Ga naar inhoud

Comfy blauwe grote break met zespitter diesel: 530d vs. XF S


gTa

Kies, snel!  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Kies, snel!

    • de klassiek donkerblauw/oyster BMW 530d [Luxury Line]
    • de sportief donkerblauw/ivory Jaguar XF S Sportbrake [Aero Pack + Black Pack + R Sports seats]


Aanbevolen berichten

1 hour ago, tuscani said:

Mijn oren worden spitser, wist niet dat ze "vlot" bespreekbaar waren.

Dat is toch met veel producten zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaguar de leaseslet? Uw cijfers kunnen kloppen, maar er rijden heel veel meer 5 tourings rond dan XF Sportbrakes. Voor mij is de XF de specialere en vooral de mooiere auto.

De multimedia kan bagger zijn, maar het soundsystem klinkt wel beter dan in de 5, en je zegt zelf dat je Waze gebruikt om te navigeren.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



Jaguar de leaseslet? Uw cijfers kunnen kloppen, maar er rijden heel veel meer 5 tourings rond dan XF Sportbrakes. Voor mij is de XF de specialere en vooral de mooiere auto.
De multimedia kan bagger zijn, maar het soundsystem klinkt wel beter dan in de 5, en je zegt zelf dat je Waze gebruikt om te navigeren.
 
 
 
 


Ja daar zit je dan met je 70k kar nieuw, kan je je gsm gebruiken als navi zoals in een basic Dacia. Je zit hier wel die Jag te pushen maar zelf zul je het ook nooit kopen he..
Vooral raar dat je dit in een vergelijk met een 5 reeks doet, voor jou de auto die je altijd zelf kiest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd zot geweest van die XF. Toen ‘m uitkwam met 275pk reed ik met mijn ‘bagger’ 740d, en wilde in zo’n XF bestellen,

Maar mijn vrouw was zwaar tegen omdat toen nog teveel ‘Ford’ in haar hoofd zat. Zelfs nu draai ik nog mijn hoofd voor de XF, waarbij ik de oude nog steeds knapper vind dan de nieuwe. Moest ik vandaag moeten kiezen uit beide wagens die Gilles hier voorstelt, het werd zonder enige twijfel de XF.

Wat bij mij wel parten speelt is dat ik bijna 5 jaar een 5 heb gehad, en daardoor deze auto mij niet meer boeit. Ook de nieuwe 5 vind ik wel knap, maar doet me net niet genoeg.

Moest de nieuwe XF-S, de versie met 380pk, een vollederen nappa interieur hebben, ipv dat ruwnervig mottig leder en nepleder, dan had ik misschien al eentje gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, abtler zei:

Wat is je ervaring @gTa. Hoeveel % onder vraagprijs zet je normaal in bij dit soort auto’s ? Wat is een gangbaar bod op een doorsnee verkoopbare wagen ?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een wagen in DE kocht en die waren dan nog meestal van particulier ook. Gemiddelde garagist begint zijn reactie natuurlijk met vaste prijs / niet onderhandelbaar tot gratis klaarmaken :) 

Touareg waar ik gisteren interesse in getoond heb geeft al een setje 20” alu/winterbanden erbij en rond de prijs af.

Het lijkt er m.i. op dat merkendealers (dus niet de marchands) in Duitsland niet erg veel van de vraagprijs af doen eens je (als particulier koper) in onderhandeling bent. Nochtans betekent dat niet dat ze (in het begin) niet (veel) te veel vragen, maar ze zijn gewoon stug in onderhandeling. En 't is niet dat ik niet al weggewandeld (en inderdaad weer naar huis gereden) ben na een fair bod uit te brengen (dat helaas wel wat meer dan enkele % onder vraagprijs lag) of dat ik altijd te vroeg zwicht. Heb er al veel meer niét gekocht dan wél. :D Ik zie continu menig auto bij merkendealers meerdere maanden online te koop staan en uiteindelijk (voordat ze offline gaan) makkelijk 10 tot 15% (!!) zakken in vraagprijs... dus er van uit gaan dat ze daar altijd een correcte prijs vragen is flagrant verkeerd. Alleen... éénmaal je in hun bureau zit zijn ze niet snel geneigd om veel van hun prijs af te doen. Van de pakweg 10 laatste aankopen daar (als particulier, belangrijke nuance) zie ik een gemiddelde van een paar procenten, waarbij 5% al eerder de uitzondering is. 

Waar Duitse dealers dan weer wel zeer soepel in zijn (naar particulieren), zo ondervond ik al erg vaak, is in dat 'klaarmaken' en evt. accessoires. Zaken die je nog opgefrist/aangepakt/vervangen/toegevoegd wil zien. Compleet nieuwe set banden, bijkomende (winter)set, update GPS-kaarten, nieuwe voorruit (bij de minste impactschade van een steentje), voorbumper herlakken, een onderdeel vervangen dat zichtbare slijtage heeft, ouderdomsverschijnselen vervangen (b.v. chroom raamlijst met wat spotcorrosie of sterk "gezandstraalde" mistlichtclusters), bijkomend een nieuwe set dakdragers, extra/bijkomende nieuwe mattenset (yeah eat that @Jokke_vlo en @Alexanderr :D ), enz.

Doorgaans onderhandel ik al over de prijs of vraag zeer gericht naar de onderhandelingsmarge (en ik benoem dat ook zo) vóórdat ik afreis om een auto live te gaan bekijken.

Ik heb het nog maar 2 keer gehad dat een verkoper mij terug contacteerde nadat ik de boot had afgehouden. Eén keer na wegwandelen (Frankfurt) en één keer na eerste telefonisch contact. Bij 1 van die 2 is het dan alsnog tot een koop gekomen, in het andere geval had ik al een andere gekocht. Dus ook nadat je als koper 'Nein!' zegt, zijn ze niet snel geneigd om nog op hun knieën achter je aan te komen.

 

Marchands en particulieren heb ik niet zo veel ervaring mee, ginder. Ik kocht quasi altijd van merkendeakers (2e hands) of HJW/JaWa van Mitarbeiter. De paar marchands waarbij ik wel kocht bleken veel gevoeliger voor 'onmiddellijk cash' dan merkendealers (het gaat doorgaans ook om minder waardevolle auto's), ondervond ik. Maar ik heb niet zo veel ervaring ermee.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Phil zei:

Nah, geen fan van.

Afhankelijk van de prijzen die ik kan bedingen, neem ik een nieuwe set Styling 606 erbij of zoek ik een tweedehands setje. Vind dat een leuke 18" velg, heeft wel wat weg van de kleinere broer van de zomervelg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Nah, geen fan van.

Afhankelijk van de prijzen die ik kan bedingen, neem ik een nieuwe set Styling 606 erbij of zoek ik een tweedehands setje. Vind dat een leuke 18" velg, heeft wel wat weg van de kleinere broer van de zomervelg.

606 is een 19 inch F25/F26 velg, ik vermoed dat je 609 bedoelt. Daar ben ik dan weer wat minder fan van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Ik zie continu menig auto bij merkendealers meerdere maanden online te koop staan en uiteindelijk (voordat ze offline gaan) makkelijk 10 tot 15% (!!) zakken in vraagprijs... dus er van uit gaan dat ze daar altijd een correcte prijs vragen is flagrant verkeerd. 

Dus eigenlijk een beetje loterij spelen en hopen dat hij nog wat zakt in prijs voor er iemand anders mee weg is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, tuscani zei:

Dus eigenlijk een beetje loterij spelen en hopen dat hij nog wat zakt in prijs voor er iemand anders mee weg is. 

Allerminst. Volg gewoon voor enige tijd de karren die je wil en leer wat ze waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

606 is een 19 inch F25/F26 velg, ik vermoed dat je 609 bedoelt. Daar ben ik dan weer wat minder fan van.

Die, ja.

Heeft diepte (itt die ninja-ster die jij toont :D ) en is als wintervelg beter geschikt wegens geen gepolierde oppervlakken met klaarlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/30/2017 at 11:33 AM, WoKe said:

I couldn't agree less...
Ik had zelf een F11 530D en vond dat nu net de meest dociele en lineaire motor ooit.
Hij heeft wel redelijk wat vermogen, maar voelde (voor mij althans) nooit brutaal aan. Ik vond hem altijd een valse trage.

Op zich is zo'n F11 een HEEL degelijke kar, maar verwacht er niks sportief of dynamisch aan. Ideale autobahn-cruiser dat wel ...
Moest ik er opnieuw en kopen dan zeker met surround-view. Ik vond het een heel onoverzichtelijke auto als je in tight spaces moest manouvreren.
Zetels zijn me niet goed bevallen, ik had de M-pack sportzetels in alcantara en heb er nooit mijn draai in gevonden. Voor korte ritten geen enkel probleem, maar vanaf ik er langer dan een paar uur inzat was het geen pretje meer. Wat me ook stoorde was de servo, die had steeds een wazig gevoel dat enkel in sport ietsje beter was.
De mijne was een RWD dus geen X-drive, maar eerlijk gezegd ... ik voelde qua 'freude am fahren' niks meer dan bij een goed gebalanceerde FWD of quattro in hetzelfde segment.
Je moet echt wel breken en forceren en de baan moet dan ook nog goed vettig genoeg liggen om daar iets wat op een drift lijkt uit te persen

Voor de looks zou ik die meteen terug kopen, want naar mijn mening nog steeds een mooie klassevolle wagen.

Je moet het @BMWMB vergeven, hij leeft nog in zijn duw-in-de-rug tijdperk qua 530d ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/29/2017 at 2:12 AM, gTa said:

 ik zou in de Jag zeker blijven verder Waze'n (in de BMW is dat eigenlijk niet nodig). En dan komen die stomme roterende ventilatieroosters roet in het eten gooien: bij contact 'uit' draaien die rond tot ze onzichtbaar zijn en zo kan je dus geen smartphonehouder op die lamelletjes laten zitten. :D  Toeme!

 

6340D9A1-E17E-4E4A-A15E-C6AD61985C3D.jpeg.80007faac8bf67ab372ef01d72c2b90e.jpeg

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het[mention=86]BMWMB[/mention] vergeven, hij leeft nog in zijn duw-in-de-rug tijdperk qua 530d [emoji5]

Lang leve Tesla! [emoji2]

 

AM&S heeft het destijds getest.

Theoretisch müsste der BMW 535d also schneller als der BMW 530d aus der Ruhelage auf Vollgas reagieren. Die Messung von auto motor und sport zeigt allerdings, dass der vermeintlich Schwächere zügiger durchstartet.

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/bmw-530d-535d-m550d-und-alpina-d5-biturbo-basisversion-oder-durchzugsbulle-4854616.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks gehoord vandaag. Oorspronkelijk aanbod was met een 17" winterset (bijkomend), geen idee welke. Heb die uit de deal gepraat maar ga morgen nog even vragen naar de prijs met een 18" winterset 609.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 03/01/2018 at 10:29 PM, WoKe said:

Diesel is voor ne camion of om u te verwarmen :P

Vertel eens, hoeveel van uw voorgaande dailies waren benzine? 

 

:P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Vertel eens, hoeveel van uw voorgaande dailies waren benzine? 

 

:P 

:ninja:
Ik heb toch tijdig het licht gezien :P

En valt eigenlijk nog mee zenne.
In loondienst mocht ik niet kiezen dus daar een dieselstoof of 7 gehad
Voor mezelf (professioneel) 6 diesels en 4 naftes (camionettes en ander zwaar vervoer niet meegeteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid