Naish 8.012 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Dat is toch ook iets wat ik ondertussen heb geleerd en dat is niet naar de huidige gunstmaatregelen te kijken en dat mijn keuze te laten beïnvloeden... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.079 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 allez veel zin in dit. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=246330250&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=28&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING ook groen en even duur als een volvo XC90 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.837 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 10.000 biv vs 44 euro 122 te betalen vaa vs 850 euro etc.... Leuk als je kan gaan shoppen zonder dat een rol te laten spelen in je aankoop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.079 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 2 minuten geleden zei Jokke_vlo: 10.000 biv vs 44 euro 122 te betalen vaa vs 850 euro etc.... Leuk als je kan gaan shoppen zonder dat een rol te laten spelen in je aankoop de vaa bij de volvo kan x3 gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.319 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 46 minutes ago, Jokke_vlo said: 10.000 biv vs 44 euro Da's ook zoiets he. Mijn 330e: VL 0,00 EUR, Wallonië: Volle pot.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.837 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Wat is het verschil van deze regering tov DiRupo? Dat ze al hun kloterij beter kunnen verkopen door de negatieve dingen postief voor te stellen of u een kruimel toewerpen (daar veel lawaai over maken) en een brood afnemen. Ik stem dus niet meer, dat staat muurvast. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Het is overigens bijna hetzelfde met wat er in Nederland is gebeurd, waar al die flauwe plugin hybrids die voor de schone schijn werden gekocht ook stevig werden aangeslagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 3 uur geleden zei Jokke_vlo: Ik zou opletten met uw blind geloof......... als men de werkelijke vervuiling van electrische wagens gaat beginnen rekenen...... en daarnaast ook nog eens met de mensen met het GROTE geld (aka Tesla kopers) die hun zo een auto's kunnen veroorloven zou aan dat sprookje heel snel een einde kunnen komen....... Feit is dat wanneer er voldoende rondrijden ge er sowieso gaat aanhangen op de ene of ander manier. Kijk maar naar de Tesla-taks in Noorwegen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 4 uur geleden zei tuscani: ze zouden beter een systeem uitdokteren dat rekening gaat houden met je reël ge/verbruik. Benzine/diesel een pak duurder maken bedoel je 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 6 minutes ago, Carlito said: Kijk maar naar de Tesla-taks in Noorwegen Het Noorse voorstel is een taks die minder is dan wat je hier op een Audi S6 moet betalen. Zotter vind ik de woordvoerder van de VAB die beweert dat het beter zou zijn dat men deze nieuwe regels enkel zou toepassen op auto's met meer dan 150 pk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 2 minuten geleden zei wooter: Het Noorse voorstel is een taks die minder is dan wat je hier op een Audi S6 moet betalen. Zotter vind ik de woordvoerder van de VAB die beweert dat het beter zou zijn dat men deze nieuwe regels enkel zou toepassen op auto's met meer dan 150 pk. Lol, iédere plug-in heeft toch meer dan 150pk?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.246 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Belachelijk, je kan met 90pk ook 120 rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.115 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ach, alles belasten wat meer dan 100 pk, zo simpel is het. Het is België. Je zal nooit je belastingen ontlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.437 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 2 uur geleden zei Jokke_vlo: Wat is het verschil van deze regering tov DiRupo? Dat ze al hun kloterij beter kunnen verkopen door de negatieve dingen postief voor te stellen of u een kruimel toewerpen (daar veel lawaai over maken) en een brood afnemen. Ik stem dus niet meer, dat staat muurvast. Domste wat je kan doen imo. Of het iets uitmaakt weet ik niet maar dan heb je geen recht van zagen meer imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.115 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden. Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk? Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.597 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 8 minutes ago, binnenmuisarchitekt said: Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden. Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk? Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af. Volgens mij voelt dat wat aan als wanneer je je huiswerk vergat en nog rap rap in mekaar flanste tijdens de ochtendstudie. Zo maakt men een dergelijke voorstel op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastje 157 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 12 minuten geleden zei binnenmuisarchitekt: Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden. Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk? Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af. Blinde mol politiek , echt een bende prutsers . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.669 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 2 uur geleden zei wooter: Het is overigens bijna hetzelfde met wat er in Nederland is gebeurd, waar al die flauwe plugin hybrids die voor de schone schijn werden gekocht ook stevig werden aangeslagen. 'Detail', dat is daar nooit met terugwerkende kracht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 3.013 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik kan dat ook moeilijk snappen. Alsof ze niet weten dat belgen goed zijn in het zoeken van achterpoortjes, en dan zijn het zijzelf die ze open zetten. Destijds ook: Ze berekenen hoeveel de duurdere VAA hun gaat opbrengen in theorie, maar kunnen toch ook wel weten dat er in de praktijk heel wat mensen gaan zijn die voor een milieuvriendelijkere wagen gaan kiezen. En wat zegt de regering dan? "Ah, omdat jij ons een kloot aftrekt en (weliswaar legaal) belastingen gaat ontduiken gaan wij jou bedanken en gaan we je nieuwe wagen een verhoogde fiscale aftrekbaarheid geven." Zo dom zijn ze.... En dan nadien: "de verhoging van de VAA heeft niet geleid tot de verhoopte inkomsten, dat is gek! Hetzelfde met die kilometerheffing voor vrachtwagens... Ondanks hoge inkomsten is het niet wat men gehoopt had, want er zijn toch wel wat bedrijven die 1 vrachtwagen vervangen hebben door 2 bestelwagens. Maar dat komt heus niet enkel door die kilometerheffing, er zijn meer zaken zoals het belachelijke "verboden voor +3.5T" gedoe overal. Is over dat laatste al nagedacht denken jullie? Het is milieu hier en milieu daar, maar men laat trucks op enorm veel plaatsen onnodig rondrijden waardoor de CO2 uitstoot veel hoger dan nodig is. Ach...België... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.708 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Zou Europa hier België een niet bijsturen in dit wetsvoorstel? Of adviezen uitschrijven? Het is toch puur natte vingerwerk? Er zijn wel mensen die dicht in de buurt komen van het NEDC normverbruik. Wat met WLTP? Gaan ze nu elk type wagens apart belasten. De ene op C02, de andere op batterijen/gewicht ratio, de andere op pk,.. Whatever. Echt absurd dit. In 2016 krijgen alle dealers een memo waarin de vergroening van de BIV en verkeerstaks wordt uitgeschreven dus vollen bak hybrides verkopen.. Het retroactieve karakter van dit wetsvoorstel is werkelijk degoutant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden. Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk? Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af.De volgende verkiezingen zijn max 2 jaar na de vorige, waarom dan verder kijken?Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 2 hours ago, binnenmuisarchitekt said: Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden. Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk? Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af. Ik denk dat het vaak is dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Benzine en diesel is niet de oplossing, elektrisch was toen ook nog niet een oplossing (en realistisch nu ook nog niet als je budget tot een 3 reeks rekt). Maar je moet als overheid wel wat, dus dacht men de hybrides te bevoordelen... De bedoeling was evenwel nooit dat de ene zaakvoerder na de andere hun Cayenne hybrid nooit in zou steken en lekker 13l/100km zou blijven blazen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.271 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 8 uur geleden zei tuscani: ben benieuwd wat het voor de markt gaan geven? De meeste marktkramers hun krellen zijn diesels, dus dat gaat niet meteen veel veranderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.246 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 4 uur geleden zei Carlito: Benzine/diesel een pak duurder maken bedoel je Heb het al eens gezegd, beste oplossing imho, als ze dan ook al de andere taxen laten vallen. Ze kloten ons zo hard, ik kan me daar serieus druk in maken, maar wat kan je eraan doen? Iedereen met een 25 (30+) jarige kar laten rijden blijkbaar, dat kost niets aan tax. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht TomT 2.050 Geplaatst: 17 oktober 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 1 uur geleden zei William Blake: Zou Europa hier België een niet bijsturen in dit wetsvoorstel? Of adviezen uitschrijven? Het is toch puur natte vingerwerk? Er zijn wel mensen die dicht in de buurt komen van het NEDC normverbruik. Wat met WLTP? Gaan ze nu elk type wagens apart belasten. De ene op C02, de andere op batterijen/gewicht ratio, de andere op pk,.. Whatever. Echt absurd dit. In 2016 krijgen alle dealers een memo waarin de vergroening van de BIV en verkeerstaks wordt uitgeschreven dus vollen bak hybrides verkopen.. Het retroactieve karakter van dit wetsvoorstel is werkelijk degoutant. Ik werk nu 6 jaar in de autosector en heb al enkele serieuze dingen meegemaakt op die korte periode qua kortetermijnvisie: 2011: de rush op de laatste diesels met 15% overheidskorting. Mensen die weinig km doen kiezen resoluut voor een diesel vanwege de korting want een diesel is nu goedkoper dan een benzine ik aankoop, verbruik lager, lage CO2-uitstoot 2012: nieuwe regels VAA met retroactief karakter 2016: vergroening BIV en verkeersbelasting. Beiden vrijgesteld voor hybrides tem 2020 voor plug-in hybrides met lage CO2-uitstoot!! 2017: alle diesels buiten! Benzine benzine benzine! En nu alle diesels overnemen die tot 2011 werden verkocht mét overheidssteun 2017: amper 1,5 jaar na de invoering van de vergroening van BIV en VB. "Weg met de plug-in! Achterhaalde techniek die eruit moet" W T F eigenlijk... Wat moet je nog gaan adviseren om geloofwaardig over te komen, ook na 5 jaar als de klant terugkomt voor zijn volgende auto. "Ah mijnheer, uw diesel die ik u enkele jaren terug verkocht heb met overheidssteun? Die is nu niks meer waard. Niemand wil dat nog!" "Uw plug-in die ik u vorig jaar verkocht? Sorry, maar die is nu onverkoopbaar, niemand wil nog plug-in" Waar zijn ze daar in Brussel in godsnaam mee bezig.:fp: 12 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.