Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

Dat is ook omdat je het waarschijnlijk nog niet gehad hebt. 
Ik heb nu matrix led, hud,  4zone, alles eigenlijk wat tommie schrijft. Ik zou het waarschijnlijk ook nooit aangevinkt hebben. Maar verdorie het zijn gemakkelijke opties. Als je al dat licht gewoon bent, of dat je je snelheid en toegelaten snelheid mooi naast elkaar ziet voor je. Zijn zaken die ik niet meer zou kunnen missen.
Die van mijn vrouw heeft al die dingen die van mij niet. het enige dat ik op de mijne mis is de automaat. Mijn vrouw haar 2de SUV al intussen en ik ben er nog altijd geen fan van, terwijl ik met een dubbele hernia zit en op comfort gesteld ben, dus eigenlijk wel in het doelpubliek zit.

Ik heb het gevoel dat we ons veel laten aanpraten als consument.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, josenjef said:


Ik heb het gevoel dat we ons veel laten aanpraten als consument.
 

Nagel op de kop. Een aantal dingen vind ik wel onmisbaar, gelijk nen automaat en LED koplampen (scheelt toch serieus in het donker tov halogeen). Maar de optielijsten zijn tegenwoordig niet meer te overzien en vooral ongelooflijk prijzig. Ga je dan toch voor zo'n premium merk, kies dan voor een iet of wat deftige motor en een automaat, en vraag je bij elke andere optie 3x af of je het wel nodig hebt. Qua restwaarde zijn die opties toch ook geen goeie zaak. Nen 318d of 320i touring automaat is in de basis eigenlijk ne prima wagen. 16d/18i zou ik laten staan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een duffe onknappe middenklasser, mag wat mij betreft eens goed floppen zodat ze weer het juiste pad weten te kiezen in München.
 
BA64C177-CB08-432E-BB7C-8A94B2956AED.thumb.jpeg.a08173a5d7dfa14ff89089af602cbb2a.jpeg

Mijn gedacht. Die kont (kofferklep).. Veel te kort. Verhoudingen lijken niet te kloppen. Precies een vrouw die (iets te) goed voorzien is van voor en dan een platte kont heeft, dat is ook geen zicht. [emoji38]

Ah, BMW kennende zullen ze dat ding wel eens faceliften zoals bij de F20 destijds, en verkopen zal het toch/alsnog. En de volgende zou er dan mss nog wel eens lelijker uit kunnen zien (en FWD :o), zoals met de nieuwe 1 nu ook het geval is (maar dat zal ook weer niet gezegd mogen worden zeker).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die korte kont heeft ie wel gemeen met de C-klasse van Mercedes?

Opties buiten de LED’s en automaat zijn imho erg subjectief. Leuk? Zeker. Noodzakelijk? Zeker niet. Alles went.

Anyway, je zou toch gek zijn particulier een nieuwe g20 voor 50k€ samen te stellen wanneer je zo’n leuke occasies kan vinden.

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja in 't grijs en met 16" wielen zag de vorige er even goed doodsaai uit. Ik denk dat het een vooruitgang is tov de F30 maar de prijs... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interieur voelt pak luxueuzer uit, dat betaal je natuurlijk ook. Mijn eerste rit in een G20 vond ik alvast super. Was wel in de 330e M pack. Eigenlijk zou je die back to back met de 320d moeten testen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Ian zei:


Idd, maar de CLA heeft een fel aflopende daklijn, waardoor dat daar wel meer lijkt te kloppen.

C =/= CLA

CLA = A

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, erq said:

Interieur voelt pak luxueuzer uit, dat betaal je natuurlijk ook. Mijn eerste rit in een G20 vond ik alvast super. Was wel in de 330e M pack. Eigenlijk zou je die back to back met de 320d moeten testen.

Binnenkort ook eens een afspraak maken voor een test met de 330e. Benieuwd of dat voor mijn trajecten überhaupt een goede optie zou zijn. Ik vrees dat het op/over het randje gaat zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Monterey Jack zei:

Binnenkort ook eens een afspraak maken voor een test met de 330e. Benieuwd of dat voor mijn trajecten überhaupt een goede optie zou zijn. Ik vrees dat het op/over het randje gaat zijn. 

Heb zelf tijdens de testrit goed 60km gedaan, 50/50 snelweg en ook de overboost enkele keren laten werken. Gemiddeld 4,5 en goed 50% batterijcapaciteit gebruikt. Zeker in zone 50/70 was de rust in het interieur genieten. Heb een eerste config binnen bij KBC lease. Ben benieuwd want conflict op alle fronten met de car policy 😅. KBC schijnt ook de restwaarde van phev en ev laag in te schatten omdat ze geen risico's willen nemen.

Ik probeer alvast ten alle geval een nieuwe 4cyl diesel als lease te vermijden. Desnoods mogen ze hem houden en zoek ik privé weer een 6cyl in lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, erq said:

Heb zelf tijdens de testrit goed 60km gedaan, 50/50 snelweg en ook de overboost enkele keren laten werken. Gemiddeld 4,5 en goed 50% batterijcapaciteit gebruikt. Zeker in zone 50/70 was de rust in het interieur genieten. Heb een eerste config binnen bij KBC lease. Ben benieuwd want conflict op alle fronten met de car policy 😅. KBC schijnt ook de restwaarde van phev en ev laag in te schatten omdat ze geen risico's willen nemen.

Ik probeer alvast ten alle geval een nieuwe 4cyl diesel als lease te vermijden. Desnoods mogen ze hem houden en zoek ik privé weer een 6cyl in lijn.

Rust is er in de 320d ook, echt super stil. 

Mijn dagelijkse traject is 2 x 60km, 10km stad, 30km snelweg, 20km filerijden. Lijkt me net te veel van het goede. Carpolicy kan voor mij ook nog roet in het eten gooien. Laadmogelijkheden op het werk zijn er ook (nog) niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ian zei:


Verkeerd gelezen sorry :)

Dan nog: 't klopt wel, een C heeft ook een kort kontje. Gaat 'm goed af.
Vind dat element bij de nieuwe '3 nu eerlijk gezegd ook geen issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Rust is er in de 320d ook, echt super stil. 

Mijn dagelijkse traject is 2 x 60km, 10km stad, 30km snelweg, 20km filerijden. Lijkt me net te veel van het goede. Carpolicy kan voor mij ook nog roet in het eten gooien. Laadmogelijkheden op het werk zijn er ook (nog) niet. 

@Monterey Jack G30 320d al kunnen testen? In de F30 vond ik die combo niet super. 

Mer jouw traject moet dat goed lukken, toch? Batterij sparen op de snelweg en dan electrisch filerijden? Laadmogelijkheid is niet zo'n probleem gezien de capaciteit van 12kwh? Blijkbaar laat het laadsysteem bij BMW ook max 16a toe waardoor er niet zo'n groot verschil/winst is met laden aan een standaard stopcontact. Vreemde filosofie, ma bon das de info van de dealer (Van Osch). Na 4u ga je ongeverr van 0-100%. Geen idee of dat realistisch is voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, erq said:

@Monterey Jack G30 320d al kunnen testen? In de F30 vond ik die combo niet super. 

Mer jouw traject moet dat goed lukken, toch? Batterij sparen op de snelweg en dan electrisch filerijden? Laadmogelijkheid is niet zo'n probleem gezien de capaciteit van 12kwh? Blijkbaar laat het laadsysteem bij BMW ook max 16a toe waardoor er niet zo'n groot verschil/winst is met laden aan een standaard stopcontact. Vreemde filosofie, ma bon das de info van de dealer (Van Osch). Na 4u ga je ongeverr van 0-100%. Geen idee of dat realistisch is voor jou?

Had de G20 320D dinsdag een dagje mee, bevindingen staan hierboven ergens :D 

Op gebied van rijden de ideale metgezel voor woon-werk en lange afstanden, zeker het interieur is een serieuze stap vooruit. Om wat bochtjes te gaan nemen voor het plezier is die niet gemaakt, al lukt het wel :) Moet nog wat rondkijken, in de onze huidige regeling zou een 330e mits wat manmaths en overtuiging lukken, er komt helaas een verandering aan en die kan twee kanten op :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog: 't klopt wel, een C heeft ook een kort kontje. Gaat 'm goed af.

Vind dat element bij de nieuwe '3 nu eerlijk gezegd ook geen issue.

De C heeft idd ook een korte kont, al viel het me daar minder op dan bij de G20. Bij de G20 was het me al opgevallen op de officiële foto's en dan ook op de foto die bt. postte. Indien de nieren minder pompeus zouden zijn (en de voorkant dus minder 'druk' ogend), zou het misschien minder opvallend zijn? Moet wel zeggen dat het me, van de weinige G20's die ik op straat gespot heb minder opvalt (maar is meestal al rijdend dus echt lang kijken kan je niet).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/6/2019 at 10:15 AM, Tommie said:

Hoeveel automaat E46's zijn er hier verkocht geweest denk je tov nu in de G20? ;) 

En hoe goed was de automaat van de E46 tov die in de G20?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

En hoe goed was de automaat van de E46 tov die in de G20?

Dat maakt niet uit. Het gaat over het feit dat een automaat nu bijna d'office genomen wordt en dus het prijsverschil met 2k laat toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

En hoe goed was de automaat van de E46 tov die in de G20?

In die tijd waren de ZF 5HP en 6HP (net zoals nu de 8HP) zowat de beste automatics die je krijgen kon en absoluut aangename versnellingsbakken. De trend was toen gewoon dat dat veel minder genomen werd, omdat 't nog niet zo'n mode was vnl.
In contrast daarmee: de manuele versnellingsbakken toen waren een pak beter dan die vandaag (áls je er nog vindt): ze waren precies en aangenaam (in tegenstelling tot de cheap-ass rubberblubbers die je nu krijgt).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Rabbit zei:

Op het salon kreeg ik een reality check 🙈

330d touring M as shown: 79000

330e die er stond zonder M pack was ook rond de 70k

en de 135i was 69000 

😕

wtf :silly:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid