Marvin 249 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Noorwegen doet er ook goed aan door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.975 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 On 11/8/2018 at 8:22 PM, wooter said: Newsflash: kleinere auto's goedkoper dan grotere auto's. echt? vs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 5 hours ago, Marvin said: Noorwegen doet er ook goed aan door. Dat ontkracht de claim van de klassieke constructeurs dat niemand een EV wil... Als je best verkochte auto van afgelopen maand een EV is, en je productie nog op peil moet komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.975 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 4 hours ago, wooter said: Dat ontkracht de claim van de klassieke constructeurs dat niemand een EV wil... Doe de staatssteun weg en niemand wil een EV Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Staatssteun? De overheden beslissen gewoon om belasting afhankelijk te maken van uitstoot. Dat is geen staatssteun, dat betekent enkel dat auto's die meer uitstoten, ook meer moeten betalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Staatssteun? De overheden beslissen gewoon om belasting afhankelijk te maken van uitstoot. Dat is geen staatssteun, dat betekent enkel dat auto's die meer uitstoten, ook meer moeten betalen. Tot teveel mensen een EV hebben Zonnepanelen 2.0 makker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Denk je dat er een moment gaat komen dat de belastingen op EV's even hoog of hoger zal zijn dan op auto's met brandstofmotor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.975 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 3 minutes ago, wooter said: Staatssteun? De overheden beslissen gewoon om belasting afhankelijk te maken van uitstoot. Dat is geen staatssteun, dat betekent enkel dat auto's die meer uitstoten, ook meer moeten betalen. Pardon? In Noorwegen betaal je op een EV geen BTW, je kan gratis laden (en niet enkel op de superchargers) en je betaalt geen tol. Als dat geen staatssteun is wat is het dan wel? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.975 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 3 minutes ago, dragonfly said: Tot teveel mensen een EV hebben Daar zitten ze idd al op te broeden ginder, want het wordt onbetaalbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.975 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 https://www.ft.com/content/84e54440-3bc4-11e7-821a-6027b8a20f23 Quote “What we have proven in Norway is that if you give enough subsidies and impose enough restrictions on fossil fuel vehicles, people will buy electric,” says Andreas Halse, the environmental spokesman in Oslo for the opposition Labour party. Maar er is geen staatssteun hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 In Noorwegen heb je inderdaad voordelen. Maar de cijfers waarover ik sprak waren niet over Noorwegen maar Nederland. In Nederland is het voordeel enkel in de bijtelling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Sowieso is het een belachelijk uitgangspunt; al genoeg mensen hebben na hun eerste EV beslist om geen klassieke auto meer te kopen en enkel nog EV's te kopen. Ik zie mezelf ook niet meer een benzine- of dieselauto meer aankopen. De keren dat ik nog eens benzine of diesel moet rijden zijn echt onaangename ervaringen en dat is niks ideologisch of elitair. Het nadeel range en laadtijd heeft maar een minieme impact op de totale ervaring van een EV, terwijl een verbrandingsmotor echt tekort schiet qua acceleratie en comfort tov een EV. Ja, nu zullen 20 man weer over mekaar vallen om me er weer op te wijzen dat je met een EV niet meer dan 3 ronden zou kunnen tracken, maar niet alleen is dit ook al ontkracht, maar lig ik daar niet wakker van want ik rij ermee op de openbare weg van A naar B. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 42 minuten geleden, wooter zei: Denk je dat er een moment gaat komen dat de belastingen op EV's even hoog of hoger zal zijn dan op auto's met brandstofmotor? Uiteraard, auto is een melkkoe. Zelfde met de verkeersboetes. Wat gaan ze doen als iedereen op AP rijdt en niet meer geflitst wordt? De stroom zijn ze alvast duur genoeg aan het maken en dat gratis laden bij Tesla is op lange termijn onbetaalbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.799 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Sowieso is het een belachelijk uitgangspunt; al genoeg mensen hebben na hun eerste EV beslist om geen klassieke auto meer te kopen en enkel nog EV's te kopen. Ik zie mezelf ook niet meer een benzine- of dieselauto meer aankopen. De keren dat ik nog eens benzine of diesel moet rijden zijn echt onaangename ervaringen en dat is niks ideologisch of elitair. Het nadeel range en laadtijd heeft maar een minieme impact op de totale ervaring van een EV, terwijl een verbrandingsmotor echt tekort schiet qua acceleratie en comfort tov een EV. Ja, nu zullen 20 man weer over mekaar vallen om me er weer op te wijzen dat je met een EV niet meer dan 3 ronden zou kunnen tracken, maar niet alleen is dit ook al ontkracht, maar lig ik daar niet wakker van want ik rij ermee op de openbare weg van A naar B.Daar gaan we weer. Hou uw klep nu eens . Ik heb dat al x maal tegengesproken. Die discussie is hier al heel veel gevoerd. Ik ga niet de zoveelste keer uw bullshit weerleggen. En ga uw geloof nu niet eens telkens in elk topic verkondigen. Misschien kunnen we hier proberen on topic te blijven ? Is stel het maar voor he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
glennvc 130 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 1 uur geleden, wooter zei: Denk je dat er een moment gaat komen dat de belastingen op EV's even hoog of hoger zal zijn dan op auto's met brandstofmotor? Dat lijkt me evident. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 1 minute ago, glennvc said: Dat lijkt me evident. Gaat er echt een moment zijn dat de overheid verbrandingsmotoren terug gaat subsidiëren? Dat het qua belastingen goedkoper gaat zijn om met een benzine of diesel rond te rijden dan met een elektrische auto? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Die kan zit er toch wel in ja, of dat snel gaat gebeuren, daar twijfel ik wel aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 Gezien de overheid op Europees niveau de CO2-uitstoot wil terugdringen, op welke basis zou men er dan toch voor kiezen om brandstofvoertuigen lager te belasten dan elektrische voertuigen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 14 hours ago, wooter said: Dat ontkracht de claim van de klassieke constructeurs dat niemand een EV wil... Als je best verkochte auto van afgelopen maand een EV is, en je productie nog op peil moet komen. Lees jij hier ergens dat de i-Pace de best verkochte Jaguar van afgelopen maand is? Enkel in Noorwegen. Dus stop met altijd mist te spuien en in vaagheden te spreken alsof het globaal geldende waarheden zijn. Trouwens, zoals elders en hier al wel tig keer gezegd is Noorwegen geen doorsnee land qua autoverkoop momenteel door de uitvoerige voordelen die je er hebt als EV-rijder. Dit zijn verder de globale cijfers voor Jaguar in oktober 2018: Merk op dat Jaguar zelfs zonder de i-Pace nog groeit. Bron: https://www.jaguarlandrover.com/2016/reports-and-financial-downloads Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 9 uren geleden, wooter zei: Sowieso is het een belachelijk uitgangspunt; al genoeg mensen hebben na hun eerste EV beslist om geen klassieke auto meer te kopen en enkel nog EV's te kopen. Ik zie mezelf ook niet meer een benzine- of dieselauto meer aankopen. De keren dat ik nog eens benzine of diesel moet rijden zijn echt onaangename ervaringen en dat is niks ideologisch of elitair. Het nadeel range en laadtijd heeft maar een minieme impact op de totale ervaring van een EV, terwijl een verbrandingsmotor echt tekort schiet qua acceleratie en comfort tov een EV. Ja, nu zullen 20 man weer over mekaar vallen om me er weer op te wijzen dat je met een EV niet meer dan 3 ronden zou kunnen tracken, maar niet alleen is dit ook al ontkracht, maar lig ik daar niet wakker van want ik rij ermee op de openbare weg van A naar B. Had je niet nog een BMW cabrio? Helemaal geen plezier meer aan dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 Z4 is ingewisseld op de Model X. Met een handbak zou ik misschien anders piepen in onze M2, maar het is een DCT en dat is niet zo snel als helemaal geen versnellingen en onmiddellijk koppel. Met een handbak kan je zelf tractie timen tussen je koppeling en versnellingen, maar in een DCT heeft ie er het raden naar en ook al is het maar 250ms, het is wel 250ms trager dan onmiddellijk. En dan is de M2 nog vergelijkbaar qua prestaties. In het buitenland zijn huurwagens vaak met 100 tot 200pk minder en nog slomere automaat. Maar naast dat allemaal... Waarom zou ik nog met een benzine of diesel willen rijden? Die dingen kan ik thuis niet tanken, en het rijden kost qua brandstof per km meer dan een EV. Ja, mijn EV staat na 300+ km leeg, maar daar kom ik tijdens dagdagelijkse verplaatsingen nooit aan, en voor roadtrips voldoet het supercharger-netwerk waar ik gratis kan tanken. En het wordt in de toekomst enkel beter, met binnenkort comptabiliteit met CCS2-stekkers en de nieuwe snellader-netwerken, en meer en meer laadpalen. En met het enthousiasme dat mensen ook andere niet-Tesla-EV's kopen gaat dat enkel versnellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 12 hours ago, wooter said: Gaat er echt een moment zijn dat de overheid verbrandingsmotoren terug gaat subsidiëren? Dat het qua belastingen goedkoper gaat zijn om met een benzine of diesel rond te rijden dan met een elektrische auto? Betaal je taksen op het hebben van een paard? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.742 Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 Vorige week een uiteenzetting gehad van iemand van de EV Association in Noorwegen. Heerlijk interessant om het eens niet niet moeten horen/lezen van een profeet die een idiote godsdienst verkondigt. De volgende slide toont de redenen waarom Noren overschakelen en tevreden zijn over hun EV. Je mag me aantonen waar gebruiksgemak en rijplezier staan. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.742 Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 15 november 2018 Delen Geplaatst: 15 november 2018 Tuurlijk zijn dat dingen die ik ook zou kiezen. Vroeg de survey ook expliciet naar rijplezier, of was dat enkel 'other'? Nu, maakt niet uit wat je geloofd, en dat je met een ICE blijft rijden. Maar laat mij dan toch met een EV rijden en accepteer dat ik erg positief ben over mijn EV en dat dat breder is dan enkel de fiscale voordelen. Ik heb overigens geen toegang tot buslanen, gratis tolwegen, moet evenzeer volle pot betalen op parkings en moet BTW betalen. Ook geen korting op de Eurotunnel etc... Het enige voordeel is brandstof en de lagere VAA en hogere aftrek omwille van minder CO2-uitstoot, maar had ik nu een 520d gekocht was ik even veel geld kwijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.