Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Volgens een poster op het Tesla forum 220 tot 250 km bij enthousiaste rijstijl. Dat komt overeen met 300 tot 333Wh/km maar dat is zonder enige marge in de batterij.

Maar een X75D is een 7-zitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.

Als de argumenten niet volstaan eindig je maar al te graag met: “maar dat is een 7-zitter”.

Dat maakt die auto er echt niet beter op. Echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een poster op het Tesla forum 220 tot 250 km bij enthousiaste rijstijl. Dat komt overeen met 300 tot 333Wh/km maar dat is zonder enige marge in de batterij.
Maar een X75D is een 7-zitter.


Lijkt mij ook.. maar eigenlijk trek je daar best nog 20% vanaf..

Dus laat ons zeggen 180km maar als je dan moet verwarmen en dergelijke gaat daar natuurlijk nog eens 10% (?) af...


Met de model s 100d heb ik gisteren 250km gereden ( mij voor 90% gehouden aan de snelheidslimiet en 127 cruise) en de batterij is gezakt van 96% naar 38%
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik denk dat je overdrijft voor de Model X. De cijfers die ik zei waren praktijkcijfers van een eigenaar van een X75D op het Tesla forum.

En ik vind dat al stevige cijfers voor een Model X want ik haal met mijn X100D 300Wh/km aan enthousiaste rijstijl en op lange afstanden snelweg zakt dat naar 260Wh/km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, wooter zei:

Dat filmpje legt dus perfect uit wat de problemen van de I-Pace zijn in vergelijking met een identiek geprijsde Model S.

Ik denk dat je statement ondertussen wel duidelijk is. En dat is een understatement....

Spreken we af dat je terug reageert, als er verandering is? Er zijn mensen die de i pace wel willen kopen om rond de kerk te rijden... gewoon omdat ze dat willen.

we zullen de democratie laten werken. Like wanneer je het eens bent, en boos indien omgekeerd.

Iedereen mag meedoen.... 😉

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dirk75 zei:

Ik denk dat je statement ondertussen wel duidelijk is. En dat is een understatement....

Spreken we af dat je terug reageert, als er verandering is? Er zijn mensen die de i pace wel willen kopen om rond de kerk te rijden... gewoon omdat ze dat willen.

we zullen de democratie laten werken. Like wanneer je het eens bent, en boos indien omgekeerd.

Iedereen mag meedoen.... 😉

Schitterend idee op een dag als vandaag! Ik heb alvast gestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Dirk75 said:

Ik denk dat je statement ondertussen wel duidelijk is. En dat is een understatement....

Spreken we af dat je terug reageert, als er verandering is? Er zijn mensen die de i pace wel willen kopen om rond de kerk te rijden... gewoon omdat ze dat willen.

Zoals ik al zei... gek dat voor veel mensen de range van een Tesla niet voldoende is, maar plots de beperkte range en 'jaguar' kwaliteit plots wel voldoende is, en 90K om rond de kerk te rijden absoluut normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen moet hier zijn gedacht kunnen zeggen, zolang het niet persoonlijk wordt. Niemand is verplicht om iets te lezen, laat staan te reageren.

Ik stem dus tegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stijn82 zei:

Iedereen moet hier zijn gedacht kunnen zeggen, zolang het niet persoonlijk wordt. Niemand is verplicht om iets te lezen, laat staan te reageren.

Ik stem dus tegen.

 

Ook gedurende 19 blz ? Iedereen die info over de I komt zoeken, moet zich worstelen door 19 blz negativisme. Hoe de tesla wel niet beter is.

Die lezen 2 blz en gaan verder, zoals je zelf schrijft. (stoppen met lezen)

Is dat het doel van een forum, mensen wegjagen? Overstelpen, van hoe een merk of model wel niet goed is ? opnieuw en opnieuw... 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:

Zoals ik al zei... gek dat voor veel mensen de range van een Tesla niet voldoende is, maar plots de beperkte range en 'jaguar' kwaliteit plots wel voldoende is, en 90K om rond de kerk te rijden absoluut normaal is.

Andere mensen, andere behoeften...

Vb: Je bent 80 jaar en je rijdt alleen nog maar naar de winkel, bejaardentehuis en nabije vrienden. En je hebt geen kinderen en geld genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel die 80jarige moet dan naar de filmpjes kijken van de reviews die er gepost worden.

Ik heb weet van een annulatie omwille van de beperkingen qua range en laadsnelheid. Als je voor hetzelfde geld meer range, snellere infotainment, op reis kunnen gaan en autopilot hebt moet je koppig of mis geïnformeerd zijn om toch voor de I-Pace te kiezen. De I-pace is een mooie wagen maar het is het eerste modeljaar van de eerste generatie EV van Jaguar terwijl de concurrent al op het einde van de facelift zit. Björn meet dat de I-Pace ook aan lage snelheden veel verbruikt dus hij vermoed dat er nog optimalisatie van de software kan gebeuren, maar het is al midden oktober en de update om aan meer dan 80kW te laden is nog altijd niet uit hoewel de auto verkocht wordt alsof ie tot 100kW ondersteunt.

Gisteren overigens eentje zien rijden en het is een auto die groter dan een X2 is maar lager dan een X3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, wooter zei:

Wel die 80jarige moet dan naar de filmpjes kijken van de reviews die er gepost worden.

Ik heb weet van een annulatie omwille van de beperkingen qua range en laadsnelheid. Als je voor hetzelfde geld meer range, snellere infotainment, op reis kunnen gaan en autopilot hebt moet je koppig of mis geïnformeerd zijn om toch voor de I-Pace te kiezen. De I-pace is een mooie wagen maar het is het eerste modeljaar van de eerste generatie EV van Jaguar terwijl de concurrent al op het einde van de facelift zit. Björn meet dat de I-Pace ook aan lage snelheden veel verbruikt dus hij vermoed dat er nog optimalisatie van de software kan gebeuren, maar het is al midden oktober en de update om aan meer dan 80kW te laden is nog altijd niet uit hoewel de auto verkocht wordt alsof ie tot 100kW ondersteunt.

Gisteren overigens eentje zien rijden en het is een auto die groter dan een X2 is maar lager dan een X3.

De annulatie is goed voor die persoon. Voor hem juiste beslissing. En je hebt een punt... Maar ik wil dit niet meer lezen, en opnieuw en opnieuw... Maar 1 oplossing voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je steeds minder dan 300km/dag doet maakt het rijbereik/publieke laadinfrastructuur niet zoveel uit. Mocht ik geregeld ruim meer dan 300km/dag doen zou ik mogelijks eerder voor een diesel opteren ipv Tesla + supercharger netwerk.. 

Als je af en toe verder moet en slechts 1 auto hebt (of een tweede kleine stadswagen) kan ik me voorstellen dat het supercharger netwerk best wel handig kan zijn. 

Voor alle andere gevallen eerder piece of mind of voor puristen :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid