Germinal 448 Geplaatst: 10 augustus 2018 Delen Geplaatst: 10 augustus 2018 Die vijandigheid zie je alleen zelf denk ik. Neemt niet weg dat vinden of dénken op een autoforum voor liefhebbers dat een belastingsvorm de enige richtlijn is om een wagen te kiezen, een beetje van de pot gerukt is. En wat is een aanvaardbaar bedrag? 250 euro bruto? 500 euro bruto? Ik betaal momenteel 190 euro bruto VAA voor m'n 530e, maar wissel dat volgend jaar met plezier naar 350 euro om met de nieuwe Z4 te rijden. Mja, een 530e zijn nu niet de wagens waar ik op doel, dat zijn inderdaad niet de bedragen he, maar reken maar eens wat een auto van 150k catalogus met een CO2 van 200+ gram doet.. dan betaal je een dikke 1500 euro VAA per maand he gekoppeld aan aftrekbaarheid van 40% Kan je hem beter privé kopen [emoji848] de auto wordt gewoon niet meer aanvaard als kost tenzij ( zo goed als ) elektrisch. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 10 augustus 2018 Delen Geplaatst: 10 augustus 2018 Dat is vanaf 2020 meneer, nu kan je nog makkelijk 70% halen met een leuke benzinewagen [emoji1] Je hebt gelijk.. moet je hem wel snel kopen en max 18 maand nemen als looptijd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.700 Geplaatst: 10 augustus 2018 Delen Geplaatst: 10 augustus 2018 27 minuten geleden, Germinal zei: Mja, een 530e zijn nu niet de wagens waar ik op doel, dat zijn inderdaad niet de bedragen he, maar reken maar eens wat een auto van 150k catalogus met een CO2 van 200+ gram doet.. dan betaal je een dikke 1500 euro VAA per maand he gekoppeld aan aftrekbaarheid van 40% Kan je hem beter privé kopen de auto wordt gewoon niet meer aanvaard als kost tenzij ( zo goed als ) elektrisch. Dat is nu toch echt geen vraag voor in het V60 topic. 150k.... Daar heb je 2 Volvo V60's voor of bijna vijf in vertegenwoordigers uitvoering met fleet korting. Er zijn genoeg topics, zoals die over Tesla, waar het over TCO's gaat. Die discussie moet echt niet overal opduiken. 2 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.871 Geplaatst: 10 augustus 2018 Delen Geplaatst: 10 augustus 2018 4 uren geleden, yvesken zei: 350 euro is een lachertje, met alle respect. Als we dan die C43 bekijken, die gaat richting 1000 euro. Ik vind dat zelf niet zo leuk. Bedankt. Je mist m’n punt volledig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 11 september 2018 Delen Geplaatst: 11 september 2018 Prachtige wagen. Wel serieuze afmetingen, zit op dezelfde afmetingen als de uitgetreden V70. Dan vind ik hem toch spelen in een klasse tussen C/3/A4 en E/5/A6 rivalen. Hoe zal het met de fiscale aftrekbaarheid van de T8 hybrid zitten? En welke benzinetank krijgt die mee? Zijn gewicht speelt ook niet in zijn voordeel met zijn 1750?kg, weegt maar 10kg minder dan de V90, en dit in de non-hybride trim. Ik snap niet dat ze die heden ten dagen niet lichter kunnen maken. Pakweg 1600kg ging ideaal zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
yvesken 66 Geplaatst: 12 september 2018 Delen Geplaatst: 12 september 2018 16 hours ago, Francis said: Prachtige wagen. Wel serieuze afmetingen, zit op dezelfde afmetingen als de uitgetreden V70. Dan vind ik hem toch spelen in een klasse tussen C/3/A4 en E/5/A6 rivalen. Hoe zal het met de fiscale aftrekbaarheid van de T8 hybrid zitten? En welke benzinetank krijgt die mee? Zijn gewicht speelt ook niet in zijn voordeel met zijn 1750?kg, weegt maar 10kg minder dan de V90, en dit in de non-hybride trim. Ik snap niet dat ze die heden ten dagen niet lichter kunnen maken. Pakweg 1600kg ging ideaal zijn. Fiscaal een heel interessante wagen, zit met een uitstoot van 49-51 (gemeten volgens WLTP, maar NEDC correlated) afhankelijk van welke uitrusting / velg je kiest. Capaciteit van de batterij is meer dan voldoende. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.871 Geplaatst: 12 september 2018 Delen Geplaatst: 12 september 2018 3 uren geleden, yvesken zei: Fiscaal een heel interessante wagen, zit met een uitstoot van 49-51 (gemeten volgens WLTP, maar NEDC correlated) afhankelijk van welke uitrusting / velg je kiest. Capaciteit van de batterij is meer dan voldoende. 51 levert je al geen voordeel meer op, belangrijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.323 Geplaatst: 12 september 2018 Delen Geplaatst: 12 september 2018 Op 10/8/2018 om 18:45, dragonfly zei: Dan moet je een saaie Volvo kopen hé Shit zeg Ela! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
yvesken 66 Geplaatst: 13 september 2018 Delen Geplaatst: 13 september 2018 17 hours ago, Tommie said: 51 levert je al geen voordeel meer op, belangrijk. Geen Johnny-velgen eronder en dat komt goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spoilt666 21 Geplaatst: 17 september 2018 Delen Geplaatst: 17 september 2018 Op 11/9/2018 om 20:15, Francis zei: Prachtige wagen. Wel serieuze afmetingen, zit op dezelfde afmetingen als de uitgetreden V70. Dan vind ik hem toch spelen in een klasse tussen C/3/A4 en E/5/A6 rivalen. Hoe zal het met de fiscale aftrekbaarheid van de T8 hybrid zitten? En welke benzinetank krijgt die mee? Zijn gewicht speelt ook niet in zijn voordeel met zijn 1750?kg, weegt maar 10kg minder dan de V90, en dit in de non-hybride trim. Ik snap niet dat ze die heden ten dagen niet lichter kunnen maken. Pakweg 1600kg ging ideaal zijn. Met de standaard 18" velgen zou de T8 97,...% aftrekbaar zijn, pakweg bijna 100% dus. Bij de 19" velgen valt hij op 51gram Co2 en is hij aftrekbaar zoals de "gewone" bezinemotoren. Indien de 19" velgen gewenst zijn, kunnen deze beter achteraf apart worden bijgekocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.884 Geplaatst: 11 mei 2019 Delen Geplaatst: 11 mei 2019 https://www.volvocars.com/nl/modellen/model/s60/uitvoeringen/polestar-engineered Hoe vet: V60 T8 op Ohlins! (En 15 pk boost en wat optimalisaties rijgedrag) 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 16.006 Geplaatst: 11 mei 2019 Delen Geplaatst: 11 mei 2019 Lekker. Zou mooie opvolger voor onze s60 2.4 kunnen zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.657 Geplaatst: 11 mei 2019 Delen Geplaatst: 11 mei 2019 lekker ding, in break dan wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 443 Geplaatst: 11 mei 2019 Delen Geplaatst: 11 mei 2019 Heb deze week effe met de T8 kunnen rijden. Een auto die heel goed de kerk in het midden houdt, overal goed in is, nergens in uitblinkt. Typisch Volvo voor mij... toch ietwat saai vrees ik. 't Exemplaar had nochtans het R-design pakket, maar bij gebrek aan kleur, leek het eerder op een anoniem voertuig van de wegpolitie. Dat laatste is potentieel het plezantste aspect aan de wagen en het kan andere chauffeurs terug op het juiste pad helpen. De R-design zetels zijn knap, ze zitten schitterend en hebben veel instelmogelijkheden. Interieur is goed afgewerkt en het ziet er allemaal afgelikt uit. Het touchscreen werkt op zich goed, maar zoveel instellingen in een touchscreen verwerken vind ik dom... ik heb onderweg moeite gehad met de simpelste instellingen van stuurbekrachtiging, demping, gasrespons en dergelijke te bedienen, terwijl ik gewend ben om drie knopjes blindelings te bedienen op mijn huidige wagen. Gelukkig komt de Volvo met een hoop veiligheidsfeatures dat het gebrek aan aandacht voor de weg compenseert. De hele rits tech features zijn aanwezig, Spotify, parkeercamera's, rij-assistentie systemen, ... het boeit me niet zo hard, dus heb ze niet in detail bekeken. Over het rijden zelf. Eigenlijk verwachtte ik dat 'ie comfortabeler zou rijden. Niet meer het Volvo dat ik kende, dat is zeker. Was een beetje stoterig zelfs (hetzelfde of meer dan m'n M4). Kan liggen aan het feit dat het een gloednieuwe wagen is, ik neem aan dat het na een paar duizend kilometers wel betert en de bandendruk misschien wat hoog stond. De besturing was wennen, een eerste beweging aan het stuurwiel wordt meteen omgezet in actie, maar een kwartslag later moest ik meer insturen dan ik gewend was. Ook in z'n zwaarste stand was de bediening nog licht. Ik heb de auto niet kunnen pushen op z'n limieten maar een zwalpende koekendoos is het hoegenaamd niet. Aandrijflijn werkt heel zacht, allemaal top. Ik had, gezien de elektrificatie, wel een betere gasrespons verwacht... tijdens het rijden moet je toch vooral rekenen op de benzinemotor, die niet zo kort op het gaspedaal hangt. Vertrek je vanuit stilstand, is de punch er wel eventjes, eens op snelheid was het minder, maar ik kan daar niet zo goed en objectief over oordelen. Bij lagere toerentallen klinkt de motor een beetje als een diesel. Hoger in de toeren klinkt het alleszins beter. Om puur elektrisch te rijden is de elektromotor toch nog iets te zwak, het kan allemaal wel als uw humeur van de dag erg 'zen' is. Volvo heeft het wel goed voor mekaar alleszins, het is 'n auto die veel checkboxes afvinkt, van veiligheid tot design tot kwaliteit, TCO en praktische aspecten. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 2 maart 2020 Delen Geplaatst: 2 maart 2020 Na de S60 nu ook de V60 zonder diesel. Heftig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highwayman 1.833 Geplaatst: 20 december 2021 Delen Geplaatst: 20 december 2021 Afgelopen zaterdag zijn we voor een V60 gaan kijken, als we nu bestellen is het levering september 2022. Wel model 2023, waar er slechts 1 uitlaat meer is (gewichtsbesparing), maar ook met een nieuwe batterij die van 70 km elektrisch zou moeten aankunnen. Voor de T6 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 12 juni 2023 Delen Geplaatst: 12 juni 2023 Iemand hier ervaring met de B3 en B4 (benzine) motoren in de V60? Werkelijk verbruik, betrouwbaarheid?Ik overweeg een V60 aan te schaffen als vervanger voor mijn Mazda 6. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 18 juli 2023 Delen Geplaatst: 18 juli 2023 Niemand ervaring met de B3/B4? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fred 1.204 Geplaatst: 18 juli 2023 Delen Geplaatst: 18 juli 2023 Ik heb de indruk dat de verkoop van de V60 niet meer is wat het geweest is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen42 0 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 Tja, blijkbaar willen de meeste mensen tegenwoordig blijkbaar een SUV. Ik ben nog altijd meer fan van de looks en het rijgedrag van een break. Het aanbod wordt jammer genoeg altijd maar kleiner. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fred 1.204 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 Het valt me gewoon op dat er heel weinig rondrijden in de streek. Iets wat een tijdje geleden wel nog het geval was. Het merk spreekt me zelf ook weinig aan als ik de verhalen hoor over de lokale dealer Daarnaast blinkt die B3 en B4 ook niet uit in efficiëntie naar het schijnt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 11.156 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 V60 was een typische leasekar. De condities die ik destijds kreeg bij Volvo waren heel straf (een D2 was goedkoper dan een 116d). Nu was een hybride v60 vlot 200 tot 300 euro per maand duurder dan een 320e. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.177 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 Heb het gevoel dat het vooral sinds de facelift is dat dit model volledig is stilgevallen in de verkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 202 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 XC40 recharge zie je nu veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 11.156 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 XC, zowel in recharge als ‘gewoon’ is idd wel heel populair. Iedereen wil een SUV, hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.