Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

Onze winterbanden zijn versleten en ook hier is beslist om voor all-seasons te gaan in plaats van telkens weer van velgen te wisselen. We zijn dus op zoek naar een setje 3PMSF zodat we ook met een gerust hart op wintersportvakantie kunnen.

Wat zijn jullie aanbevelingen voor een setje voor op een Passat B8 Variant? Alle suggesties zijn welkom, ook wat online aanbieders betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik vraag mij af of Michelin bandenproductie aan het verhuizen is of gewoon krimpt

https://www.reuters.com/markets/europe/tyre-maker-michelin-announces-closure-german-sites-2023-11-28/

Wat denk je zelf?

Quote

"lack of competitiveness of our German operations for our European and export markets".

Dat is business lingo voor "we verhuizen het naar een land met lagere lonen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Duitsland op energievlak zelfmoord heeft gepleegd en de industrie moet vertrekken. Soms zullen bedrijven de energiecrisis als voorwendsel gebruiken voor dingen ze zowiezo wilden doen. Ik vermoed dat Michelin verhuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn garage/bandenman een aantal offertes opgevraagd voor winterbanden onder mijn MX-5.

Voor Bridgestones Blizzak LM005 komt dat in een 16" op totaal 851 EUR. Redelijk stevig.

Zelf stelde ze evenwel een Toyo OBSERVE S944 voor aan 494 EUR. Die scoren in testen blijkbaar matig in het nat en sneeuw, maar het prijsverschil is natuurlijk wel aanzienlijk wat mij doet twijfelen.

Iemand ervaring met die Toyo's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Ambi zei:

Ik heb mijn garage/bandenman een aantal offertes opgevraagd voor winterbanden onder mijn MX-5.

Voor Bridgestones Blizzak LM005 komt dat in een 16" op totaal 851 EUR. Redelijk stevig.

Zelf stelde ze evenwel een Toyo OBSERVE S944 voor aan 494 EUR. Die scoren in testen blijkbaar matig in het nat en sneeuw, maar het prijsverschil is natuurlijk wel aanzienlijk wat mij doet twijfelen.

Iemand ervaring met die Toyo's?

Stevige marges :D

Vraag eens prijs bij @HIM-250 (in Geel) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Ambi zei:

Ik heb mijn garage/bandenman een aantal offertes opgevraagd voor winterbanden onder mijn MX-5.

Voor Bridgestones Blizzak LM005 komt dat in een 16" op totaal 851 EUR. Redelijk stevig.

Zelf stelde ze evenwel een Toyo OBSERVE S944 voor aan 494 EUR. Die scoren in testen blijkbaar matig in het nat en sneeuw, maar het prijsverschil is natuurlijk wel aanzienlijk wat mij doet twijfelen.

Iemand ervaring met die Toyo's?

Nee, geef anders eens de maat door. Dan kijken we wat nog beschikbaar is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Ambi zei:

Ik heb mijn garage/bandenman een aantal offertes opgevraagd voor winterbanden onder mijn MX-5.

Voor Bridgestones Blizzak LM005 komt dat in een 16" op totaal 851 EUR. Redelijk stevig.

Zelf stelde ze evenwel een Toyo OBSERVE S944 voor aan 494 EUR. Die scoren in testen blijkbaar matig in het nat en sneeuw, maar het prijsverschil is natuurlijk wel aanzienlijk wat mij doet twijfelen.

Iemand ervaring met die Toyo's?

851 euro voor smalle 16" winterbanden 😄 

https://www.bandenconcurrent.nl/bandenmerken/nokian/wr-snowproof/195-50-16-88H/0996946fe2b72091b9718e04689207a2/?campaign=shopping&ad=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA35urBhDCARIsAOU7QwkwI2dlLbNwQu3dVQLfhC9eud4oMhLl5zJGliFWUu0aZ6QQtMPFAHEaAgifEALw_wcB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HIM-250 zei:

Special price 😉 

700euro all in gemonteerd incl btw en recytyre bij mij =>  autoservicebern

Dit was voor de  Blizzak LM005

De hankook's heb ik ook al redelijk veel verkocht, en dat is ook een top bandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook de Hankook Kinenergy 4s2 gelegd op de Fiesta, blijkbaar een populaire band hier 🙂

Van het weekend zullen ze meteen getest worden in Duitsland, ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Vraagje voor de kenners: ik ben al aan het kijken naar nieuwe zomerbanden, en ik twijfel tussen de Goodyear Eagle F1 of de Continental Premiumcontact 6 of 7. Zijn de meest sportieve banden die ik kan vinden in mijn bandenmaat.

Nu zie ik dat de Premiumcontact 6 afgeprijsd is, en volgens Tyrereview was dat de betere/ leukere band dan zijn opvolger, de 7. Maar omdat dit oudere generatie banden zijn heb ik schrik dat ik met banden opgezadeld ga zitten die al twee jaar in het magazijn liggen. Is mijn vrees onterecht? En maakt de leeftijd van de band echt zoveel uit als ze zeggen, of is dit zwaar overdreven? Dat je geen banden moet kopen die al 10 jaar op het schap liggen lijkt me logisch, maar 2 a 3 jaar lijkt me weinig verkeerd mee te zijn denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van de stockage af. Als die in een donker magazijn hebben gelegen denk ik niet dat dat een probleem is. Je gaat er ook geen 10 jaar mee rijden gok ik.

Het zou veel erger zijn moest die band al bv 1000km hebben en dan 2 jaar ergens liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer er iemand een goed adres omgeving Aarschot, Leuven, Diest waar je een velg kan laten rechten? Vandaag een put mee gehad. De binnenrand is licht elliptisch nu. Er zit een variatie van 4 MM op de diameter.

Het gaat om een OEM VW velg 17".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2024 om 15:45, Dimitri zei:

Vraagje voor de kenners: ik ben al aan het kijken naar nieuwe zomerbanden, en ik twijfel tussen de Goodyear Eagle F1 of de Continental Premiumcontact 6 of 7. Zijn de meest sportieve banden die ik kan vinden in mijn bandenmaat.

Nu zie ik dat de Premiumcontact 6 afgeprijsd is, en volgens Tyrereview was dat de betere/ leukere band dan zijn opvolger, de 7. Maar omdat dit oudere generatie banden zijn heb ik schrik dat ik met banden opgezadeld ga zitten die al twee jaar in het magazijn liggen. Is mijn vrees onterecht? En maakt de leeftijd van de band echt zoveel uit als ze zeggen, of is dit zwaar overdreven? Dat je geen banden moet kopen die al 10 jaar op het schap liggen lijkt me logisch, maar 2 a 3 jaar lijkt me weinig verkeerd mee te zijn denk ik?

Bestaat de Conti SportContact 7 niet in de juiste maat? Dat zou mijn eerste keuze zijn, die scoort heel goed in de testen. Uiteraard wel een sportievere band dan de PremiumContact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/1/2024 om 19:43, glennvc zei:

Weer er iemand een goed adres omgeving Aarschot, Leuven, Diest waar je een velg kan laten rechten? Vandaag een put mee gehad. De binnenrand is licht elliptisch nu. Er zit een variatie van 4 MM op de diameter.

Het gaat om een OEM VW velg 17".

Schepers wheel service in Zolder. Op 30 min van Leuven en 15min van Diest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid