Ga naar inhoud

BMW G07 X7


Phil

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, William Blake zei:

Machtig.

 

Nu, een G63 AMG is toch iets gelijkaardig, en die verkoopt toch ook ontzettend goed? Idem voor een RRS SVR..

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/14/2021 at 8:42 AM, gTa said:

Bij de basis klopt dat. Maar zulke worden er quasi niet verkocht, 't zijn bijna allemaal M-pakkers, een minderheid de Excellence. En dus een te verwaarlozen aantal in de gewone basis. Maar als ge het verwerpelijk vindt dat ge daar dan voor moet bijbetalen: no argument there.

Omgekeerd laat de X7 ook toe om (tegen stevige meerprijs, akkoord) op een hoger niveau (binnenin) dan de concurrenten GLS en Q7 uit te rusten: als je het full merino interieur neemt is "alles" (behalve stuurkolom en zetelbasis) in leder, de volledige door cards, gans dashboard, enz. En qua edele look & feel is dat dan wel top notch. Bij de GLS is dat maar half mogelijk (en bij de non-AMG modellen zelfs niet eens in nappaleder, behalve als je zwart ook een kleur vindt :D ), bij de Q7 kan het wel, maar 't is ook extreem duur (daar heeft Audi ook het "licht" gezien, lijkt het wel) en 't is minder transparant in de optielijsten, vind ik. (En je ziet 't ook quasi nooit omdat het niet als "pakket" aangeboden wordt. Bij de X7 vind je er best wel wat met 't complete leder binnenin. Heb er al in 1 gezeten (bicolor lichtbeige/donkerblauw) en het is stunning wat dat doet met de kwaliteitsindruk binnenin.)

Qua looks - da's smaak. Ze zijn alle drie gelijk een glazen Heinz ketchup fles: they've got issues. :D

Exact, en daarom dat deze mij opviel.

 

Het verbaast me dat je een X7 en GLS naast een Q7 zet als concurrenten. Ik zou een Q7 dat eerder onder plaatsen. Vooral qua binnenruimte (buiten niet opgezocht maar ik gok toch een stuk kleiner??) maar ook naar afwerkingen toe, tenminste als je all the way gaat. Rijbeleving daar kan ik niks over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, D Squaloid zei:

Exact, en daarom dat deze mij opviel.

 

Het verbaast me dat je een X7 en GLS naast een Q7 zet als concurrenten. Ik zou een Q7 dat eerder onder plaatsen. Vooral qua binnenruimte (buiten niet opgezocht maar ik gok toch een stuk kleiner??) maar ook naar afwerkingen toe, tenminste als je all the way gaat. Rijbeleving daar kan ik niks over zeggen.

Je zou 'm ook naast X5 kunnen zetten, maar bijna even goed naast X7, toch? Zeer kort door de bocht, is een X7 niks anders dan een lange X5, standaard een 7-zitter (of 6) ipv optioneel. Dashboard is b.v. nagenoeg identiek. Audi heeft (nog) geen dedicated 7-zitter zoals de X7 en de GLS, dat klopt, maar de Q7 kan je toch met 7 zitplaaten krijgen? (zoals ook X5, idd)  Bij Mercedes is de GLS ook niks anders dan (opnieuw, kort door de bocht) een verlengde GLE, met zeer gelijkend dashboard en afwerking en uitrusting e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk. Ook m'n favoriete uitvoering: Excellence zonder schwarzglas en een 22" velg erop (1 van de 3 is me goed, ze zijn allemaal knap).
Arctic, mjah ... zou 'k geen neen tegen zeggen maar nu ik dat dravit zie: doe mij dat maar ❤️  En tartufo erbij ❤️ Wel een i liefst, ipv een d.  :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me verwonderen. Da's een ketel voor de USA en de markten in het Oosten, niet voor Europa.
Enkel in Europa is heel die PHEV-shizzle van tel. De rest van de wereld ligt niet wakker van die half-half shit.

Zou zich anderzijds wel ferm goed lenen voor een 45e aandrijving ... maar als die daarmee niet onder de 50 gram geraakt, heeft dat weinig zin.

  • Vind ik leuk 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Lijkt me technisch ook moeilijker te combineren met de 6/7-zitsconfiguratie, toch wel de belangrijkste reden om voor een X7 te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Phil zei:

Idd. Lijkt me technisch ook moeilijker te combineren met de 6/7-zitsconfiguratie, toch wel de belangrijkste reden om voor een X7 te gaan.

Gesteld dat ik 't geld had: altijd de X7, als zou ik nooit die achterste 2 zitplaatsen gebruiken.
Maar any day boven een X5, gewoon omdat ik 'm zo veel knapper vind (X5-kont vind ik echt niet knap).
Plus: ruimte :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier, al meermaals geschreven.  De achterlichten van de x5 blijven me storen. De x7 zijn totaalplaatje klopt meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij vooral op dat bepaalde stylingelementen veel beter werken op de SUV's dan op de berlines bij BMW.

Vooral bij de X7 versus de 7: de neus bijvoorbeeld is gigantisch maar meer in verhouding op de X7.

image.thumb.png.3522dec31c4a7cbe186ad66a1e8f4b1d.png

Maar ook de verticale chroomstreep achter de voorste wielkast. Doordat die zo rechtop staat op de berline doorbreekt hij precies de gestrektheid van de auto. Whyyyy.

image.thumb.png.b7466f93ac156d44f7efc4ffe69851d6.png

Nu, als ik die 7 in profiel zie, dan vind ik dat een mooiere auto dan ik mij herinnerde, die eigenlijk echt compleet verkloot wordt door de slechte proporties van de nieren. Ook het chroom op de achterbumper (tussen en rond de uitlaten) is een beetje te veel van het goede. Enkel een chroomomranding rond de uitlaat zou daar zo veel eleganter zijn (maar misschien kan dat zo besteld worden?).

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal en is al meermaals zo geschreven, hier.

De brilvormige chroom-insert in de achterbumper van de '7 krijg je enkel als je de Excellence versie neemt.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

En op de gehandicaptenparkeerplaats.

Te zien aan de garagesticker een West-Vlaamse ‘ondernemer’ die geen f*ck om de regels geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de gehandicaptenparkeerplaats.
Te zien aan de garagesticker een West-Vlaamse ‘ondernemer’ die geen f*ck om de regels geeft.
Ik geef het door!
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Je kan niet zien of er een gehandicaptenkaart ligt natuurlijk ;) 

Ze zullen de bomma bij hebben in de dakkoffer. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die M50d lijkt me een beer van een motor, en beste keus te zijn voor een zware tank als de X7. Denk als gezin met 4 kinderen (achterste rij zitplaatsen bezet) en bagage voor 2 weken dat de koffer van zelfs de X7 onvoldoende is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid