Ga naar inhoud

Comfy blauwe grote break met zespitter diesel: 530d vs. XF S


gTa

Kies, snel!  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Kies, snel!

    • de klassiek donkerblauw/oyster BMW 530d [Luxury Line]
    • de sportief donkerblauw/ivory Jaguar XF S Sportbrake [Aero Pack + Black Pack + R Sports seats]


Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tom Bentley zei:

Zou je niet verder zoeken naar een CLS SB?

Zie toch mooie exemplaren voor die prijs en lijkt mij het perfecte huwelijk tussen de shtijl van die Jag en de degelijkheid van een Duitse auto. 

Echt een schitterende verschijning op de baan en nog specialer dan die XF SB imo. 

Mogelijkheid. Momenteel helaas geen 'pasklare' kandidaat in mijn mobile.de Parkplatz staan. Ik blijf kijken. Heb nog niks gekocht.

  • Had er onlangs ene, een zwarte met AMG Pack, trekhaak, de 18" AMG, contour-zetels met memory, ILS, rwd (dus geen 4matic), beige leder, zonnedak, enz. Had 190.000km, stond in het begin aan 33k maar is gezakt naar 29,5k en is dan verkocht. Dus het kan in de buurt van m'n ideale budget komen, maar 't is niet evident. En bijna 200k km is iets héél anders dan 130k, ook al is het een Benz die daar goed tegen kan...
  • Nadeel is dat die ketels bijna altijd met 4matic komen en daarbij dan (op papier) close to 200gr co² uitstoten. Niet veel zin in.
  • Heb er enkele maanden geleden eentje gereden en ik knapte toch ook wel wat af op de bediening en de ICE. :oops:

Looks vind ik awesome, zéér individueel, zeldzaam, statig, enz. Maar 't is ook geen 'perfect match'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, abtler zei:

https://www.ebay.de/itm/BMW-F01-F04-F07-F10-F11-Vordersitze-Komfortsitze-Sitze-Leder-NAPPA-ERW-OYSTER/231982064421?hash=item3603356325:g:dbkAAOSwNuxXY8WH

komfortsitze zijn te vinden mochten de stoelen tegenvallen in gebruik en de sportzetels moet je toch wel aan iemand kunnen slijten zonder veel verlies te maken.

Ja, klopt, al vind ik die interieurs doorgaans bijzonder afgeleefd ogen (één van die aanbieders biedt op aanvraag 4K-foto's aan). Nadeel is ook dat je dan eigenlijk nog de door cards moet kopen met opening voor de knopjes voor memory. En alles moet gecodeerd worden. In short: 't is geen dingske dat ge klaart in 3 minuten.

Ben er absoluut niet bang van om zoiets te doen. Maar 't is niet nodig: vandaag de Sportsitze gereden en die vallen enorm goed mee (had het niet durven hopen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Phil zei:

Die mag je niet laten staan...

Thanks en yep, momenteel heeft die kar het voordeel. 't Is echt "thuis komen", ook Renske stemt op die auto. Zij vindt de Jag zoals hij in aanmerking komt te opvallend/"sjon" met dat zwart glas en black pack; ze reed vandaag ook wat rond de kerktoren met de XF van m'n pa (niet voor het eerst) en zei dat ze de bediening echt maar kak vindt, los van gewenning: gewoon zuiver de bedieningslogica en -efficiëntie is echt een pak minder dan bij de BMW. Je kan dat touchscreen onmogelijk blind bedienen en je hebt geen controller. De assistentiesystemen voelen heel wat meer gedateerd aan, ook. Ze vindt het "dakpoezeke" (alcantara interieurhemel) wel zalig om over te wrijven. :lolz:  Vrouwen. :D :inlove: 

Hangt gewoon van de verkoper af, nu eventjes. Heb een fair bod gedaan dat best wat marge over laat. Heb het verkoopdossier in mogen zien omdat ik kopij van alle onderhoudsfacturen wou uitspitten (kar is gekocht en onderhouden in BMW dealership in stadje verder, dus niet bij de dealer die 'm nu verkoopt, dus alles zat er in papier bij, was niet op scherm raadpleegbaar) en daarbij heb ik 'per ongeluk' (echt, was niet met opzet) doorgebladerd naar een pagina met budgettering van de werkjes die al gebeurden en nog moeten gebeuren en daar stond manueel de innameprijs bij geschreven (tenzij dat een leep verkoopstrucje is en ze 'm nog voor minder overnamen). We zitten nog 1k uit elkaar maar hij verdient er momenteel een dikke 2,5k aan, snel geschat. Overname is exact 3,5k minder dan wat ik hem zou betalen maar ze hebben 4 nieuwe banden gelegd (0 km gereden), een nieuwe voorruit gestoken en er moet nog een nieuwe armsteun komen in de bestuurdersdeur (leder is doorgesleten door horloge) en een nieuwe spiegelvoetbekleding rechts. Banden stond 600 bij, voorruit 300, armsteun 150. Blijft over: hun bijdrage in de garantie die ze moeten bieden, ik vermoed dat ze dat aan BMW AG moeten betalen maar ben niet 100% zeker.

Heb nog een iets milder tegenbod in m'n mouw zitten mocht hij toch een Nein meedelen dinsdag. Nu gewoon even rustig afwachten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies voor de 5 serie. 

De jaguar is een euro5 precies, BMW euro6. Tegenwoordig ook iets om in gedachten te houden, zeker als je verkoopt binnen 5 jaar. 

Heb trouwens enkele jaren terug ook bij die dealer een auto gekocht voor iemand op m'n werk toen :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jochen zei:

opelvectragts09.jpg

Au, wat een pijnlijke vergelijking :lol: dat gaat door merg en been! Bon, boeken toe dan maar, zeker? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar voor je Bimmer ja. Ik heb de Jag altijd een heel mooie kar gevonden maar hij is plots zo ontzettend verouderd...

De 5 Touring vind ik ook geen knapperd, maar die zal er nooit verouderd gaan uitzien.

Moest ik in jou situatie zitten zou ik voor een A6 Avant gaan. Maar ik denk dat die, net zoals de Merc, nog net buiten budget valt als je met het laatste model wilt rijden (hoewel niemand het verschil zal zien :D ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

 

BMW net live bekeken, getest en bod gedaan. We zitten nog 1k van elkaar af (op overname van mijn huidige), hij contacteert mij dinsdag of woensdag als hij zijn marchands te pakken heeft gekregen. 

 

had ik geweten dat je daar in de buurt zat, mocht je voor mij iets bekijken de kanten van essen/dortmund. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

530d, een heerlijke motor, met een brutaal karakter, waar ik wel van hou. De biturbo van de Jag zal heel zeker lineairder aanvoelen.

Wel zou ik kiezen voor een M-sportpakket, want de configuratie die jij hier voorstelt is mij te klassiek. Ik zag net nog een zilvergrijze F11 rijden met M-sportpakket en de 19’ers. Zoveel knapper!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tom Bentley zei:

Zou je niet verder zoeken naar een CLS SB?

Zie toch mooie exemplaren voor die prijs en lijkt mij het perfecte huwelijk tussen de shtijl van die Jag en de degelijkheid van een Duitse auto. 

Echt een schitterende verschijning op de baan en nog specialer dan die XF SB imo. 

Neen.

CLS SB komt nog niet aan de enkels van een 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, BMWMB said:

530d, een heerlijke motor, met een brutaal karakter, waar ik wel van hou. De biturbo van de Jag zal heel zeker lineairder aanvoelen

I couldn't agree less...
Ik had zelf een F11 530D en vond dat nu net de meest dociele en lineaire motor ooit.
Hij heeft wel redelijk wat vermogen, maar voelde (voor mij althans) nooit brutaal aan. Ik vond hem altijd een valse trage.

Op zich is zo'n F11 een HEEL degelijke kar, maar verwacht er niks sportief of dynamisch aan. Ideale autobahn-cruiser dat wel ...
Moest ik er opnieuw en kopen dan zeker met surround-view. Ik vond het een heel onoverzichtelijke auto als je in tight spaces moest manouvreren.
Zetels zijn me niet goed bevallen, ik had de M-pack sportzetels in alcantara en heb er nooit mijn draai in gevonden. Voor korte ritten geen enkel probleem, maar vanaf ik er langer dan een paar uur inzat was het geen pretje meer. Wat me ook stoorde was de servo, die had steeds een wazig gevoel dat enkel in sport ietsje beter was.
De mijne was een RWD dus geen X-drive, maar eerlijk gezegd ... ik voelde qua 'freude am fahren' niks meer dan bij een goed gebalanceerde FWD of quattro in hetzelfde segment.
Je moet echt wel breken en forceren en de baan moet dan ook nog goed vettig genoeg liggen om daar iets wat op een drift lijkt uit te persen

Voor de looks zou ik die meteen terug kopen, want naar mijn mening nog steeds een mooie klassevolle wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, WoKe said:

I couldn't agree less...
Ik had zelf een F11 530D en vond dat nu net de meest dociele en lineaire motor ooit.

Ik heb daar toch ook al wat kilometers in gebold (als passagier dan) en ik vond die motor nu ook niet brutaal.

Een 1.9TDI van de VW groep, dat was brutaal :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg: de N57 is m.i. absoluut geen brute motor, ook de single turbo versie niet. Bijzonder lineair, héél beschaafd. De V6 S uit de Jag is nauwelijks zoeter en zeker niet meer lineair o.i.d. Integendeel: de Jag heeft een lichte dip in z'n middengebied waardoor hij na een initiële launch in lagere toeren (vrij bruusk) in 't midden eventjes afzwakt om naar 't einde van z'n toerentalgebied opnieuw aan te sterken. 't Is natuurlijk gevaarlijk (want elke motor is anders, ngl. staat, gebruik, enz.) om het als algemene regel te stellen maar het komt me voor dat de 3.0d258 zelfs nog iets lineairder is dan de V6dS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jochen zei:

Ga maar voor je Bimmer ja. Ik heb de Jag altijd een heel mooie kar gevonden maar hij is plots zo ontzettend verouderd...

De 5 Touring vind ik ook geen knapperd, maar die zal er nooit verouderd gaan uitzien.

Moest ik in jou situatie zitten zou ik voor een A6 Avant gaan. Maar ik denk dat die, net zoals de Merc, nog net buiten budget valt als je met het laatste model wilt rijden (hoewel niemand het verschil zal zien :D ).

Nee, een A6 vind ik binnenin niet mooi (nooit gevonden, echt een rommeltje qua vormgeving) en eigenlijk al sterk verouderd ogen. Langs buiten vind ik hem knap, zeer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

had ik geweten dat je daar in de buurt zat, mocht je voor mij iets bekijken de kanten van essen/dortmund. :D

Ik was al maar thuis rond half één 's nachts. Nog een andere kar gaan checken zat er écht niet in.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Initieel gestemd op de Jaguar, maar dat interieur is toch echt om te huilen...

Dan die Opel-vergelijking nog, en dit topic kan dus worden gesloten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Phil zei:

Perfecte spec, die F11! :inlove: Deze (knappe) velgen zie je echt nooit, geen getinte ramen, de juiste opties en kleurencombo. Klassiek/tijdloos, en toch wel enkele 'verplichte' sportieve touches dankzij de velgen, zwarte dakhemel, schakelpaddles en sportzetels. Blijft een bloedmooie break. En deze heeft dan nog 1 van de beste dieselmotoren ooit. Die mag je niet laten staan...

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

 

Volg u 200%.

Superknap. Echt één van de mooiste breaks ever. De Jag is meh, twijfelachtig exterieur, veel te somber vanbinnen en de ICE is een ramp. Heb op BMW gestemd.

CLS SB, facelift, Iridium met AMG en de multispaaks zou nog beter zijn maar gewoon te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, gTa zei:

Ik was al maar thuis rond half één 's nachts. Nog een andere kar gaan checken zat er écht niet in.

Mag ik u eens kidnappen mocht het nodig zijn? Om samen eens te gaan kijken en  uw beste Duits boven te halen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid