Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Wil ik als opvolger van mijn huidige :) 

En terecht! Ik denk aan een A 250e als opvolger voor m'n huidige maar dat gaat nog even duren 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Framfy zei:

 

 

Feit is dat een BMW '3 vandaag de dag verhoudingsgewijs niet duurder is dan in de jaren 80, zéker niet ausstattungsbereinigt (voor zo ver dat al kan natuurlijk met meer dan 30 jaar tussen :D). 

Een 3 van nu is wat formaat en luxe waarschijnlijk groter dan een 5 van toen @binnenmuisarchitekt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 3 van nu is wat formaat en luxe waarschijnlijk groter dan een 5 van toen [mention=92]binnenmuisarchitekt[/mention] ?

De G20 is groter dan een E39.

https://www.motor1.com/news/268227/bmw3-series-bigger-5-series/

(De foto vergelijking had natuurlijk meer effect gehad als de beeldverhouding hetzelfde was).
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Had imo zo veel mooier geweest met terug minimalistische niertjes. Er zit toch al niet veel luchtrooster meer in: het volledige deel boven de 'ronde lijn' die van lichthoek naar lichthoek gaat, is sowieso fake gedoe.

De Tesla Model S is er toch ook (gigántisch) op vooruit gegaan van de pre-facelift naar de facelift, als z'n neus dicht gelaten hebben ipv die ICE-auto-luchtrooster-naäperij.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/9/2019 om 19:31, gTa zei:

In die tijd waren de ZF 5HP en 6HP (net zoals nu de 8HP) zowat de beste automatics die je krijgen kon en absoluut aangename versnellingsbakken. De trend was toen gewoon dat dat veel minder genomen werd, omdat 't nog niet zo'n mode was vnl.
In contrast daarmee: de manuele versnellingsbakken toen waren een pak beter dan die vandaag (áls je er nog vindt): ze waren precies en aangenaam (in tegenstelling tot de cheap-ass rubberblubbers die je nu krijgt).

Die trend was er mijn inziens puur omdat automaten toen simpelweg zo goed niet waren als nu. Heeft in mijn ogen niks met 'mode' te maken.
Een automaat toen was altijd trager, minder sportief en zorgde voor meer verbruik. Vroeger kocht je als sportieve chauffeur bijgevolg nooit een automatic. Als gierigaard ook niet, want het koste meer in aanschaf en het verbruikte meer brandstof. En op de koop toe durfden ze al eens minder betrouwbaar te  zijn. 

Nu is dat in geen van beide gevallen nog een punt van twijfel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben helemaal met Maxime mee hier. 
Nu heeft gTa ook wel deels gelijk. Een automaat heeft een tijd nodig gehad om "in de mode te komen". Ook al schakelde een 6HP26 bvb erg goed, en gingen bij Mercedes de automaat modellen al een tijd sneller dan de handbakken. 30-40 jaar terug werd "ne automatic" aanzien als een boite voor "oude mensen" of "mensen die niet konden rijden". Die reputatie afschudden heeft echt wel een tijd geduurd.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, The Swede said:

Ben helemaal met Maxime mee hier. 
Nu heeft gTa ook wel deels gelijk. Een automaat heeft een tijd nodig gehad om "in de mode te komen". Ook al schakelde een 6HP26 bvb erg goed, en gingen bij Mercedes de automaat modellen al een tijd sneller dan de handbakken. 30-40 jaar terug werd "ne automatic" aanzien als een boite voor "oude mensen" of "mensen die niet konden rijden". Die reputatie afschudden heeft echt wel een tijd geduurd.   

Bejaarden en gehandicapten idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/13/2019 at 4:24 PM, Tiep said:

En terecht! Ik denk aan een A 250e als opvolger voor m'n huidige maar dat gaat nog even duren 😛 

 

On 9/13/2019 at 4:27 PM, Tommie said:

:lolz:

Je hebt 'em een maand.

Q.e.d. Benz rulez. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Die trend was er mijn inziens puur omdat automaten toen simpelweg zo goed niet waren als nu. Heeft in mijn ogen niks met 'mode' te maken.

Dat is ook exact wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Staat er tussen, zulle. Zeker tussen de regels, maar alles wordt hier nogal letterlijk genomen, doorgaans. :D

En nu ik 't zo bedenk: niet helemaal akkoord dat "toen" (begin jaren 2000 en nog wat jaren) de automaten slecht zouden zijn (zeg je niet, maar a contrario...). Die waren echt wel al goed, de ZF 6HP kan je bv echt weinig negatiefs verwijten, toch? De nineties: da's iets anders. Klopt dan helemaal wat je zegt.

Vandaag de dag staan we ook zo gigantisch veel meer aan te schuiven én die super-efficiënte automaten scoren (scoorden?) qua uitstootnorm vaak beter dan een manueeltje. Zal ook wel mee spelen.

En het feit dat je uiteraard quasi geen manuele bakken meer kan krijgen. BMW '5 b.v. is zga alles automaat, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik al een aantal keer van een automaat naar een handbak terug gegaan en omgekeerd. 

Hoewel ik nu ook weer van een XC60 handbak naar een Q3 automaat zal omschakelen, ben ik toch nog altijd stiekem fan van een handgeschakelde auto. Bij een iets pittigere rijstijl doet geen enkele automaat toch zo nét wat je op dat moment wil. Daartegenover staat wel degelijk een pak meer gebruiksgemak bij modaal rijden en stadsverkeer. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Automaten zijn zoveel beter geworden eh. Als ge vroeger als minder begaafde chauffeur geen excuus had om naar een automaat over te stappen dan hebt ge dat nu wel.

...ik ben al weg 😇

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/20/2019 at 5:35 PM, Rabbit said:

Als ik dit zie, weet ik wel hoe ik een G21 zou bestellen:

thumbnail_IMG_3783.jpg.adaa3ce8b00671cde8bdd002a15a9f4f.jpg

thumbnail_IMG_3776.jpg.b760394b4aca96ca7900f2f558a2fda1.jpg

thumbnail_IMG_3813.jpg

thumbnail_IMG_3811.jpg

thumbnail_IMG_3805.jpg

thumbnail_IMG_3774.jpg

thumbnail_IMG_3809.jpg

Zegt me nu werkelijk niets deze config.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The BMW M340i Touring

BMW-M340i-Touring-Black-Sapphire-9.jpg

BMW-M340i-Touring-Black-Sapphire-21.jpg

https://www.bmwblog.com/2019/10/23/meet-one-of-the-best-looking-cars-today-the-bmw-m340i-touring/

The Most Powerful Non-M Engine

BMW’s beautiful touring gets the most powerful six-cylinder engine today, aside from full M models. The 3.0 liter six-cylinder unit makes 374 horsepower, enough to take the BMW M340i Touring from 0 to 100 km/h (62 mph) in 4.5 seconds. With the xDrive system onboard.

BMW-M340i-Touring-Black-Sapphire-5.jpg

Nu hou ik best wel van kleur, maar dit... lijkt mij toch net iets van het goede te veel :

BMW-M340i-Touring-Black-Sapphire-44.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid