Ga naar inhoud

Het grote banden vraag- & antwoordtopic


Soul

Aanbevolen berichten

Op 8/1/2024 om 19:43, glennvc zei:

Weer er iemand een goed adres omgeving Aarschot, Leuven, Diest waar je een velg kan laten rechten? Vandaag een put mee gehad. De binnenrand is licht elliptisch nu. Er zit een variatie van 4 MM op de diameter.

Het gaat om een OEM VW velg 17".

Ik doe die binnen bij "Aarschot banden Center", die doen dat naar een ander bedrijf, weet niet welk, wel altijd al tevreden van geweest (poederlakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/1/2024 om 07:31, Capitol zei:

Bestaat de Conti SportContact 7 niet in de juiste maat? Dat zou mijn eerste keuze zijn, die scoort heel goed in de testen. Uiteraard wel een sportievere band dan de PremiumContact.

Neen, sportieve banden in 17" is een ramp. PS4's, sportcontact 7, P zero, ...allemaal niet verkrijgbaar in mijn maat. De banden die ik heb opgenoemd zijn de sportiefste in de maat die ik heb.

Op 5/1/2024 om 15:56, ir_fuel zei:

Dat hangt van de stockage af. Als die in een donker magazijn hebben gelegen denk ik niet dat dat een probleem is. Je gaat er ook geen 10 jaar mee rijden gok ik.

Het zou veel erger zijn moest die band al bv 1000km hebben en dan 2 jaar ergens liggen.

Ze komen van Bandenleader.be, ik vermoed wel dat die een groot verloop hebben in hun magazijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft een tijdje geduurd, (bestelling van 23/11) maar heb net van Michelin de mail gekregen dat ik binnen 2weken, 120€ terugbetaald krijg. (4 allseasons gekocht)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Goesting zei:

Ik heb die e-mail ook net gekregen. Wel maar 80 euro, want dit hangt van de velgdiameter af.

4x20inch hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben iig tevreden van de Goodyear Vector 4Seasons. Met mijn rijstijl merk ik weinig verschil met mijn zomerbanden + in de sneeuw doen ze wat ze moeten doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn vorige set en idd: ik vond ze voor 's winters ook verrassend goed. Op de M140i heb ik nooit 'dedicated' winterbanden gehad 's winters, dus ik kan helaas niet vergelijken, maar de testdata van o.a. tyrereviews.co.uk zeggen mij méér dan voldoende: als winterband duidelijk de betere keuze, hier, dan een full on (Euro) winterband.

Nu van de Michelin Crossclimate 2 ook heel tevreden. Extra leuk is dat er achteraan 245 liggen nu, de 225 op de 7,5 duim brede voorvelg staat nog een tik getrokken (op de achtervelg stond de 225 ronduit lelijk), maar de 245 achteraan op de 8 duim brede velg staat mooi dik. ❤️

IMG20240117180103.thumb.jpg.019871f6c2a07f8a168b7ffa3916b3c3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Alleen weet ik niet exact welke ik heb. Ik zie 3 generaties op de website van Goodyear staan :lolz:

Zal wel de Gen.3 zijn, ik had die ook, 2 jaar geleden al. 't Is ook die die écht goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 4wd is wel een vloek en een zegen tegelijk. Ja dat marcheert ongelofelijk, maar spelen zit er toch echt niet meer in aan normale snelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meer gas geeft ga je gewoon harder :D

Ik vond het met mijn A4 quattro indertijd wel leuk dat je kon remmen op de motor op de 4 wielen, dat voelde stabieler dan effectief remmen. Geen idee hoe dat nu zit met al die elektronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd geleden al besloten om voortaan all-seasons te monteren als er een bandenwissel zit aan te komen. Na vandaag ben ik er 200% zeker van 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, SB-01 zei:

Tijd geleden al besloten om voortaan all-seasons te monteren als er een bandenwissel zit aan te komen. Na vandaag ben ik er 200% zeker van 🙃

Kwestie dat je een heel jaar op suboptimaal rubber rijdt? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Polygoon zei:

Kwestie dat je een heel jaar op suboptimaal rubber rijdt? :D

Voor een daily vind ik dat de juiste keuze. De ontwikkelingen in moderne allseason banden is de laatste jaren hard gegaan en voldoen zeker. Sta je in ieder geval heel het jaar op rubber waar je mee uit de voeten kan.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Polygoon said:

Kwestie dat je een heel jaar op suboptimaal rubber rijdt? :D

Ik rijd er ook mee rond. Niks mis met die all seasons. 

Jij gaat met Michelin Pilot Sport 5 rijden in de zomer zeker :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik rijd er ook mee rond. Niks mis met die all seasons. 

Jij gaat met Michelin Pilot Sport 5 rijden in de zomer zeker :D 

Uiteraard! :D

Nee, moest ik de keuze hebben (welke ik niet heb) ga ik voor zomers in de zomer en all seasons in de winter.
En die paar keer dat je dan eens sneeuw hebt waar een winterband beter zou uitkomen, ja das dan pech.

Zo deed ik het op de CLK (m'n vader blijft gewoon all seasons rijden ...).
En n.v.t. op de G natuurlijk 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jij gaat met Michelin Pilot Sport 5 rijden in de zomer zeker :D 

Wel zeer tevreden van, liggen nu een half jaar op mijn vrouw haar A3 en da's toch een wereld van verschil ten opzichte van de Bridgestone Turanza's die daar af fabriek op lagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jenkins said:

Wel zeer tevreden van, liggen nu een half jaar op mijn vrouw haar A3 en da's toch een wereld van verschil ten opzichte van de Bridgestone Turanza's die daar af fabriek op lagen. 

Uiteraard, maar niet op zijn lease kist :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Uiteraard, maar niet op zijn lease kist :D 

Nee, dat klopt, dat moet volgens de bandenboer altijd een A-merk zijn maar wel de goedkoopste. Als de leasing in zijn laatste jaar zit, heb ik hem zelfs horen zeggen dat ze een B-merk moeten steken. Gelukkig zelf nog niet mogen ondervinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft zelfs niet in zijn laatste jaar te zijn, mijn broer zijn Polestar is aan zijn eerste winter bezig. Daar hebben ze Firestone winterbanden opgelegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog Fulda en Uniroyal op mijn lease weten leggen. 

Fulda was eigenlijk nog best OK, Uniroyal (Rainsport) was een ramp qua cupping.

Anders was het Bridgestone, Dunlop, Pirelli (winterbanden), en vooral eigenlijk Michelin (nu ook weer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leasing van mijn vriendin hebben ze afgeleverd op Uniroyal all-season. Blinkt nergens in uit. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Kwestie dat je een heel jaar op suboptimaal rubber rijdt? :D

Focus is nu anderhalf jaar oud en heeft 9000km. De extra veiligheid in de winter interesseert me meer dan de (mogelijks) iets minder goeie rij-eigenschappen in de zomer. Dat laatste merk ik met zekerheid toch niet omdat ik toch braaf rond tuf aan de toegelaten snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Nee, moest ik de keuze hebben (welke ik niet heb) ga ik voor zomers in de zomer en all seasons in de winter.

Zo doe ik het, tenminste als ik in de bandencentrale geraak want je hebt minder tijdsdruk als er all seasons opliggen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid