Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, wooter zei:

Denk je dat er een moment gaat komen dat de belastingen op EV's even hoog of hoger zal zijn dan op auto's met brandstofmotor?

Ja, als de brandstofmotoren verdwenen zijn... Ik zie zelfs een verdubbeling van de belastingen op bezit.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Z4 is ingewisseld op de Model X. Met een handbak zou ik misschien anders piepen in onze M2, maar het is een DCT en dat is niet zo snel als helemaal geen versnellingen en onmiddellijk koppel. Met een handbak kan je zelf tractie timen tussen je koppeling en versnellingen, maar in een DCT heeft ie er het raden naar en ook al is het maar 250ms, het is wel 250ms trager dan onmiddellijk. En dan is de M2 nog vergelijkbaar qua prestaties. In het buitenland zijn huurwagens vaak met 100 tot 200pk minder en nog slomere automaat.

Maar naast dat allemaal... Waarom zou ik nog met een benzine of diesel willen rijden? Die dingen kan ik thuis niet tanken, en het rijden kost qua brandstof per km meer dan een EV. Ja, mijn EV staat na 300+ km leeg, maar daar kom ik tijdens dagdagelijkse verplaatsingen nooit aan, en voor roadtrips voldoet het supercharger-netwerk waar ik gratis kan tanken. En het wordt in de toekomst enkel beter, met binnenkort comptabiliteit met CCS2-stekkers en de nieuwe snellader-netwerken, en meer en meer laadpalen. En met het enthousiasme dat mensen ook andere niet-Tesla-EV's kopen gaat dat enkel versnellen.

 

Blijven gaan met de zever man. Niet afgeven vooral zorgen dat je elke dag jezelf dezelfde bullshit inpraat.

 

Als ik dit lees dan is mijn automatische reactie gewoon dat je geen autoliefhebber bent, niet met een auto kan rijden , laat staan voelen, je zelfs geen feeling met een auto hebt en natuurlijk ( en dat hebben we hier al 100 keer weerlegt) je de minpunten van een EV gewoon staalhard probeert te ontkennen. Stop met uw bullshit ook in andere topics te blijven posten.

 

Je bent weer maar eens los van God

 

Jaguar it is.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, wooter said:

In Noorwegen heb je inderdaad voordelen. Maar de cijfers waarover ik sprak waren niet over Noorwegen maar Nederland. In Nederland is het voordeel enkel in de bijtelling.

Want idd, mijn reactie over onderstaande quote van je:

On 11/14/2018 at 5:46 PM, wooter said:

Dat ontkracht de claim van de klassieke constructeurs dat niemand een EV wil... Als je best verkochte auto van afgelopen maand een EV is, en je productie nog op peil moet komen.

GAAT OVER EEN TWEET DIE OVER DE VERKOOP VAN DE I PACE IN NOORWEGEN GAAT

 

Gij zijt echt ongelofelijk :fp:  Draaien en keren tot het in uw kraam past.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus acceleratie is een doorslaggevende factor om ev te rijden.
De keren dat ik het volle acceleratievermogen van mijn platte 1.8D Partner kan gebruiken in het huidige verkeer kan ik op 1 hand tellen. [emoji23]
Dus waarom zou ik nog sneller willen optrekken? Om 5m verder vol in de remmen te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Joske zei:

Dus acceleratie is een doorslaggevende factor om ev te rijden.
De keren dat ik het volle acceleratievermogen van mijn platte 1.8D Partner kan gebruiken in het huidige verkeer kan ik op 1 hand tellen. emoji23.png
Dus waarom zou ik nog sneller willen optrekken? Om 5m verder vol in de remmen te gaan?

Voordeel van EV rijden is dat al die berlingo en partner rijders dan misschien eens wat sneller weg zijn als het groen wordt ;) :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/16/2018 at 7:56 PM, Joske said:

De keren dat ik het volle acceleratievermogen van mijn platte 1.8D Partner kan gebruiken in het huidige verkeer kan ik op 1 hand tellen. emoji23.png

Ah gij zijt zo ene die constant in mijn weg rijdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in een I-Pace gezeten. Zondag zat ik in een Model 3.

Ik zal kort zijn, neem het maar voor wat het waard is:

Qua binnenruimte is de I-Pace even ruim of krap als een Model 3. Vooraan zit het voor mij wat op de limiet, en is het stuur niet elektronisch instelbaar dus geen easy entry mogelijk. Het ziet er wel knap uit, maar het display achter het stuur bevat niet het hele dashboard en de touchscreens liggen heel hoog boven de displays in de middenconsole zodat als je ernaast zit je vingers eigenlijk ergens anders het touchscreen raken dan waar de knop op het scherm staat. Ook staat de software vol van waarschuwingen dat je je aandacht bij de weg moet houden, wat nogal moeilijk is als je telkens op "accepteren" moet tappen of nog erger, tot onder van de hele terms&conditions moet scrollen alvorens de "accepteren" knop actief wordt. Druk op de start-knop en er gaat continu een gong af omdat het 'contact' aan staat. Vanuit het oude paradigma van 1 12V batterij van 840Wh is het logisch dat je dat contact niet lang aan wilt hebben, maar in een EV met 75kWh maakt dit echt niet uit.

Qua achterruimte op de achterbank is het even ruim of krap als in de Model 3. De achterstijl komt nogal snel naar beneden dus ik zat er met m'n kop tegen. Eens ik in de auto geraak, heb ik geen beenruimte meer over en zit ik met mijn hoofd net niet tegen het glazen plafond. 

Qua kofferruimte is het een hatchback met een koffer waarvan de bodem hoger en dus kleiner is dan pakweg een Ford Focus. De koffer van de Model 3 is daarin iets ruimer, en heeft nog een heel ruim compartiment eronder, wat de I-Pace niet heeft. Vooraan zit er een heel kleine frunk waar met moeite een laadkabel en een handtas in kwijt kan, terwijl er bij de Model 3 een Carry on in past.

Klasse dat Jaguar een EV bouwt, maar het tentoongestelde model was +100K en voor dat geld koop je beter een Model 3. Geen enkel kleurtje van leder of houtafwerking maakt de beperkte ruimte, de gebrekkige software en de meerkost van +30K tot +50K goed. En dan ga ik er van uit dat je 50K moet neertellen voor een Model 3.

Ik weet dat ik hier heel vaak negatief ben over de I-Pace, maar ga zelf eens in een I-Pace zitten en ga dan naar Jaguar om in een Model S te zitten, of ga naar Tesla Zaventem en zit daar in de Model 3, en vertel me dan waar ik het mis heb.

Oh, en ik had graag dat Jaguar het juist had, met een prijs van 40 tot 80K, 3 fase laden en adequate software. Dan hadden we deze discussie niet en was de I-Pace waarlijk een Tesla killer. Ga naar Jaguar, kijk naar de I-Pace en vraag je af of dat ding zoveel waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, stijn82 said:

Een i3, leaf of e-golf is dan een betere koop? 

Kijk naar je budget en wat je nodig hebt.

Met 100K koop je best een ruimere Model S. Wil je kleiner, of heb je maar 60K? Wacht enkele maanden op de Model 3. Wil je goedkoper en heb je geen nood aan 'premium'? Hyundai Kona, Kia e-Niro. i3, Leaf en e-Golf zijn niet geschikt voor langere afstanden, dus vind ik het heel veel geld als je daar +40K voor neertelt voor auto's die eigenlijk verouderd zijn.

En voor 20K minder koop je een benzine of diesel (al dan niet hybride) van dezelfde grootte en dezelfde luxe... Maar dan telt TCO: hoeveel kost de EV meer, vs hoeveel kosten de benzine of diesel meer door verbruik, hogere belasting en hogere VAA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Kona Electric 64 KWh geraak je toch aan 400 kilometer... dus geen idee waarom die niet geschikt is voor langere afstanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de punt gemist tussen de e-Niro en i3. De Kona en e-Niro zijn zeker geschikt voor langere afstanden. De Leaf al wat minder (heeft een handicap met meer dan 1 keer snelladen per dag) en de i3 en e-Golf hebben echt beperkte batterijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/12/2018 om 18:57, 0231 zei:

Probeer aan deze auto te wennen maar het blijft mislukken.

Qua looks vind ik hem alleszins met voorsprong het knapste EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi heeft bij de presentatie van de e-tron Quattro een mooie diagram gemaakt waarin duidelijk is wat het verschil in grootte is tussen de I-Pace en zijn concurrenten.

Screen-Shot-2018-12-07-at-12.18.45-PM.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid