Gast wooter Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 BMW heeft een overzicht gemaakt van wat WLTP inhoud en wat verschilt met NEDC: http://bmwlife.be/nl/wltp/?CID=1510&utm_source=bmw&utm_medium=emailing&utm_campaign=fleet-february&utm_content=cta&link=cta Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Die WLTP testen gaan toch extreem duur worden als ze auto's moeten testen met alle mogelijke combinaties? Quote Alle opties worden in aanmerking genomen met betrekking tot hun invloed op aerodynamica, gewicht en rolweerstand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 3 minuten geleden, dragonfly zei: Die WLTP testen gaan toch extreem duur worden als ze auto's moeten testen met alle mogelijke combinaties? Exact Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Ze zijn daar echt het noorden kwijt zenne Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 3 minuten geleden, dragonfly zei: Ze zijn daar echt het noorden kwijt zenne 't Zijn inderdaad ingrijpende wijzigingen... BMW is wel tot op heden de enige die ermee communiceert, dus momenteel vangt BMW links en rechts paar uppercuts op vlak van verkoop maar ik neem aan dat Audi/Mercedes wachten tot in september om dit te communiceren en dan zullen zijn de slachtoffers zijn. Uiteraard geldt die WLTP/RDE voor ieder merk, dus van ieder merk zal de CO² stijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Volvo heeft ook al een tijdje verschillende CO2 waardes staan op hun site aan de hand van grotere of kleinere velgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 7 minuten geleden, Stancke zei: Uiteraard geldt die WLTP/RDE voor ieder merk, dus van ieder merk zal de CO² stijgen. Dus als je nu een auto koopt betaal je nog BIV op de oude CO² waarde en vanaf 2020 dan op deze van de WLTP test? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Wel interessant om lezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 26 minuten geleden, dragonfly zei: Dus als je nu een auto koopt betaal je nog BIV op de oude CO² waarde en vanaf 2020 dan op deze van de WLTP test? Nu koop je al een NEDcor CO² (tussenfase maar al hogere CO²), vanaf september '18 koop je aan WLTP CO² Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.934 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Euhm, dus het CO² nummer op de bestelbon kan verschillend zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Quote Vanaf september 2017 moeten nieuwe voertuigen, en vanaf september 2018 alle voertuigen, worden getest volgens de nieuwe ‘Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure’ (WLTP). Wat bedoelen ze met alle voertuigen? Ze gaan toch niet alle tweedehands auto's opnieuw testen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Ik dacht het wel. Alles wat op dat moment te koop is moet zo getest geweest zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Dat denk ik niet. Het gaat m.i. enkel om de nieuw verkochte auto's. Met 'nieuwe voertuigen' bedoelt men nieuw op de markt gebrachte voertuigen, en met 'alle voertuigen' alle nieuw gekochte voertuigen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.547 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 6 hours ago, dragonfly said: Dus als je nu een auto koopt betaal je nog BIV op de oude CO² waarde en vanaf 2020 dan op deze van de WLTP test? Homologatie telt, dus wat op het COC en inschrijvingsbewijs staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.547 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 5 hours ago, Joske said: Ik dacht het wel. Alles wat op dat moment te koop is moet zo getest geweest zijn. Nieuw te koop he. Stel u voor, alle tweedehandswagens opnieuw testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 53 Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 Volgens mij gaan jonge 2de hands wagens met de oude co² waarde heel populair worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 Nieuw te koop he. Stel u voor, alle tweedehandswagens opnieuw testen. [emoji38]Ja, da bedoelde ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 2 hours ago, Dante said: Volgens mij gaan jonge 2de hands wagens met de oude co² waarde heel populair worden. Ik denk niet dat dat particulier veel gaat schelen in totaalkost. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 On 2/13/2018 at 4:11 PM, Stancke said: BMW is wel tot op heden de enige die ermee communiceert, dus momenteel vangt BMW links en rechts paar uppercuts op vlak van verkoop maar ik neem aan dat Audi/Mercedes wachten tot in september om dit te communiceren en dan zullen zijn de slachtoffers zijn. Hoezo de enige? https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/wltp/wltp-vs-nedc/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 45 minuten geleden, Marvin zei: Hoezo de enige? https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/wltp/wltp-vs-nedc/ Et pour les Flamants la même chose? Ofwa? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 53 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 21 hours ago, ir_fuel said: Ik denk niet dat dat particulier veel gaat schelen in totaalkost. Verwacht je niet dat de CO² van de meeste auto's gaat stijgen en er hierdoor meer biv en taks zal moeten betaald worden? Ik denk ook dat auto's die nu rond de 200gr CO² zitten en fiscaal nog gunstig zijn, een serieuze stijging gaan hebben in C0², zoals bv C63, Guilia QV, M4, ... . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 On 2/14/2018 at 9:35 AM, Dante said: Volgens mij gaan jonge 2de hands wagens met de oude co² waarde heel populair worden. Misschien voor een jaartje ofzo, tot dat die ook stevig belast worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 https://www.tijd.be/ondernemen/auto/autobelastingen-omhoog-door-nieuwe-co2-test/9982578.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.335 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 Op 13-2-2018 om 16:11, Stancke zei: 't Zijn inderdaad ingrijpende wijzigingen... BMW is wel tot op heden de enige die ermee communiceert, dus momenteel vangt BMW links en rechts paar uppercuts op vlak van verkoop maar ik neem aan dat Audi/Mercedes wachten tot in september om dit te communiceren en dan zullen zijn de slachtoffers zijn. Uiteraard geldt die WLTP/RDE voor ieder merk, dus van ieder merk zal de CO² stijgen. Hela, we zijn al aan het communiceren over de WLTP sinds de lancering van de Insignia (06/2017). De verkoop lijdt er gelukkig nog niet onder maar het is bang afwachten wat het allemaal zal betekenen in enerzijds taksen en anderzijds leasing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 15 februari 2018 Delen Geplaatst: 15 februari 2018 1 uur terug, Stancke zei: https://www.tijd.be/ondernemen/auto/autobelastingen-omhoog-door-nieuwe-co2-test/9982578.html "De automobielfederatie Febiac ziet een afwijking van gemiddeld 5 gram CO2 per kilometer." Gemiddeld!? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.