Ga naar inhoud

Comfy blauwe grote break met zespitter diesel: 530d vs. XF S


gTa

Kies, snel!  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Kies, snel!

    • de klassiek donkerblauw/oyster BMW 530d [Luxury Line]
    • de sportief donkerblauw/ivory Jaguar XF S Sportbrake [Aero Pack + Black Pack + R Sports seats]


Aanbevolen berichten

[mention=145]gTa[/mention], koop eens zoiets jong!
En de laatste van de drie is een gewone RWD ipv 4 matic, als ik het goed zie.
Prachtige wagens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, J3nkins zei:

Nog nieuws, @gTa?

Neent. Woensdagavond kort aan de lijn gehad maar hij was nog maar net weer aan het werk, z'n collega was er niet, en hij had nog geen marchands kunnen contacteren. Hij zou me gisteren terugbellen. Hem ook vandaag niet gehoord. Ik denk dat hij geen goesting heeft of de boot afhoudt. Morgen bel ik nog zelf even en als hij dan niet met een deftige reactie komt mag hij zijn ketel houden. Ik ga niet sméken om een kar te mogen kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect voor de keuze diesel en 3l ?

Ik heb mijn F11 525d in 2l gekocht gewoon omdat ik schrik had dat ik er anders nooit meer vanaf geraak. Van de keuze F11 heb ik geen enkele spijt, comfortabel, stil, kan best een bocht om sportautomaat is top,.. Wilde eigenlijk geen Xdrive maar dat is me vrij goed bevallen tot nu toe. Als je je best doet, is hij nog steeds tailhappy genoeg. En in de sneeuw kan je knallen dat het geen naam heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb xDrive vooral als een (al bij al klein) nadeel ondervonden: je hebt er eigenlijk niks aan gedurende 99,99% van de kilometers die je rijdt, hier in Vlaanderen.

Ik heb het kunnen gebruiken op een aantal sneeuwdagen in Vlaanderen omdat ik het ondoenbare opzocht, net om de 4x4 te testen. En één keer, in Val Thorens tijdens een megadump (auto parkeren terwijl er mini vlokjes waaien, supermarkt binnen stappen, twee uur later buitenkomen en alles lag onder 40 cm vers), had ik het echt nodig zonder dat ik het zelf opzocht. Voor de rest doet dat niks (positiefs).

Aan de andere kant van de medaille: bij de E60/E61 maakt het de auto voelbaar minder levendig/goed. Bij de F10/F11 is de impact op het rijgedrag en karakter minder uitgesproken, gelukkig. En het zorgt voor een significant meerverbruik (minimaal 10%, eerder 15%, soms zelfs 20%).

Ik ben er eigenlijk niks mee (ondanks mijn 2 à 4 weken wintersportvakantie per jaar en 5 x per jaar een boot op een slipway trekken) en zou het nu enkel nog maar kiezen als ik niet anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Wat doe je in godsnaam 2 uur lang in een supermarkt in Val Tho :lol: 

Inkopen doen voor 10 dagen voor 4 volwassenen en 1 peuter, in een overvolle winkel waar je niet weg of weer kon. Rekeningetje van 500 euro. :D  En veel gevloek en gesukkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 30/12/2017 at 1:24 AM, Phil said:

Perfecte spec, die F11! :inlove: Deze (knappe) velgen zie je echt nooit, geen getinte ramen, de juiste opties en kleurencombo. Klassiek/tijdloos, en toch wel enkele 'verplichte' sportieve touches dankzij de velgen, zwarte dakhemel, schakelpaddles en sportzetels. Blijft een bloedmooie break. En deze heeft dan nog 1 van de beste dieselmotoren ooit. Die mag je niet laten staan...

The power of persuasion...? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Polygoon zei:

Awel, dak het zonde vind. Ik was fan van de Jag.

+1

Alsook van de CLS. 

De BMW is met voorsprong de 'saaiste' keuze van de drie. Veel meer de 'ik reken' dan de 'ik leef!' keuze. Ik had toch gehoopt dat gTa meer emotie had, wat expressiever ging zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Tjeu said:

+1

Alsook van de CLS. 

De BMW is met voorsprong de 'saaiste' keuze van de drie. Veel meer de 'ik reken' dan de 'ik leef!' keuze. Ik had toch gehoopt dat gTa meer emotie had, wat expressiever ging zijn. 

Tot het met je eigen centen is.

Die Jag dat is zoals een dom fotomodel. Goed voor een ander, en om naar te kijken, maar als je het daar jaren aan een stuk constant mee moet doen word je onnozel, want er zit niks in.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Tot het met je eigen centen is.

Die Jag dat is zoals een dom fotomodel. Goed voor een ander, en om naar te kijken, maar als je het daar jaren aan een stuk constant mee moet doen word je onnozel, want er zit niks in.

Ik zou met mijn eigen centen niet anders doen dan wat ik een ander adviseer. Ofte, ik geef een ander zijn geld niet sneller uit dan mijn eigen geld. 

Ik koos destijds voor een MR2 ipv een MX5. Voor een Avalanche met dikke V8, een Subaru Legacy, een Citroën Visa,... Van geen enkele spijt gehad, terwijl het stuk voor stuk niet de 'logische' keuzes waren. En stuk voor stuk was het genieten. Allemaal karren waar ik met een grote glimlach op terug kijk. Zeker de MR2. Echt spijtig dat die mij ontnomen is geweest.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tjeu zei:

+1

Alsook van de CLS. 

De BMW is met voorsprong de 'saaiste' keuze van de drie. Veel meer de 'ik reken' dan de 'ik leef!' keuze. Ik had toch gehoopt dat gTa meer emotie had, wat expressiever ging zijn. 

Ik snap je, alsook jouw opmerking. Alleen: die specifieke Jag lag me echt niet, ik wou een klassiekere. Maar voor de rest geen vindbaar met trekhaak en afstandsradar en in Portfolio of SuperSport uitvoering (leder op dashboard en deuren, alcantara interieurhemel, verluchte zetels en afstandsradar). Die Black Pack maakte 'm ordinair imo. :oops: 

Eén dag voor de BMW-dealer me voor de 530d een prachtig tegenbod deed, kwam deze CLS online: klik. Die vind ik qua kleurencombinatie subliem (dat interieur ... sla me dood maar ik vind dat beestig), de pre-MoPf AMG-kit ligt me beter qua looks dan de MoPf (op de grille na), zéér dikke uitrusting (zelfs Standheizung... wat ik nooit zou gebruiken wegens verwarmde garage), maar dan weer géén trekhaak (reken op ca. 1k nageplaatst, deftig, afneembaar en onzichtbaar). Is wel wat ouder maar tik minder km. Jammer van het zwarte glas, wel.

Was de BMW niks geworden (het scheelde geen haar ... en nu nog heb ik geen Kaufvertrag ontvangen, qua administratie is het daar echt een ramp...), dan was ik naar die gaan zien.

Maar ... Renske vindt 'm maar zozo. En zij stemde keihard tégen de Jag, ze vond het een opzichtige johhny-bak (zoals 'ie daar stond). Ik ben dus niet de enige die een zeg heeft in de beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid