Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Ja leuk. Ik heb 17 sales reps en heel wat personeel die heel veel moeten reizen. Komt weer op zelfde neer, meer lasten voor bedrijven. Op het einde van de rit passeert het allemaal daar :( en ondertussen moet je concurreren tegen landen met een pak lagere lasten of erger tegen landen zonder veel sociale voorzieningen. Dit soort redeneringen klinken heel populair en logisch, tevens "makkelijk". Maar ik heb het als bedrijf echt gehad met alle lasten, ik loop tegenwoordig razend rond. De revisoren zitten hier deze week trouwens, heb nog eens gevraagd dat ze me zwart op wit kunnen tonen dat mijn totale lasten verlagen zoals de media en sommige politici ons willen laten geloven. Ik kan u heel eerlijk zeggen: dat er geen sprake is van een totale daling op dit moment. We moeten eens een DRINGEND gaan denken dat we voor al onze "luxe", sociale voorzieningen, infrastructuur, gezonde LOKALE bedrijven nodig hebben. Dat stuk maken is een sluipend gif voor de toekomst.

 

Johan, ik heb je dit al zo vaak op zo veel verschillende manieren zien posten. 

Ik begrijp je, maar waarom dan niet de stoute schoenen aantrekken en -net zoals zoveel andere bedrijven- je bedrijf naar het buitenland verhuizen en enkel sales hier houden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei wooter:

 Di Rupo en de wijzigingen in de Vlaamse BIV en wegentaks hebben op een paar jaar een onnoemelijk verschil veroorzaakt in die luchtkwaliteit.

 

Zojuist zei wooter:

Ik heb absoluut geen interesse om op zoek te gaan naar die cijfers.

 

Post dan niks.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Sorry het moest er echt eens af. 

Je hebt 100% gelijk. Wat veel mensen niet beseffen is dat je eigenlijk geen bedrijven kan belasten, want je belast er onrechtstreeks de werknemers mee die voor dat bedrijf werken, en bijgevolg je eigen economie. Als je volledig rechtstreekse belastingen wil heffen, moet je stoppen om bedrijven te belasten en enkel mensen belasten. Maar dan wordt het plots heel zichtbaar wat een last we allemaal meeslepen qua belastingen, en hoe van de pot gerukt dat is.

Die tweet van die ABVVer was daarin heel typisch... Ze denken dat ze er vanaf zijn met 40% belastingen (en stellen zich geen vragen over hoe veel dat is) maar vergeten even dat alle producten en diensten die ze kopen ook de belastingen moeten dekken die bedrijven moeten betalen, en ze er ook nog eens tot 21% belasting daarop moeten betalen, en vaak op het gekochte ook nog eens belasting per inschrijving of per jaar moeten betalen.

Maar moest dat voor iedereen duidelijk worden dat makkelijk 70% van alle geld naar de overheid gaat, dan verliest iedereen zijne shit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, RRD said:

Post dan niks.

Het was een antwoord op iemand die beweerde dat die VAA geen verschil had veroorzaakt. Ik denk dat je zelf ook wel merkt met wat voor auto's leaserijders vertrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei RRD:

Johan, ik heb je dit al zo vaak op zo veel verschillende manieren zien posten. 

Ik begrijp je, maar waarom dan niet de stoute schoenen aantrekken en -net zoals zoveel andere bedrijven- je bedrijf naar het buitenland verhuizen en enkel sales hier houden?

Het is iets complexer dan dat, maar ik doe dit al in grote mate he........ de hoofdreden dat ik in België blijf met de hoofdzetel is het feit dat ik twee kinderen heb in een gescheiden huwelijk en hun niet wil achterlaten. Anders was ik gewoon al weg. 

Een tweede reden is het feit dat ik als ondernemer me heel goed kan aanpassen, sneller dan mijn concurrent en zo als een van de sterkere in de sector een goede positie heb. Dat wil niet zeggen dat ik geen "burger" ben die liever zou hebben dan dat zijn heimat het beter zou doen.  Mijn bedrijven zijn gezond en daar ben ik fier op, maar er zijn ook de dingen die je rond je ziet he. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, wooter said:

Het was een antwoord op iemand die beweerde dat die VAA geen verschil had veroorzaakt. Ik denk dat je zelf ook wel merkt met wat voor auto's leaserijders vertrekken.

En toch is er wel wat van aan.

Door regels te veranderen gaan veel nieuwe auto's gekocht worden en andere verdwijnen. Als je naar de netto CO2 uitstoot gaat kijken van een normale zuinige diesel van 10 jaar geleden en hoe deze werd gemaakt tegen een hybride auto die veelal op benzine rijdt en hoger uitstoot dan wat ze beweren en zeker meer dan die oude diesel, plus alle speciale productie van batterijen, recyclage ed. zijn we er volgens mij alleen op achteruit gegaan.

Enkel de roet en no2 in de stad zelf is misschien wat geminderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel hybrides worden er daadwerkelijk verkocht?

In de hogere prijscategorie zijn de hybride Cayennes en van die dingen populair, maar voor de gewone leaserijder die het met een Ford Focus, VW Golf of maximum een BMW 320d moet doen is er wel degelijk een verschil in verbruik en euronorm de laatste 5 jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, wooter said:

Hoeveel hybrides worden er daadwerkelijk verkocht?

In de hogere prijscategorie zijn de hybride Cayennes en van die dingen populair, maar voor de gewone leaserijder die het met een Ford Focus, VW Golf of maximum een BMW 320d moet doen is er wel degelijk een verschil in verbruik en euronorm de laatste 5 jaren.

Euro norm ja, verbruik op papier = ja, werkelijk verbruik = neen.

Mijn E46 320d verbruikt niet drastisch meer dan een recente 320d. Zelfde voor een Golf Tdi etc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Rabbit:

Dit.

Laat ons eens alle taxen laten vallen en de brandstof duur maken. Dat lijkt me toch de fairste regeling van allemaal ?? En ja ik besef dat bepaalde minder bedeelde gezinnen daar gaan onder lijden ... 

We zeggen dit hier al sinds 2004, lijkt me. En wijzen naar Duitsland, o.m. Geen tax, gewoon de accijnzen op brandstoffen sterk laten stijgen en een simpele regeling voor aftrek van beroepskosten (inclusief vervoersmiddelen en hun brandstof) zodat het geen kluwen meer is. Dat zou het ook bijzonder transparant maken en neemt dan een deel van de wij/zij-tegenstelling weg die nu heerst omdat de ene de andere kant niet ziet/kent.

Maar dat gaat er nooit komen. Je moet zoiets op Europees vlak aanpakken, anders creëer je b.v. massaal tanktoerisme (voor jou even naar Lille, ik ga even naar Sas van Gent). Je moet dus alles Europese staten mee krijgen en ergens vanuit Europees niveau een minimale tax (die hoog genoeg is) bepalen om het effect voldoende te laten gelden. Ge ziet van hier dat nooit alle Europese landen daar akkoord mee gaan.

Bijkomend, zoals je aanhaalt, is dat een maatregel die de minder vermogenden harder treft dan de meer vermogenden. Europa vaart een al bij al zéér linkse koers, nog altijd, dus maak er maar een kruis over dat men op die manier aan de basisbehoefte en zelfs het basisrecht van de persoonlijke mobiliteit zal raken...

:cry: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jokke_vlo said:

Het is iets complexer dan dat, maar ik doe dit al in grote mate he........ de hoofdreden dat ik in België blijf met de hoofdzetel is het feit dat ik twee kinderen heb in een gescheiden huwelijk en hun niet wil achterlaten. Anders was ik gewoon al weg.  

Zelfde reden als ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei wooter:

Probleem is dat die BMW 730d van 2006 aantoonbaar slechter is voor de luchtkwaliteit dan een nieuwe Panamera. Di Rupo en de wijzigingen in de Vlaamse BIV en wegentaks hebben op een paar jaar een onnoemelijk verschil veroorzaakt in die luchtkwaliteit.

 

21 uur geleden zei Carlito:

 

19 uur geleden zei wooter:


Dat is het verbruik, maar ik vermoed dat er een stevig verschil zit in EURO norm.

 

6 uur geleden zei RRD:

 

5 uur geleden zei wooter:

De LEZ is nog niet een jaar oud en laat nog altijd een hele hoop vervuilende voertuigen toe. Dat is iets heel anders dan de invoering van de VAA-regels die moderne, zuinige wagens bevoordeelt, wat er voor zorgt dat iedere werknemer met leasewagen een moderne, zuinige wagen verkiest.

 

5 uur geleden zei RRD:

Je antwoordt niet op mijn vraag.

 

5 uur geleden zei wooter:

Ik heb absoluut geen interesse om op zoek te gaan naar die cijfers.

 

5 uur geleden zei wooter:

Het was een antwoord op iemand die beweerde dat die VAA geen verschil had veroorzaakt. Ik denk dat je zelf ook wel merkt met wat voor auto's leaserijders vertrekken.

 

3 uur geleden zei wooter:

Hoeveel hybrides worden er daadwerkelijk verkocht?

In de hogere prijscategorie zijn de hybride Cayennes en van die dingen populair, maar voor de gewone leaserijder die het met een Ford Focus, VW Golf of maximum een BMW 320d moet doen is er wel degelijk een verschil in verbruik en euronorm de laatste 5 jaren.

Gast :lolz:

Je weet niet waarover je praat, en alles wat je zegt poneer je als een 'stelling'. Als er dan iemand tegenwind geeft is het 'geen zin om op te zoeken om 2 minuten later hetzelfde uit de lucht gegrepen argument te gebruiken dat je niet kan staven met cijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cijfers gebaseerd om de standaard cyclus, zegt dus zo goed als niets over werkelijk verbruik en uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, jan.van.gent said:

Cijfers gebaseerd om de standaard cyclus, zegt dus zo goed als niets over werkelijk verbruik en uitstoot.

Goed. Dan hou ik met mijn cijfers op en sta ik vol spanning te wachten op diegene die aangeeft dat hij reële meetresultaten heeft waaruit blijkt dat een BMW 730d van 2006 beter scoort op NOx en HC dan een recente auto. Kom maar op. Ik wacht vol spanning.

Je vergeet in je argument natuurlijk mee te geven dat die BMW 730d cijfers onder dezelfde normen zijn getest. Dus als de cijfers van de recente auto mis zijn, zijn die van de 730D ook equivalent mis.

Voor de lol hier de cijfers van de niet meer verkrijgbare Panamera Diesel, getest met dezelfde NEDC test als de 730D.

59e8b9a663c3f_ScreenShot2017-10-19at16_41_24.png.5a0a7a7acad4f03192442d33986ee0b1.png

 

En hier de cijfers van een gloednieuwe 730D, ook getest volgens de NEDC norm. BMW heeft niet gefoefeld met hun software, of hun gefoefel is nog niet uitgekomen... Alleszins kon mijn 320d wel in de buurt van het NEDC verbruik dus heb ik reden om te geloven dat BMW niet gefoefeld heeft...

59e8ba2624b45_ScreenShot2017-10-19at16_42_25.png.2a08c8d32dc88dbbd4c387e6f23a4467.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei wooter:

Goed. Dan hou ik met mijn cijfers op en sta ik vol spanning te wachten op diegene die aangeeft dat hij reële meetresultaten heeft waaruit blijkt dat een BMW 730d van 2006 beter scoort op NOx en HC dan een recente auto. Kom maar op. Ik wacht vol spanning.

Je vergeet in je argument natuurlijk mee te geven dat die BMW 730d cijfers onder dezelfde normen zijn getest. Dus als de cijfers van de recente auto mis zijn, zijn die van de 730D ook equivalent mis.

Voor de lol hier de cijfers van de niet meer verkrijgbare Panamera Diesel, getest met dezelfde NEDC test als de 730D.

En hier de cijfers van een gloednieuwe 730D, ook getest volgens de NEDC norm. BMW heeft niet gefoefeld met hun software, of hun gefoefel is nog niet uitgekomen... Alleszins kon mijn 320d wel in de buurt van het NEDC verbruik dus heb ik reden om te geloven dat BMW niet gefoefeld heeft...

 

Niemand hier heeft gezegd dat die beter scoort he.

Maar jij doet dat af alsof dat wereldverbeterend is. Kijk gewoon naar de cijfers die ik op de vorige pagina heb gepost. 

Werkelijke verschil is iets van een 7%, en niet factor 7 zoals ze doen uitschijnen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen 0,218 en 0,041 g/km NOx tussen een BMW 730d van 2006 en eentje van 2017 lijkt me toch meer dan 7% te zijn... Beiden gemeten met dezelfde norm.

Dat die norm niet 'correct' is, maakt niet uit, want ik ben er vrij zeker van dat die nieuwe en die oude 730d in dezelfde mate zullen afwijken van die norm.

Overigens, als je van die Panamera de NOx evenzeer vermenigvuldigd met het werkelijke verbruik, kom je nog altijd uit op een fractie van de NOx dat een 2006 730D uitstoot. Als de officiële waarden van die Panamera hybrid 4,64 keer afwijken van het reële verbruik, dan moet je de NOx waarden ook maal 4,64 doen en dan kom je uit op 0,018 g/km NOx. Dat is 12 keer minder dan de testwaarden van de 2006 BMW 730d.

En dat is wat ik bedoel met dat een oude auto niet gezonder is ook al verbruikt ie ogenschijnlijk minder of even veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat er hier nogal makkelijk wordt van uitgegaan dat een euro 6 motor even vervuilend is als een euro 4, bij eenzelfde verbruik. Want die euronorm wilt gewoon helemaal niets zeggen of wat? "en wat er in gaat moet er ook uitkomen", das toch ook complete zever? Alsof een 1970 katloze benzine even proper is als een 2016 benzine, bij gelijk verbruik?

Even alle technologieën naast jullie neerleggen? Directe inspuiting, adblue, sneller opwarmende kats, uitlaatgasregeneratie, uitlaatgasnabewerking... Er wordt hier wat kort door de bocht gegaan, en @wooters cijfers bewijzen het

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wooter:

Dat ik dat nog moet uitleggen aan mensen die iets van autos kennen...

Basischemie en fysica.

Gooi wat groene kleurstof, een gele en een rode knikker in een glas water, goed schudden en dan uitgieten, wat krijg je: groen water, een rode en een gele knikker. Het is niet omdat je de kleurstof niet meer apart ziet dat ze er niet inzit he...

Heel dat principe van adblue en katalysatoren werkt allemaal op hetzelfde principe: gemeten stoffen tijdelijk vasthouden (tot regeneratie van de DPF) of omzetten in stoffen die ze niet meten. Niet dat die beter zijn, maar als ze ze niet meten zie je ze niet.

Roetfilters zorgen voor 1 ding: dat die zwarte rookpluim die er vroeger uitkwam nu niet meer altijd verschijnt. Nadeel: tijdens de regeneratie komt dat er alsnog uit...

Start-stop is nog zoiets moois. X-aantal tijd in de NEDC cyclus staat de wagen stil. Valt de motor dan stil, daalt de uitstoot. In realiteit sta je of niet zoveel stil, of zetten ze dat af. Dus dat voordeel valt weg. Ohja, en als je met ingeschakelde start-stop 5 minuten stilstaat is de kans groot dat de wagen terug start. Alleen staat de wagen niet zo lang stil tijdens NEDC, anders zouden ze er wel voor zorgen dat de accu's het konden trekken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen zin om veel te googlen, maar ik kwam dit tegen:

 

http://edepot.wur.nl/407248 Traktormotoren:

Citaat

   Konden   we   voor   het   emissietijdperk nog toe met twee kleppen per cilinder
en  een  mechanische  brandstofpomp met  circa  900  bar,  nu  hebben  we  het  
standaard  over  vier  kleppen  per  cilin-
der, met een uiterst geavanceerde tem-
peratuurregeling   van   inlaatlucht   en   
motorblok,  een  hoogwaardig,  fijnge-
voelig    commonrail-brandstofsysteem    
dat  met  1600  bar  inspuit  in  combina-
tie   met   dubbele   of   variabele   turbo,   
elektronisch   motormanagement   om   
de  parameters  te  bewaken  en  bij  te  
sturen teneinde die enorm strenge uit-
laatgasemissienormen te halen. En dan
uitlaatgasregeneratie  (EGR)  in  combi-
natie    met    uitlaatgasnabehandeling,    
roetfilters  (DPF)  en  dieseloxidatiekata-
lysatoren  (DOC)  voor  het  roet  en  SCR  
(AdBlue) voor de NOx. Om nog maar te
zwijgen  over  grotere  koelers.  Zelfs  de  
carterventilatie   wordt   teruggevoerd,   
om  maar  geen  spatje  schadelijke  gas-
sen  uit  te  stoten.

 

Capture.JPG.b23cfa754602f61405c4164c2cc58e31.JPG

 

Afname roet en NOx is toch wel heel erg duidelijk, ondanks afname verbruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn post hierboven spreekt dat niet tegen hè. Ik had het over co2 uitstoot.

Hoe vervuilend nox en roet ook kan zijn. De meeste belasting berekeningen en het klimaat akkoord gaan uit van de co2 uitstoot. Mijn stelling was dat ondanks alles die niet daalt, integendeel gezien de extra productie die nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Just now, wooter said:

En CO2 is enkel negatief voor het klimaat, terwijl je van NOx en roet kanker krijgt.

Daar ben ik het wel volledig mee eens hoor. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid