Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

5 hours ago, Marvin said:

Noorwegen doet er ook goed aan door. 

Dat ontkracht de claim van de klassieke constructeurs dat niemand een EV wil... Als je best verkochte auto van afgelopen maand een EV is, en je productie nog op peil moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staatssteun? De overheden beslissen gewoon om belasting afhankelijk te maken van uitstoot. Dat is geen staatssteun, dat betekent enkel dat auto's die meer uitstoten, ook meer moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Staatssteun? De overheden beslissen gewoon om belasting afhankelijk te maken van uitstoot. Dat is geen staatssteun, dat betekent enkel dat auto's die meer uitstoten, ook meer moeten betalen.

Tot teveel mensen een EV hebben

Zonnepanelen 2.0 makker :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, wooter said:

Staatssteun? De overheden beslissen gewoon om belasting afhankelijk te maken van uitstoot. Dat is geen staatssteun, dat betekent enkel dat auto's die meer uitstoten, ook meer moeten betalen.

Pardon?

In Noorwegen betaal je op een EV geen BTW, je kan gratis laden (en niet enkel op de superchargers) en je betaalt geen tol.

Als dat geen staatssteun is wat is het dan wel?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.ft.com/content/84e54440-3bc4-11e7-821a-6027b8a20f23

Quote


    “What we have proven in Norway is that if you give enough subsidies and impose enough restrictions on fossil fuel vehicles, people will buy electric,” says Andreas Halse, the environmental spokesman in Oslo for the opposition Labour party.
 

Maar er is geen staatssteun hoor :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso is het een belachelijk uitgangspunt; al genoeg mensen hebben na hun eerste EV beslist om geen klassieke auto meer te kopen en enkel nog EV's te kopen. Ik zie mezelf ook niet meer een benzine- of dieselauto meer aankopen. De keren dat ik nog eens benzine of diesel moet rijden zijn echt onaangename ervaringen en dat is niks ideologisch of elitair. Het nadeel range en laadtijd heeft maar een minieme impact op de totale ervaring van een EV, terwijl een verbrandingsmotor echt tekort schiet qua acceleratie en comfort tov een EV. Ja, nu zullen 20 man weer over mekaar vallen om me er weer op te wijzen dat je met een EV niet meer dan 3 ronden zou kunnen tracken, maar niet alleen is dit ook al ontkracht, maar lig ik daar niet wakker van want ik rij ermee op de openbare weg van A naar B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, wooter zei:

Denk je dat er een moment gaat komen dat de belastingen op EV's even hoog of hoger zal zijn dan op auto's met brandstofmotor?

Uiteraard, auto is een melkkoe. Zelfde met de verkeersboetes.

Wat gaan ze doen als iedereen op AP rijdt en niet meer geflitst wordt? :D 

De stroom zijn ze alvast duur genoeg aan het maken en dat gratis laden bij Tesla is op lange termijn onbetaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso is het een belachelijk uitgangspunt; al genoeg mensen hebben na hun eerste EV beslist om geen klassieke auto meer te kopen en enkel nog EV's te kopen. Ik zie mezelf ook niet meer een benzine- of dieselauto meer aankopen. De keren dat ik nog eens benzine of diesel moet rijden zijn echt onaangename ervaringen en dat is niks ideologisch of elitair. Het nadeel range en laadtijd heeft maar een minieme impact op de totale ervaring van een EV, terwijl een verbrandingsmotor echt tekort schiet qua acceleratie en comfort tov een EV. Ja, nu zullen 20 man weer over mekaar vallen om me er weer op te wijzen dat je met een EV niet meer dan 3 ronden zou kunnen tracken, maar niet alleen is dit ook al ontkracht, maar lig ik daar niet wakker van want ik rij ermee op de openbare weg van A naar B.

Daar gaan we weer. Hou uw klep nu eens . Ik heb dat al x maal tegengesproken. Die discussie is hier al heel veel gevoerd.

 

Ik ga niet de zoveelste keer uw bullshit weerleggen.

 

En ga uw geloof nu niet eens telkens in elk topic verkondigen. Misschien kunnen we hier proberen on topic te blijven ?

 

Is stel het maar voor he default_smile.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Denk je dat er een moment gaat komen dat de belastingen op EV's even hoog of hoger zal zijn dan op auto's met brandstofmotor?

Dat lijkt me evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, glennvc said:

Dat lijkt me evident.

Gaat er echt een moment zijn dat de overheid verbrandingsmotoren terug gaat subsidiëren? Dat het qua belastingen goedkoper gaat zijn om met een benzine of diesel rond te rijden dan met een elektrische auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de overheid op Europees niveau de CO2-uitstoot wil terugdringen, op welke basis zou men er dan toch voor kiezen om brandstofvoertuigen lager te belasten dan elektrische voertuigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, wooter said:

Dat ontkracht de claim van de klassieke constructeurs dat niemand een EV wil... Als je best verkochte auto van afgelopen maand een EV is, en je productie nog op peil moet komen.

Lees jij hier ergens dat de i-Pace de best verkochte Jaguar van afgelopen maand is?

Enkel in Noorwegen. Dus stop met altijd mist te spuien en in vaagheden te spreken alsof het globaal geldende waarheden zijn. 

Trouwens, zoals elders en hier al wel tig keer gezegd is Noorwegen geen doorsnee land qua autoverkoop momenteel door de uitvoerige voordelen die je er hebt als EV-rijder. 

Dit zijn verder de globale cijfers voor Jaguar in oktober 2018:

image.png.640e4377e856567bb7397f79f25cb857.png

Merk op dat Jaguar zelfs zonder de i-Pace nog groeit. 

Bron: https://www.jaguarlandrover.com/2016/reports-and-financial-downloads

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, wooter zei:

Sowieso is het een belachelijk uitgangspunt; al genoeg mensen hebben na hun eerste EV beslist om geen klassieke auto meer te kopen en enkel nog EV's te kopen. Ik zie mezelf ook niet meer een benzine- of dieselauto meer aankopen. De keren dat ik nog eens benzine of diesel moet rijden zijn echt onaangename ervaringen en dat is niks ideologisch of elitair. Het nadeel range en laadtijd heeft maar een minieme impact op de totale ervaring van een EV, terwijl een verbrandingsmotor echt tekort schiet qua acceleratie en comfort tov een EV. Ja, nu zullen 20 man weer over mekaar vallen om me er weer op te wijzen dat je met een EV niet meer dan 3 ronden zou kunnen tracken, maar niet alleen is dit ook al ontkracht, maar lig ik daar niet wakker van want ik rij ermee op de openbare weg van A naar B.

Had je niet nog een BMW cabrio? Helemaal geen plezier meer aan dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z4 is ingewisseld op de Model X. Met een handbak zou ik misschien anders piepen in onze M2, maar het is een DCT en dat is niet zo snel als helemaal geen versnellingen en onmiddellijk koppel. Met een handbak kan je zelf tractie timen tussen je koppeling en versnellingen, maar in een DCT heeft ie er het raden naar en ook al is het maar 250ms, het is wel 250ms trager dan onmiddellijk.

En dan is de M2 nog vergelijkbaar qua prestaties. In het buitenland zijn huurwagens vaak met 100 tot 200pk minder en nog slomere automaat.

Maar naast dat allemaal... Waarom zou ik nog met een benzine of diesel willen rijden? Die dingen kan ik thuis niet tanken, en het rijden kost qua brandstof per km meer dan een EV. Ja, mijn EV staat na 300+ km leeg, maar daar kom ik tijdens dagdagelijkse verplaatsingen nooit aan, en voor roadtrips voldoet het supercharger-netwerk waar ik gratis kan tanken. En het wordt in de toekomst enkel beter, met binnenkort comptabiliteit met CCS2-stekkers en de nieuwe snellader-netwerken, en meer en meer laadpalen. En met het enthousiasme dat mensen ook andere niet-Tesla-EV's kopen gaat dat enkel versnellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, wooter said:

Gaat er echt een moment zijn dat de overheid verbrandingsmotoren terug gaat subsidiëren? Dat het qua belastingen goedkoper gaat zijn om met een benzine of diesel rond te rijden dan met een elektrische auto?

Betaal je taksen op het hebben van een paard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week een uiteenzetting gehad van iemand van de EV Association in Noorwegen. 

Heerlijk interessant om het eens niet niet moeten horen/lezen van een profeet die een idiote godsdienst verkondigt. 

De volgende slide toont de redenen waarom Noren overschakelen en tevreden zijn over hun EV. Je mag me aantonen waar gebruiksgemak en rijplezier staan.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk zijn dat dingen die ik ook zou kiezen. Vroeg de survey ook expliciet naar rijplezier, of was dat enkel 'other'?

Nu, maakt niet uit wat je geloofd, en dat je met een ICE blijft rijden. Maar laat mij dan toch met een EV rijden en accepteer dat ik erg positief ben over mijn EV en dat dat breder is dan enkel de fiscale voordelen. Ik heb overigens geen toegang tot buslanen, gratis tolwegen, moet evenzeer volle pot betalen op parkings en moet BTW betalen. Ook geen korting op de Eurotunnel etc... Het enige voordeel is brandstof en de lagere VAA en hogere aftrek omwille van minder CO2-uitstoot, maar had ik nu een 520d gekocht was ik even veel geld kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid