Ga naar inhoud

BMW F90 M5


Speedhunter

Aanbevolen berichten

16 minutes ago, Timo said:

Komt er nog een speciale M5?

M5+ voor de hardcore mensen.

CSL noemen ze dat.

Toch al 2 generaties geleden dat ze er nog eentje (vrij letterlijk te beschouwen) gebouwd hebben:

25-jahre-bmw-m5-134.jpg

Vind al die Performance/S/Plus... toestanden van Mercedes en Audi trouwens echt belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tom Bentley:

Nu had ik mij toch verwacht aan een verkoopspraatje van @William Blake...

Ik ben boven alles nog steeds een autoliefhebber en die 'sport' modellen van sportmodellen zijn inderdaad een beetje dwaas.

Ze weten perfect dat iedereen toch de zwaarste neemt, en dus een extra premium voor kunnen vragen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet een ding: dat die M5 verdomde goed gaat moeten zijn om te kunnen concurreren met de E63 AMG.
En ik weet ook dat ze het daarmee over een compleet andere boeg gaan mogen gooien als bij de F10 M5, die ik een complete teleurstelling vond na mijn uitgebreide testrit. Wat een boot was me dat man ...

Wat voor mij lichtjes frappant was dit weekend was hoe lichtvoetig die W213(??) E63 AMG niet is, dat is echt waanzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Rabbit:

Ik weet een ding: dat die M5 verdomde goed gaat moeten zijn om te kunnen concurreren met de E63 AMG.
En ik weet ook dat ze het daarmee over een compleet andere boeg gaan mogen gooien als bij de F10 M5, die ik een complete teleurstelling vond na mijn uitgebreide testrit. Wat een boot was me dat man ...

Wat voor mij lichtjes frappant was dit weekend was hoe lichtvoetig die W213(??) E63 AMG niet is, dat is echt waanzin.

Met een E63-'S' gereden? :D

Verslagje?

aangepast door William Blake
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei William Blake:

Met een E63-'S' gereden? :D

Verslagje?

Zie mijn M3 topic :) staan 2 video's in.

Een verslag volgt nog wel eens, maar in een paar woorden:

- Mind Blown

- Compleet over the top performance

- Superagiel gezien t gewicht

- zonder zeveren 5x zo goed als een F10 M5

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei William Blake:

Als ik dat zeg dan geloven de mensen mij niet omdat ik MB verkoper ben :D

Zonder zeveren, waanzinnige kist.

Het spel had de AMG performance uitlaat :inlove:

Vooral de lichtvoetigheid is gek.

Ik zei op voorhand: geef mij maar zo ne C63, dat rijdt gegarandeerd een pak leuker. But boy was I wrong :( Die auto handlet zoals ie 300kg minder weegt. Je kunt dat echt hard op de boerebaantjes smijten. En dan hoe dat spel kan driften :lol:
Alleen ja, ik ben daar allerminst jaloers op op zo'n auto's. Dat gaat nergens meer over, zo compleet onaards snel is dat ding. Ik heb daarna met @Davy_ zijn 335d gereden en dat leek me toch allemaal wat laagdrempeliger, voor 75% van de performance. Ik kon me met de E nooit ontdoen van een "over the top" gevoel.
Ook het feit dat die bak bij mij 29 liter zoop hielp niet echt B)

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er inderdaad wat over, maar zet alles in Comfort en je kan er zeer normaal mee cruisen.

De fun en beleving die hij biedt is wel enorm verslavend. Grootste verschil met C63S is zijn boite, 9G-MCT is echt top. (eindelijk)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei William Blake:

Het is er inderdaad wat over, maar zet alles in Comfort en je kan er zeer normaal mee cruisen.

De fun en beleving die hij biedt is wel enorm verslavend. Grootste verschil met C63S is zijn boite, 9G-MCT is echt top. (eindelijk)

 

Die 4 cilinder modus blijft wel niet lang, een keer niet opletten en hij zit weer op 8 cilinders te draaien, je moet echt met een ei onder uw pedaal rijden.
On topic: ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die AMG volwassener overkomt, dan dat techno festijn van hierboven.
Die boite is inderdaad :inlove: Is dat een van MB zelf? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MB maakt hun diffs, boites, etc (quasi) allemaal zelf.

Enkel de transaxle van de GT, die komt van Getrag (dezelfde boite als de Ferrari's 7speed DCT)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Onlangs werd de BMW M5 ein-de-lijk officieel aan het publiek voorgesteld. De angst voor een permanent AWD-systeem zat diep bij liefhebbers van het merk, maar het valt allemaal mee. De dikste Fünfer kan namelijk ook gewoon met RWD worden gereden. Het is maar net wat de bestuurder wenst, dus als de omstandigheden erom vragen kan de voortrein eveneens meedoen voor meer tractie en minder kans op overstuur.

Wie denkt “pwoah, ik had eigenlijk op iets heftigers gehoopt” moet nog heel even geduld hebben. BMW is namelijk bezig met een M5 met Competition Package die waarschijnlijk volgend jaar wordt gepresenteerd. Andy Cook, een hoge baas bij BMW, heeft aangegeven dat deze versie een aangescherpt weggedrag krijgt en dat een optie als keramische remmen op de Competition Package standaard is. Mind you: op de optielijst voor de gewone M5 kost zo’n setje al gauw 10K.

 

Verwacht dus dat deze hetere M5 minder op comfort is afgesteld en dat je daar heftiger bochtenwerk voor terugkrijgt. Of er ook iets aan het vermogen (600 pk) gaat gebeuren, is vooralsnog onbekend.

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-is-al-bezig-met-een-heftigere-m5-102364

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig!

Naar mijn goesting, 140k euro.

Ik denk dat ik dan toch een Alpina B5 touring zou kopen. Kost naar mijn goesting ook 140k euro. Ik heb dan wel ook een Individual Merino vollederen interieur gekozen. Zo'n full Lavalina interieur kost nog eens 8k extra, maar dat is het mij niet waard.

cosySec?COSY-EU-100-7331c9Nv2Z7d5yKlHS9P

 

300_162S_182S_.jpg

ZBCR__.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid