Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ben ik dan echt de enige die vind dat die spyvideosounds op niks trekken :s precies alsof die aan 4500rpm aan het schakelen is.

Geplaatst:
ben ik dan echt de enige die vind dat die spyvideosounds op niks trekken :s precies alsof die aan 4500rpm aan het schakelen is.

Nope heb ook hetzelfde gevoel.

Geplaatst:

Iemand een idee wat die box is tss. het luchtinlaat systeem.

Evt. extra intercooler, vloeistof gekoeld?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

de M5 heeft iets wat erop lijkt, geen idee wat het is

2013-BMW-M5-US-Version-Engine-1.jpg

These are the Air/Water Heat exchangers, cooling the compressed air coming from FROM the turbos on it's way to the cylinders.

attachment.php?s=0d6d5ed2883bf2175a975ab
Geplaatst:

Dus toch een luchtintercooler vloeistof gekoeld.

Nu nog de vraag, welk koelciruit ze hiervoor gebruiken?

Vloeistof koelcircuit van het blok zullen ze hier niet voor gebruiken denk ik.

Hiermee krijg je de gecomprimeerde lucht niet gekoeld tot 50° denk ik.

Geplaatst:

is toch compleet logisch zoals bij elk ander turbosysteem.

Geplaatst:
is toch compleet logisch zoals bij elk ander turbosysteem.

Een normaal turbo systeem koelt de gecomprimeerde lucht door een rijwind intercooler.

Hier gaat het echt over de vloeistof gekoelde intercooler die de gecomprimeerde lucht koelt.

Bij mijn 335i zit de intercooler vlak voor de radiator en koelt de gecomprimeerde lucht door de rijwind.

Bij de huidige M blokken gebruiken ze blijkbaar weer een nieuw systeem met vloeistof gekoelde intercoolers.

Geplaatst:
Een normaal turbo systeem koelt de gecomprimeerde lucht door een rijwind intercooler.

Hier gaat het echt over de vloeistof gekoelde intercooler die de gecomprimeerde lucht koelt.

Bij mijn 335i zit de intercooler vlak voor de radiator en koelt de gecomprimeerde lucht door de rijwind.

Bij de huidige M blokken gebruiken ze blijkbaar weer een nieuw systeem met vloeistof gekoelde intercoolers.

so what dat dat met lucht/vloeistof gekoeld word, principe is hetzelfde. Maakt niet uit of dat air/air is of water/air, spel koelt lucht...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
so what dat dat met lucht/vloeistof gekoeld word, principe is hetzelfde. Maakt niet uit of dat air/air is of water/air, spel koelt lucht...

Principe is zeker hetzelfde, daar was ikzelf ook al uit.

Kan jij me dan vertellen welk vloeistof circuit ze hiervoor gebruiken om de intercoolers te koelen?

Geplaatst:

1zflkld.png

Heb een schets gevonden, het is dus duidelijk.

Gewoon motorkoelcircuit.

Geplaatst:
1zflkld.png

Heb een schets gevonden, het is dus duidelijk.

Gewoon motorkoelcircuit.

Is niet hetzelfde circuit hoor. Anders zou de inlaatlucht niet echt veel kouder worden, aangezien de turbo's hier ook watergekoeld zijn.

3 radiatoren zorgen voor de koeling van dat circuit (intercoolers en motorstuurdoos). 1 grote en 2 kleintjes. De circulatie zijn 2 elektrische waterpompen die daarvoor zorgen

Geplaatst:
Is niet hetzelfde circuit hoor. Anders zou de inlaatlucht niet echt veel kouder worden, aangezien de turbo's hier ook watergekoeld zijn.

3 radiatoren zorgen voor de koeling van dat circuit (intercoolers en motorstuurdoos). 1 grote en 2 kleintjes. De circulatie zijn 2 elektrische waterpompen die daarvoor zorgen

Je hebt 100% gelijk, had nog enkele schetsen over het hoofd gezien.

Dit is de regeleenheid.

24nfgp3.png

Dat spel heeft immers 6 radiators en 2 laadlucht koelers.

En de 2 pompen :

2m50xvd.png

Geplaatst:

en dan vraagt men zich af waarom nieuwe auto's een veel beperktere levensduur zullen hebben dan oude beestjes met poepsimpele techniek.

Geplaatst:
en dan vraagt men zich af waarom nieuwe auto's een veel beperktere levensduur zullen hebben dan oude beestjes met poepsimpele techniek.

Inderdaad. Dat is dan ook onzin.

Alleen gaat het rijdend houden iets duurder zijn, maar in principe gaan ze even lang mee, zoniet langer

• 3 weken later...
Geplaatst:

Dit wordt zo een machine !  B)

Hopelijk loopt de prijs en de CO 2 uitstoot niet uit de spuigaten. 

Geplaatst:

Beetje spijtig van de uitlaten, lijken wel Audi S uitlaten..

Bij een M zijn die normaal mooi recht "afgeslepen".

Maar ja, wie houdt dan ook zijn uitlaat standaard :D

Geplaatst:

so what?

Hoeveel auto's ken jij met dit systeem?

Geplaatst:
Beetje spijtig van de uitlaten, lijken wel Audi S uitlaten..

Bij een M zijn die normaal mooi recht "afgeslepen".

Maar ja, wie houdt dan ook zijn uitlaat standaard :D

Die uitlaten waren het eerste dat mij opviel, vind ze knapper dan de andere M uitlaten.

Geplaatst:

Ik had de opmerking voorheen al gegeven (denk op het AF) omtrent de uitlaten.

Ik vind ze recht ook veel mooier, doch zou dat geen punt zijn dat mij tegenhoudt deze wagen aan te schaffen. :)

BTW ; een akrapovic heeft ook schuin gezaagde end-tips. ;)

Geplaatst:
Die uitlaten waren het eerste dat mij opviel, vind ze knapper dan de andere M uitlaten.

Te braaf imo.

Ik had de opmerking voorheen al gegeven (denk op het AF) omtrent de uitlaten.

Ik vind ze recht ook veel mooier, doch zou dat geen punt zijn dat mij tegenhoudt deze wagen aan te schaffen. :)

BTW ; een akrapovic heeft ook schuin gezaagde end-tips. ;)

True, mijn Supersprint heeft ook schuine end-tips:

CIMG7288.jpg

Maar omdat de randen van de tips niet zo "dik" zijn, is dat veel knapper.

Zo'n dikke randen zijn meer stylish, maar minder agressief.

Geplaatst:
3.3L V6 met 3 turbo's, ik ben echt eens benieuwd naar de sound.

Welke sound? :D

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in