Ga naar inhoud

WLTP


Gast wooter

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

er is nog niks concreet bekend van een 'compenserende' maatregel hoor

uitstoot op COC = basis voor berekening

of dat nu NEDC1.0 is of NEDC2.0, zo is het

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Een andere vraag: is de berekening van de VAA dan gewijzigd met de 'nieuwe' CO² waardes? 

 

Voor wat ik kan volgen is de berekening zelf niet gewijzigd wat VAA betreft, enkel voor hybrides. En dat gaat in vanaf 2020 voor hybrides besteld vanaf 1 januari 2018. De aftrekbaarheid is wel voor elke wagen gewijzigd.

Maar VAA gaat natuurlijk wel omhoog, aangezien de CO² waardes onhoog gaan.

Maar verbeter mij als ik fout ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, yvesken said:

Maar VAA gaat natuurlijk wel omhoog, aangezien de CO² waardes onhoog gaan.

Men zou voor de VAA niet de WLTP waarde gebruiken maar een omgekerende waarde.

 

Het is toch nogal een soep eigenlijk. Dat stinkt gewoon naar "we zullen iedereen maar content stellen en er dus een potje van maken".

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt nog allemaal te bezien, als de economische groei lager uitvalt dan verwacht door de regering, zal de begroting niet kloppen en moet er weer ergens geld gevonden worden. Formules en thresholds niet aanpassen is dan een heel dankbare tool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Men zou voor de VAA niet de WLTP waarde gebruiken maar een omgekerende waarde.

 

Het is toch nogal een soep eigenlijk. Dat stinkt gewoon naar "we zullen iedereen maar content stellen en er dus een potje van maken".

Maar die omgerekende waarde zal meer dan waarschijnlijk ook wel hoger liggen dan de waarde die nu gebruikt wordt? Zoals al vaak door mij aangehaald, de C43. Die heeft nu een hogere uitstoot dan voordien, maar de cijfers op de website zijn niet meer NEDC, maar ook niet WLTP. Dacht ik.

Het is gewoon een soep zoals je zegt, wie geraakt er nog wijs uit???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die omgerekende waarde zal meer dan waarschijnlijk ook wel hoger liggen dan de waarde die nu gebruikt wordt? Zoals al vaak door mij aangehaald, de C43. Die heeft nu een hogere uitstoot dan voordien, maar de cijfers op de website zijn niet meer NEDC, maar ook niet WLTP. Dacht ik.
Het is gewoon een soep zoals je zegt, wie geraakt er nog wijs uit???
 


Inderdaad.. de enige safe bet ( momenteel ) is volledig elektrisch, basta.

of voor 2020 nog effe proberen “profiteren”
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, momenteel ... Want wat gaan ze dan weer uitvinden. Volgende stap is "we rijden wel elektrisch maar dat lost de verkeersdrukte niet op. We gaan dus toch ook elektrisch moeten ontraden", en we zijn weer vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het een (co2) en het ander (verzadiging van het wegennet) heeft nochtans niet veel met elkaar te maken. Men spreekt al lang van rekeningrijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, ir_fuel said:

Idd, momenteel ... Want wat gaan ze dan weer uitvinden. Volgende stap is "we rijden wel elektrisch maar dat lost de verkeersdrukte niet op. We gaan dus toch ook elektrisch moeten ontraden", en we zijn weer vertrokken.

Elektrisch zullen ze ook wel ontraden met rekeningrijden e.d., maar het gaat nooit duurder worden dan auto's met uitstoot.

Ik zie het bezit van een benzine of diesel qua taksen pas goedkoper worden als ze ver voorbij de oldtimer-leeftijd zijn, eens iedereen elektrisch rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, stijn82 zei:

Het een (co2) en het ander (verzadiging van het wegennet) heeft nochtans niet veel met elkaar te maken. Men spreekt al lang van rekeningrijden..

Tja, hoe meer stoppen en vertrekken in druk verkeer; hogere CO2. Zeker met de meer realistische uitstootnormen...

Want dan gaan ze die testen meer afstemmen op de realiteit. En gaat de prijs rekeningrijden ook oomhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, stijn82 said:

Het een (co2) en het ander (verzadiging van het wegennet) heeft nochtans niet veel met elkaar te maken. Men spreekt al lang van rekeningrijden..

Het heeft alles met mekaar te maken. Hoeveel miljard vloeit er in de staatskas dankzij die "dinosaurussen"? Als morgen 50% elektrisch rijdt hebben ze een gat in de begroting van ik zal u eens gaan hebben. En dat gat moet dicht, dus dan moet er een andere stok gevonden worden om mee te slaan. Dan gaat het over fijn stof van de banden ofzo ...

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, ir_fuel said:

Het heeft alles met mekaar te maken. Hoeveel miljard vloeit er in de staatskas dankzij die "dinosaurussen"? Als morgen 50% elektrisch rijdt hebben ze een gat in de begroting van ik zal u eens gaan hebben. En dat gat moet dicht, dus dan moet er een andere stok gevonden worden om mee te slaan. Dan gaat het over fijn stof van de banden ofzo ...

Bebat bijdrage.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft alles met mekaar te maken. Hoeveel miljard vloeit er in de staatskas dankzij die "dinosaurussen"? Als morgen 50% elektrisch rijdt hebben ze een gat in de begroting van ik zal u eens gaan hebben. En dat gat moet dicht, dus dan moet er een andere stok gevonden worden om mee te slaan. Dan gaat het over fijn stof van de banden ofzo ...

Als iedereen uiteindelijk bijna verplicht elektrisch zal rijden zal men beginnen over de uitstoot en het opladen dat niet milieuvriendelijk is.

Dan zullen ze ons naar waterstof dringen.

 

 

 

En ik lees hier ook veel over de aftrekbaarheid. Ook niet vergeten dat brandstof vanaf 2020 75% ipv afhankelijk van de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is waterstof dan milieuvriendelijker dan elektriciteit?

Betalen zullen we sowieso (er zijn zekerheden in 't leven), maar uiteindelijk gaan we er toch ook op vooruit qua comfort... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Liquid Li0n said:

En ik lees hier ook veel over de aftrekbaarheid. Ook niet vergeten dat brandstof vanaf 2020 75% ipv afhankelijk van de wagen.

Misschien lees ik het verkeerd, maar je bent toch fout? Brandstof (en andere autogerelateerde kosten) zullen de aftrekbaarheid van de wagen volgen. Dus wagen 40% aftrekbaar, brandstof ook. En aangezien de meeste wagens minder aftrekbaar worden, zo dus ook de brandstof.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


 
 
En ik lees hier ook veel over de aftrekbaarheid. Ook niet vergeten dat brandstof vanaf 2020 75% ipv afhankelijk van de wagen.


Brandstof is al zeer lang 75% aftrekbaar ongeacht de auto dacht ik toch ?? Dit zal in 2020 veranderen maar blijft max 75% ? Toch ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Liquid Li0n said:

Als iedereen uiteindelijk bijna verplicht elektrisch zal rijden zal men beginnen over de uitstoot en het opladen dat niet milieuvriendelijk is.

Dan zullen ze ons naar waterstof dringen.

Waterstof wek je op uit aardgas of uit elektriciteit, dus ik denk niet dat je van elektrische auto's nog een transitie gaat doen naar aardgas dat sowieso meer uitstoot vereist want uit elektriciteit is je rendement maar 30% en uit aardgas 80%, maar met bijbehorende uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/8/2018 om 11:53, Martini Racing zei:

Het valt nog allemaal te bezien, als de economische groei lager uitvalt dan verwacht door de regering, zal de begroting niet kloppen en moet er weer ergens geld gevonden worden. Formules en thresholds niet aanpassen is dan een heel dankbare tool.

zeiden ze bij de dealer van mijn vrouw haar nieuwe auto ook, nieuwe regering = nieuwe regels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dragonfly zei:

Niet voor vennootschappen

Dacht dat ze vanaf 1/1/2020 ook volgens CO2 de aftrekbaarheid gingen bepalen (volgens de nieuwe formule)

tot dan 75%

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, William Blake zei:

Dacht dat ze vanaf 1/1/2020 ook volgens CO2 de aftrekbaarheid gingen bepalen (volgens de nieuwe formule)

tot dan 75%

Je hebt gelijk, scusi

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het is andersom dan? Het blijft 75% voor dit anderhalf jaar en daarna wordt het gelijkgetrokken met de auto aftrekbaarheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dus het is andersom dan? Het blijft 75% voor dit anderhalf jaar en daarna wordt het gelijkgetrokken met de auto aftrekbaarheid?

Blijkbaar wel ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid