Ga naar inhoud

Comfy blauwe grote break met zespitter diesel: 530d vs. XF S


gTa

Kies, snel!  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Kies, snel!

    • de klassiek donkerblauw/oyster BMW 530d [Luxury Line]
    • de sportief donkerblauw/ivory Jaguar XF S Sportbrake [Aero Pack + Black Pack + R Sports seats]


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, tuscani zei:

Mag ik u eens kidnappen mocht het nodig zijn? Om samen eens te gaan kijken en  uw beste Duits boven te halen? 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar eigenlijk zo goed als nooit nog de tijd voor heb. :oops:  Da's behoorlijk tijdsintensief. Met onze kleinen en al die renovatieprojecten die lopen kom ik tijd te kort in mijne vrijen tijd :D 

Laat maar weten als het zo ver is, dan check ik de agenda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, William Blake zei:

CLS SB, facelift, Iridium met AMG en de multispaaks zou nog beter zijn maar gewoon te duur.

Iridium mag zeker, maar moet niet. Ook tenorit is mij OK, zelfs zwart, zeker ook cavansiet.

Zelfs een MoPf moet niet. Ik vind de AMG-styling van de pre-MoPf stiekem een tikje mooier (m.u.v. de diamant-grille op de MoPf, die fantastisch is).

Er zijn er die in de buurt van mijn budget komen, maar als ik er ene wil met ca. 125k km max dan zijn ze gewoon te duur.

Zeer gaarne, nochtans. Ik vind het een prachtige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je blijft realist en zal pas na een proefrit je gevoelens en je objectieve vaststellingen verzamelen in een excelletje, waarin je alles wat voor jou waardevol is, zal bundelen om dan, na dat lijstje getoetst te hebben bij meerdere soulmates, een weloverwogen keuze te maken.

Als je maar weet ook dat af en toe een folietje, de kers op de taart kan zijn ! Voldoening is niet alleen te vinden bij gevestigde waardes. In 2018 ga jij meer voor stijlvolle excentriciteit. Je weet wat de waardes binnen het leven zijn. Je durft reeds bewandelde paden verlaten en je zal merken dat je enigszins onderdrukte ik, met een toch duidelijke voorkeur voor net-iets-anders en ook wel voor een experiment, je een gevoel van voldaanheid geeft. Een gevoel dat je langer bijblijft dan rondhossen met een zoveelste lease-afgeleide.  Het speelse is je op jouw leeftijd nog niet vreemd, en terecht. Geen saaie boel voor jou. Geen voor de hand liggende keuzes. Maar wel zeer fijne en eerlijke keuzes.

Go for it, immers iedere keuze met het hart gemaakt, is een juiste keuze !

 

2018 brengt jou mobiele voorspoed !

 

 

 

 

 

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik de XF in zijn tijd een mooie wagen vond, is hij toch niet zo mooi oud geworden als de F11 - zeker wat het interieur betreft. Nochtans in dit geval gelijkaardig qua concept, sportzetels, licht leder, etc. - en toch zie ik die F11 met zijn Oyster/zwart interieur (wat ik ook heb) en denk ik nog steeds 'die wil ik', terwijl de Jag eerder een 'als het echt moet' gevoel oproept. Verder vind ik ook dat wagens met sportpakketten, black packs, etc. minder mooi oud worden. Als ze nieuw zijn ziet dat er natuurlijk allemaal gelikt uit, maar eens er een nieuw model op de markt is hangt daar toch een beetje een reukje aan.

Voor mij dus de BMW. Wat niet wegneemt dat in mijn hart plaats is voor een Jag, het moet namelijk niet altijd Duits zijn. Heb goede hoop voor de facelift van de huidige XF, want JLR toont vandaag toch dat ze wel interieurs kunnen maken die aanslaan (RR was altijd al knap, RRS ook, Velar, nieuwe E-Pace vind ik in zijn segment ook niet mis). Nog altijd onbegrijpelijk wat ze in de huidige gestopt hebben, tenzij het idee was hem in grote volumes goedkoop in de VS te slijten. Zeker als je daar een Volvo (eender wat van de recente modellen)-  toch hun grote 'wannabe premium' concurrent - tegenover zet onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XF z'n interieur was al "oud" bij z'n launch. Een echte klucht. Ik moet toegeven de verdwijnende knop en roosters die zo dichtgaan waren cool (voor 2min en op een filmpje)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, William Blake zei:

Geen flauw idee wat hij bedoelt.

Dat een F10/F11 ten opzichte van de 218/212 een straat voorsprong had. Op alle vlakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Carlito zei:

Dat een F10/F11 ten opzichte van de 218/212 een straat voorsprong had. Op alle vlakken

Ahzo, ja, klopt. W212 was al verouderd toen hij uitkwam :D

Qua looks is een CLS SB wel mega.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het doorlezen van het topic zou ik afgaande op de criteria die je in de openingspost en elders hebt uiteengezet kiezen voor de 5.

Een F11 zal op alle vlakken beter zijn dan een E61. Dit in tegenstelling tot de XF, die misschien wel 'individualistischer' aanvoelt maar op bepaalde vlakken, met name dat interieur, toch duidelijk de mindere is. En dat laatste gaat je denk ik meer storen dan dat je met een smile omkijkt naar uw individualistische Jag na hem te hebben geparkeerd.

CLS Shooting Brake is een zalig machien maar ik zou er toch ook nog eens een paar nachtjes over moeten slapen om mijn budget met 20% te stretchen om écht mijn goesting te vinden.

Niet dat de keuze voor de 5 een negatieve keuze zou zijn. Feit dat het een facelift is, die er er nog altijd héél classy uit ziet, de kleurencombo en mooie (door mij nog nooit eerder geziene) velg zouden mij over de streep trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/29/2017 at 1:52 AM, gTa said:

De Jag zou over 5 jaar nog maar 170.000 km hebben wat hem misschien wat makkelijker verkoopbaar maakt. Maar wat ze over 5 jaar doen, daar lig ik nu niet wakker van. Ik peil nu even naar jullie gevoel bij deze twee.

Makkelijker verkoopbaar? Een 3 liter Jaguar diesel met 170k km vs een BMW (het is en blijft een BMW he). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Timo zei:

Makkelijker verkoopbaar? Een 3 liter Jaguar diesel met 170k km vs een BMW (het is en blijft een BMW he). 

You might be right.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu pas de rest gelezen. Je bent er dus al uit. 

Ik denk dat jij (en iedereen hier) zo'n Jag enkel leuk zou vinden als je dat heel kort voor maximum 1-2 jaar moest gebruiken als auto van het werk en that's it. Dat gaat snel vervelen en dat doet zo'n BMW niet qua rijden, looks en interieur (zeker in deze uitvoering). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heerlijke buitenkleur vind ik, maar vooral voor echt speciale modellen (minder voor een '5 touring al zou ik het niet afslaan).
Dat zimtbraun Dakota vind ik vreselijk, bij mij vallen ketels met dat interieur altijd onmiddellijk af.

Voor dat geld haal ik me wel deze: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-x5-xdrive40da-komfosifond-headup-navpro-nappa-eu-salz/252378118.html  Dat is 2 keer zo veel auto als een '5 touring imo. Heerlijke uitvoering met Excellence exterieur, binnenin full nappa, zalige velgen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danke. Bod is uitgebracht, reactie ten vroegste dinsdag, ik gok zelfs pas woensdag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Ja, heerlijke buitenkleur vind ik, maar vooral voor echt speciale modellen (minder voor een '5 touring al zou ik het niet afslaan).
Dat zimtbraun Dakota vind ik vreselijk, bij mij vallen ketels met dat interieur altijd onmiddellijk af.

Voor dat geld haal ik me wel deze: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-x5-xdrive40da-komfosifond-headup-navpro-nappa-eu-salz/252378118.html  Dat is 2 keer zo veel auto als een '5 touring imo. Heerlijke uitvoering met Excellence exterieur, binnenin full nappa, zalige velgen, ...

Fak maat, het wordt hier steeds erger met die bompa karren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het, uiteraard, niet eens met de meerderheid. De foto van het Jag interieur die steeds aangehaald wordt is gewoon een erg slechte foto. In het echt is dat veel sfeervoller. Ik durf het gerust vergelijken met een 2004 Range Rover TD6 qua sfeer. Dat was ook niet het beste interieur. En naar hedendaagse normen al helemaal niet het modernste : 

postadsuk.com-1-lhd-left-hand-drive-land

 

En toch, iedere keer als je in die wagen stapt heb je het gevoel in een bijzonder voertuig op baan te zijn, ondanks sommige knoppen rechtstreeks uit een E39 kwamen en dus ook al oud waren bij lancering. 

Bij de Jag heb ik net hetzelfde. Keer op keer zal je het gevoel hebben dat je in een bijzondere wagen zit. En het is en het blijft een Jag : dat IS ook gewoon een bijzondere wagen. 

Als je daar eens een wat geslaagdere foto van opsnort, dan wil je je daar toch direct in gaan nestelen : 

http://images.caricos.com/j/jaguar/2013_jaguar_xf_sportbrake/images/1920x1080/2013_jaguar_xf_sportbrake_10_1920x1080.jpg

2012-Jaguar-XF-Sportbrake-Dashboard-1280

 

Of in andere kleuren : 

2013_jaguar_xf_dashboard.jpg 

In de BMW ga je nooit datzelfde gevoel hebben. Kan je evengoed in een doorsnee leaseslet zitten. De BMW mag dan wel op veel vlakken de betere zijn, in de Jag zal je je altijd beter voelen. Niet dan de rest, maar gewoon op jezelf. En daar kan zelf een crappy ICE niets aan veranderen. 

Jag for the win! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er zeer regelmatig in (al 10k XF gereden) en ik moet wel akkoord gaan: de foto's uit de annonce van de openingspost doen de auto geen eer aan. Het klopt ook dat je in de Jag inderdaad het gevoel hebt van niet met iets doorsnee op baan te zijn (zeker in de Portfolio / Supersport uitvoering, met leder op dash/deuren en alcantara interieurhemel). Maar ik erger me ook iedere keer weer aan de extreem brakke ICE en de barslechte bediening.

Omgekeerd ben ik niet akkoord met je stelling dat je in een '5 niet ook het gevoel kan hebben van niet met iets doorsnee op baan te zijn. Is uiteraard afhankelijk van goesting/smaak, maar goed uitgerust is zo'n '5 absoluut de Jag waardig.

Trouwens: de XF is méér "leaseslet" dan de '5, want in Duitsland is op de spreekwoordelijke paar procent na elke XF een lease- of rentingkar. Bij de BMW '5 is dat maar 2/3e. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gTa zei:

 

Trouwens: de XF is méér "leaseslet" dan de '5, want in Duitsland is op de spreekwoordelijke paar procent na elke XF een lease- of rentingkar. Bij de BMW '5 is dat maar 2/3e. :D 

Ja, klopt, het hoger kader gaat tegenwoordig ook voor leasing, waar vroeger hun wagens gekocht werden en veel langer in dienst bleven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Danke. Bod is uitgebracht, reactie ten vroegste dinsdag, ik gok zelfs pas woensdag.

Wat is je ervaring @gTa. Hoeveel % onder vraagprijs zet je normaal in bij dit soort auto’s ? Wat is een gangbaar bod op een doorsnee verkoopbare wagen ?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een wagen in DE kocht en die waren dan nog meestal van particulier ook. Gemiddelde garagist begint zijn reactie natuurlijk met vaste prijs / niet onderhandelbaar tot gratis klaarmaken :) 

Touareg waar ik gisteren interesse in getoond heb geeft al een setje 20” alu/winterbanden erbij en rond de prijs af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XF S... Ik heb daar altijd graag mee gereden. De ICE bediening/snelheid is rampzalig maar ik kwam daar bijgevolg niet veel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Tjeu said:

 

In de BMW ga je nooit datzelfde gevoel hebben. Kan je evengoed in een doorsnee leaseslet zitten. De BMW mag dan wel op veel vlakken de betere zijn, in de Jag zal je je altijd beter voelen. Niet dan de rest, maar gewoon op jezelf. En daar kan zelf een crappy ICE niets aan veranderen. 

Jag for the win! 

Post anders even persfoto’s... 

Het ging tussen 2 auto’s waar de config al van vast ligt, de jaguar is gewoon lelijk en ziet er niet uit vergeleken met de BMW.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid