Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

lolz :lol: 

De ICE trekken ze dus van 184 DIN-pk en 300 Nm naar 348 pk en 559 Nm.
Ofte vermogen en koppel allebei quasi x 2.

Die motor powert natuurlijk ook wel de M135i en daarin levert die 306 pk en 450 Nm...
... maar 't lijkt me wel dat de B48A20T1 uit de M135i wel wat andere componenten zal hebben dan de basis B48A20 uit de 330e?

image.png.543dbe7fb1b0bfdaeede0b1c9bee3925.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, JanC said:

Vooral de koppeltoename lijkt me teveel van het goede, wat voor transmissie ligt daarin?

ZF8, kan 700 Nm aan.

Wel geen idee of het elektrokoppel de transmissie ook belast.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Phil zei:

ZF8, kan 700 Nm aan.

Wel geen idee of het elektrokoppel de transmissie ook belast.

De electromotor zit toch in de ZF-automaat, langs de kant van de koppeling met de motor/krukas? Lijkt me dus dat het vermogen/koppel van de electromotor bij dat van de verbrandingsmotor toegevoegd moet worden, yep, en dan gaat the whole lot door de transmissie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb t vandaag es gevraagd aan een concurrende tuner: is geen absurde overdreven waarde. Is vrij realistisch ook op lange termijn. 
 

op deze manier wordt de nabije toekomst toch nog interessant ... 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Rabbit said:

Ik heb t vandaag es gevraagd aan een concurrende tuner: is geen absurde overdreven waarde. Is vrij realistisch ook op lange termijn. 
 

op deze manier wordt de nabije toekomst toch nog interessant ... 🤔

Wat is er dan mis met de prestaties van een stock 330e?

Het is niet dat zo’n chipje de auto ‘beter’ doet rijden...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Phil zei:

Wat is er dan mis met de prestaties van een stock 330e?

Het is niet dat zo’n chipje de auto ‘beter’ doet rijden...

Ik ben ook een beetje die mening toegedaan, versta me niet verkeerd. Het zal deel van de "sport" zijn zeker :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BWS zei:

Veranderen ze ook iets aan de elektromotor? Of puur op basis van het motorblok? Lijkt me idd niet goed voor de ZF

Vbak kan in theorie tot 850nm aan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Rabbit zei:

Vbak kan in theorie tot 850nm aan ...

Zeker van? (ik betwijfel niet, probeer gewoon te peilen of je een correcte, geschreven bron hebt of het woord van iemand, of het gewoon veronderstelt)

Er zijn heel wat verschillende versies van de diverse modellen ZF-bakken. 't Is niet omdat een versnellingsbakgeneratie een versie heeft die tot x Nm aan kan, dat alle auto's met een versnellingsbak van die generatie de versie hebben steken die tot 850 Nm aan kan... 

Heb even in de technische documentatie van ZF zitten snuisteren (althans, toch diegene die 'k vond) en daar staan geen cijfers bij de EVplus versnellingsbakken. Zelfs de uitgebreide technische papers (met van elke versie de details zoals slipmoment, breekmoment, alle fabriekswaarden e.d.) vind ik niet meer terug. Denk dat die niet meer ter beschikking zijn.

Iig, waarom ik het vraag: vroeger stak BMW (en alle constructeurs) de versnellingsbak die "net voldoende" was voor de betrokken motorversie. Zo zaten in de BMW '7 b.v. niet allemaal dezelfde 8HP's maar waren er 3 verschillende versies (eentje voor de 6 cyl. benzine, de 6 cyl. diesel en 8 cyl. benzine hadden een zwaardere versie, en dan de Alpina en de V12 (if any) nog eentje zwaarder). Zou me gek lijken dat BMW in de 330i meteen een versnellingsbak steekt die effectief bijna 2 keer "te zwaar" is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Phil zei:

Hmm, dan heeft de 330e mogelijk de 8HP50 die 500 Nm aankan...

Waarlijk geen idee. Ik vind er niks van terug.

Maar het zou me logischer lijken dan dat ze daar de op 1 na zwaarste variant in leggen, die tot 850 Nm aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Waarlijk geen idee. Ik vind er niks van terug.

Maar het zou me logischer lijken dan dat ze daar de op 1 na zwaarste variant in leggen, die tot 850 Nm aan kan.

Zou dat geen overkill zijn?

Ik vind trouwens enkel de maximumwaardes 300, 450/500, 500, 550, 700, 750 en 900/1000 Nm terug: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Phil zei:

Zou dat geen overkill zijn?

Ik vind trouwens enkel de maximumwaardes 300, 450, 500, 700, 750 en 900/1000 Nm terug: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

Ja, en bij de omschrijving in de PDF vind je dan weer andere dingen. Net zoals onder 't stukje "4e generatie". Ene mengelmoes, daar. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes. Ik heb het van een betrouwbare bron in het wereldje. Hij sprak van 700nm limiet (en 850 mits aangepaste software, hoe contradictorisch ook Heb er niet op doorgevraagd.)

Maar ze hebben al zeer concrete/ data van die m140e dus ... kzou er maar best op vertrouwen.

Trouwens br performance weet die dingen dus ook, vermoed ik. Ze gaan toch niet gigantisch overtunen 😉 Maar eerlijk, ik vond er ook maar weinig over terug. Niet vergeten dat ze de f30 330e ook al naar 650+ nm brachten he in stage2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/11/2019 om 23:01, Phil zei:

Wat is er dan mis met de prestaties van een stock 330e?

Inderdaad, vraag ik me ook af. Zou daar af blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2 novembre 2019 om 11:45, Rabbit zei:

Vbak kan in theorie tot 850nm aan ...

De boite in de M5, 850i, etc is de 8HP van ZF en kan max 750 Nm aan.

Het zou me verbazen moest de bak in de 330e sterker zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Thebiemerke zei:

GA8HP51Z dus Max 500 Nm

Heb me suf gezocht naar de bak-code van de 330e.
Waar heb je die gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Thebiemerke zei:

GA8HP51Z dus Max 500 Nm

Dus als ik het goed begrijp, BR performance gaat dat spel gewoon kapot tunen? als daar 200 Nm teveel op zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, William Blake said:

Effectief 750 Nm. Check koppel van al die auto’s. Denk dat de V12 800 heeft. 

In de 3 bedoelde ik. ;)

Alpina D3 zal op ‘t randje zijn qua koppel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, gTa zei:

Heb me suf gezocht naar de bak-code van de 330e.
Waar heb je die gevonden?

GA8P75H stak ik in de F30 330e dus veronderstel dat die ook wel in de G20 330e zal steken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid