E39 met M pack, dat is een ingetogen design.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Maxime S:

Ik vraag me af of die regel niet door de pers/fora/... is uitgevonden?

De nieuwe B4S heeft ondertussen ook al 440pk, terwijl een standaard M4 -correct me if I'm wrong- nog altijd 431 pk heeft...?

Kan goed zijn.

B4S was ik even vergeten, klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei William Blake:

@gTa

Was er vroeger geen ongeschreven regel dat een Alpina niet krachtiger mocht zijn dan het M-model?

B5: 608 pk en 800 Nm

Ook de eerste keer zeker?

Ik heb, zoals @Maxime S al aan geeft, ook geen weet van zo'n regel. Lijkt me dat dat iets is dat 'vanzelf' ontstaan is?

Uiteraard is het zo dat, van zodra BMW een meerderheidsparticipatie in Alpina verwierf, ze er wel extra over zullen hebben gewaakt dat de Alpina's geen té grote concurrenten voor de M-modellen zullen geweest zijn ... maar eigenlijk is de penetratiegraad van het merk niet groot genoeg: Alpina betekent in aantallen absoluut niks als concurrent voor BMW M, lijkt me. Zeker toen niet, toen de productie-aantallen echt laag lagen (te veel manueel werk). En zelfs nu, met de Alpina's die gewoon tussen de BMW's op de band worden gebouwd en met Alpina's die via de gewone BMW-dealers worden verkocht (en in Noord-Amerika zelfs via de gewone BMW-site, daar zijn Alpina's dus naast de M-modellen gewone flagships) denk ik niet dat BMW zelf echt wakker ligt van de inhouse competitie voor haar M-modellen.

Er zijn toch voldoende voorbeelden te vinden van het omgekeerde van die zgn. ongeschreven regel?

  • E34 B10 biturbo (en eigenlijk alle biturbo's ervoor), waar BMWM enkel de M5 met 315 en later 340 pk tegenover kon zetten
  • zelfs de E34 B10 4.6 had even veel pk en meer Nm dan de M5 3.8
  • E30 met de big block M30 was ook krachtiger dan de krachtigste E30 M3
  • E36 kon je met V8 krijgen, de 4.0 met 313pk (de M3 had toen 286pk) en de 4.4 met 333pk (de M3 had toen 321pk)
  • E60 B5 S had met 530pk ook meer vermogen dan de M5 V10
  • idem BMW '6 met de B6 S
  • ...

Er zijn generaties te vinden (E46, E39, E52 Z8, E90, ...) waar de BMW M krachtiger was dan de Alpina-halfbroer ... maar ik denk niet dat dat door een ongeschreven regel komt, zoals je zegt. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, bedankt [mention=145]gTa[/mention] voor de research!
't zijn gewoon twee totaal verschillende auto's.
research? dat was van buiten hoor mateke :D
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei gTa:

Ik heb, zoals @Maxime S al aan geeft, ook geen weet van zo'n regel. Lijkt me dat dat iets is dat 'vanzelf' ontstaan is?

Uiteraard is het zo dat, van zodra BMW een meerderheidsparticipatie in Alpina verwierf, ze er wel extra over zullen hebben gewaakt dat de Alpina's geen té grote concurrenten voor de M-modellen zullen geweest zijn ... maar eigenlijk is de penetratiegraad van het merk niet groot genoeg: Alpina betekent in aantallen absoluut niks als concurrent voor BMW M, lijkt me. Zeker toen niet, toen de productie-aantallen echt laag lagen (te veel manueel werk). En zelfs nu, met de Alpina's die gewoon tussen de BMW's op de band worden gebouwd en met Alpina's die via de gewone BMW-dealers worden verkocht (en in Noord-Amerika zelfs via de gewone BMW-site, daar zijn Alpina's dus naast de M-modellen gewone flagships) denk ik niet dat BMW zelf echt wakker ligt van de inhouse competitie voor haar M-modellen.

Er zijn toch voldoende voorbeelden te vinden van het omgekeerde van die zgn. ongeschreven regel?

  • E34 B10 biturbo (en eigenlijk alle biturbo's ervoor), waar BMWM enkel de M5 met 315 en later 340 pk tegenover kon zetten
  • zelfs de E34 B10 4.6 had even veel pk en meer Nm dan de M5 3.8
  • E30 met de big block M30 was ook krachtiger dan de krachtigste E30 M3
  • E36 kon je met V8 krijgen, de 4.0 met 313pk (de M3 had toen 286pk) en de 4.4 met 333pk (de M3 had toen 321pk)
  • E60 B5 S had met 530pk ook meer vermogen dan de M5 V10
  • idem BMW '6 met de B6 S
  • ...

Er zijn generaties te vinden (E46, E39, E52 Z8, E90, ...) waar de BMW M krachtiger was dan de Alpina-halfbroer ... maar ik denk niet dat dat door een ongeschreven regel komt, zoals je zegt. :oops: 

B8 was 4,6 he. Niet om vervelend te doen, want ik denk dat het een typo was. Jij weet zoiets te goed :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid