Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 hours ago, Rabbit said:

Het is allemaal inderdaad wat opgeschoven maar je gaat toch niet zeggen dat die bijgekomen modellen een vervanging zijn van pakweg de good old e46 touring? Een x1 en 2at zijn idd ruimtelijk gezien evenknieën van die e46. 

Feit is en blijft als je nu je e46t of e90t wilt vervangen door een gelijkaardig model je nu 10k meer kwijt bent. En wat heb je dan? Een 2 liter diesel ? voor 50k.

in 2003 kocht je daar een 530d voor.

The game moved on. De lonen minder. En ik vraag me echt af of de leasebudgetten ook gaan mee gaan.

6 hours ago, Lotuzzz said:

There you said it. 2AT en X1.

Ik vrees het.

Touring is een modeltype van vroeger. Welke jonge gast wil dat nog?

Geplaatst:
8 uren geleden, Rabbit zei:

Het is allemaal inderdaad wat opgeschoven maar je gaat toch niet zeggen dat die bijgekomen modellen een vervanging zijn van pakweg de good old e46 touring? Een x1 en 2at zijn idd ruimtelijk gezien evenknieën van die e46. 

Feit is en blijft als je nu je e46t of e90t wilt vervangen door een gelijkaardig model je nu 10k meer kwijt bent. En wat heb je dan? Een 2 liter diesel ? voor 50k.

in 2003 kocht je daar een 530d voor.

The game moved on. De lonen minder. En ik vraag me echt af of de leasebudgetten ook gaan mee gaan.

Voor 50k koop je een 330d Met sportautomaat.

Geplaatst:
1 uur geleden, ICM zei:

Ik vrees het.

Hi ?!

Ik vind een Touring altijd knapper dan een berline/SUV en bijna altijd praktischer. 

Geplaatst:
9 uren geleden, Rabbit zei:

Dit vind ik nu niet echt overtuigende cijfers. 
E46 is ongeveer 20 jaar geleden.  Als je vandaag een gelijkaardig model kan kopen voor 50.000 euro en dat is 10.000 euro meer, dan zijn de lonen sneller gestegen dan de prijs van een '3. ?

Geplaatst:

Ik zie ook het probleem niet. Alle auto’s worden nu eenmaal duurder (maar ook groter en beter). Er zijn ook een pak meer opties die je kunt nemen die vroeger niet bestonden, en die de prijs opdrijven. Er wordt ook meer korting gegeven nu dan vroeger.

Geplaatst:
8 hours ago, BMWMB said:

Een 2.0 diesel vandaag heeft meer vermogen dan een 3.0 diesel van 10 jaar geleden.

Bij BMW heeft de krachtigste 2.0d vandaag 231 pk, de krachtigste 3.0d 10 jaar geleden had 286 pk.

Minst krachtige resp. 116 en 197 pk.

Geplaatst:
10 hours ago, Rabbit said:

Bij ons wel :ninja:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, J3nkins said:

Hi ?!

Ik vind een Touring altijd knapper dan een berline/SUV en bijna altijd praktischer. 

Ironie he vriend.

Hoewel ik persoonlijk geen liefhebber ben. 

Nog minder van het 2AT genre, maar bon.

Geplaatst:

Er is een duidelijke verschuiving naar SUV, sowieso. ;) En niet iedereen wilt groter blijven gaan...

Maar @Phil geeft 't belangrijkste aan: iedereen wilt zoveel mogelijk opties. Niemand is nog content met 17" en een kleine navi. Laserlights, HUD, 4-zone airco en achteraan ook stoelverwarming (voor de kidsssss!!!!), automaat (wat ook goed is uiteraard).

Hoeveel automaat E46's zijn er hier verkocht geweest denk je tov nu in de G20? ;) 

Geplaatst:
11 uren geleden, bt. zei:

Gewoon een duffe onknappe middenklasser, mag wat mij betreft eens goed floppen zodat ze weer het juiste pad weten te kiezen in München.

Een F30 vind ik dan weer duf. Ben er nooit echt fan van geweest.

Nu zou ik zelfs een G30 laten staan voor een G20.

Geplaatst:
8 minutes ago, Tommie said:

Nu zou ik zelfs een G30 laten staan voor een G20.

Met dezelfde uitrusting?

Geplaatst:
19 minuten geleden, vince522 zei:

Met dezelfde uitrusting?

Yup.

Geplaatst:
Ik zie ook het probleem niet. Alle auto’s worden nu eenmaal duurder (maar ook groter en beter). Er zijn ook een pak meer opties die je kunt nemen die vroeger niet bestonden, en die de prijs opdrijven. Er wordt ook meer korting gegeven nu dan vroeger.
Er is ook gewoon meer concurrentie dan 20 jaar geleden, toen was het gat tussen "premium" en de rest veel groter.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Geplaatst:

Als ik mij niet vergis, kostte een F30 318d rond de 31.000 incl BTW catalogus (de 316i met 136pk zat rond 28.000 in 2013, vond dat nog wel een 'koopje'). Nu is die 318d 36.000 geworden :o Los daarvan volstaat die wel qua vermogen, 320d is geen must om vlot mee te kunnen in het dagelijks verkeer. 

Geplaatst:

Ja en de G20 318d heeft standaard LED, neerklapbare achterbank, sportstuur, cc geloof ik, active guard plus,... Ausstattungsbereinigt (@gTa) zal dat verschil dus wel meevallen en is de meerprijs verdedigbaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

neerklapbare achterbank? impressive. zit ook standaard op een golf van 25k, alsook DAB (300€) en Adaptive Cruise Control (700€ bij bmw).

LED standaard is op zich wel proper, was ook al bij de F30 LCI het geval (of was dat xenon).  

Het is toch vooral door de (dure) opties dat de totaalprijs van een G30 snel richting 50k gaat. 

Geplaatst:
11 uren geleden, msxx zei:

Voor 50k koop je een 330d Met sportautomaat.

1 uur terug, stijn82 zei:

neerklapbare achterbank? impressive. zit ook standaard op een golf van 25k, alsook DAB (300€) en Adaptive Cruise Control (700€ bij bmw).

LED standaard is op zich wel proper, was ook al bij de F30 LCI het geval (of was dat xenon).  

Het is toch vooral door de (dure) opties dat de totaalprijs van een G30 snel richting 50k gaat. 

Dat is dus een keuze

Geplaatst:
42 minutes ago, Phil said:

Effe een 3 met een Golf vergelijken. :lol:

jaaa ik weet het, het is wat scheef, had me al aan zulke opmerking verwacht. Ik wil maar zeggen dat ik vind dat een prijsbeleid waarbij de basisversie al behoorlijk duur is, toch nog steeds allesbehalve royaal genoemd kan worden, ondanks het aanwezig zijn van reeds enkele uitrustingen (gelijk niet-adaptive cc of een neerklapbare achterbank, wat eigenlijk quasi elke goedkopere auto al sowieso aan boord heeft).

Geplaatst:
12 hours ago, Tommie said:

Laserlights, HUD, 4-zone airco en achteraan ook stoelverwarming (voor de kidsssss!!!!), automaat (wat ook goed is uiteraard). 

Ik word duidelijk oud, want buiten die automaat interesseert geen enkele van die opties mij.

Geplaatst:
Op 6/9/2019 om 06:52, ICM zei:

Ik vrees het.

Graag! Rijgedrag van suv kan je toch moeilijk vergelijken met een dynamische berline/break?

Op 6/9/2019 om 09:02, Phil zei:

Verschil tussen een low /high spec is visueel ook groter tegenwoordig lijkt me. Alsof de merken bewust de instapversie saai houden en zo de consument richting sportvariant trachten te lokken.

Op 6/9/2019 om 09:09, Phil zei:

Bij BMW heeft de krachtigste 2.0d vandaag 231 pk, de krachtigste 3.0d 10 jaar geleden had 286 pk.

Minst krachtige resp. 116 en 197 pk.

Maar qua loopcultuur kan je nog steeds geen 4-pitter vergelijken met het plezier van een 6cyl uit die tijd. Mijn eerste aanvraag voor de nieuwe lease is een 330e. Heel fijne wagen. Mocht die er niet door komen dan overweeg ik eerder zelf een f11 535d aan te kopen en te genieten van een van de laatste dikke diesels, dan een 320d in lease te nemen waar het vaa ook flink doortelt ondertussen.

23 uren geleden, Tommie zei:

Er is een duidelijke verschuiving naar SUV, sowieso. ;) En niet iedereen wilt groter blijven gaan...

Maar @Phil geeft 't belangrijkste aan: iedereen wilt zoveel mogelijk opties. Niemand is nog content met 17" en een kleine navi. Laserlights, HUD, 4-zone airco en achteraan ook stoelverwarming (voor de kidsssss!!!!), automaat (wat ook goed is uiteraard).

Hoeveel automaat E46's zijn er hier verkocht geweest denk je tov nu in de G20? ;) 

Tis van de pot gerukt hoe ver die optielijsten gaan idd. Automaat is tegenwoordig wel quasi verplichting door de lagere co2. 

Geplaatst:

Dat is ook omdat je het waarschijnlijk nog niet gehad hebt. 

Ik heb nu matrix led, hud,  4zone, alles eigenlijk wat tommie schrijft. Ik zou het waarschijnlijk ook nooit aangevinkt hebben. Maar verdorie het zijn gemakkelijke opties. Als je al dat licht gewoon bent, of dat je je snelheid en toegelaten snelheid mooi naast elkaar ziet voor je. Zijn zaken die ik niet meer zou kunnen missen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 uren geleden, stijn82 zei:

G20.

G30 is standaard al 50k. :lol: 

Maar ik snap de F30/G20 verwarring.

Geplaatst:
1 hour ago, Tommie said:

G20.

G30 is standaard al 50k. :lol: 

Maar ik snap de F30/G20 verwarring.

Klopt. Kon mijn post al niet meer editeren toen ik het opmerkte. Hopelijk was het voor iedereen duidelijk dat ik het over de 3-reeks had.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 hours ago, tuscani said:

Dat is ook omdat je het waarschijnlijk nog niet gehad hebt. 

Ik heb nu matrix led, hud,  4zone, alles eigenlijk wat tommie schrijft. Ik zou het waarschijnlijk ook nooit aangevinkt hebben. Maar verdorie het zijn gemakkelijke opties. Als je al dat licht gewoon bent, of dat je je snelheid en toegelaten snelheid mooi naast elkaar ziet voor je. Zijn zaken die ik niet meer zou kunnen missen.

Ze kunnen waarschijnlijk wel best handig zijn, maar ik zou er geen extra geld voor over hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid