Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Met het beperkte laadvermogen van de I-Pace zou ik eerder rekenen op maximum 100km per dag. Dat moet echt opgelost worden. Let ook op dat alle 'trage' laadpalen die bij een Tesla 11kW geven, bij de I-Pace maar 3,5kW geven en je dus 3 uur langer moet laden dan een Tesla.

En er kan altijd een situatie zijn die je eens vereist om meer dan 100km per dag te doen, ook al is je normale woon-werkverkeer zo lokaal. Als tweede auto is de I-Pace erg duur en groot.

Ik zal straks iets posten in mijn auto topic wat ik recent met mijn Model X heb meegemaakt, en dat je absoluut nog niet klaar krijgt in een I-Pace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, wooter zei:

Met het beperkte laadvermogen van de I-Pace zou ik eerder rekenen op maximum 100km per dag. Dat moet echt opgelost worden. Let ook op dat alle 'trage' laadpalen die bij een Tesla 11kW geven, bij de I-Pace maar 3,5kW geven en je dus 3 uur langer moet laden dan een Tesla.

En er kan altijd een situatie zijn die je eens vereist om meer dan 100km per dag te doen, ook al is je normale woon-werkverkeer zo lokaal. Als tweede auto is de I-Pace erg duur en groot.

Ik zal straks iets posten in mijn auto topic wat ik recent met mijn Model X heb meegemaakt, en dat je absoluut nog niet klaar krijgt in een I-Pace.

Als 2de auto naast een tesla x, moet toch kunnen ? 

Voor mij een tesla x, als al erg duur als 1ste auto en totaal niet te verantwoorden tov de besparing op brandstof ea.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Als je je dat kan veroorloven. Wij wachten wel op de Model 3.

Ik stiekem ook. 

Maar zo een i pace heeft ook zijn uitstraling. 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

De software van de elektromotoren verbeteren en er een 3 fase lader in steken, en het wordt al een heel meer capabele auto.

Dat verbruik hoeft geen probleem te zijn als je er effectief 300+ kilometer mee raakt, maar je moet wel op redelijke termijn kunnen laden en dat is thuis, aan een trage laadpaal en aan een snellader nog een probleem.

Als je echt een I-Pace wilt, koop er dan eentje komende zomer. Dan hoop ik dat ze al aan versie 1.2 zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laadt die niet aan 11kw aan publieke palen ???

If so dan moet ik Wooter wel bijtreden want mijn model s doet niets anders dan aan zo’n palen laden.. op 6-7 uur is hij teug vol aan 11kw, ideaal
dus !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de I-Pace ondersteunt momenteel enkelfase tot 32A (32A x 230V = 7,4kW) maar de meeste 'trage' laadpalen zijn driefase 11kW ((3x16A)x230V=11kW) waarop jij je Tesla kan laden. Maar al je daar je I-Pace aansluit, kan ie enkel overweg met het vermogen wat er op 2 van de 3 fase zit, en dat is dus 16Ax230V=3,6kW. Een I-Pace laad dus 3 keer zo traag, of op een werkdag van 8 uur maar 28,8kWh, wat zo een 90km realistische range geeft in een I-Pace.

Maar zoals gezegd is Jaguar van plan om vanaf januari een 3 fase lader in de auto aan te bieden die wel 11kW mogelijk maakt, en dan zit je batterij vol na een werkdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Dirk75 zei:

Ook gedurende 19 blz ? Iedereen die info over de I komt zoeken, moet zich worstelen door 19 blz negativisme. Hoe de tesla wel niet beter is.

Die lezen 2 blz en gaan verder, zoals je zelf schrijft. (stoppen met lezen)

Is dat het doel van een forum, mensen wegjagen? Overstelpen, van hoe een merk of model wel niet goed is ? opnieuw en opnieuw... 

Bij mij heeft dat het omgekeerde effect. Ik was fan van Tesla tot wooter hier het forum begon vol te spammen met zijn geloof, nu is het haat geworden, heel bizar. Nu koop ik nog liever een EV met een range van 500m en laadcapaciteit van 100W dan een Tesla.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, stijn82 said:

Maar dus feitelijk, vanaf die 11KW mogelijk is, dan is er eigenlijk niet zo erg veel meer om over te kankeren? 

Voor dagelijks gebruik is dat het grootste probleem, als je minder dan 150km enkele richting doet en ik denk dat de meeste mensen daaronder wel vallen.

De snelladers zullen wel uitgebreid worden en sneller worden. Nu nog niet goed, maar ik zie dat wel goed komen.

Als ze nog wat aan de range kunnen verbeteren door betere software, zit je daar ook met wat winst.

De rest, dat zijn voorkeuren. Ik wil een front trunk, autopilot en de beste media controller, en dat zit niet in een I-Pace. Maar er zit echt leder in een I-Pace.  Het is maar wat je belangrijk vind; een full screen touchscreen of toetsen op je smartphone...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier inderdaad voor een groot deel over persoonlijke voorkeur, wat vind je belangrijk en wat niet? Anders zouden we allemaal met hetzelfde rond rijden.

Ik vind de tesla's ook een knap staaltje techniek en zou er persoonlijk ook voor durven kiezen maar het is goed dat de concurrentie ook wakker schiet, en autopilot is niet voor iedereen doorslaggevend. 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, stijn82 said:

en autopilot is niet voor iedereen doorslaggevend. 

Zelfs niet voor Tesla eigenaars. Een vriend van me zit aan zijn 2e Model S en pakt enkel autopilot voor de herverkoopwaarde. Hij vindt dat dat op niks trekt. Toch niet als je wat wil doorrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/10/2018 om 22:32, jvc zei:

Bij mij heeft dat het omgekeerde effect. Ik was fan van Tesla tot wooter hier het forum begon vol te spammen met zijn geloof, nu is het haat geworden, heel bizar. Nu koop ik nog liever een EV met een range van 500m en laadcapaciteit van 100W dan een Tesla.

 

Op 14/10/2018 om 12:37, Dirk75 zei:

Ook gedurende 19 blz ? Iedereen die info over de I komt zoeken, moet zich worstelen door 19 blz negativisme. Hoe de tesla wel niet beter is.

Die lezen 2 blz en gaan verder, zoals je zelf schrijft. (stoppen met lezen)

Is dat het doel van een forum, mensen wegjagen? Overstelpen, van hoe een merk of model wel niet goed is ? opnieuw en opnieuw... 

 

Bekijk het als een bergbeklimmer die je aan de toog na enkele pinten tot vervelens toe herhaalt hoe hij de top bereikte... terwijl het eigenlijk een waardeloos gegeven is. 

Kom hier (waarschijnlijk zoals heel veel potentiele lezers) om de zoveel maanden eens kijken of er nu eindelijk eens over wagens gesproken wordt om na 5 minuten lezen altijd weer hieraan te denken....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, raven14 said:

Beetje schattig hoe ie wilt insinueren dat de Jaguar I-Pace de goedkopere EV is waar iedereen zit op te wachten (even duur als een Model S) en plots monsterverkopen doet (181 vs 120 Tesla's) maar je moet al goed lezen om te zien dat het hier gaat over de 16 eerste dagen van oktober, waar dat Tesla in zijn normale delivery cycle net na een einde van een kwartaal komt (en typisch veel levert op het einde van het kwartaal om de cijfers een boost te geven, zodat de inventory leeg is begin oktober) en Jaguar net langzaam zijn productie op orde krijgt, en prioriteit stelt aan Noorwegen en Nederland. In Nederland moeten ze tegen einde december 4000 I-Pace's op kenteken krijgen zodat deze nog van de huidige bijtelling-regel kunnen genieten, wat wilt zeggen dat Jaguar er per week 400 auto's moet ontvangen en registreren.

Op het einde maakt het niet uit: Jaguar heeft gepland op een jaarlijkse productie van 20000 stuks, terwijl Tesla momenteel de Model X en Model S aan 50000 stuks per jaar produceert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu lijkt het of ik helemaal een droeftoeter ben, maar Jaguar heeft de EPA rating eindelijk voor hun I-Pace:

https://insideevs.com/jaguar-i-pace-range-just-234-miles/

EPA is nog altijd maar een resultaat uit een test, maar vaak al accurater dan de WLTP resultaten, en nog accurater dan de NEDC resultaten.

234 mijlen zijn 376km. De Tesla Model X 75D zit aan 237 mijlen volgens EPA, en is daarmee de Tesla met de minste range in het gamma momenteel.

Op zich is 376km niet slecht, maar in realiteit mag je daar nog eens 100km vanaf trekken. Mijn Model X 100D hoort er volgens EPA 295 mijlen of 475km te kunnen doen maar dat gaat echt niet aan snelwegsnelheden. Gisteren heb ik 216km gereden en dat kostte me 60% van mijn batterij, wat betekent dat ik een theoretisch maximum van 360km zou hebben van absoluut 100% tot absoluut leeggereden batterij. Als je met 90% batterij vertrekt en 10% marge wil over houden zit je aan een praktische range van 288km. Pas dezelfde verhoudingen toe op een I-Pace en je zit aan een praktisch bereik van 220km. Met een goed snellader netwerk en een driefase lader om thuis en op werk te laden is het dan niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar voor 150k hebde wel 3 espace'n en in 8 sec naar 100 lijkt me wel genoeg voor een familiewagen. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is allemaal naast de pot draaien om toch maar niet te erkennen dat een Model X en een I-Pace niet in hetzelfde marktsegment zitten. Ze mogen dan nog allebei cross-overs heten, in de ene heb je 5 zitplaatsen en een koffer kleiner dan een Model S, in de andere tot 7 zitplaatsen en een koffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid